![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 23 juli 2016 om 09:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Geen kinderen hebben wordt beloond met een financiële sterke positie. Eén volwaardige job voor de meest ambitieuze en een deeltijd voor de partner. Er blijft tijd genoeg voor taken en ontspanning en geld genoeg voor de jaarlijkse reis en de nieuwe wagen. Meer kinderen hebben is eigenlijk tekenen voor miserie. Twee volwaardige voltijdse jobs zijn onontbeerlijk. Je rent je de ziel vanonder je lijf en vergeet die jaarlijkse vakantie en nieuwe wagen. Ik denk dat beide situaties heel herkenbaar zijn voor 'nul-starters' , de gezinnen dus die het moeten doen zonder centen van moe en va. Als je Filip noemt en je vader Albert dan is het natuurlijk een iets andere situatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Persoonlijk heb ik een Blackberry - aankoopprijs 0€.... Nieuwprijs enkele jaren geleden? Geen flauw idee. Dus, zeker niet alle 'smartphoners' hebben geld aan die prullen gegeven en om die groep daarom met de vinger te wijzen lijkt redelijk kort door de bocht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Het woord 'armoede' is een woord dat mensengroepen vergelijkt. Het heeft helemaal niks te maken met middelen en goederen op een bepaalde plaats en moment. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Het had er ook voor de jeugd van vandaag stukken beter uitgezien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Het is net de omgekeerde situatie van voor de bankencrisis. Toen kon, bij wijze van spreken, een dakloze een lening voor een villa afsluiten en 10% extra cash krijgen... Dat toen de prijzen van de woningen naar absurde bedragen zijn opgeblazen mag toch niemand verwonderen? Vandaag moet dat allemaal worden teruggedraaid. Het is evident dat dat wat tijd nodig heeft om echt door te dringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Als de situatie zo ver achteruitgaat dat het zonder die steun niet meer mogelijk is om een normaal leven te leiden dan zit het serieus verkeerd. Probleem is dat onze wetgevende bevolkingsgroep uit een gezinssituatie komen waar genoeg geld voorradig is nog 10 generaties verder te kunnen genieten van een stressloos leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Heel de wereldbevolking staat in dienst om een steeds kleiner wordende groep mensen te voorzien van speelgoed met een steeds korter wordende levensduur.
Stel u eens even voor dat de hele wereldbevolking onverslijtbaar speelgoed zou maken voor zichzelf. Zal niet gebeuren zeker? Dat klein select groepje dat teert op wegwerp materiaal heeft het alleenrecht als het op beslissen aankomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit is gewoon een toekomst gerichte noodzaak. Zelfs zonder de CO2 uitstoot in rekening te brengen moeten we voorzichtig met energie omgaan, anders klagen de volgende generaties ook weer dat de vorige alles opgesoupeerd hebben. Zo is het natuurlijk nooit goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je regelmatig in luchthavens vertoeft valt op dat tegenwoordig iedereen vliegt.....Trouwens het is in de meeste gevallen de goedkoopste manier om je (ver) te verplaatsen.....Naar het Zuiden van Spanje met de auto is veel duurder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() inderdaad, immers die worden door belasting afgestraft omdat ze geen kinderen hebben, veel beseffen dat maar al te weinig, maar dat is niet meer van deze tijd, denk dat dit gewoon nog heeft te maken met dat feit dat het niet aangepast is aan de tijd van nu...maar goed, zo kan ik ook klagen dat als ik kinderen zou hebben ik beloond wordt omdat ik kinderen heb zonder zeker te zijn dat ze een goede toekomst hebben, ik kan er niet veel aan veranderen en besef wel dat dit een cruciale graadmeter is om een bevolking op peil te houden, maar ongegeneerd voortplanten zoals dat is gelopen had zijn voordelen, en nu met de veranderende tijden ben ik daar niet zo zeker meer van dat mijn kinderen een toekomst hebben, daar ben ik me zeker van bewust, dus impliceert dat als de situatie niet opgelost wordt ik natuurlijk weiger mij voort te planten, immers ik heb niet te bepalen of er een kind komt of niet, immers mannen beseffen niet goed dat ze hun seksuele drift hebben gebruikt om kinderen te maken als investering, terwijl dat aan de vrouw ligt maar goed, het is nu gebeurd en maak me geen illusies meer, liever single blijven en laat de vrouwen lekker in hun kouwe kleren zitten, de reden is mij al te bekend, ik sta boven mijn seksuele drift, en ik hoe er mee rekening dat ik al moeite moet doen om iemand te leren kennen wat tijdrovend is, maar ja, blijkbaar denk ik niet in die richting van doen wat mij het beste uitkomt en dan nog eens de deksel op de neus te krijgen, ik heb nu al zo een geval dat er ene zwanger is van een man dat het laat afweten en de vrouw in kwestie een vervangvader tracht te zoeken, uitzonderlijke situatie, maar hey, ik ben niet degene die vrouwen in het mooiste van hun tijd de draak steekt met haar seksuele driften...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand anders opperde dat de baby boomers het zo goed hadden, ik wou dus maar opmerken dat iedereen vrij is om te gaan leven als een arbeidersgezin in de jaren 1960, in een huis zonder badkamer, het toilet buiten, verwarming alleen in de keuken en living (kolenkachel), geen telefoon of auto.... en groutouders die inwoonden om ook nog wat inkomsten bij te brengen. Zoiets zou nu dus als zwaar armoedige toestand gelden. Toen was dat normaal, dus ik weet niet waarover de huidige generatie klaagt.
![]() |
![]() |
#38 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |