Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2016, 23:29   #101
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Denkt gij dat een mens ongelukkiger is als de (taal-)grenzen van de regio waar hij geboren is anders lagen?
Denkt gij dat een mens ongelukkiger is als hij nooit Nederlands gekend heeft?
Denkt gij dat mijn kleinkinderen ongelukkig gaan zijn omdat ze de moedertaal van hun grootvader niet kennen of kunnen spreken?
Neen ik zou niet ongelukkig zijn als ik nu een Fransman zou zijn want ik heb een lief dat mij geire ziet.

Maar dat toont aan dat ge de verkeerde vragen stelt vanuit een gemis aan kollektief zelfrespekt en een verloochening uw eigen roots, want ik zou het wel erg vinden als ik nu zou Fransman zijn. Ik vind het al erg dat ik geen Nederlander meer ben. (Tenminste als ik mijn identiteitskaart bekijk.)
De kaarten van de 17 Provinciën, en van de Bourgondische Nederlanden, die in mijn gang hangen, en die ik zie als ik 's morgens uit mijn bed kom en 's avonds slapen ga ; ik zou er nog een fraktie van een sekonde langer bij stilstaan met het gevoel dat iets o toch zo jammelijk is verkeerd gegaan; dat iets niet is zoals het hoort te zijn. Dat de tegenstander zijn buit heeft binnengehaald na 750 jaar. Dat ik iets verloren ben.

En ik zou denken:
- Is het nu daarvoor dat Herman Van Den Reeck in 1920 werd doodgeschoten?

- Is het nu daarvoor dat Willem De Deken in 1328, met afgehakte handen en aan een paard gebonden door de straten van Parijs werd gesleept?

- Is het nu daarvoor dat Jean-Marie Gantois vijf jaar moest zitten?

- Is het nu daarvoor dat 15.000 Kempenzonen werden afgeslacht tijdens de Franse bezetting?

- Is het nu daarvoor dat Jozef Schoep in 1872 tot in Kassatie werd veroordeeld omdat hij in Molenbeek de geboorte van zijn zoontje weigerde in het Frans te doen?

- Is het nu daarvoor dat de Klauwaarts tijdens de Frans-Vlaamse oorlog de bezetter terugdrongen?

- Is het nu daarvoor dat Pieter Corbeels op 21 juni in 1799 werd gefusilleerd ?

- Is het nu daarvoor dat Keizer Karel de Nederlanden losmaakte uit Frankrijk en het HRR ?

- Is het nu daarvoor dat men in 1345 Jacob Van Artevelde de kop insloeg ?

- Is het nu daarvoor dat Pieter Geijl in Buchenwald terechtkwam.
.....

Citaat:
Gij hebt precies nog altijd niet begrepen dat het voor het geluk van mensen geen reet uitmaakt welke hun moedertaal is.
Als onze regio door een andere loop van de geschiedenis bv Frans of Duitstalig zou zijn maakte dat voor het geluk van de bevolking geen verschil uit.
Die guldensporenslag hoeft dus niet gevierd te worden.
Dat is natuurlijk de taal van een materialist die zich in de eerste plaats identificeert met zijn geldbeugel en niet van diegene die zijn roots trouw blijft en zich identificeert met zijn taal, een Schöngeist die de volgende motto's in het schild voert:
- de Tael is gansch het Volk.- Prudens Van Duyse
- Die wahre Heimat ist eigentlich die Sprache. Sie bestimmt die Sehnsucht danach, und die Entfernung vom Heimischen geht immer durch die Sprache am schnellsten. - Wilhelm Freiherr von Humboldt
- Wees Vlaming dien God Vlaming schiep - Gezelle.

Taal is de 'allerindividueelste' uiting van een kultuurgemeenschap. Het is naast kultuuruiting, kultuuurdrager en ook kultuuroverbrenger.

En ja Pajoske, dat zou dus erg zijn als ik nu een Fransman zou zijn want dan zou 3/4-millenium heroïsch Diets verzet voor niets zijn geweest.
Voor U zou dat niet erg zijn wat voor U is de portefeuille belangrijker dan de taal. Bij mij is het omgekeerd.

Het gaat om het horen en beantwoorden van de "Roep van de Stam" die opstijgt uit de diepste krochten der geschiedenis.
Erst gehörst du deinem Gotte,
Ihm zunächst der Heimaterde.
Sachsenkind, mit jeder Faser
Bist du deinem Volke pflichtig!
- Friedrich Wilhelm Weber

Gij Pajoske, kunt niet begrijpen dat als ik in Keulen bij mijn lief ben en ik de Koerden met hun vlaggen van Abdullah Öcalan daar zie betogen tegen de Turkse staatsterreur, ik tot tranen toe word bewogen en haar zeg:
"sorry, maar als ik volgende keer hier ben en ze demonstreren dan kan ik niet meer aan de zijlijn blijven toekijken." Want op dat moment ben ik ook een een beetje een Koerd. Zoals op andere momenten een Bask of een Sioux.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 14 juli 2016 om 23:59.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2016, 00:24   #102
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht

Ik vind het al erg dat ik geen Nederlander meer ben.
Zijt ge dat dan ooit geweest?

Ga in Nederland wonen, na 'n paar jaartjes vraag je de Nederlandse nationaliteit en vwala, je bent Nederlander.

Waar wacht je op, stop met zeuren en doe iets.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2016, 01:40   #103
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Aan de vooravond van onze feestdag wens ik alle Vlamingen een vrolijke feestdag.Mijn leeuw heb ik al vast uitgehangen.
Die van mij bleef deze keer in de kast liggen. Zolang er niet wordt teruggevochten is het een zielige vertoning.
Oud 15 juli 2016, 07:46   #104
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen ik zou niet ongelukkig zijn als ik nu een Fransman zou zijn want ik heb een lief dat mij geire ziet.

Maar dat toont aan dat ge de verkeerde vragen stelt vanuit een gemis aan kollektief zelfrespekt en een verloochening uw eigen roots, want ik zou het wel erg vinden als ik nu zou Fransman zijn. Ik vind het al erg dat ik geen Nederlander meer ben. (Tenminste als ik mijn identiteitskaart bekijk.)
De kaarten van de 17 Provinciën, en van de Bourgondische Nederlanden, die in mijn gang hangen, en die ik zie als ik 's morgens uit mijn bed kom en 's avonds slapen ga ; ik zou er nog een fraktie van een sekonde langer bij stilstaan met het gevoel dat iets o toch zo jammelijk is verkeerd gegaan; dat iets niet is zoals het hoort te zijn. Dat de tegenstander zijn buit heeft binnengehaald na 750 jaar. Dat ik iets verloren ben.

En ik zou denken:

- Is het nu daarvoor dat Willem De Deken in 1328, met afgehakte handen en aan een paard gebonden door de straten van Parijs werd gesleept?

- Is het nu daarvoor dat 15.000 Kempenzonen werden afgeslacht tijdens de Franse bezetting?

- Is het nu daarvoor dat Jozef Schoep in 1872 tot in Kassatie werd veroordeeld omdat hij in Molenbeek de geboorte van zijn zoontje weigerde in het Frans te doen?

- Is het nu daarvoor dat de Klauwaarts tijdens de Frans-Vlaamse oorlog de bezetter terugdrongen?

- Is het nu daarvoor dat Keizer Karel de Nederlanden losmaakte uit Frankrijk en het HRR ?

.....

Dat is natuurlijk de taal van een materialist die zich in de eerste plaats identificeert met zijn geldbeugel en niet van diegene die zijn roots trouw blijft en zich identificeert met zijn taal, een Schöngeist die de volgende motto's in het schild voert:
- Die wahre Heimat ist eigentlich die Sprache. Sie bestimmt die Sehnsucht danach, und die Entfernung vom Heimischen geht immer durch die Sprache am schnellsten. - Wilhelm Freiherr von Humboldt

Taal is de 'allerindividueelste' uiting van een kultuurgemeenschap. Het is naast kultuuruiting, kultuuurdrager en ook kultuuroverbrenger.

En ja Pajoske, dat zou dus erg zijn als ik nu een Fransman zou zijn want dan zou 3/4-millenium heroïsch Diets verzet voor niets zijn geweest.
Voor U zou dat niet erg zijn wat voor U is de portefeuille belangrijker dan de taal. Bij mij is het omgekeerd.

Het gaat om het horen en beantwoorden van de "Roep van de Stam" die opstijgt uit de diepste krochten der geschiedenis.

Gij Pajoske, kunt niet begrijpen dat als ik in Keulen bij mijn lief ben en ik de Koerden met hun vlaggen van Abdullah Öcalan daar zie betogen tegen de Turkse staatsterreur, ik tot tranen toe word bewogen en haar zeg:
"sorry, maar als ik volgende keer hier ben en ze demonstreren dan kan ik niet meer aan de zijlijn blijven toekijken." Want op dat moment ben ik ook een een beetje een Koerd. Zoals op andere momenten een Bask of een Sioux.
Wat een gewauwel is me dat?

Wat heeft hetgeen ik schreef nu met geld te maken? Totaal niks. Maar omdat ge geen goede argumenten hebt begint ge me maar hebzucht te verwijten.

En dan dat gezever over roots en 17 provinciën....

Wat is dat roots? Uw geboortedorp? Uw geboortestreek? Dat van uw voor ouders?
Mijn geboortedorp maakte nooit deel uit van de 17 provincies.

Gij hebt het over mensen die in de14e eeuw leefden. Hebt gij er ooit bij stilgestaan dat ge dan al over een half miljoen voorouders spreekt?
bron: http://www.laukens.be/genealogie/con...ekenoefeningen

En gij denkt dat dit allemaal Vlamingen waren?

Hebt gij ooit uw stamboom opgezocht? Ik denk van niet. Want dan wist ge dat het gelul over roots en taal en eigen volk dikke bullshit is. Dan wist ge dat sommige van uw voorouders elkaars grootste vijanden waren.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2016, 07:53   #105
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

Ga in Nederland wonen, na 'n paar jaartjes vraag je de Nederlandse nationaliteit en vwala, je bent Nederlander.

jij snapte geen bal van heel zijn post hé ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2016, 07:59   #106
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

En ik zou denken:

.....

bijzonder sterke post Jacob
ik zal zeker nog wel wat bij lezen over enkele aspecten die je aanhaalt en die me grotendeels onbekend zijn, of waarvan ik nu toch besef dat ik er te weinig van weet nog.
ik respecteer jouw gevoelsmatige invalshoek, maar ben zelf niet zo gevoelsmatig betrokken, eerder rationeel structureel organisatorisch en democratisch overtuigd. Gek genoeg komen we wel tot exact dezelfde conclusie en streefdoel : een hereniging van Nederland en Vlaanderen.
je sympathiegevoelens voor Bask, Sioux en Koerd deel ik dan weer gewoon uit afschuw van de onderdrukking en/of ontkenning van hun eigenheid die hen opgelegd wordt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2016, 08:20   #107
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
jij snapte geen bal van heel zijn post hé ...
Misschien, of misschien met knipoog.
De allerindividueelste expressie van zulk allerindividueelste emotie gaat ook in mijn allerindividueelste vuilbak.
Zoals een Candide instelling of schijfsels als Le Petit Prince.
(De auteur van dat laatste was trouwens een brokkenpiloot, misschien ben ik dus ietwat bevooroordeeld.)

" Soit, er moet verschil zijn. "but I digress...
Oud 15 juli 2016, 08:25   #108
pajoske

Standaard

Citaat:
bijzonder sterke post Jacob
ik zal zeker nog wel wat bij lezen over enkele aspecten die je aanhaalt en die me grotendeels onbekend zijn, of waarvan ik nu toch besef dat ik er te weinig van weet nog.
ik respecteer jouw gevoelsmatige invalshoek, maar ben zelf niet zo gevoelsmatig betrokken, eerder rationeel structureel organisatorisch en democratisch overtuigd. Gek genoeg komen we wel tot exact dezelfde conclusie en streefdoel : een hereniging van Nederland en Vlaanderen.
je sympathiegevoelens voor Bask, Sioux en Koerd deel ik dan weer gewoon uit afschuw van de onderdrukking en/of ontkenning van hun eigenheid die hen opgelegd wordt.
Ge beseft toch hoop ik dat volksmisleiders van dit soort bullshit gebruik maken om bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten en oorlog te voeren in naam van 'volk' of' 'godsdienst'.

Als mensen in ontwikkelde gebieden al te misleiden zijn door zulke nonsens is het niet verwonderlijk dat in minder ontwikkelde gebieden men mensen onmenselijke dingen kan laten doen met het verhaaltje van een beloning in de vorm van maagden.
Oud 15 juli 2016, 08:30   #109
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge beseft toch hoop ik dat volksmisleiders van dit soort bullshit gebruik maken om bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten en oorlog te voeren in naam van 'volk' of' 'godsdienst'.

Als mensen in ontwikkelde gebieden al te misleiden zijn door zulke nonsens is het niet verwonderlijk dat in minder ontwikkelde gebieden men mensen onmenselijke dingen kan laten doen met het verhaaltje van een beloning in de vorm van maagden.
Vwala, kort, bondig en to the point.
Meer moet dat niet zijn.
Oud 15 juli 2016, 08:37   #110
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Misschien, of misschien met knipoog.
De allerindividueelste expressie van zulk allerindividueelste emotie gaat ook in mijn allerindividueelste vuilbak.
Zoals een Candide instelling of schijfsels als Le Petit Prince.
(De auteur van dat laatste was trouwens een brokkenpiloot, misschien ben ik dus ietwat bevooroordeeld.)

" Soit, er moet verschil zijn. "but I digress...
Goed, we weten nu dat je Le Petit Prince hebt gelezen.

Heb je nog iets radicaals te zeggen of blijf je halfslachtige onzin verkopen voor de rest van je leven.

Laatst gewijzigd door Gamla : 15 juli 2016 om 08:37.
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2016, 08:56   #111
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

en Candide, alsjeblief.
Maar niet je Kattekissirkus: Te wulps, die scenes tussen Jezeke en zijn twee vrouwen Mariekes.
Oud 15 juli 2016, 19:11   #112
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Vlaanderen Vlaams, Spaanderen Spaans!
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2016, 20:42   #113
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

[quote=Skobelev;8169580]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht

Heb je Matild gisteren horen Engels spreken?
I will say this only wans...

Inderdaad hetzelfde accent als

Madame Edith de Franse café -bazin in "Allo allo"
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2016, 01:18   #114
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
O, jawel, van in de Bourgondische tijd tot en met de Franse bezetting.
En toen ons afkeerden van onze Oostenrijkse vorst noemden we ons land:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Vereni...rlandse_Staten.
Tenminste in het Nederlands. Na zomaar eventjes twee eeuwen scheiding der Nederlanden noemden we ons nog steeds Nederlanders.
Maar tijdens de Franse annexatie dook er in de Nederlandse taal dat B-woord op en momenteel mijn pas ontsiert. België, een politiek geladen neologisme met de bedoeling van ons kollektief nationaliteitsbesef te resetten.

Citaat:
We zijn het al (eeuwen). Maar we weten het niet meer.
We wonen er (al eeuwen). Maar onze pas is gewoonweg verkeerd ingevuld.

Citaat:
Het amendement dat ik in december 2013 indiende bij de plaatselijke afdeling van de NVA ter wijziging van de kongresteksten waarmee men naar de verkiezingen zou gaan zag er als volgt uit:
241 TRIS
Rond 1830 werd ons kollektief nationaal bewustzijn dat we Nederlanders zijn gerest met het politiek geladen neologisme “België” Tot dan toe hadden onze voorouders zich immers Nederlanders genoemd. La Belgique rekende echter af met de Nederlandse taal en het Nederlandse element in de nieuwe staat en dat weerspiegelde zich uiteraard in het woordgebruik
Het is natuurlijk niet te laat op deze aanslag op ons volkeigene symolisch te herstellen en de naam “België” als vertaling van “Belgique” in het Nederlands te vervangen door het historisch korrekte “Zuid-Nederland”.
Dit is trouwens niet alleen analoog met het revolutiejaar 1790 toen men in de Zuidelijke Nederlanden de Oostenrijkers verjoeg en de konfederale staat “ De Vereenigde Nederlandsche Staeten” oprichtte. (Dit was de officiële Nederlandstalige benaming voor het Franstalige “ Les Etats Belgiques Unis”.) Maar tevens was tijdens de periode van de Nederlandse hereniging van 1815 tot 1830 de officiële Nederlandstalige benaming van de nieuwe staat Koninkrijk der Nederlanden versus de Franstalige benaming Royaume des Belgiques.
Het belang van deze semantiek ligt uiteraard in het benadrukken van de eenheid in de Nederlandstalige gemeenschap over de staatsgrenzen heen.

Van de vijftien aanwezigen was er één enkele die mij steunde. Enkelen mompelden goedkeurend maar staken toch niet hun hand op toen het erop aan kwam.
Niet dat het mij verwondert maar dat is inderdaad het minste wat ik kon doen en het kost mij maar 13 € per jaar.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 juli 2016 om 01:24.
Oud 16 juli 2016, 01:41   #115
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ik respecteer jouw gevoelsmatige invalshoek, maar ben zelf niet zo gevoelsmatig betrokken, eerder rationeel structureel organisatorisch en democratisch overtuigd.
Ach, ik antwoordde gewoon in dezelfde gevoelmatige toonaard die Pajoske aansloeg.
Maar eigenlijk stoor ik mij aan een gevoelsmatige betrokkenheid vanuit een buikgevoel waarmee Belgicisten en Vlaamsnationialisten, of eender welke tisten, achter een vlag lopen zoals voetbalsupporters zonder dat rationeel te kunnen verantwoorden.
Men vertrekt vanuit een gevoelsmatige identifikatie voor het ene of andere en dat gaat men voor die mening, of liever dat gevoel rationele argumenten zoeken. In de plaats van daarvan te vertrekken gaat men achteraf argumenten hineinrationalisieren.
Citaat:
Gek genoeg komen we wel tot exact dezelfde conclusie en streefdoel : een hereniging van Nederland en Vlaanderen.
Zo gek is dat dus niet.
Maar dan wat mij betreft wel de realisatie van een Dietsland in een konfederaal Heel-Nederlands verband: een zo los mogelijke konfederatie tussen Dietsers, Franstaligen en Duitstaligen.
Citaat:
Natuurlijk!

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 juli 2016 om 01:44.
Oud 16 juli 2016, 02:46   #116
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat een gewauwel is me dat?
Wel, dat was een antwoord op dit (gewauwel):
Denkt gij dat een mens ongelukkiger is als de (taal-)grenzen van de regio waar hij geboren is anders lagen?
Denkt gij dat een mens ongelukkiger is als hij nooit Nederlands gekend heeft?
Denkt gij dat mijn kleinkinderen ongelukkig gaan zijn omdat ze de moedertaal van hun grootvader niet kennen of kunnen spreken?

Citaat:
Wat heeft hetgeen ik schreef nu met geld te maken? Totaal niks. Maar omdat ge geen goede argumenten hebt begint ge me maar hebzucht te verwijten.
Om u te dienen wil ik bij wijze van uw geheugen op te frissen u maar al te graag herinneren naan uw eigen woorden:
Citaat:
Zoals ik schreef: als je taal boven centen verkiest moet ge niet verwonderd zijn als ge arm wordt. Aan u de keuze. Maar ik kies centen boven mijn moedertaal. En zéker boven de standaardtaal die niet mijn moedertaal is.
Verwijt ik u hebzucht ?

Citaat:
En dan dat gezever over roots en 17 provinciën....
Wat is dat roots? Uw geboortedorp? Uw geboortestreek? Dat van uw voor ouders? Mijn geboortedorp maakte nooit deel uit van de 17 provincies.
Wat mijn roots zijn, dat staat precies na elke post in mijn onderschrift.....Maar omdat dat er steeds staat, leest men dat nooit.

Citaat:
Gij hebt het over mensen die in de14e eeuw leefden. Hebt gij er ooit bij stilgestaan dat ge dan al over een half miljoen voorouders spreekt?
bron: http://www.laukens.be/genealogie/con...ekenoefeningen En gij denkt dat dit allemaal Vlamingen waren?
1° Dat zijn hier wél altijd Nederlandstaligen geweest die toen Middelnederlands spraken en nu Nieuwnederlands.
2° Wie Vlamingen zijn en wat Vlamingen zijn laat mij buitengewoon koud want dat is een steriele diskussie zonder begin en zonder einde.
Ik fokus op de Nederlandstalige gemeenschap. En dat weten we wél heel precies wie dat is en wat dat is.
Op dat vlak kunnen we iets leren van de Franstaligen. IK denk niet dat die zeveren over wie nu precies Walen zijn, neen die verenigen zich in een Front des Francophones.

Citaat:
Hebt gij ooit uw stamboom opgezocht? Ik denk van niet. Want dan wist ge dat het gelul over roots en taal en eigen volk dikke bullshit is.
O....waar heb ik het over eigen volk ?
Citaat:
Dan wist ge dat sommige van uw voorouders elkaars grootste vijanden waren.
Maar natuurlijk. De volders die oorlog voerden met de wevers.
De arbeiders met de patriciërs. De lelieaerts met de klauwaerts. De Bruggelingen met de Gentenaren.
Dat was uitermate tragisch. En dat is in een andere vorm nog steeds zo.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 juli 2016 om 03:12.
Oud 16 juli 2016, 03:18   #117
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat lijkt mij alleszins een schoentje te zijn dat ik niet hoef aan te trekken.
Mij heeft niemand opgezet. (Nu niet, en wellicht ook zelfs niet na mijn dood. )
En ik zet ook geen anderen op.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 juli 2016 om 03:19.
Oud 16 juli 2016, 03:25   #118
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hebt gij ooit uw stamboom opgezocht?
Ik denk van niet.
Een heel klein beetje wel, ja.

http://www.dbnl.org/tekst/geyl001gesc01_01/

Citaat:
Want dan wist ge dat het gelul over roots en taal en eigen volk dikke bullshit is.
"Gelul" is inderdaad hetzelfde als "dikke bullshit".
De vraag is evenwel waarom ge zo gepikeerd reageert op " taal" en "roots" door daar die omschrijvingen mee in verband te brengen ?

Het lijkt mij eerder omgekeerd. Net door mijn stam(boom)onderzoek kom ik bij mijn roots.
Als ge maar niet gaat beweren dat ik mij niet zou mogen bekenen tot de Nederlandstaligheid omdat mijn bedachterovergrootmoeder kreunde in de greep van een Spaanse soldaat ???
Of dat ik de 21 juli zou moeten vieren omdat mijn bedachterovergrootvader in 1830 in het Warandepark vocht tegen het regeringsleger. Pajoske toch!

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 16 juli 2016 om 03:53.
Oud 16 juli 2016, 08:38   #119
pajoske

Standaard

Citaat:
Een heel klein beetje wel, ja.

http://www.dbnl.org/tekst/geyl001gesc01_01/

"Gelul" is inderdaad hetzelfde als "dikke bullshit".
De vraag is evenwel waarom ge zo gepikeerd reageert op " taal" en "roots" door daar die omschrijvingen mee in verband te brengen ?

Het lijkt mij eerder omgekeerd. Net door mijn stam(boom)onderzoek kom ik bij mijn roots.
Als ge maar niet gaat beweren dat ik mij niet zou mogen bekenen tot de Nederlandstaligheid omdat mijn bedachterovergrootmoeder kreunde in de greep van een Spaanse soldaat ???
Of dat ik de 21 juli zou moeten vieren omdat mijn bedachterovergrootvader in 1830 in het Warandepark vocht tegen het regeringsleger. Pajoske toch!

Allez gij. Volgens u zijn uw voorouders de mensen die leefden in uw taalgebied. Alhoewel die genetisch geen enkele band met u hebben.

Meteen maakt ge voor iedereen nog duidelijker welke nonsens ge hier aan het verkopen zijt.

Oh ja kijk eens naar dit kaartje over het grondgebied van de Nederlandse staten, te zien via uw link:

Ik zie dar toch nogal en redelijk verschil met het huidige Vlaamse gewest.

Laatst gewijzigd door pajoske : 16 juli 2016 om 08:39.
Oud 17 juli 2016, 16:42   #120
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
maar nee jong, welke computer heeft dat nog ?!
mijne pc niet, en mijne laptop ook ni ...

wilde gij t hebben ?
Autoradio? Ik heb enkele weken terug een nieuwe gekocht en daar zat een cd-speler in hoor.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be