Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2004, 21:22   #41
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

N.J.S.V. Antwerpen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Of wat zou jij ervan vinden mocht je weg van je familie uit een land verbannen worden als 20-jarige omwille van het verstoren van de openbare orde of iets dergelijks?
Ik zou niet willen wonen in een land dat niet het mijne is. Maar goed, laten we de parallel trekken. Ik woon in Marokko, tussen duizenden Vlamingen, praat de hele dag Nederlands, draag Westerse kledij en luister naar Westerse muziek. Hier in Vlaanderen is het normaal dat je elke dag Nederlands praat, je Westerse kledij draagt en naar Westerse muziek luistert. Ik zou staan trappelen om terug naar de heimat te keren.

N.J.S.V. Antwerpen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 21:24   #42
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Of leg mij eens uit hoe je iemand kan uitwijzen zonder hem naar een ander land te sturen.
Daar heb je gelijk, ik was wat te snel over de zaken heen gegaan. We moeten inderdaad wel een land uitkiezen alwaar we ze zouden droppen. Desnoods geven we dat land in ruil dan een ontwikkelingshulpfooi.

Oud 7 december 2004, 21:27   #43
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Ik zou niet willen wonen in een land dat niet het mijne is. Maar goed, laten we de parallel trekken. Ik woon in Marokko, tussen duizenden Vlamingen, praat de hele dag Nederlands, draag Westerse kledij en luister naar Westerse muziek. Hier in Vlaanderen is het normaal dat je elke dag Nederlands praat, je Westerse kledij draagt en naar Westerse muziek luistert. Ik zou staan trappelen om terug naar de heimat te keren.
dus volgens u mag een Vlaming in Marrokko geen Westerse kleding dragen of naar Westerse muziek luisteren?? Volgens mij zijn kleding en muziek louter keuzes van smaak, en lijkt het mij dus nogal fascistisch om mensen bepaalde gewoonten op dat gebied te verbieden. U kan in Marrokko dan dus evengoed naar Westerse muziek luisteren en Westerse kledij dragen. Bovendien dragen bijna iedereen van die allochtonen jongeren gewone "Westers" kledij en luisteren zij naar "onze" muziek
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 22:15   #44
Hrafnar
Banneling

Hrafnar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bovendien dragen bijna iedereen van die allochtonen jongeren gewone "Westers" kledij en luisteren zij naar "onze" muziek
Ik heb het nog steeds tegoed om in Nederland of Vlaanderen een praktizerend moslima (aangezien nagenoeg alle Marokkanen moslim zijn) des zomers in een minirokje, hotpants, bikini of badpak te zien...

Afgezien daarvan; zou je je als Nederlandsch of Vlaamsch meiske op straat of op het strand in Marokko in zulke kledingstukken steken, kun je er vergif op innemen dat je dat niet bepaald in dank wordt afgenomen. En dan druk ik me nog heel mild uit, aangezien een publieke steniging veel waarschijnlijker is dan dat men daar zegt: "het is nu eenmaal hun cultuur die wij ([size=1]de Marokkanen dus[/size]) maar te accepteren hebben en waaraan we ons maar aan te passen hebben"...
Hrafnar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 23:30   #45
N.J.S.V. Antwerpen
Burgemeester

Standaard

Citaat:
en lijkt het mij dus nogal fascistisch om mensen bepaalde gewoonten op dat gebied te verbieden.
Wat zou een discussie zijn zonder een parallel te trekken naar het fascisme he...

Oud 8 december 2004, 00:35   #46
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen
Wat zou een discussie zijn zonder een parallel te trekken naar het fascisme he...
kan u misschien eens antwoorden op mijn opmerking ipv ze gewoon te negeren??
als u mijn berichten wat zou volgen zou u merken dat ik een eerlijke hantering van het begrip fascisme aanhang: niet stromingsgebonden (kan dus zowel links als rechts zijn), aangezien het gewoon het omgekeerde is van libertarisme...
indien u dus een welbepaalde kledij of muziekkeuze wil opleggen als norm, dan is dat inderdaad fascistisch, of u nu rechts of links bent...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2004, 01:04   #47
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hrafnar
Ik heb het nog steeds tegoed om in Nederland of Vlaanderen een praktizerend moslima (aangezien nagenoeg alle Marokkanen moslim zijn) des zomers in een minirokje, hotpants, bikini of badpak te zien...

Afgezien daarvan; zou je je als Nederlandsch of Vlaamsch meiske op straat of op het strand in Marokko in zulke kledingstukken steken, kun je er vergif op innemen dat je dat niet bepaald in dank wordt afgenomen. En dan druk ik me nog heel mild uit, aangezien een publieke steniging veel waarschijnlijker is dan dat men daar zegt: "het is nu eenmaal hun cultuur die wij ([size=1]de Marokkanen dus[/size]) maar te accepteren hebben en waaraan we ons maar aan te passen hebben"...
je vergeet wel even dat het makkelijker is een kledingstukje meer aan te trekken dan je gewoon bent, dan een kledingstuk minder. ik ken weinig vrouwen die zich oncomfortabel voelen in bv een lange jas. ik ken er wel veel die zich ongemakkelijk voelen in bv een miniscule bikini.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2004, 01:38   #48
Hrafnar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
je vergeet wel even dat het makkelijker is een kledingstukje meer aan te trekken dan je gewoon bent, dan een kledingstuk minder. ik ken weinig vrouwen die zich oncomfortabel voelen in bv een lange jas. ik ken er wel veel die zich ongemakkelijk voelen in bv een miniscule bikini.
En waar zou dat nou onder andere aan liggen? Inderdaad, dat is voor een heel groot gedeelte toe te schrijven aan culturele verschillen, in casu de godsdienst, oftewel de islam.

Maar dat neemt nog steeds niet weg dat, zoals ik reeds eerder schreef, als een Nederlandsch of Vlaamsch meiske zich op straat of op het strand in Marokko in zulke kledingstukken zou steken, dat je er dan vergif op kunt innemen dat je dat niet bepaald in dank wordt afgenomen. En dan druk ik me nog heel mild uit, aangezien een publieke steniging veel waarschijnlijker is dan dat men daar zegt: "het is nu eenmaal hun cultuur die wij ([size=1]de Marokkanen dus[/size]) maar te accepteren hebben en waaraan we ons maar aan te passen hebben"
Oud 8 december 2004, 01:42   #49
ingenious

Standaard

Citaat:
En waar zou dat nou onder andere aan liggen? Inderdaad, dat is voor een heel groot gedeelte toe te schrijven aan culturele verschillen, in casu de godsdienst, oftewel de islam.

Maar dat neemt nog steeds niet weg dat, zoals ik reeds eerder schreef, als een Nederlandsch of Vlaamsch meiske zich op straat of op het strand in Marokko in zulke kledingstukken zou steken, dat je er dan vergif op kunt innemen dat je dat niet bepaald in dank wordt afgenomen. En dan druk ik me nog heel mild uit, aangezien een publieke steniging veel waarschijnlijker is dan dat men daar zegt: "het is nu eenmaal hun cultuur die wij ([size=1]de Marokkanen dus[/size]) maar te accepteren hebben en waaraan we ons maar aan te passen hebben"
dat heeft niet zozeer met godsdienst te maken, maar met algemeen geldende normen en zeden. als hier iemand naakt op het strand van blankenberge loopt, wordt dit ook niet geapprecieerd.

Citaat:
Oud 8 december 2004, 14:19   #50
Hrafnar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
dat heeft niet zozeer met godsdienst te maken, maar met algemeen geldende normen en zeden. als hier iemand naakt op het strand van blankenberge loopt, wordt dit ook niet geapprecieerd.
Waar heb ik het over naaktlopen gehad?

Los daarvan, algemeen geldende normen en waarden hebben wel degelijk een verband met de (al dan niet) geldende godsdienst ter plaatse. Er zullen zeer weinig Vlamingen en Nederlanders zijn die in Nederland en Vlaanderen aanstoot zouden nemen als een Marokkaanse (of om het even welke) moslima zich des zomers in westerse kledij, zoals een minirokje, of op het strand in een bikini, zou tonen. Omgekeerd zou een Dietsche deerne die zulks in Marokko probeert, op zijn minst verwensingen naar zich toegeworpen krijgen, op zijn ergst zou ze door een woedende volksmenigte gestenigd worden.
Oud 8 december 2004, 15:22   #51
ingenious

Standaard

Citaat:
Waar heb ik het over naaktlopen gehad?

Los daarvan, algemeen geldende normen en waarden hebben wel degelijk een verband met de (al dan niet) geldende godsdienst ter plaatse. Er zullen zeer weinig Vlamingen en Nederlanders zijn die in Nederland en Vlaanderen aanstoot zouden nemen als een Marokkaanse (of om het even welke) moslima zich des zomers in westerse kledij, zoals een minirokje, of op het strand in een bikini, zou tonen. Omgekeerd zou een Dietsche deerne die zulks in Marokko probeert, op zijn minst verwensingen naar zich toegeworpen krijgen, op zijn ergst zou ze door een woedende volksmenigte gestenigd worden.
idd, ik had het over naaktlopen op het strand van blankenberge, niet jij. de parallel niet begrepen? lees het dan nog eens opnieuw. ik heb het nog zo mooi proberen opbouwen.

wat je verder zegt is een herhaling van iets waar ik dus al op gereageerd heb.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be