Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 20 juli 2016, 14:57   #361
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In die Marokkaanse cafés op de Stalingradlaan zie ik nochtans veel zwarten zitten...
Ah ja?

En wanneer dan wel (dag/uur)?

Ik kom daar wel vaker voorbij, maar ik heb nog geen één keer een zwarte in zo'n Marokkaans café zien zitten.

Zal wel toeval zijn, zeker?
-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline  
Oud 20 juli 2016, 15:01   #362
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ah ja?

Ik kom daar wel vaker voorbij, maar ik heb nog geen één keer een zwarte in zo'n Marokkaans café zien zitten.

"tomm" ziet wel meer "dingen" die wij nooit zien. Is zijn manier om zijn ideeën door te drukken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 20 juli 2016 om 15:01.
Zipper is offline  
Oud 20 juli 2016, 15:39   #363
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil maar zeggen, hun afzondering komt ook door deze maatschappij, het komt van 2 kanten. Want in andere maatschappijen leven moslims niet afgezonderd in getto's.
Tomm, in de jaren '80 was ik werkzaam in 't Antwerps nachtleven en toen liepen daar ook al 'n paar dozijn Marokkanen rond van de 2-de generatie.
Veel van die gasten spraken platter Antwerps dan sommige dokwerkers en qua goede relaties met de autochtonen, hadden ze volstrekt geen klagen.
Wij beschouwden die toen als ‘van bij ons’.

Nochtans, in die tijd kende ik goed het handjevol van hun 'gemeenschapsleiders', die toen als (hulp-) portier werkten of gewoon vaste klanten waren.
Die gasten zeiden me regelmatig dat ze mij ‘als één van hen’ beschouwden en afgaande op de vele uitnodigingen voor etentjes, blow-en snuiffeestjes waarvoor ik destijds regelmatig gevraagd werd, voelde ik dat ook zo aan.
O ja, de meeste andere autochtonen beschouwden ze steevast als ‘kafirs’.

Nu, op zeker moment had ik een gesprek met een van hen in een straat vol discotheken aan ’t Statiekwartier, en ‘den Abdel’ wist me te vertellen ‘dat dit ooit allemaal van òns ging zijn’ en hij schatte die ‘overgangstijd’ in op ‘ongeveer ’n jaar of 10’.

5 jaar later (toen was ik er al uitgestapt) hadden de Marokkanen zowat alle discotheken gewelddadig overgenomen en de meeste autochtone werknemers/garcons/portiers/wc-madammen enz daar, werden vervangen door Marokkaans personeel.
Ook het toegenomen Marokkaans uitgangspubliek, zorgde gelijk voor een afnemend aantal belgen die daar nog uitgingen.
Zelfs de rijkswacht en de flikken kregen toen al een regen van flessen en glazen naar hun voertuigen geslingerd, als ze er al eens 'n keertje durfden passeren.

Maar ondanks hun gebruik van geweld – steeds in groep - waren ze allemaal wel ‘gematigd’ hoor, net als de ‘gematigden’ van vandaag stilzwijgend de zijde zullen kiezen van geweld en gewelddadige moslims.

Maw, je zou mss nog ogen staan kijken over de ‘gematigden’ hun reactie, mocht de overheid bv het salafisme willen verbieden/buiten de wet stellen, zoals dat met Scientologie ea sektarische clubs gebeurt is.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 20 juli 2016 om 15:43.
Diego Raga is offline  
Oud 20 juli 2016, 16:09   #364
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bepaalde Marokkaanse cafés of discotheken staan niet open voor niet-Marokkanen. Ik heb al veel zin gehad om daar eens het centrum Le man op af te sturen, dat wordt nog lachen.
In die Turkse cafés in Gent wordt alcohol gedronken en zitten ook vrouwen. Je hebt ook cafés met Erdogan strekking, daar zitten geen vrouwen en wordt geen alcohol geschonken, ligt het lijfblad van Erdogan's partij, en daar ga ik (uiteraard) niet. Maar goed, hoewel veel Belgen dat doen, Turken en Marokkanen kun je niet vergelijken. Ga eens uit in Istanbul en je ziet meer minijurkjes en zoenende homo's op straat dan in Brussel. (ook omdat ze Brussel lastig gevallen worden door Marokkanen...)
De cafés in (of in de buurt van) de Brederodestraat lijken me dan toch eerder van de Erdogan strekking. Veel thee drinkende mannen.
TheFourHorsemen is offline  
Oud 20 juli 2016, 17:30   #365
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ah ja?

Ik kom daar bijna dagelijks voorbij.
tomm is offline  
Oud 20 juli 2016, 17:30   #366
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
"tomm" ziet wel meer "dingen" die wij nooit zien. Is zijn manier om zijn ideeën door te drukken.
Misschien wat meer uit je dorp komen, dan zul je meer dingen zien.
tomm is offline  
Oud 20 juli 2016, 17:44   #367
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Tomm, in de jaren '80 was ik werkzaam in 't Antwerps nachtleven en toen liepen daar ook al 'n paar dozijn Marokkanen rond van de 2-de generatie.
Veel van die gasten spraken platter Antwerps dan sommige dokwerkers en qua goede relaties met de autochtonen, hadden ze volstrekt geen klagen.
Wij beschouwden die toen als ‘van bij ons’.

Nochtans, in die tijd kende ik goed het handjevol van hun 'gemeenschapsleiders', die toen als (hulp-) portier werkten of gewoon vaste klanten waren.
Die gasten zeiden me regelmatig dat ze mij ‘als één van hen’ beschouwden en afgaande op de vele uitnodigingen voor etentjes, blow-en snuiffeestjes waarvoor ik destijds regelmatig gevraagd werd, voelde ik dat ook zo aan.
O ja, de meeste andere autochtonen beschouwden ze steevast als ‘kafirs’.

Nu, op zeker moment had ik een gesprek met een van hen in een straat vol discotheken aan ’t Statiekwartier, en ‘den Abdel’ wist me te vertellen ‘dat dit ooit allemaal van òns ging zijn’ en hij schatte die ‘overgangstijd’ in op ‘ongeveer ’n jaar of 10’.

5 jaar later (toen was ik er al uitgestapt) hadden de Marokkanen zowat alle discotheken gewelddadig overgenomen en de meeste autochtone werknemers/garcons/portiers/wc-madammen enz daar, werden vervangen door Marokkaans personeel.
Ook het toegenomen Marokkaans uitgangspubliek, zorgde gelijk voor een afnemend aantal belgen die daar nog uitgingen.
Zelfs de rijkswacht en de flikken kregen toen al een regen van flessen en glazen naar hun voertuigen geslingerd, als ze er al eens 'n keertje durfden passeren.

Maar ondanks hun gebruik van geweld – steeds in groep - waren ze allemaal wel ‘gematigd’ hoor, net als de ‘gematigden’ van vandaag stilzwijgend de zijde zullen kiezen van geweld en gewelddadige moslims.

Maw, je zou mss nog ogen staan kijken over de ‘gematigden’ hun reactie, mocht de overheid bv het salafisme willen verbieden/buiten de wet stellen, zoals dat met Scientologie ea sektarische clubs gebeurt is.
Ik ben nog met een Marokkaanse geweest, heb ook Marokkaanse vrienden en collega's, en woonde lang nabij Anneessens in Brussel. Dus ken er ook wel iets van. Het is zeker zo dat er een probleem is met de Marokkaanse gemeenschap, dat werd te lang door links verzwegen.
De meeste Marokkanen zijn grote bakkes dus alles dat ze zeggen moet je met een flinke korrel zout nemen. Maar hoe kan het dat Marokkanen een hele straat overnemen? (over welke straat heb je het trouwens? Nu zijn er in die wijk veel negercafés, nog een paar klassieke Belgische, Turkse, Aziatische cafés, Poolse, tegenwoordig meer en meer Bulgaarse en Roemeense, maar geen Marokkaanse zo ver ik weet) Belgen laten zich ook veel te gemakkelijk doen, in Rusland bvb. zoals ik al zei zouden ze dit nooit proberen, maar ook niet in Italië of Polen bvb. De criminele Marokkanen in Napels werken voor de Italiaanse maffia, anders worden ze geliquideerd.
Zelfs in Spanje, waar heel veel Marokkanen wonen door de nabijheid, moeten ze zich koest houden, Spanjaarden zouden zo'n gedrag nooit tolereren.

Ik merk bij de Marokkanen die ik ken een grote afkeer ten opzichte van IS, hoewel velen denken dat dit door de CIA en Israël gefinancierd wordt om de moslims te ondermijnen. Wel merk ik bij sommigen een grote bewondering voor Erdogan en de moslimbroeders, en dat is toch wel verontrustend, want hoewel minder radicaal en gewelddadig, blijven dit integristen.
tomm is offline  
Oud 20 juli 2016, 23:57   #368
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Ik ben nog met een Marokkaanse geweest, heb ook Marokkaanse vrienden en collega's, en woonde lang nabij Anneessens in Brussel. Dus ken er ook wel iets van. Het is zeker zo dat er een probleem is met de Marokkaanse gemeenschap, dat werd te lang door links verzwegen.
Sommigen politici van links gaan zelfs zo ver dat, wanneer ze zelf door vreemdelingen worden verkracht, het toch nog presteren om te beweren dat de daders autochtonen waren, gewoon om ‘rechts’ geen munitie aan te reiken, net zoals duizenden van dat soort ‘fait divers’ in Europese landen zelfs de kranten niet halen, om dezelfde dubieuze reden.

Alle (Europese) pocopartijen hebben zich daar decennialang schuldig aan gemaakt, wat hen imo medeplichtig maakt of minstens verantwoordelijkheid mede toedragen, aan alle slachtoffers die door toedoen van allochtonen de laatste 3-4 decennia zijn gevallen en nog zullen vallen.
Citaat:
De meeste Marokkanen zijn grote bakkes dus alles dat ze zeggen moet je met een flinke korrel zout nemen. Maar hoe kan het dat Marokkanen een hele straat overnemen? (over welke straat heb je het trouwens?
Dat was de Anneessensstraat die uitkomt op de Keyzerlei en die werd overgenomen, doordat onze Marokkaanse vrienden bendes uit Brussel, Luik en Charleroi contacteerden, om her en der wat ambras te gaan maken, om nadien eens met de uitbaters te gaan klappen, dat zij alleen voor ‘de veiligheid’ konden zorgen, want zij waren de enigen die die gasten zgn onder controle konden houden, desnoods met gebruik van hun jarenlang afgetrainde kickbox-skills.
En zo geschiedde…

Lang hebben ze echter niet kunnen genieten van die ‘verworvenheid, want in de jaren ’90 had de Albanees Victor Hoxha en z’n aanhang ook hun oog laten vallen op dat lucratieve uitgangswijkje en daar niet alleen.
Ook de discotheken en hoerenkoten in de rest van de provincie, kregen met deze lievelingen te maken en de shit hitte de fan big time, met verschillende doden tot gevolg
Enfin, pas in die periode zijn er overheidsmaatregelen gekomen, die de uitbating en security van uitgangsgelegenheden reglementeerden, zodat er alvast daarop een zekere controle op kon worden uitgeoefend.
Citaat:
Nu zijn er in die wijk veel negercafés, nog een paar klassieke Belgische, Turkse, Aziatische cafés, Poolse, tegenwoordig meer en meer Bulgaarse en Roemeense, maar geen Marokkaanse zo ver ik weet) Belgen laten zich ook veel te gemakkelijk doen, in Rusland bvb. zoals ik al zei zouden ze dit nooit proberen, maar ook niet in Italië of Polen bvb. De criminele Marokkanen in Napels werken voor de Italiaanse maffia, anders worden ze geliquideerd.
Zelfs in Spanje, waar heel veel Marokkanen wonen door de nabijheid, moeten ze zich koest houden, Spanjaarden zouden zo'n gedrag nooit tolereren.
Ik ben al j�*ren niet meer in die buurt geweest en kan dus niet bevestigen of aanvullen van wat je daarover schrijft.
Voor de rest; akkoord.
Citaat:
Ik merk bij de Marokkanen die ik ken een grote afkeer ten opzichte van IS, hoewel velen denken dat dit door de CIA en Israël gefinancierd wordt om de moslims te ondermijnen.
Klopt, de betrokkenheid van vernoemde landen mbt de groei van IS, is reeds voldoende aangetoond.
En ja, ik ben me ook bewust dat er veel Marokkanen zijn die werkelijk geweld verafschuwen, maar dat neemt niet weg dat een wereldwijd gezochte terrorist (Abdelsam), er toch in slaagde om enkele lange maanden uit handen van de politiediensten te blijven.
Dat kan/kon ook alleen plaats vinden met medewerking van de ‘gematigden/geweldlozen’.
Ze zijn dan mss niet ‘actief’ gewelddadig, dan wel ‘passief’ gewelddadig, net door hem niet aan te geven en dit is niet het enige vb dat kan worden aangebracht, mbt het stuitende gebrek van enige aangiftebereidheid van criminelen binnen die gemeenschap.

Citaat:
Wel merk ik bij sommigen een grote bewondering voor Erdogan en de moslimbroeders, en dat is toch wel verontrustend, want hoewel minder radicaal en gewelddadig, blijven dit integristen.
We hebben recent gezien in Beringen en Nederland, hoe ‘minder radicaal en gewelddadig’ de Erdoganisten & co wel zijn…
Fysiek geweld en intimidatie zijn schering en inslag en voldoende om verschillende gemeenschappen op scherp te zetten.
Als Erdogan zijn volgelingen morgen oproept om de aanhangers van Gülen op straat te lynchen, dan zal dat gebeuren.
Vele ‘gematigde’ moslims zullen dan ook ‘plots’ in extremisten veranderen en de échte gematigden zullen er niets tegen kunnen/willen/durven doen, wegens de bekende represailles van de mohammedaanse wraakbrigades die dan d’office zullen volgen.

Gematigde islam bestaat niet en zeker een ‘Europese versie’ niet. (net zoals een ‘gematigd’ nazisme/communisme/zionisme niet bestaat), gezien de fundamenten ervan onveranderlijk steunen op het onderscheid tussen de moslim (übermensch) en de kafir (untermensch) en de sociale omgangshandelingen die daartoe zijn voorgeschreven.
Alleen een moslim die vrijwillig dat inherent gewelddadige geloof/dogma afvalt en dus een ex-moslim wordt, is imo geloofwaardig genoeg om in onze gemeenschap op te nemen, de rest die hun devotie aan de historische Mohammed wensen te behouden, dienen dan door de overheid als leden van een ongewenste sekte beschouwd te worden en alsook zo te worden behandeld.

Moslims zouden dus een keuze dienen te maken, hoe ze hier de rest van hun leven wensen in te vullen.
Zonder de islam; welkom, mét de islam; goodbye.
Bestaande ex-moslims zijn intellectueel en literair dan ook prima toegerust, om de overheid hierin bij te staan daar een wettelijk kader rond te creëren.
Maar daarvoor moet de islamitische kat in kwestie eerst een islamitische kat genoemd worden, ntl.
Oud 21 juli 2016, 00:31   #369
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik geloof best dat er aanslagen zullen zijn. Alleen dringt een burgeroorlog nog niet door.
Ik weet niet eens hoe zoiets in zijn werk gaat.
Ik hoop dat een secularisme nog relief kan bieden.
Zelfs een wettelijk geïmplementeerd secularisme zal de toenemende shit niet doen stoppen, alleen meer ondergronds gaan.
Citaat:
die transformatie is rustig gaande. Maar te rustig. Als ze zoveel geld in transport staken als in oorlog, we vlogen al in schotels rond.
Yup, en gingen we op congé naar Mars en omgeving.
Als morgen bedrijven als Google, Tesla, Microsoft ea giganten op diverse gebieden, hun bestaande kennis zouden samenleggen en gezamenlijke doelen ontwikkelen, kan het Westen binnen 5 jaar alle bestaande olie-infrastructuur achterlaten als ’n grote hoop oud ijzer.

Echter, hoewel zo’n ‘utopie’ wel degelijk mogelijk is (er zijn voorbeelden van), is het de ‘bestuurlijke elite’ daar niet echt om te doen.
Die hebben andere motieven, dan een gezonde wereld en een welvarende bevolking.
Citaat:
Ik heb het ook niet voor Sarkozy, reden Libië.
Maar Europese landen zouden beter gehoor geven aan zijn oproep. Begin al bij het salafisme en wahabisme. Bestrijd niet enkel terrorisme, maar bestrijd al wat erbij komt kijken.
Als je die 2 stromingen bestrijd, bestrijd je gelijk de hele inhoudelijke islam, gezien zelfs ‘gematigde’ moslims niet te porren zijn, om de tot geweld oproepende soera’s in de koran te verwerpen, diegene waar vernoemde extremisten zich (al 14 eeuwen) op beroepen in hun weerstand/haat/strijd tegen de seculiere wereld.

Men dient dus de héle islam te verbieden in Europa/Westen, ook de zgn ‘gematigde’ beleving ervan, want die is nu ook niet direct een ‘verrijking’ te noemen.
De andersgelovigen in moslimlanden kunnen daar wat van meespreken.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 21 juli 2016 om 00:32.
Diego Raga is offline  
Oud 21 juli 2016, 00:55   #370
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Zelfs een wettelijk geïmplementeerd secularisme zal de toenemende shit niet doen stoppen, alleen meer ondergronds gaan.
Maar den sponsoren we het niet meer. Verdwijnt het uit onze instituten en scholen.
Citaat:
Yup, en gingen we op congé naar Mars en omgeving.
Als morgen bedrijven als Google, Tesla, Microsoft ea giganten op diverse gebieden, hun bestaande kennis zouden samenleggen en gezamenlijke doelen ontwikkelen, kan het Westen binnen 5 jaar alle bestaande olie-infrastructuur achterlaten als ’n grote hoop oud ijzer.
Echter, hoewel zo’n ‘utopie’ wel degelijk mogelijk is (er zijn voorbeelden van), is het de ‘bestuurlijke elite’ daar niet echt om te doen.
Die hebben andere motieven, dan een gezonde wereld en een welvarende bevolking.

Inderdaad, waarom doet het Westen dat niet?

Citaat:
Als je die 2 stromingen bestrijd, bestrijd je gelijk de hele inhoudelijke islam, gezien zelfs ‘gematigde’ moslims niet te porren zijn, om de tot geweld oproepende soera’s in de koran te verwerpen, diegene waar vernoemde extremisten zich (al 14 eeuwen) op beroepen in hun weerstand/haat/strijd tegen de seculiere wereld.

Men dient dus de héle islam te verbieden in Europa/Westen, ook de zgn ‘gematigde’ beleving ervan, want die is nu ook niet direct een ‘verrijking’ te noemen.
De andersgelovigen in moslimlanden kunnen daar wat van meespreken.
De hele islam verbieden zal nooit gebeuren. Maar ik zie niet in waarom wij dat verder moet erkennen? Religie is niet meer conform met het Westen. Wat het op onze scholen doet gaat net faliekant tegen de integratie in.
Ik vraag mij soms af of de EU wel beseft met wat ze bezig is, dit is zelfmoord.
Peche is offline  
Oud 21 juli 2016, 10:44   #371
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wil maar zeggen, hun afzondering komt ook door deze maatschappij, het komt van 2 kanten. Want in andere maatschappijen leven moslims niet afgezonderd in getto's.
Nee, dat komt niet door " onze maatschappij".
Je kunt enkel vergelijken met landen waar we veel mee delen, wat bevolkingsdichtheid betreft, gemiddelde welvaart, opleidingsniveau..Nederland bijvoorbeeld kent evengoed de ghetto's vol moslims, vergeet niet hoe belangrijk die mensen sociale controle vinden, de nabijheid van een moskee, eigen winkelaanbod.
Met dit verschil dat je daar in de sociale woonwijken toch nog iets van mix kunt vinden omdat ook veel Nederlanders van die woningbouw afhankelijk zijn, gevolg van de tweede wereldoorlog.

Neem een stad als Rotterdam, werd bijna volledig van de kaart geveegd door bombardementen.
"Onze maatschappij" laat je vrij in waar je wilt wonen, dus wanneer er ghetto's ontstaan, kiezen bevolkingsgroepen ervoor om zoveel mogelijk bij mekaar in de buurt te wonen.
Juist daarom strekken sommigen die tot die bevolkingsgroepen behoren daar ook weg wanneer het voor hen economisch beter gaat, ze willen zelf die sociale controle dan niet meer omdat ze voor hun kinderen een andere, betere opvoeding willen dan in die wijken gebruikelijk is.
alice is offline  
Oud 21 juli 2016, 10:54   #372
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meeste Marokkanen zijn grote bakkes dus alles dat ze zeggen moet je met een flinke korrel zout nemen. Maar hoe kan het dat Marokkanen een hele straat overnemen? (over welke straat heb je het trouwens? Nu zijn er in die wijk veel negercafés, nog een paar klassieke Belgische, Turkse, Aziatische cafés, Poolse, tegenwoordig meer en meer Bulgaarse en Roemeense, maar geen Marokkaanse zo ver ik weet) Belgen laten zich ook veel te gemakkelijk doen, in Rusland bvb. zoals ik al zei zouden ze dit nooit proberen, maar ook niet in Italië of Polen bvb. De criminele Marokkanen in Napels werken voor de Italiaanse maffia, anders worden ze geliquideerd.

Ik merk bij de Marokkanen die ik ken een grote afkeer ten opzichte van IS, hoewel velen denken dat dit door de CIA en Israël gefinancierd wordt om de moslims te ondermijnen. Wel merk ik bij sommigen een grote bewondering voor Erdogan en de moslimbroeders, en dat is toch wel verontrustend, want hoewel minder radicaal en gewelddadig, blijven dit integristen.
Tuurlijk, zelfs bij het fenomeen IS ligt het aan hun " vijanden" want in eigen boezem kijken is " not done" onder Marokkanen.
Beweren dat Marokkanen in Italie" moeten werken voor de maffia omdat ze anders geliquideerd worden" is ook een statement van jewelste, mag u wel nuanceren, wie in Italie crimineel wordt krijgt mogelijk met de maffia te maken, maar dan koos je wel zelf voor die loopbaan hoor.

Ja, Marokkanen nemen straten over,zelf mogen zien in de Abdijstraat Kiel, vanaf een uur of half vier zie je amper nog winkelende mensen ( niet moslims)maar wel rondhangende Marokkaanse jongeren op zowat iedere hoek van de straat.

Marokkanen hebben in Antwerpen niet echt café's maar wel van die waterpijpholen, vzw's en bakkers, kruidenierszaakjes.
Het probleem is niet enkel dat groot bakkes, maar hun vijandsbeeld van onze samenleving, die ondertussen wel de sociale woning van hun ouders betaald en hun uitkering.
alice is offline  
Oud 21 juli 2016, 12:46   #373
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee, dat komt niet door " onze maatschappij".
Je kunt enkel vergelijken met landen waar we veel mee delen, wat bevolkingsdichtheid betreft, gemiddelde welvaart, opleidingsniveau..Nederland bijvoorbeeld kent evengoed de ghetto's vol moslims, vergeet niet hoe belangrijk die mensen sociale controle vinden, de nabijheid van een moskee, eigen winkelaanbod.
Met dit verschil dat je daar in de sociale woonwijken toch nog iets van mix kunt vinden omdat ook veel Nederlanders van die woningbouw afhankelijk zijn, gevolg van de tweede wereldoorlog.

Neem een stad als Rotterdam, werd bijna volledig van de kaart geveegd door bombardementen.
"Onze maatschappij" laat je vrij in waar je wilt wonen, dus wanneer er ghetto's ontstaan, kiezen bevolkingsgroepen ervoor om zoveel mogelijk bij mekaar in de buurt te wonen.
Juist daarom strekken sommigen die tot die bevolkingsgroepen behoren daar ook weg wanneer het voor hen economisch beter gaat, ze willen zelf die sociale controle dan niet meer omdat ze voor hun kinderen een andere, betere opvoeding willen dan in die wijken gebruikelijk is.
Dat klopt, maar de overheid zou ook hier inspanningen kunnen doen om een sociale mix tot stand te brengen. Maar het Belgische laissez-faire beleid was de reden dat het fout ging.
tomm is offline  
Oud 21 juli 2016, 12:53   #374
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mijn dorp ?? juist ja. Ik heb twintig jaar, in vier Brusselse gemeenten gewoond. Ge zult dus met iets beters moeten afkomen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 21 juli 2016, 12:59   #375
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga

[QUOTE
Lang hebben ze echter niet kunnen genieten van die ‘verworvenheid, want in de jaren ’90 had de Albanees Victor Hoxha en z’n aanhang ook hun oog laten vallen op dat lucratieve uitgangswijkje en daar niet alleen.
Ook de discotheken en hoerenkoten in de rest van de provincie, kregen met deze lievelingen te maken en de shit hitte de fan big time, met verschillende doden tot gevolg
Hoe komt het dat Albanezen er wel in slagen de Marokkanen te verdrijven en de Belgen niet? Toen ik in Antwerpen woonde nog een messengevecht gezien tussen een Marokkaanse en Albanese bende.
Het schijnt ook dat in de gevangenis Marokkanen en Oost-Europeanen regelmatig met elkaar in de clinch gaan.

Citaat:
En ja, ik ben me ook bewust dat er veel Marokkanen zijn die werkelijk geweld verafschuwen, maar dat neemt niet weg dat een wereldwijd gezochte terrorist (Abdelsam), er toch in slaagde om enkele lange maanden uit handen van de politiediensten te blijven.
Dat kan/kon ook alleen plaats vinden met medewerking van de ‘gematigden/geweldlozen’.
Ze zijn dan mss niet ‘actief’ gewelddadig, dan wel ‘passief’ gewelddadig, net door hem niet aan te geven en dit is niet het enige vb dat kan worden aangebracht, mbt het stuitende gebrek van enige aangiftebereidheid van criminelen binnen die gemeenschap.
Ik denk niet dat veel mensen buiten hun hechte kring wisten waar hij verbleef.

Citaat:
We hebben recent gezien in Beringen en Nederland, hoe ‘minder radicaal en gewelddadig’ de Erdoganisten & co wel zijn…
Fysiek geweld en intimidatie zijn schering en inslag en voldoende om verschillende gemeenschappen op scherp te zetten.
Als Erdogan zijn volgelingen morgen oproept om de aanhangers van Gülen op straat te lynchen, dan zal dat gebeuren.
Inderdaad een groot gevaar, daarom zou ik de partij van Erdogan ook op de lijst van verboden en extremistische organisaties zetten. Dat zal de banden met Turkije niet ten goede komen, maar de Turken hebben ons meer nodig dan omgekeerd.

Citaat:
Vele ‘gematigde’ moslims zullen dan ook ‘plots’ in extremisten veranderen en de échte gematigden zullen er niets tegen kunnen/willen/durven doen, wegens de bekende represailles van de mohammedaanse wraakbrigades die dan d’office zullen volgen.
Gematigde moslims in Egypte, Syrië, Turkije riskeren hun leven door zich tegen de islamisten te verzetten. De mislukte coup in Turkije was een moedige maar weinig professionele poging om de islamisten van de macht te verdrijven.

Citaat:
Alleen een moslim die vrijwillig dat inherent gewelddadige geloof/dogma afvalt en dus een ex-moslim wordt, is imo geloofwaardig genoeg om in onze gemeenschap op te nemen, de rest die hun devotie aan de historische Mohammed wensen te behouden, dienen dan door de overheid als leden van een ongewenste sekte beschouwd te worden en alsook zo te worden behandeld.
Zoals ik zei in Kyrgyzstan waar ik bijna elke zomer kom, is 80% moslim, en de overgrote meerderheid zijn geen extremisten, je ziet er veel minder hoofddoeken dan hier.
tomm is offline  
Oud 21 juli 2016, 14:31   #376
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt, maar de overheid zou ook hier inspanningen kunnen doen om een sociale mix tot stand te brengen. Maar het Belgische laissez-faire beleid was de reden dat het fout ging.
Welke inspanningen? Bijv bij aanvraag sociale woning een spreidingsbeleid voeren? Dus geen sociale wijken meer met overwegend moslimbewoners?

Dan wordt er gezegd dat we discrimineren, op de privé verhuurmarkt heeft de overheid geen invloed, ik ben het een beetje beu te horen wat " wij moeten" die tijd is over!
alice is offline  
Oud 21 juli 2016, 14:38   #377
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=tomm;8174142][quote=Diego Raga

Hoe komt het dat Albanezen er wel in slagen de Marokkanen te verdrijven en de Belgen niet? Toen ik in Antwerpen woonde nog een messengevecht gezien tussen een Marokkaanse en Albanese bende.
Het schijnt ook dat in de gevangenis Marokkanen en Oost-Europeanen regelmatig met elkaar in de clinch gaan.

Ik denk niet dat veel mensen buiten hun hechte kring wisten waar hij verbleef.

Inderdaad een groot gevaar, daarom zou ik de partij van Erdogan ook op de lijst van verboden en extremistische organisaties zetten. Dat zal de banden met Turkije niet ten goede komen, maar de Turken hebben ons meer nodig dan omgekeerd.

Gematigde moslims in Egypte, Syrië, Turkije riskeren hun leven door zich tegen de islamisten te verzetten. De mislukte coup in Turkije was een moedige maar weinig professionele poging om de islamisten van de macht te verdrijven.

Zoals ik zei in Kyrgyzstan waar ik bijna elke zomer kom, is 80% moslim, en de overgrote meerderheid zijn geen extremisten, je ziet er veel minder hoofddoeken dan hier.[/QUOTE]

Omdat de meeste Belgen geen criminelen zijn die anderen met messen te lijf gaan.Vreemd dat dit volgens u dan de oplossing wordt?

Ik weiger ik die wereld te leven,waar ik met een mes anderen te lijf moet gaan, omdat een zooite ongeregeld wijken teistert en verdreven moeten worden zoals de Albanezen doen!
Dat heeft trouwens vaak met territorium te maken voor criminele activiteiten.

De meeste Oost Europese moslima's dragen geen hoofddoek hier,ze onderscheiden zich niet van anderen.
alice is offline  
Oud 22 juli 2016, 02:03   #378
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

[quote=alice;8174231]
Citaat:

Omdat de meeste Belgen geen criminelen zijn die anderen met messen te lijf gaan.Vreemd dat dit volgens u dan de oplossing wordt?

Ik weiger ik die wereld te leven,waar ik met een mes anderen te lijf moet gaan, omdat een zooite ongeregeld wijken teistert en verdreven moeten worden zoals de Albanezen doen!
Dat heeft trouwens vaak met territorium te maken voor criminele activiteiten.

De meeste Oost Europese moslima's dragen geen hoofddoek hier,ze onderscheiden zich niet van anderen.
Maar Belgen zouden zich meer moeten verzetten als ze zien dat het verkeerd loopt, maar de westerlingen zijn te week geworden na zoveel welvaart en stabiliteit gekend te hebben. Zelfs WOII was hier veel minder hevig dan bvb. in Rusland of Polen.
Russen werden wat in slaap gewiegd door de welvaart van de jaren 60 en 70, maar de extreme miserie van het tsarisme, WOII blijft toch nog heel erg in het collectieve geheugen zitten, en vooral de enorme neergang van de jaren 90, toen er in Rusland honger geleden werd.
De Oost-Europese moslima's dragen geen hoofddoek, en hoe komt dat denk je? Een voorbeeld, onder Enver Hodja in Albanië werden moskeeën omgevormd tot discotheken, een baard dragen was verboden. Zo'n beleid decennia volhouden en je krijgt geseculariseerde moslimmaatschappijen, zoals ook in Centraal-Azië of Azerbaidjan. (in Azerbaidjan gaan er minder mensen naar de moskee dan er kerkgangers zijn in België, het is een buurland van Iran en ligt op enkele 100'en kilometers van Irak verwijderd, historisch ook nauw verwant met Turkije)
Azerbaidjan in de Sovjet-periode: (een land met 90 % moslims)
https://www.youtube.com/watch?v=-r67lNV09K8

Laatst gewijzigd door tomm : 22 juli 2016 om 02:16.
tomm is offline  
Oud 22 juli 2016, 02:10   #379
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Heel interessant, ik heb vandaag een discussie gehad met leuke Turkse meiden uit Izmir, toeristen. Vroeg hen wat ze dachten over de huidige situatie. Erdogan is het grote probleem zeiden ze, je kon de haat zien in hun ogen. Het waren moderne, mooie meisjes, de kloof in de Turkse maatschappij gaat heel diep. Alle moslims zomaar veroordelen is echt het domste dat je kunt doen. We moete lokale bondgenoten zoeken tegen de vijand.
tomm is offline  
Oud 22 juli 2016, 03:19   #380
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dorpen bestaan hier niet meer ,het zijn nu grote gemeenste geworden vol met immigranten negers ,islamieten, Oostblokkers enz... , ik denk dat U ook wereld vervreemd zijn als U dat nog niet opgemerkt hebt ? alles loopt nu door elkaar er zijn geen echte dorpen meer in België ...
de vuile muilekoek is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be