Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2016, 10:50   #4061
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Las hier dat in een democratie de meerderheid beslist.
Wel, dan zou het toch simpel behoren zijn? Een A-4tje naar de Britten ... bij deze "Sign"

Andere landen hebben flink meer te verliezen dan België. Dat veel verliezen tov sommige andere EU landen valt nogal mee.
Echt te klagen heeft het niet daar het tevens geen nettobetaler is, maar ontvangt. Op voorhand heeft het dus al compensatie binnen.
Nadat een Thatcher haar rebate binnenhaalde is Frankrijk de grote verliezer geworden. Om te compenseren moest het van alle landen het meeste opbrengen.
Ja, Ierland heeft nog een pak meer te verliezen maar België zit wel in de top 5 (naar BBP toe).
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 10:56   #4062
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Men gaat er hier nogal snel van uit dat Jack, John en Jenny achterlijk zijn.
In dt verband verwijs ik graag naar de woorden van Mia Doornaert: ze zijn niet achterlijk, ze verdedigen gewoon hun belangen, van de "weldaden van Europa" zagen ze niets, integendeel. Vroeger was het voor hen beter en dat klopt.
Klopt, de UK behoorde tot de armste landen toen het toetrad.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 11:00   #4063
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt als een bus. Waar de EU investeerde op tal van vlakken aangaande Jack, John en Jenny trok de UK in eigen land zich terug

Blijkbaar u ontgaan dat nogal wat Jack, John en Jenny's een eigen huis met een flinke hypotheek hebben
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160718_02390923

Europa heeft Jan modaal niets opgeleverd.
De middenklasse ging onderuit en verarmde.
De mannen van de City gaan nu eens wat verliezen.
En in het VK, Jan Modaal een eigen huis : vele malen minder dan hier, zelfs in Duitsland is de meerderheid huurder.
Oud 19 juli 2016, 11:02   #4064
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men gaat er hier nogal snel van uit dat Jack, John en Jenny achterlijk zijn.
In dt verband verwijs ik graag naar de woorden van Mia Doornaert: ze zijn niet achterlijk, ze verdedigen gewoon hun belangen, van de "weldaden van Europa" zagen ze niets, integendeel. Vroeger was het voor hen beter en dat klopt.
Ze zijn gewoon achterlijk en Mia Doornaert is een zagetrien.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 11:07   #4065
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze zijn gewoon achterlijk en Mia Doornaert is een zagetrien.
Ik denk dat niet.
Maar misschien ben ik ook achterlijk.
Wat heb jij zo allemaal in het leven gedaan wat u niet "achterlijk" maakt?
Oud 19 juli 2016, 11:08   #4066
Adrian M

Standaard

Citaat:
Ja, Ierland heeft nog een pak meer te verliezen maar België zit wel in de top 5 (naar BBP toe).
Zover begrepen in het uiterste geval €2,5 miljard
Ongeveer een kwart van Nederland. Daarnaast geldt dat Nederland en meen ook Duitsland grote investeerders zijn in de UK.
Daar België geen EU nettobetaler is kunnen bedragen afgetrokken worden van het verlies €2,5 miljard.
Oud 19 juli 2016, 11:11   #4067
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat niet.
Maar misschien ben ik ook achterlijk.
Wat heb jij zo allemaal in het leven gedaan wat u niet "achterlijk" maakt?
Heel simpele dingen zoals kranten en tijdschriften lezen en af en toe eens naar een documentaire op tv kijken.

Maar laat mij nuanceren

Mia Doornaert weet wel iets van Frankrijk, maar van de rest van de wereld kraamt ze maar om het even wat uit.

En onze Johnny's en Marina's zijn al niet veel beter dan de Engelse. Als er hier iemand zegt dat 5 minuten politieke moed volstaat, dan geloven die achterlijken dat nog ook
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 11:17   #4068
Adrian M

Standaard

Citaat:

Europa heeft Jan modaal niets opgeleverd.
De mannen van de City gaan nu eens wat verliezen.
En in het VK, Jan Modaal een eigen huis : vele malen minder dan hier, zelfs in Duitsland is de meerderheid huurder.
Wel, dat ligt niet aan de EU, maar specifiek aan het beleid van Britse regeringen
Als er iets waar Britse regeringen o.a. niet aan wensten te voldoen is het wel EU sociaal beleid.
Oud 19 juli 2016, 11:19   #4069
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zover begrepen in het uiterste geval €2,5 miljard
Ongeveer een kwart van Nederland. Daarnaast geldt dat Nederland en meen ook Duitsland grote investeerders zijn in de UK.
Daar België geen EU nettobetaler is kunnen bedragen afgetrokken worden van het verlies €2,5 miljard.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/de...al-134283.html

Of België netto ontvanger of betaler is valt niet te becijferen.
Maar goed, volgens Boris gaat het VK er op 1 januari 2017 uit en is er dan 2 jaar onderhandelingstijd.
En daarna gaan we zien hoeveel er van de doomscenario's overeind zijn gebleven.
Ik denk niet veel.
Oud 19 juli 2016, 11:24   #4070
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En toch vind ik Europa een heerlijke zaak. Het is toch fantastisch dat je nu met je auto kan vertrekken en zonder stoppen naar alle windrichtingen kan rijden zonder dat je moet stoppen en als het ware in je achtertuin blijft......Dat je bijvoorbeeld tot aan de Oostenrijkse Alpen kan rijden de Dolomieten en bij jezelf zeggen......dit is ook mijn thuis...dit maakt net als mijn land deel uit van Europa.
Ik voel me triest bij de gedachte dat we ons ooit weer terug zouden moeten plooien op dit lapje grond niet groter als een zakdoek......ik vind het een enge gedachte weer gevangen te moeten zitten tussen Oostende en Aarlen ( en zelfs dit vinden sommigen al te groot die zouden liever tussen Kortrijk en Hasselt blijven)
Ik vind het triest om na maximum 1 uur rijden het risico te lopen dat ik er niet in zou mogen opdat ik mijn rijbewijs ben vergeten bij manier van spreken.

Met deze wil ik absoluut niet zeggen dat Europa volmaakt is.....er is nog oneindig te verbeteren...maar laten we voortbouwen op hetgeen nu al is ....en streven naar meer samenwerking dan terug te gaan naar meer tegenwerking.
Waarom?
Lieten ze je vroeger in Frankrijk of Oostenrijk niet binnen?
Oud 19 juli 2016, 11:27   #4071
Adrian M

Standaard

...

Laatst gewijzigd door Adrian M : 19 juli 2016 om 11:44.
Oud 19 juli 2016, 11:41   #4072
Adrian M

Standaard

Citaat:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/de...al-134283.html

Of België netto ontvanger of betaler is valt niet te becijferen.
Maar goed, volgens Boris gaat het VK er op 1 januari 2017 uit en is er dan 2 jaar onderhandelingstijd.
En daarna gaan we zien hoeveel er van de doomscenario's overeind zijn gebleven.
Ik denk niet veel.
Tja, Belgische rekenkunde dan zeker
De Britten en andere landen rekenen op de cent nauwkeurig door wat ze betalen en hoeveel ze terugontvangen

Hoezo doemscenario's? In 2019/2020 staat het er tweemaal zo goed voor als de EU volgens een Britse minister.
Gaat weer een grootmacht worden zoals in de dagen van weleer.
Als Theresa May een gaatje voor haar over heeft mag Merkel op afspraak op audiëntie komen.
Theresa tegen Clinton en Poetin: "Sturen we Merkel nog een emailtje of houden we het hier maar bij?"
Oud 19 juli 2016, 11:46   #4073
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als een exit daarvoor de oplossing is, dan vermoed ik dat binnenkort de USA ook voor een exit kiest.

De remedie zal erger dan de kwaal blijken.

En bovendien zal Pjotr het gras van Jack blijven afrijden. Tenzij er systemen komen die ruiken naar interbellum toestanden.

Ik weet niets eens of de middenklasse massaal voor de exit heeft gestemd.
Oud 19 juli 2016, 11:53   #4074
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Als een exit daarvoor de oplossing is, dan vermoed ik dat binnenkort de USA ook voor een exit kiest.

De remedie zal erger dan de kwaal blijken.

En bovendien zal Pjotr het gras van Jack blijven afrijden. Tenzij er systemen komen die ruiken naar interbellum toestanden.

Ik weet niets eens of de middenklasse massaal voor de exit heeft gestemd.
Het is allemaal de fout van de 50+-ers.
Men zou ze het stemrecht moeten ontnemen of ze desnoods moeten vergassen.
En nieuwe Pjotrs zullen er alvast niet meer binnen komen, toch niet zonder een contract en dat zal dan van bepaalde duur zijn.
Oud 19 juli 2016, 12:00   #4075
Adrian M

Standaard

Citaat:
En nieuwe Pjotrs zullen er alvast niet meer binnen komen, toch niet zonder een contract en dat zal dan van bepaalde duur zijn.
En, ook enig idee van de schulden van de UK?

UK zakt dieper in schuldenmoeras
24 januari 2012

In 1976 ging Groot-Britannië bijna ten onder met een tekort op de betalingsbalans van 6 procent. Nu is dat 11 procent. Het afbetalen van de schuld wordt doorgeschoven naar de volgende generatie. Die straks de schuld van hun ouders ook nog eens mag afbetalen met ponden die dan veel minder waard zijn.

De rekening
Evans-Pritchard besluit zijn analyse met de conclusie dat als Groot-Brittannië de euro had ingevoerd, het land nu in een diepe depressie zou zitten, vergelijkbaar met die in Griekenland, Ierland, Portugal en Spanje. Door de devaluatie van het pond sterling is een deel van de Britse exportsector gered. Dankzij een monetaire injectie ter waarde van 19 procent van het BBP door de Bank of England is er geen deflatie ontstaan.
https://www.ftm.nl/artikelen/britse-...1-biljoen-pond
Oud 19 juli 2016, 12:09   #4076
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En, ook enig idee van de schulden van de UK?

UK zakt dieper in schuldenmoeras
24 januari 2012

In 1976 ging Groot-Britannië bijna ten onder met een tekort op de betalingsbalans van 6 procent. Nu is dat 11 procent. Het afbetalen van de schuld wordt doorgeschoven naar de volgende generatie. Die straks de schuld van hun ouders ook nog eens mag afbetalen met ponden die dan veel minder waard zijn.

De rekening
Evans-Pritchard besluit zijn analyse met de conclusie dat als Groot-Brittannië de euro had ingevoerd, het land nu in een diepe depressie zou zitten, vergelijkbaar met die in Griekenland, Ierland, Portugal en Spanje. Door de devaluatie van het pond sterling is een deel van de Britse exportsector gered. Dankzij een monetaire injectie ter waarde van 19 procent van het BBP door de Bank of England is er geen deflatie ontstaan.
https://www.ftm.nl/artikelen/britse-...1-biljoen-pond
Professor Peersman heeft op kanal Z haarfijn uitgelegd waarom het VK best niet bij de Euro ging en ook waarom een Brexit voor hen niet per se een slechte zaak is.
En hij zei zelfs nog straffere dingen : de Euro is alleen maar goed voor Duitsland, tenzij we constant verschillen in productieviteit gaan oplossen door middel van (enorme) geldstromen van noord naar zuid.
Een muntunie verdraagt nu eenmaal geen verschillen in economische performantie tussen gebieden die onder dezelfde munt vallen, zelfs de kleinste niet.

Laatst gewijzigd door Pericles : 19 juli 2016 om 12:10.
Oud 19 juli 2016, 12:14   #4077
Adrian M

Standaard

Citaat:
Tja, maar die Pjoters leveren een fikse bijdrage aan de economie. Plus ze dragen flink meer bij aan het well fare systeem dan retour gaat.

Aangezien universiteits medewerkers en studenten onder immigranten vallen gaat dit een fiks probleem worden met 42.000 uit EU landen.
Zelfs met een visum en pakweg 35.000 pond per jaar valt te vrezen dat de animo om te studeren in de UK niet bijster groot zal zijn.
Oud 19 juli 2016, 12:17   #4078
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, maar die Pjoters leveren een fikse bijdrage aan de economie. Plus ze dragen flink meer bij aan het well fare systeem dan retour gaat.

Aangezien universiteits medewerkers en studenten onder immigranten vallen gaat dit een fiks probleem worden met 42.000 uit EU landen.
Zelfs met een visum en pakweg 35.000 pond per jaar valt te vrezen dat de animo om te studeren in de UK niet bijster groot zal zijn.
Is dat zo?
Zoals de Marokkanen hier bijdragen aan onze economie zeker?
Oud 19 juli 2016, 12:20   #4079
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Professor Peersman heeft op kanal Z haarfijn uitgelegd waarom het VK best niet bij de Euro ging en ook waarom een Brexit voor hen niet per se een slechte zaak is.
En hij zei zelfs nog straffere dingen : de Euro is alleen maar goed voor Duitsland, tenzij we constant verschillen in productieviteit gaan oplossen door middel van (enorme) geldstromen van noord naar zuid.
Een muntunie verdraagt nu eenmaal geen verschillen in economische performantie tussen gebieden die onder dezelfde munt vallen, zelfs de kleinste niet.
we gaan die EU problemen na de Brexit opvangen door Turkije lid te maken.

vandaar de BE en EU felicitaties aan t adres van Erdogan voor het herstellen van de democratie !

Laatst gewijzigd door Anna List : 19 juli 2016 om 12:27.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2016, 12:27   #4080
Adrian M

Standaard

Citaat:
Is dat zo?
Zoals de Marokkanen hier bijdragen aan onze economie zeker?
Simple as that ....Kunt u lezen in de UK economische rapporten van de afgelopen jaren. De potvertreerders zijn Britten zelf
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be