Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 22 juli 2016, 06:08   #381
Peche
Banneling

Standaard

Er zijn nog dorpkes. Maar die rond grootsteden zijn verdwenen. Of verdwijnen aan sneltempo.
Ooit zo fleurige buurten zijn nu allemaal sociale wijken.
Peche is offline  
Oud 22 juli 2016, 10:32   #382
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=tomm;8174623]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

Maar Belgen zouden zich meer moeten verzetten als ze zien dat het verkeerd loopt, maar de westerlingen zijn te week geworden na zoveel welvaart en stabiliteit gekend te hebben. Zelfs WOII was hier veel minder hevig dan bvb. in Rusland of Polen.
Russen werden wat in slaap gewiegd door de welvaart van de jaren 60 en 70, maar de extreme miserie van het tsarisme, WOII blijft toch nog heel erg in het collectieve geheugen zitten, en vooral de enorme neergang van de jaren 90, toen er in Rusland honger geleden werd.
De Oost-Europese moslima's dragen geen hoofddoek, en hoe komt dat denk je? Een voorbeeld, onder Enver Hodja in Albanië werden moskeeën omgevormd tot discotheken, een baard dragen was verboden. Zo'n beleid decennia volhouden en je krijgt geseculariseerde moslimmaatschappijen, zoals ook in Centraal-Azië of Azerbaidjan. (in Azerbaidjan gaan er minder mensen naar de moskee dan er kerkgangers zijn in België, het is een buurland van Iran en ligt op enkele 100'en kilometers van Irak verwijderd, historisch ook nauw verwant met Turkije)
Azerbaidjan in de Sovjet-periode: (een land met 90 % moslims)
https://www.youtube.com/watch?v=-r67lNV09K8
Waar moeten wij ons tegen verzetten? dragen wij als samenleving of mensen zelf verantwoordelijkheid? We zijn een open samenleving,wilt u dat we moslims massaal gaan uitzetten? Wie zich zouden moeten verzetten zijn moslims zelf, tegen de structuren intern die hun " uitsluiting" in stand blijven houden.

Het " goede moslim zijn" versus burgerschap is er zo een.
Oost Europese moslima's dragen geen hoofddoek omdat dit volgens hen nergens in de koran staat dat dit zou moeten.

Kunt u uw Rusland buiten de discussie houden? Dat land zie ik niet als voorbeeld omdat het te weinig overeenkomsten heeft met dit land.
alice is offline  
Oud 22 juli 2016, 10:51   #383
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

Zo'n beleid decennia volhouden en je krijgt geseculariseerde moslimmaatschappijen,
Er zijn 3 grote geseculariseerde moslimstaten geweest afgezien van de terzake repressieve Soviet republieken.

Het lot van Iran en Afghanistan is bekend.

De toekomst van Turkijë als seculiere staat is onzeker: een voorspelling van mijn prof islam in onverdachte tijden zo'n 15 jaar terug die begint uit te komen.

Laatst gewijzigd door JeeBee : 22 juli 2016 om 10:52.
JeeBee is offline  
Oud 22 juli 2016, 11:05   #384
LETSPANIC
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Harde repressie, dat is wat (ook) China doet, en dat blijkt te werken, want dat is de enige manier om de religie vd vvrede in 't gareel te houden, net als er in hun eigenste mohamedaanse landen met ijzeren vuist geregeerd wordt.
De enige taal die begrepen wordt en die ze nodig hebben.

Dat soort uit je land weghouden is nog beter.

Want islam is geen vrede en zal nooit vrede zijn. Islamitische vrede betekent de hele wereld in totale onderwerping aan islam, en zelfs dan nog moorden ze mekaar onderling uit.
Dat onderling uitmoorden, stoort mij geen sinds, zolang ze het in hun 'zandbakken' plegen!!!

De Wereld naar hun 'Chaotische' hand smeden, is bij deze, een 'Continent' te ver!!!

De waarheid, niets dan mijn waarheid:
..............................Zo helpe mij God.
LETSPANIC is offline  
Oud 22 juli 2016, 11:36   #385
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

[quote=alice;8174781]
Citaat:

Waar moeten wij ons tegen verzetten? dragen wij als samenleving of mensen zelf verantwoordelijkheid? We zijn een open samenleving,wilt u dat we moslims massaal gaan uitzetten? Wie zich zouden moeten verzetten zijn moslims zelf, tegen de structuren intern die hun " uitsluiting" in stand blijven houden.

Het " goede moslim zijn" versus burgerschap is er zo een.
Oost Europese moslima's dragen geen hoofddoek omdat dit volgens hen nergens in de koran staat dat dit zou moeten.

Kunt u uw Rusland buiten de discussie houden? Dat land zie ik niet als voorbeeld omdat het te weinig overeenkomsten heeft met dit land.
Nochtans zijn de Russische republieken de meest geseculariseerde in de hele moslimwereld. De Russen doen ook veel moeite om de kanker van het islamisme uit te roeien, bvb. in Syrië, terwijl het Westen net het omgekeerde doet en die baardmannen aan de macht brengt, onder andere in Irak en Libië.

We moeten moslims niet buitenzetten, ons wel verzetten tegen mistoestanden, te beginnen met die radicale moskeeën te sluiten en de haatbaarden buiten te schoppen.
Oost-Europese moslima's dragen geen hoofddoek als gevolg van decennia communistisch beleid.

Laatst gewijzigd door tomm : 22 juli 2016 om 11:49.
tomm is offline  
Oud 22 juli 2016, 11:39   #386
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Er zijn 3 grote geseculariseerde moslimstaten geweest afgezien van de terzake repressieve Soviet republieken.

Het lot van Iran en Afghanistan is bekend.

De toekomst van Turkijë als seculiere staat is onzeker: een voorspelling van mijn prof islam in onverdachte tijden zo'n 15 jaar terug die begint uit te komen.
"Repressieve Sovjet republieken", terwijl je nauwelijks iets kent van die landen, heeft de koude oorlogspropaganda duidelijk haar werk gedaan in uw brein. Dit zijn van oorsprong islamitische gebieden die nu grotendeels seculier zijn, waar je weinig vrouwen met een hoofddoek ziet, waar religie en maatschappij volledig gescheiden zijn. Voorbeelden dus, met andere woorden. Het Westen slaagt er zelfs niet in een recent opgenomen islamitische minderheid te seculariseren.

Overigens denk je dat het Iran van de Shah niet repressief was of zo? Er is een reden waarom mensen in opstand kwamen tegen dat regime.
Wat Turkije betreft, Attaturk en opvolgers hebben vooral te veel op de stedelijke elite gefocust, terwijl de plattelandsbevolking zwaar traditioneel bleef, dat is een fout die de Sovjets niet gemaakt hebben.
Vanaf de jaren 20 werd de maatschappij in Centraal-Azië gemoderniseerd. Imams die zich daartegen verzetten, kregen een enkeltje richting Siberië.

Laatst gewijzigd door tomm : 22 juli 2016 om 11:44.
tomm is offline  
Oud 22 juli 2016, 12:01   #387
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=tomm;8174836]
Citaat:

Nochtans zijn de Russische republieken de meest geseculariseerde in de hele moslimwereld. De Russen doen ook veel moeite om de kanker van het islamisme uit te roeien, bvb. in Syrië, terwijl het Westen net het omgekeerde doet en die baardmannen aan de macht brengt, onder andere in Irak en Libië.

We moeten moslims niet buitenzetten, ons wel verzetten tegen mistoestanden, te beginnen met die radicale moskeeën te sluiten en de haatbaarden buiten te schoppen.
Oost-Europese moslima's dragen geen hoofddoek als gevolg van decennia communistisch beleid.
Radicale moskee sluiten..klinkt leuk, maar weten we waar die moskee zit? Er zijn er heel veel boven allerlei vzw's waar niemand enig zicht op heeft en op degene die we wel weten zijn, komt niemand langs, behalve de gelovigen zelf, denkt u echt dat er een moslim is die even komt vertellen dat het in " zijn" moskee niet zo goed loopt?

En dan nog, je moet er vaak en veel komen voor je zicht hebt op de " bewegingen" in een moskee. Bovendien moet je dan nog kennis hebben over strekkingen binnen islam om te begrijpen wat tegen je gezegd wordt.
Nee, zo eenvoudig is het dus niet.

Wat wel kan is wat dyanet doet, in iedere op het dyanet aangesloten moskee wordt dezelfde preek gegeven, door een erkende imam. De moslimexecutieve zou dit kunnen doen en nagaan of al gekende moskee zich daar aan houdt.
Waarom Oost Europese moslima's geen hoofddoek dragen laat ik de dames liever zelf vertellen, kunt u Rusland buiten de discussie houden?
alice is offline  
Oud 22 juli 2016, 12:04   #388
LETSPANIC
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Er zijn nog dorpkes. Maar die rond grootsteden zijn verdwenen. Of verdwijnen aan sneltempo.
Ooit zo fleurige buurten zijn nu allemaal sociale wijken.
Het lijkt mij bij deze, uiterst moeilijk om : = 'MOLENBEEK' als 'FLEURIG' dorp te gaan bestempelen????

'MOLENBEEK', heeft zich kunnen verheven, tot 'HET DORP' naast 'BRUSSEL' . (Jullie weten wel: de Europese gemeenschap???)

Omwille de gebeurtenissen rond en bij, de (EERSTE) belangrijke aanslagen van 22 03 2016.

De internationale faam van 'Molhabeek' , zorgt normalerwijze voor een toestroom van al: dat 'islam'gezint is en: die de aanslagen goedkeuren.

Ik wens, Françoise Schepmans (Burgemeester) veel geduld toe. Ter persoonlijke boodschap aan haar, klinkt als volgt: Behoed U van de 'Moslims': Deze hanteren een 'Cultuur', die ons 'Wereldvreemd is' en die niets gemeen heeft met onze beschaving!!!!!

Laatst gewijzigd door LETSPANIC : 22 juli 2016 om 12:07.
LETSPANIC is offline  
Oud 22 juli 2016, 12:07   #389
Peche
Banneling

Standaard

Ik weet niet hoe Molenbeek eruit zag voor de migratie. Wel zag ik mijn eigen geboortedorp systematisch veranderen, conform gemaakt worden op de islam. Mijn eigen school waar ooit Vlaamse feesten georganiseerd werden organiseert nu een festijn waar uitsluitend halal geserveerd wordt.

De wijken waren significant anders voor islamieten er hun intrede maakte. Veel fleuriger als voorheen. Ik kan maar verder gaan op 30 jarige observatie. Het verdween rond me heen, fleurig naar eentonige islam.
Peche is offline  
Oud 22 juli 2016, 12:16   #390
LETSPANIC
Schepen

Standaard

[quote=alice;8174868]
Citaat:

Radicale moskee sluiten..klinkt leuk, maar weten we waar die moskee zit? Er zijn er heel veel boven allerlei vzw's waar niemand enig zicht op heeft en op degene die we wel weten zijn, komt niemand langs, behalve de gelovigen zelf, denkt u echt dat er een moslim is die even komt vertellen dat het in " zijn" moskee niet zo goed loopt?

En dan nog, je moet er vaak en veel komen voor je zicht hebt op de " bewegingen" in een moskee. Bovendien moet je dan nog kennis hebben over strekkingen binnen islam om te begrijpen wat tegen je gezegd wordt.

Wat wel kan is wat dyanet doet, in iedere op het dyanet aangesloten moskee wordt dezelfde preek gegeven, door een erkende imam. De moslimexecutieve zou dit kunnen doen en nagaan of al gekende moskee zich daar aan houdt.
Waarom Oost Europese moslima's geen hoofddoek dragen laat ik de dames liever zelf vertellen, kunt u Rusland buiten de discussie houden?

Waarom?

En . . . 'moslima' Dames noemen, is een eerbetoon dat ze NIET verdienen!!!

In het openbaar vervoer, zijn ze niet meer dan 'baby' slepende 'STINKENDE' (zweet, urine en dergelijke) Wereldvreemden!!!

Eens zal het ophouden. De vraag is: Wanneer???????????

LETSPANIC is offline  
Oud 22 juli 2016, 12:33   #391
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

[quote=alice;8174868]
Citaat:

De geheime dienst kan dat gemakkelijk uitzoeken, en gemakkelijk infiltreren(de Mossad, KGB, CIA, etc. zijn daar experts in), moeten ze wel voldoende goed personeel en middelen krijgen. Maar net op zulke zaken wordt al lang bespaard in België. Ook zijn er veel gematigde moslims in België die mooi genoeg hebben van de haatbaarden, en ons met plezier willen helpen om hen uit onze maatschappij te verwijderen. Maar dan moet er wel politieke wil zijn natuurlijk.
De moslim executieve klaagde ZELF over de radicale stromingen (De Morgen enkele maanden geleden). Reactie? Een of andere wereldvreemde professor die zegt dat er aan de vrijheid van meningsuiting niet getornd kan worden, dus geen maatregelen tegen het salafisme zoals de Marokkaanse voorzitter van de moslim executieve graag wil...

Rusland toont aan dat het anders kan, dus waarom zou ik dat buiten de discussie houden? Het is toevallig waarschijnlijk dat net in islamitische landen die decennia communistisch geweest zijn je nauwelijks hoofddoeken ziet?

Laatst gewijzigd door tomm : 22 juli 2016 om 12:34.
tomm is offline  
Oud 22 juli 2016, 13:10   #392
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=tomm;8174906]
Citaat:

De geheime dienst kan dat gemakkelijk uitzoeken, en gemakkelijk infiltreren(de Mossad, KGB, CIA, etc. zijn daar experts in), moeten ze wel voldoende goed personeel en middelen krijgen. Maar net op zulke zaken wordt al lang bespaard in België. Ook zijn er veel gematigde moslims in België die mooi genoeg hebben van de haatbaarden, en ons met plezier willen helpen om hen uit onze maatschappij te verwijderen. Maar dan moet er wel politieke wil zijn natuurlijk.
De moslim executieve klaagde ZELF over de radicale stromingen (De Morgen enkele maanden geleden). Reactie? Een of andere wereldvreemde professor die zegt dat er aan de vrijheid van meningsuiting niet getornd kan worden, dus geen maatregelen tegen het salafisme zoals de Marokkaanse voorzitter van de moslim executieve graag wil...

Rusland toont aan dat het anders kan, dus waarom zou ik dat buiten de discussie houden? Het is toevallig waarschijnlijk dat net in islamitische landen die decennia communistisch geweest zijn je nauwelijks hoofddoeken ziet?
We zijn hier geen Rusland, die taak van toezicht moet de moslimexecutieve dan opnemen, maar dat stelletje hypocrieten kan actie ondernemen en hebben daar zelf niemand voor nodig.
Wil je wat doen aan die radicale stromingen?
Spreek dan die radicale organisaties aan, ga in discussie met je broeders, durf een mening te hebben en verwacht niet dat zelfs dit wel weer door de overheid wordt gedaan!
Die Marokkaanse voorzitter zou eens eerlijk moeten zijn, in de meeste moskees prediken amper opgeleide imams voor hun broodheren, het bestuur! Doe daar eens iets aan, aan de eigen interne structuren in plaats van de calimero uit te hangen in de media. Wanneer Marokkanen geen salafisten willen moeten ze intern de dialoog aangaan, probleem is wel dat die salafi's veel beter georganiseerd zijn, zich op "welzijnswerk" richten en structurele aanpak begrijpen, wat in de chaos van het Marokkaans verenigingsleven en moskee totaal ontbreekt.

U denkt vanuit uw Westerse bril, de meeste moslims keuren inderdaad het geweld af, maar laten zelf die haatbaarden totaal onbemoeid , want veel moslims zien hun islam wel degelijk als superieur tegenover Westerse waarden. Of de weg bij overtuiging of geweld ligt, daar verschillen onderling meningen sterk over maar dat islam het antwoord is voor de hele wereld? Ja dat vinden de meesten wel!
Hou eens op met je Rusland propaganda, in deze discussie slaat het nergens op.En waarom staan mijn repliek steeds onder jouw naam? Ook niet prettig.

Laatst gewijzigd door alice : 22 juli 2016 om 13:11.
alice is offline  
Oud 22 juli 2016, 13:20   #393
Peche
Banneling

Standaard

Alice U kijkt door een feministische bril; uw discussie slaat op zijn keer ook nergens op.
Laten we de moslims eens buiten schot houden en de ideologie islam benaderen. Wat zegt islam over vrouwen en homo's? Wat zegt het westen?

Feministen relativeren alles weg.
Moslims keuren het geweld tegen de kufar niet af. Zowat iedere tak van het Westen heeft een oproep gedaan naar moslims om publiekelijk bepaalde gedragingen te veroordelen. Zoals homofobie, welke kwam naarbuiten? Geen één.
Stopt toch met uw feminisme, ge zijt aan het uitevolueren tot een schande.

Laatst gewijzigd door Peche : 22 juli 2016 om 13:22.
Peche is offline  
Oud 22 juli 2016, 13:34   #394
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alice U kijkt door een feministische bril; uw discussie slaat op zijn keer ook nergens op.
Laten we de moslims eens buiten schot houden en de ideologie islam benaderen.
Feministen relativeren alles weg.
Moslims keuren het geweld tegen de kufar niet af. Zowat iedere tak heeft een oproep gedaan naar moslims om publiekelijk bepaalde gedragingen te veroordelen. Zoals homofobie, welke kwam naarbuiten? Geen één.
Stopt toch met uw feminisme, ge zijt aan het uitevolueren tot een schande.
Feministische bril? Wat heeft dit ermee te maken? Geen hol!
Je weet blijkbaar niet dat binnen Marokkaanse moskees de imam betaald en benoemd wordt door het bestuur, vaak eerste generatie, wat zorgt voor imams die de leefwereld van jongeren niet kennen en hun taal niet spreken.

In dat gat sprong het salafisme, die in menige moskee het bestuur overnam, naar gelovigen toe met het argument dat hun imam de traditionele islam predikt ( wat waar is, gezien de structuren) waar de zuivere islam betere antwoorden zou bieden voor wat er misgaat met jongeren.

Anders dan bij Turkse moskee-en het geval is, kennen die Marokkaanse moskee-en geen structuren onderling maar vooral chaos, en juist dit is een sterk punt bij salafi's zijn pakken zaken gestructureerd aan met zomerkampen, studie over islam, welzijnswerk vanuit de moskee waarbij de " zuivere islam" centraal staat.

Marokkanen hadden daar iets aan kunnen doen, zelf, maar deden dit niet. Omdat " het goede moslim zijn" centraal staat voor hun identiteit, en ze dus geen graten zagen in die " zuivere islam" die hun jongens van straat weg hield. Wat ze dan wel deden, hadden ze vaak geen benul van, omdat ouders nu eenmaal geen voeling hebben met het leven van hun eigen kinderen en al zeker niet buiten de voordeur.

Dat zijn waarheden als koeien, wat dit met feminisme te maken heeft, geen jota, dus hou die commentaren bij jezelf.
Neen, niet iedere moslim keurt geweld goed, er zijn er ook die denken dat je moet overtuigen en bekeren. Dat staat los van de discussie over homo's, dat wordt algemeen afgekeurd maar daarom vindt niet iedereen dat ze met de kop naar beneden het flatgebouw af moeten.
alice is offline  
Oud 22 juli 2016, 13:35   #395
Peche
Banneling

Standaard

Uw waarheden van een koe staan er los van.
Gij zijt een feminist dat alles weg relativeert.

Iedere volwaardige moslim is een bedrijver van geweld.
Wie de koran niet letterlijk neemt is geen moslim maar een afvallige die gedood dient te worden. (volgens de islam)
Wie in leven blijft onder het islamitisch regime betaalt daarvoor tol. Onderdrukking is u hopelijk niet vreemd als feminist?

Ik denk dat de tijd gekomen is dat u de consequentie begint te raadplegen.

Laatst gewijzigd door Peche : 22 juli 2016 om 13:42.
Peche is offline  
Oud 22 juli 2016, 13:49   #396
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Repressieve Sovjet republieken", terwijl je nauwelijks iets kent van die landen, heeft de koude oorlogspropaganda duidelijk haar werk gedaan in uw brein. Dit zijn van oorsprong islamitische gebieden die nu grotendeels seculier zijn, waar je weinig vrouwen met een hoofddoek ziet, waar religie en maatschappij volledig gescheiden zijn. Voorbeelden dus, met andere woorden. Het Westen slaagt er zelfs niet in een recent opgenomen islamitische minderheid te seculariseren.
Wanneer je de ter ziele gegane Soviet Unie geen repressieve staat noemt, dan is er eerder iets mis in uw geest. De miljoenen die in de goelags zijn gestorven danken je hiervoor.

Nu, het moet wel zijn - daarin geef ik je gelijk - dat de Russen zeer effectieve methodes hebben. Met een paar vliegtuigen bereiken ze in Syrië in een paar maanden meer dan het westen in al die jaren. Het gebrek aan respect voor mensen en het platgooien van de hele omgeving met onprecieze bommen zullen we maar eventjes vergeten.
Oud 22 juli 2016, 14:13   #397
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw waarheden van een koe staan er los van.
Gij zijt een feminist dat alles weg relativeert.

Iedere volwaardige moslim is een bedrijver van geweld.
Wie de koran niet letterlijk neemt is geen moslim maar een afvallige die gedood dient te worden. (volgens de islam)
Wie in leven blijft onder het islamitisch regime betaalt daarvoor tol. Onderdrukking is u hopelijk niet vreemd als feminist?

Ik denk dat de tijd gekomen is dat u de consequentie begint te raadplegen.
Tja, wanneer iedere nuance u ontgaat, valt er nog weinig te zeggen, maar mag ik vragen hoeveel moskees u kent, en van binnen uit kon opvolgen ?Geen enkele? Dacht ik al.

Je wordt als moslim geboren hoor, maar ga eens kijken in moskees, op feestdagen puilen ze uit net zoals bij kerst de kerken, maar voor de rest zijn het vooral ouderen die regelmatig bezochten, wanneer dit verandert komt dit vaak omdat salafi's actief zijn, die trekken jongeren aan.

Hier is geen islamitisch regime ookal is de sociale druk en controle binnen subgroepen groot, en kiezen steeds meer jonge moslims voor een strikte islam waar hun ouders vooral traditioneel waren in hun beleving.
De Koran letterlijk nemen???Schat, de meesten spreken niet eens Arabisch en leren dat ding van buiten zonder te weten wat ze zeggen!

Het is de imam die duidt en uitlegt, en wanneer dit een salafi is, spreekt hij Nederlands wat veel imams niet eens doen.
Ik vrees dat jij maar wat er op los tatert, zonder enige kennis van zaken.

Ja, de islam onderdrukt, onderwerping is dan ook wat verwacht wordt. Maar dat betekent dus niet dat iedere moslim vindt dat islam met geweld moet worden opgelegd.Velen vinden dat je politiek en overtuiging moet aanwenden maar zoals al gezegd is de doelstelling gelijk, want dat delen moslims wel, Islam staat boven Westerse waarden en normen.
Dat heb ik al gezegd, blijf niet herhalen hoor.
alice is offline  
Oud 22 juli 2016, 14:15   #398
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Wanneer je de ter ziele gegane Soviet Unie geen repressieve staat noemt, dan is er eerder iets mis in uw geest. De miljoenen die in de goelags zijn gestorven danken je hiervoor.

Nu, het moet wel zijn - daarin geef ik je gelijk - dat de Russen zeer effectieve methodes hebben. Met een paar vliegtuigen bereiken ze in Syrië in een paar maanden meer dan het westen in al die jaren. Het gebrek aan respect voor mensen en het platgooien van de hele omgeving met onprecieze bommen zullen we maar eventjes vergeten.
Bedankt voor deze bijdrage, klopt als een bus.
alice is offline  
Oud 22 juli 2016, 21:03   #399
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe komt het dat Albanezen er wel in slagen de Marokkanen te verdrijven en de Belgen niet? Toen ik in Antwerpen woonde nog een messengevecht gezien tussen een Marokkaanse en Albanese bende.
Het schijnt ook dat in de gevangenis Marokkanen en Oost-Europeanen regelmatig met elkaar in de clinch gaan.
De Albanezen slaagden daarin, omdat die nog ’n tikske zotter van geweld zijn dan Marokkanen.
Als er toen ergens iets ‘afgerekend’ diende te worden, stonden die daar ook ineens met 50 man, waarvan de helft stijf stond van de coke, pijnbestendig dus, en maar �*l te bereid waren, om er voor het minste zwaar in te vliegen.
Die gasten schoten regelmatig met scherp en daar kun je niet veel tegen beginnen, daarom konden die de boel overpakken..
In die tijd draaiden de MUG-diensten ook zwaar overuren.
Citaat:
Ik denk niet dat veel mensen buiten hun hechte kring wisten waar hij verbleef.
Laten we dat in het midden houden, maar zelfs bij de aanhouding van ‘minder dodelijke’ gezochte misdadigers, zie je de buurt ageren tegen de flikken en dit soort van gedrag reflecteert dus de zowat totale afwezigheid van de aangiftebereidheid van de eigen misdadigers bij die gemeenschap
Citaat:
Inderdaad een groot gevaar, daarom zou ik de partij van Erdogan ook op de lijst van verboden en extremistische organisaties zetten. Dat zal de banden met Turkije niet ten goede komen, maar de Turken hebben ons meer nodig dan omgekeerd.
2, maar ik zou alles wat met de islam als beleidsideologie te maken heeft op die lijst zetten, gezien de kern ervan steunt op het (superieure) onderscheid tussen moslims en kufars.
Waarom verwerpen/bekritisren de zgn ‘gematigde’ moslims deze discriminerende/racistische en tot geweld oproepende soera’s niet, als ze dan ‘toch zo gematigd en progressief zijn’ ?

Nogmaals, een gedachtegoed dat absoluut geen kritiek duld, zelfs niet 'gematigd' en hoe onderbouwd ook, verdient geen meter plek in Europa.
Indien je die wél de nodige groeiruimte geeft, worden we overwoekerd door import van ingepompte haat, obscurantisme en regressieve tradities van bevolkingsgroepen, die naar psychologische maatstaven gemeten, in grote getale aan een of andere psychose lijden.
Een moslim die z'n eigen waan kan doorzien, wordt van slag ex-moslim.

Citaat:
Gematigde moslims in Egypte, Syrië, Turkije riskeren hun leven door zich tegen de islamisten te verzetten. De mislukte coup in Turkije was een moedige maar weinig professionele poging om de islamisten van de macht te verdrijven.
‘Gematigde’ moslims zitten gezjost met dezelfde profeet en de koranische teksten, die zowel de extremist als de zgn gematigde tot het naleven van dezelfde ver- en geboden verplicht.
Door het niét naleven van bepaalde instructies uit de koran of er mss zelfs lichte kritiek op te hebben, zal de zgn gematigde moslim steeds als een afvallige of zondaar worden beschouwd door de iets ‘vromere’ geloofsbroeder, met alle gevolgen vandien.

In dat geval zouden die zgn gematigden dan toch beter dat islamitische dogma overboord gooien en ’n kat een kat te noemen, kwestie van duidelijke keuzes te maken en zelf niet meer als een (gedwongen) hypocriet door het leven hoeven te gaan, ipv hun profeet, koran, religie als ‘eeuwig, heilig, onveranderlijk en zaligmakend’ te beschouwen.
Vele andere (ex-) moslims deden het hun al voor…
Of zijn ze bang van hoe hun geloofsbroeders daar over zullen denken ?

Hoog tijd dat de islam hier als ’n sekte beschouwd wordt, dan zullen de zgn ‘gematigden’ vanzelf wel opstaan en het juk van zich afschudden, de rest mag hun sprookje dan gaan verder zingen in gebieden waar dat opportuner is dan in Europa.
Ik zoek trouwens nog altijd de maatschappelijke meerwaarde van de multi-cultuur islam in onze contreien.
Citaat:
Zoals ik zei in Kyrgyzstan waar ik bijna elke zomer kom, is 80% moslim, en de overgrote meerderheid zijn geen extremisten, je ziet er veel minder hoofddoeken dan hier.
Fijn zo. Als de bazen van Kyrgyzstan goede afspraken hebben met Moskou, mbt het krachtig onder controle houden van hun moslimextremisten, dan zal dat land geen onrust/burgeroorlog tegemoet zien en dan zal het Russische leger daar ook niet moeten interveniëren.
Zo kan die bestuurlijke elite daar verder haar rijkelijk leventje leiden en is iedereen content.

Ondertussen evolueert Europa naar een zeer onwenselijke toestand en verstopt de EU zich achter een nooit gezien immobilisme, om zolang mogelijk de sociale onrust/neergang van dit continent te faciliteren tot een point of no return.
Het is al lang duidelijk waar dit alles naar toe zal leiden en vooral het waaróm ervan, maar dat leidt dan weer naar specifieke machinaties en feitelijkheden die velen hier niet/nooit graag lezen, maar de bewijskracht ervan ook nooit kunnen ontkrachten.
Anderen weten dan weer wél over wie/wat/hoe het gaat zoals het nu is en dat op zich is voor mij al ruim voldoende en voor de Eurofielen onder ons: Ignorance is bliss.
Oud 22 juli 2016, 21:13   #400
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, wanneer iedere nuance u ontgaat, valt er nog weinig te zeggen, maar mag ik vragen hoeveel moskees u kent, en van binnen uit kon opvolgen ?Geen enkele? Dacht ik al.

Je wordt als moslim geboren hoor, maar ga eens kijken in moskees, op feestdagen puilen ze uit net zoals bij kerst de kerken, maar voor de rest zijn het vooral ouderen die regelmatig bezochten, wanneer dit verandert komt dit vaak omdat salafi's actief zijn, die trekken jongeren aan.

Hier is geen islamitisch regime ookal is de sociale druk en controle binnen subgroepen groot, en kiezen steeds meer jonge moslims voor een strikte islam waar hun ouders vooral traditioneel waren in hun beleving.
De Koran letterlijk nemen???Schat, de meesten spreken niet eens Arabisch en leren dat ding van buiten zonder te weten wat ze zeggen!

Het is de imam die duidt en uitlegt, en wanneer dit een salafi is, spreekt hij Nederlands wat veel imams niet eens doen.
Ik vrees dat jij maar wat er op los tatert, zonder enige kennis van zaken.

Ja, de islam onderdrukt, onderwerping is dan ook wat verwacht wordt. Maar dat betekent dus niet dat iedere moslim vindt dat islam met geweld moet worden opgelegd.Velen vinden dat je politiek en overtuiging moet aanwenden maar zoals al gezegd is de doelstelling gelijk, want dat delen moslims wel, Islam staat boven Westerse waarden en normen.
Dat heb ik al gezegd, blijf niet herhalen hoor.
Als ik er op los tater waarom had ik dan al weet van een radicale moskee voor de staat daar weet van had? Enfin, iedereen wist het. De staat viel uit de lucht toen de imam naar Syrië was vertrokken.
Het gaat er mij niet om hoe de gelovige zijn geloof beleefd. Waar het mij vooral om te doen is, is dat we onze maatschappij en de gelovige zelf daartegen moeten beschermen.
Secularisme! Roep het samen uit met mij.
Peche is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be