![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De meeste Oost-Europeanen vinden dat ze hier als honden behandeld worden, gewoon omdat ze uit armere landen komen met een heel andere cultuur. Uitzondering is Brussel, omdat de meeste daar wel een migratieachtergrond hebben. Veel Belgen willen zelfs niet in hetzelfde hotel verblijven als er veel Russen zijn, dat zegt ook al genoeg. Ook de meeste Oost-Europeanen hier blijven onder elkaar. Dat is zeker het geval met de migranten uit de ex-Sovjet-Unie, behalve dan de "import-bruiden", en zelfs deze als ze er de kans toe zien. De Russen die hier wonen zien in de Multi cultuur van het Westen vals is, want mensen wonen naast elkaar, maar hebben weinig contact. In Rusland wonen moslims en christenen in hetzelfde gebouw, werken ze in hetzelfde bedrijf, gaan ze naar dezelfde cafés, en heb je tal van gemengde huwelijken als resultaat daarvan. Op de Dampoort waar ik nu woon heb je Turkse café's waar zelden of nooit Belgen komen, en dan de typisch hippe etablissementen waar alleen Belgen komen. Ik ga liever naar de Turkse cafés (waar overigens meer gezopen wordt dan in de "m'as-tu vu" Belgische zaken) De westerse maatschappij is ziek, maar jullie beseffen het zelf niet. Laatst gewijzigd door tomm : 12 juli 2016 om 17:48. |
|
|
|
|
|
#242 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
#243 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#244 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Daar moet vroeg of laat een burgeroorlog van komen.
|
|
|
#245 |
|
Banneling
|
Durft je dat mij verwijten? dat die gasten radicaliseren is godverdomme hun eigen schuld niks maar dan ook niks heb ik daarmee te maken , ik ben op een middelbare leeftijd zonder strafblad !!!! nog NOOIT MET HET GERECHT !! in aanmerking gekomen je moest je beschamen iemand met een blanco strafblad ZO TE BELEDIGEN! Mensen zoals gij maken brave mensen gewoon ZO ROT als een aal en halen al het kwade boven die er in heel het universum te krijgen is ...
|
|
|
|
|
#246 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#247 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze zijn alleszins minder vals en fake dan jullie Belgen. |
|
|
|
|
|
#248 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#249 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#250 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#251 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#252 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voorbeeldje : neem nu koerierbedrijven. Dat is een hondenstiel, keihard werken, enorm veel stress, tot 150 paketten per dag moeten afleveren en een karig loon in ruil daarvoor. Flexibel zijn voor 100% en pas de dag ervoor weten wanneer je morgen moet werken. Dan zie je dat de grote koerierbedrijven massaal turken in dienst nemen, en relatief weinig marokkanen. Is dat toeval ? Ik denk het niet... De arbeidsethos is gewoon anders. Turken zijn ook IRL totaal niet bezig met religie tenzij je het op de spits gaat drijven en hun geloof wil belachelijk maken. Ze doen me een beetje denken aan de katholieken van de generatie van mijn ouders : we nemen het niet te serieus, maar wrijf dat niet in ons gezicht aub. Dat ligt wel heel anders bij marokkanen die nog veel meer de sociale druk voelen blijkbaar en daarom verkrampter reageren tegenover religie en de kritiek daarop. |
|
|
|
|
|
#253 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#254 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ga je de russen afrekenen op hun hooligans ? Doe je dat ook met de britten wiens hooligans zowat de grootste varkens op de wereld zijn ? |
|
|
|
|
|
#255 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#256 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Iemand die ik een goede vriend noem is marokkaan van 2e generatie, geboren in brussel en volgde daar nederlandstalig onderwijs. Als snel besefte hij als jonge kerel dat brussel voor hem weinig perspectief gaf op vlak van job, veel afwijzende reacties op het feit dat hij trouwde met een vlaamse die atheïst is en is gebleven. Hij verhuisde naar Ronse, had binnen de week een job, heeft er drie gehad bij drie patroons die hem financieel bij den bok hebben gezet. Mentaliteit : "makakken moeten niet klagen als ze hun overuren gratis moeten doen". Tot hij het beu was, zich zelfstandig vestigde en nu in 4 jaar een bloeiende zaak heeft. Correcte prijzen, correcte afrekeningen, leveren wat afgesproken is en binnen timing. Heeft zo veel contracten van zijn oude patrons overgenomen omdat ze snel door hadden dat hij leverde wat hij op papier zet. Zonder excuses en desnoods ook als dat eens een zondag extra werk betekende. Moslim ? Ja, dat zit er cultureel diep in bij hem al is zijn vrouw atheïst en hebben zijn twee kinderen geen enkele belangstelling voor religie. Hij doet mee aan de ramadan, zonder fanatisme gezien hij een fysiek beroep uitoefent. Op feestjes pikt hij al wel eens een glas champagne mee maar laat het echte zuipen liever voor zijn belgische makkers over. Is hij een geïntegreerde moslim ? Volgens mij wel, hij is de basket trainer van de jeugdploeg waar de spelers hem op handen dragen omwille van zijn grote menselijkheid en manier van aanpak. Bekijk mensen als een individu, en niet als een concept uit een boek.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 12 juli 2016 om 19:53. |
|
|
|
|
|
#257 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Buiten het seizoen in Alanya geweest, ik voel mij daar op straat 100% veilig. Mijn vrouw ook. Nooit enig probleem gehad. Vriendelijke mensen en nooit miserie of bedelarij en andere truken om geld uit je zak te kloppen. Probeer dat één avond zonder officiële gids in het centrum van Marakech en je holt terug naar de luchthaven om te vluchten naar huis. |
|
|
|
|
|
#258 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#259 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
hotels danig overhoop halen, dat de directie hen manu militari buiten schopt, noem jij cultuur ??
|
|
#260 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ik heb moeite genoeg gedaan, en zonder resultaat. Na vijftig jaar is het eens aan hen om "moeite" te doen.