Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2016, 08:41   #81
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Schoof; wij zitten niet op dezelfde golflengte.
Wat de N-VA na de verkiezingen zal doen met haar programma of kan doen is voor mij niet de hoofdzaak. Er zijn trouwens momenteel te veel onbekende factoren die zullen bepalen wat er van dat programma kan of mag uitgevoerd worden. Dus intenties tellen voor mij niet meer mee.
Ik beoordeel voortaan alleen nog partijen of politiekers op uitgebouwde structuur van de partij en eerlijkheid van haar leden. Hebben zij een geweten of niet? En zijn ze slim genoeg om leiding te geven of om verantwoordelijkheid op te nemen.
En ik ga een voorbeeld geven Schoof; een voorbeeld dat hier tot uiting kwam op dit forum. Herinner je U nog het optreden van de "Kleine"; de inbreker op dit forum dus. Welnu; dat braaksel heeft hier constant losgelopen met de N-VA banier in zijn handen. Hij heeft op ditzelfde forum anderen uitgemaakt voor hoerenlopers en omgekochte dronkaards.
Welnu Schoof; de andere N-VA'ers op dit forum hebben niet ingegrepen toen de partijvlag dagelijks besmeurd werd. Integendeel; zij hebben met graagte de andere kant opgekeken. Dus de N-VA heeft hier weinig aanhangers die ingrijpen volgens mensen met een geweten of met verantwoordelijkheidszin. Akkoord Schoof?
En nu iets wat een politieke partij zelf betreft Schoof.
Welnu; ik zal mijn visie geven.
Een eerlijke politieke partij moet het volgende durven zeggen tegen haar leden en of mandatarissen. Zij moet durven zeggen : "Luister mannekes;
wij stemmen mee wetten en onderschrijven deze en... wij hebben ook veel macht, teveel soms. Maar wij; als partij willen dat deze wetten gevolgd worden door allen onder ons. Gebeurt dat niet en blijkt iemand onder ons de wet te negeren of misbruiken om zelfs kleine mensen te nekken dan.......vliegt die eruit.
De slimme kiezer ziet dat en verlangt dat immers.
Wel Schoof; ik reken mezelf bij de slimme kiezers.
Uw partij zal dus moeten bijsturen. Of ik veeg met haar folders mijn sanitaire boodschap af. En dat zou Schoofzak....nu eens echte vernieuwing zijn waar het volk recht op heeft.
Al de rest is bla bla of bla.
Waar is Schoof ? Schoof is overal, in de hemel, op de aarde en op alle plaatsen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2016, 20:48   #82
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waar is Schoof ? Schoof is overal, in de hemel, op de aarde en op alle plaatsen.

.
Jij moet niet antwoorden Schoof. Er zitten er nog op dit forum aan wie ik mijn vraag kan stellen. Maar goed. De andere richting uitkijken is een debat vermijden. Ik stel hier een vraag nopens de grondvoorwaarden waaraan een, partij volgens mij moet voldoen om nog te kunnen rekenen op mijn stem.
En ik zal dus nooit meer stemmen op of voor een partij waarvan mandatarissen hun ongebreidelde macht misbruiken om niet blinde aanhangers te kloten.
In dit land pretenderen wij over een democratie te beschikken.
Wel een democratie is een instelling waar iedereen die er aan deelneemt onderschrijft om de bestaande gestemde wetten te respecteren.
Dit betekent voor mij dat indien bewijskrachtig kan aangetoond worden door wie dan ook dat een mandataris bewust iemand schade berokkent door de wet niet te respecteren dat de partij deze mandataris moet uitstoten en alle macht ontnemen.
Mij dunkt dat mijn benadering toch klaar is ?
Of zijn we hier op dit forum om te blijven zeveren over politiek zonder ooit
zelf iets zinnigs te zeggen?
Daar doe ik dus niet meer aan mee.
Ik heb mijn definitieve visie en trek bijgevolg mijn definitieve conclusies
en met die basis maak ik al of niet een bolletje rood ten gepaste tijde.
En als er niks beter lijkt; uit democratisch oogpunt; dan schrijf ik gewoon foert op mijn stembrieven. Dan sluit ik mij aan bij de meerderheid.
Ik breek er mijn hoofd niet meer over hoor.

Laatst gewijzigd door werkman : 17 juli 2016 om 21:01.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 06:57   #83
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het is uiteindelijk allemaal terug te brengen tot één boodschap : "mannekes, voor ons stopt de onzin van de splitsing hier, wij doen niet meer mee met dat circus"
Of dacht je echt dat o-vld en MR niet beseffen dat herfederaliseren nooit zal gebeuren ? Zelfs al zou dat enkele heel specifieke domeinen kunnen oplossen ? Het m�*g gewoon niet, dat strookt niet met het Ware Geloof.
U doet gewoon aan wishfull thinking. Of dacht je echt dat het woord van een dwergpartijtje zoals OVLD doorslaggevend zal zijn? Ik zal u zeggen wat er wel doorslaggevend zal zijn: de gebeurtenissen die de tegenstellingen tussen Vlaanderen en Wallonië in de verf zetten (daar kunnen we een paar mooie voorbeelden van opsommen van het laatste jaar), de winnaars van de federale verkiezingen en hun reacties.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 07:15   #84
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
U doet gewoon aan wishfull thinking. Of dacht je echt dat het woord van een dwergpartijtje zoals OVLD doorslaggevend zal zijn? Ik zal u zeggen wat er wel doorslaggevend zal zijn: de gebeurtenissen die de tegenstellingen tussen Vlaanderen en Wallonië in de verf zetten (daar kunnen we een paar mooie voorbeelden van opsommen van het laatste jaar), de winnaars van de federale verkiezingen en hun reacties.
Wie de verkiezingen zal winnen zien we dan wel. Wat we nu al wel weten is dat o-vld en MR geen verdere splitsingen gaan meestemmen. Dat is impliciet hun boodschap.
Als jij denkt dat dat politiek onbelangrijk is, dan zul je dat wellicht niet meer denken de moment dat iemand een 2/3 meerderheid zoekt federaal + 2 meerderheden in de taalgroep. Veel geluk toegewenst zonder de zetels van de liberalen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 07:27   #85
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie de verkiezingen zal winnen zien we dan wel. Wat we nu al wel weten is dat o-vld en MR geen verdere splitsingen gaan meestemmen. Dat is impliciet hun boodschap.
Als jij denkt dat dat politiek onbelangrijk is, dan zul je dat wellicht niet meer denken de moment dat iemand een 2/3 meerderheid zoekt federaal + 2 meerderheden in de taalgroep. Veel geluk toegewenst zonder de zetels van de liberalen.
OVLD is een partij die nog erger kronkelt dan CD&V. Indien u dit nog niet doorheeft dan is uw politiek inzicht op zijn minst armzalig te noemen. En van MR had men ook nooit verwacht dat ze met N-VA een federale regering zouden vormen en zie nu eens.

U doet trouwens alsof OVLD en MR aan hetzelfde zeel zouden trekken maar dat is niet zo: ze zijn familie van elkaar maar daar stopt het dan ook.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 07:29   #86
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Jij moet niet antwoorden Schoof. Er zitten er nog op dit forum aan wie ik mijn vraag kan stellen. Maar goed. De andere richting uitkijken is een debat vermijden. Ik stel hier een vraag nopens de grondvoorwaarden waaraan een, partij volgens mij moet voldoen om nog te kunnen rekenen op mijn stem.
En ik zal dus nooit meer stemmen op of voor een partij waarvan mandatarissen hun ongebreidelde macht misbruiken om niet blinde aanhangers te kloten.
In dit land pretenderen wij over een democratie te beschikken.
Wel een democratie is een instelling waar iedereen die er aan deelneemt onderschrijft om de bestaande gestemde wetten te respecteren.
Dit betekent voor mij dat indien bewijskrachtig kan aangetoond worden door wie dan ook dat een mandataris bewust iemand schade berokkent door de wet niet te respecteren dat de partij deze mandataris moet uitstoten en alle macht ontnemen.
Mij dunkt dat mijn benadering toch klaar is ?
Of zijn we hier op dit forum om te blijven zeveren over politiek zonder ooit
zelf iets zinnigs te zeggen?
Daar doe ik dus niet meer aan mee.
Ik heb mijn definitieve visie en trek bijgevolg mijn definitieve conclusies
en met die basis maak ik al of niet een bolletje rood ten gepaste tijde.
En als er niks beter lijkt; uit democratisch oogpunt; dan schrijf ik gewoon foert op mijn stembrieven. Dan sluit ik mij aan bij de meerderheid.
Ik breek er mijn hoofd niet meer over hoor.
Maw, volgens jou is er een meerderheid in Vlaanderen of Belgie die "foert" op zijn of haar stembrief schrijft

Tip: verzamel al die "foert" stemmers aan de hand van een politiek programma van het "eigen volk" en je zal hoogst waarschijnlijk de volgende Vlaamse minister president of Belgische premier worden
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 07:57   #87
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OVLD is een partij die nog erger kronkelt dan CD&V. Indien u dit nog niet doorheeft dan is uw politiek inzicht op zijn minst armzalig te noemen.
Mijn poltiek inzicht zegt me in elk geval dat N-VA voor 2019 zijn gewenste verdere staatshervorming kan steken waar de zon niet schijnt.
Citaat:
En van MR had men ook nooit verwacht dat ze met N-VA een federale regering zouden vormen en zie nu eens.
Totaal niets met dit onderwerp te maken.

Citaat:
U doet trouwens alsof OVLD en MR aan hetzelfde zeel zouden trekken maar dat is niet zo: ze zijn familie van elkaar maar daar stopt het dan ook.
Als je de parallel echt niet kunt zien tussen 2 liberale partijen die simultaan met quasi dezelfde boodschap naar buiten treden dan heb je op zijn best een nieuwe bril nodig.
Oud 18 juli 2016, 07:59   #88
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Maw, volgens jou is er een meerderheid in Vlaanderen of Belgie die "foert" op zijn of haar stembrief schrijft

Tip: verzamel al die "foert" stemmers aan de hand van een politiek programma van het "eigen volk" en je zal hoogst waarschijnlijk de volgende Vlaamse minister president of Belgische premier worden
Die is er boenk op.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 12:54   #89
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Het terugkrabbelen van de Open -VLD Belgicisten

kan niet genoeg in de verf gezet worden .
een minuutje: kijk als het goedkoper is in europa samen te werken voor ambassades, dan maak je toch euro-ambassades ???
als het goedkoper is een 'eurofight team' te maken, dan maak je toch een europees gevechtsleger ?
als het goedkoper een benelux voetbalbond te hebben dan maak je toch een benelux voetbalteam ?
als het goedkoper een europese electriciteitsmarkt te hebben, dan maak je toch een europese electriciteitsmarkt ?
als het goedkoper is een VS-Euro handelszone te hebben, dan maak je toch een VS-Euro handelszone ?

Dus ik zie echt niet in hoe NVA zo cavalier seule gaat spelen en Vlaanderen op de kaart gaat zetten zoals UK zich nu belachelijk aan het maken is. Het groftste is dat de Brexit precies de afsplitsingszone Schotland motiveert om apart terug bij de Euro te gaan... Wat illustreert hoe averechts die gedachte is

Er is volgens mij maar één correcte gedachte, en dat is als het opbrengt om te splitsen splits je, en als het opbrengt om europees samen te werken duw je de bevoedgheden europees; Enhet stapje waar het begint, het begint bij belgie, stapt naar Benelux, en stapt dan verder naar Europa

Het heeft dus absoluut geen zin om onze bevoegdheden te fixen en te grendenelen, en het heeft absoluut geen zin om alles zodanig af te splitsen tot je een boskabouter bent in het mondiale geheel. Je moet dus bij de feiten blijven zoals ze zijn.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 17:26   #90
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn poltiek inzicht zegt me in elk geval dat N-VA voor 2019 zijn gewenste verdere staatshervorming kan steken waar de zon niet schijnt.

Totaal niets met dit onderwerp te maken.

Als je de parallel echt niet kunt zien tussen 2 liberale partijen die simultaan met quasi dezelfde boodschap naar buiten treden dan heb je op zijn best een nieuwe bril nodig.
De opeenvolgende staatshervormingen werden doorgaans van elkaar gescheiden door 2 legislaturen.
Waarom zou nu ineens de blok erop gelegd worden? Om N-VA te pesten?
CD&V gaf al aan dat na de uitvoering van de 6e (deze legislatuur) de deur moet open staan voor de 7e.

N-VA is in deze regering gestapt met inderdaad het communautaire in de koelkast te steken. Ze voeren héél loyaal het regeerakkoord uit en de premisse van het communautair staakt-het-vuren.
Iets zegt me dat er wel degelijk een akkoord is achter de schermen over het bewuste artikel.
Het kon niet expliciet in het regeerakkoord omdat de positie van de MR heel fragiel was tijdens de start van deze coalitie.

Om te herfederaliseren van bepaalde bevoegdheden moet ook een beroep gedaan worden op een grondwetswijziging. Zo zouden de liberalen het kunnen verkopen door het slotje eraf te gooien.
Is dit de manier van de liberalen om N-VA te dwingen om de communautaire rust te bewaren tot na de verkiezingen?
Oud 18 juli 2016, 17:40   #91
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
De opeenvolgende staatshervormingen werden doorgaans van elkaar gescheiden door 2 legislaturen.
Waarom zou nu ineens de blok erop gelegd worden? Om N-VA te pesten?
CD&V gaf al aan dat na de uitvoering van de 6e (deze legislatuur) de deur moet open staan voor de 7e.

N-VA is in deze regering gestapt met inderdaad het communautaire in de koelkast te steken. Ze voeren héél loyaal het regeerakkoord uit en de premisse van het communautair staakt-het-vuren.
Iets zegt me dat er wel degelijk een akkoord is achter de schermen over het bewuste artikel.
Het kon niet expliciet in het regeerakkoord omdat de positie van de MR heel fragiel was tijdens de start van deze coalitie.

Om te herfederaliseren van bepaalde bevoegdheden moet ook een beroep gedaan worden op een grondwetswijziging. Zo zouden de liberalen het kunnen verkopen door het slotje eraf te gooien.
Is dit de manier van de liberalen om N-VA te dwingen om de communautaire rust te bewaren tot na de verkiezingen?
CD&V verkiezingspropaganda/leugens.

Plus, een beetje aan de N-VA reet likken, de financiële regeling voor de Arco-misdaden is nog niet binnen.
Oud 18 juli 2016, 18:08   #92
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
CD&V verkiezingspropaganda/leugens.
Nochtans was CD&V wel telkens betrokken bij de vorige staatshervormingen.

Citaat:
Plus, een beetje aan de N-VA reet likken, de financiële regeling voor de Arco-misdaden is nog niet binnen.
Zo hangen ze allemaal een beetje aan elkaar vast.
Oud 18 juli 2016, 20:12   #93
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
een minuutje: kijk als het goedkoper is in europa samen te werken voor ambassades, dan maak je toch euro-ambassades ???
als het goedkoper is een 'eurofight team' te maken, dan maak je toch een europees gevechtsleger ?
als het goedkoper een benelux voetbalbond te hebben dan maak je toch een benelux voetbalteam ?
als het goedkoper een europese electriciteitsmarkt te hebben, dan maak je toch een europese electriciteitsmarkt ?
als het goedkoper is een VS-Euro handelszone te hebben, dan maak je toch een VS-Euro handelszone ?

Dus ik zie echt niet in hoe NVA zo cavalier seule gaat spelen en Vlaanderen op de kaart gaat zetten zoals UK zich nu belachelijk aan het maken is. Het groftste is dat de Brexit precies de afsplitsingszone Schotland motiveert om apart terug bij de Euro te gaan... Wat illustreert hoe averechts die gedachte is

Er is volgens mij maar één correcte gedachte, en dat is als het opbrengt om te splitsen splits je, en als het opbrengt om europees samen te werken duw je de bevoedgheden europees; Enhet stapje waar het begint, het begint bij belgie, stapt naar Benelux, en stapt dan verder naar Europa

Het heeft dus absoluut geen zin om onze bevoegdheden te fixen en te grendenelen, en het heeft absoluut geen zin om alles zodanig af te splitsen tot je een boskabouter bent in het mondiale geheel. Je moet dus bij de feiten blijven zoals ze zijn.

probeer jij rationeel te discussiëren met een gelovige ? Je weet toch dat er een kleine maar harde kern van vlaams nationalisten is voor wie splitsen het hoogste doel is in hun leven ? Het gaat helemaal niet om ratio, om goede of slechte redenen : het is een doel op zich. Ze hebben gelijk ! Waarom ? Omdat ze dat weten !
Oud 18 juli 2016, 20:50   #94
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans was CD&V wel telkens betrokken bij de vorige staatshervormingen.

Zo hangen ze allemaal een beetje aan elkaar vast.
Uiteraard, om Belgie vast te betonneren, om Vlaanderen uit te verkopen.

Of denk je dat Marianne Thyssen een graptje maakte toen ze zei, 'Vlaams zijn is goed voor tijdens de verkiezingen'.
Oud 18 juli 2016, 20:58   #95
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uiteraard, om Belgie vast te betonneren, om Vlaanderen uit te verkopen.
Zou het dan een goede zaak zijn voor de Vlaamse zaak als de belziek zou werken.

Onze loodgieter heeft goed werk geleverd.

Citaat:
Of denk je dat Marianne Thyssen een graptje maakte toen ze zei, 'Vlaams zijn is goed voor tijdens de verkiezingen'.
Dat verkoopt altijd. Het VB verkoopt dat al 35 jaar.

Laatst gewijzigd door hamac : 18 juli 2016 om 21:23.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 21:10   #96
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
probeer jij rationeel te discussiëren met een gelovige ? Je weet toch dat er een kleine maar harde kern van vlaams nationalisten is voor wie splitsen het hoogste doel is in hun leven ? Het gaat helemaal niet om ratio, om goede of slechte redenen : het is een doel op zich. Ze hebben gelijk ! Waarom ? Omdat ze dat weten !
Rationeel te discuteren met jou??? Jouw vooringenomenheid (zie deze reactie) staat elke rationele benadering in de weg...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 23:03   #97
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
N-VA is wat dat betreft goed bezig: winnaar in 2004, 2007, 2009, 2010, 2012 en 2014.

Bevoegdheden gesplitst: 0
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 23:06   #98
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Om te herfederaliseren van bepaalde bevoegdheden moet ook een beroep gedaan worden op een grondwetswijziging.
Toch niet. Slechts de bijzondere wet tot hervorming der instellingen moet gewijzigd worden.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2016, 23:11   #99
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Toch niet. Slechts de bijzondere wet tot hervorming der instellingen moet gewijzigd worden.
Bedankt voor de rechtzetting.
Oud 19 juli 2016, 12:45   #100
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht

Schrijf en beweer nu eens de waarheid in je reactie.
Waar beweer ik dat de meerderheid in België of Vlaanderen op zijn stembrief "foert" schrijft? Er staat toch duidelijk dat ik foert schrijf. Als ik geen eerlijker politiek vaststel bij geen enkele partij dan wil ik het kiesresultaat niet beïnvloeden en sluit ik me aan bij de zienswijze van de meerderheid. Niet dat één stem belangrijk zou zijn maar één stem uitbrengen zonder visie is een stem der domheid.
Kun je ook al premier worden met foert stemmen te verzamelen?
Ik denk niet dat je stilstaat bij hetgeen je schrijft mijn beste.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be