![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verschillende partijen hebben en hadden het al vele jaren in het partijprogramma staan, maar niemand kent het? Natuurlijk, het maakt weinig uit, tenslotte stemmen de mensen op een programma en tellen al de stemmen, ook van diegenen die denken dat confederalisme een Japanse vogelnestsoep is.
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een toestand die de facto overeenstemt met hetgeen men aantreft in een confederale staat, ook al heeft men dan in het Belgisch geval de theoretische procedure niet gevolgd zoals die in de boekjes beschreven staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schoofzak ?
Laatst gewijzigd door Pandareus : 13 juli 2016 om 08:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij heeft gezegd dat hij geen voorstander is van referenda, omdat het een tool is dat te vaak werkt als een bot mes. Hij heeft wel iets gezegd over het referendum van Schotland. Maar dat dring jij graag en vlug in het vergeethoekje van je geheugen. Zo wil ik je wel één voorbeeldje van een Vlaams referendum ten beste geven: Vraag: moeten de transferts naar Wallonië op jaarbasis lager blijven dan 10.000 euro belastingsgeld per Vlaams gezin ? Ik geef je op een briefje dat de PS de Waalse onafhankelijkheid uitroept, nog voor het Vlaams Parlement zal kunnen stemmen of dit referendum er komt. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja ?
Wordt meneer niet vlug genoeg op zijn wenken bediend ? .
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
Slechts betere waarnemers:vdp., weten volgens welk mechanisme zoiets mogelijk is. De verwarring die zo ontstaat, word dan als leugen aanzien. Alhoewel dit in tè veel gevallen ook regelrecht het geval is! ??? = ZO LANG, wat mij betreft, mag men (aan zulke voorwaarden) verkiezingen gewoon afschaffen. Echter niet in het voordeel van het 'Communisme' en zeker niet als 'Dictatuur'. Is het getal van de: Teveel jaren die verloren gaan, wellicht aan het ijveren ter voortzetting van ieders individuele loopbaan en kapitaal vorming. Terwijl de kiezers er (schijn) bedrogen uitkomen! Citaat:
Citaat:
Mij is het steeds raar overgekomen dat daden, die krachtige en intelligente vaardigheden vergen, aan de eerste den beste worden overgelaten??? - Vb.: De laagste leegloper, wiens kansen onveranderlijk op 0% staan: mogen kinderen maken. Simpel weg omdat het deel uitmaakt van de 'Universele mensenrechten' ? Politiek, is zo iets uiterst kies, dat men het NIET aan gekozen 'Politici' zou mogen toevertrouwen. Veel te veel amateurisme en ellebogenspel. ![]()
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens twijfel ik ernstig over de reële kansen die het op poten zetten van een confederatie in la Belgique maakt. De Belgische francofonie zal alle mogelijke middelen aanwenden om dat ding van begin af aan uit te hollen. Ze zullen gulzig gebruik maken van alle trucs die de Belgische grendelgrondwet hen biedt. Omtrent hetgeen als resultaat van dat zoveelste "compromis" zal te voorschijn komen maak ik mij geen illusies: een dode mus. Naar mijn gevoel is er slechts één serieuze uitweg die Vlaanderen kan geven wat haar toekomt: een initiatief vanwege het Vlaams Parlement. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik verwacht er uiteindelijk niet zo gek veel van. De francofonie van het zelfverklaarde "Wallo+Brux" zal met alle mogelijke middelen die de anti-Vlaamse grendelgrondwet hen biedt het hele confederale project pogen uit te hollen. Dan liever echte Vlaamse onafhankelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel heel goed leren badminton spelen. Ah... de tijd van toen! ![]() Neen. Nooit naar de miekes geweest op de Luiker steenweg. (-Dank U Alzheimer.-)
![]() |
![]() |
#115 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je draait rond de pot om niet te moeten antwoorden, verwijst naar iets over schotland terwijl dat zelfs niet aan bod kwam in het geciteerde interview en probeert dan de aandacht weg te kanaliseren door te zeveren over transferts. Effe N-VA voorzitter Bart zelve citeren : "Wettelijk gezien is dat niet mogelijk. Persoonlijk ben ik ook geen groot voorstander van referenda als een democratische tool, omdat je zo'n ingewikkelde vragen niet in een ja/nee-vorm aan je bevolking moet voorleggen. Mensen gaan dan met hun gevoel stemmen, en dat is nooit een goede zaak." bron : http://www.hln.be/hln/nl/37422/Brexi...t-wettig.dhtml Samengevat : een referendum is niet wenselijk. Mag ik nu vragen aan schoofzak of hij nu aub mijn eerder ontweken vraag uit #42 alsnog wil beantwoorden ? (en graag bij het onderwerp blijven ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pandareus : 13 juli 2016 om 10:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Pandareus : 13 juli 2016 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
er zijn nog andere interviews dan alleen maar datgene die het Laagste Nieuws brengen. Citaat:
Daar staat ge nu met uw klein pietje hé. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 13 juli 2016 om 13:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maw, jou Nieuwe Vreemdelingen Alliantie confederalisme is al dood voor het geboren is ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schoofke, stop nu eens met je pirouettes en bevestig eens of je ja of neen het eens bent met BDW dat een referendum niet wenselijk is als democratische tool, en dus ook niet voor een referendum over vlaamse onafhankelijkheid. Ja of Neen ? |
|
![]() |
![]() |