Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 27 juli 2016, 11:29   #481
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Er zijn zoals meestal meerdere oorzaken. Een kleine opsomming van wat volgens mij de oorzaken zijn:
Het feit dat ze uit rurale, achterlijke streken afkomstig zijn meestal.
Dat er aanvankelijk geen overheidsbeleid was om hen te integreren.
Racisme bij de Belgen. Als je nergens welkom bent en geen werk vindt wordt het moeilijk om je te integreren.
Als gevolg van beide laatste elementen: "zwarte scholen", en "zwarte" wijken.
Een "slachtoffercultus" die ontstaan is, zonder dat gekeken wordt wat ze zelf anders zouden kunnen doen om vooruit te gaan. Zie je ook bij de zwarten in de VS. Vooral bij jongeren, die trouwens dezelfde stijl van de Amerikaanse zwarten hebben overgenomen.
"Importbruiden", die ervoor zorgen dat de gemeenschap nooit echt volledig Belgisch wordt. Het feit dat die groepen zoveel contact hebben met de streek van origine. Ze gaan er op pensioen, willen er begraven worden, gaan er op vakantie, bouwen er een huis, kijken enkel naar hun media, België wordt toch nog steeds ergens beschouwd als een land voor gastarbeid. Importbruiden hebben ook het nadeel dat families nooit echt vloeiend Nederlands of Frans aan hun kinderen kunnen meegeven. Dat leren ze wel op school, maar is toch niet hetzelfde als van thuis uit.
Moskeeën, en allerlei culturele en religieuze organisaties met als doel integratie te verhinderen.
Het feit dat onze maatschappij geen cohesie heeft, iedereen doet zijn zin, buren spreken niet met elkaar, mensen leven in heel verschillende werelden, alles is "individuele keuze". Je vindt allerlei subculturen ook onder Belgen. Zelfs Vlamingen en Franstaligen spreken amper... En iemand die in de gay scene actief is, zal nauwelijks contact hebben met iemand die zich met de heemkundige kring bezig houdt.
In landen als Rusland is dat veel minder. De meeste mensen leven er min of meer op dezelfde wijze, behalve de superrijken. Je "moet" wel integreren, of je valt volledig buiten de maatschappij. (in Rusland heb je ook de juiste connecties nodig voor eenvoudige dingen als administratie in orde houden, een job vinden, een zaak starten, etc.) Dat geldt uiteraard ook voor landen als China, Japan, Korea, Turkije zelf, etc.
Dat klopt natuurlijk, maar is wel onvolledig als plaatje.
1. De koran schrijft moslims voor onder mekaar te blijven, want indien je jezelf afzondert en omgaat met die " anderen" kun je verleidt worden, de ander is voor Islam de duivel.
2. De positie van vrouwen binnen islam, in principe mag ze maar werken, wanneer de man toestemming geeft. Veel importhuwelijken gaan over het verkrijgen van die verblijfsvergunning, dat blijft maar bezig en schiet niets op. Er zit niet enkel een probleem bij vrouwen, maar evengoed bij mannen die via huwelijksmigratie binnen komen, via de vzw's vinden ze makkelijk de weg naar drugs, vermoed dat dit onder Marokkanen bijvoorbeeld een veel groter probleem is dan onder andere groepen.
3. de motivatie om hier te zijn, dat is de welvaart, de sociale voorzieningen, maar vaak ontbreekt iedere ambitie.
4. De tegengestelde normen en waarden, je gaat om met wie je iets deelt, en blijkbaar delen groepen met mekaar maar niet met de ander.
5. Racisme en discriminatie onder groepen zelf, tegenover alles wat anders is. Turken over Marokkanen en omgekeerd, Turken tegenover zwarte mensen, en zowat iedereen tegen autochtonen.
6. onwil, gebrek aan belangstelling tot integratie.

We moeten echt niet nog meer kansen bieden, maar eisen dat kansen genomen worden. Dat begint thuis, bij ouders.
alice is offline  
Oud 27 juli 2016, 11:36   #482
Peche
Banneling

Standaard

Ik lees net dat de staat weet heeft van 20 radicaliserende individuen.
Ze krijgen bezoek van mensen die naar Syrië reizen en bekijken gewelddadig propaganda materiaal.
http://www.msn.com/nl-be/nieuws/nati...cid=spartanntp

In plaats van ze te screenen, stamp ze buiten? Zo pak je de radicale islam aan.

Laatst gewijzigd door Peche : 27 juli 2016 om 11:36.
Peche is offline  
Oud 27 juli 2016, 11:38   #483
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Gewoon de verzorgingsstaat afschaffen; ze zullen zich wel moeten aanpassen!
Oud 27 juli 2016, 11:46   #484
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
1. De koran schrijft moslims voor onder mekaar te blijven, want indien je jezelf afzondert en omgaat met die " anderen" kun je verleidt worden, de ander is voor Islam de duivel.
2. De positie van vrouwen binnen islam, in principe mag ze maar werken, wanneer de man toestemming geeft. Veel importhuwelijken gaan over het verkrijgen van die verblijfsvergunning, dat blijft maar bezig en schiet niets op. Er zit niet enkel een probleem bij vrouwen, maar evengoed bij mannen die via huwelijksmigratie binnen komen, via de vzw's vinden ze makkelijk de weg naar drugs, vermoed dat dit onder Marokkanen bijvoorbeeld een veel groter probleem is dan onder andere groepen.
3. de motivatie om hier te zijn, dat is de welvaart, de sociale voorzieningen, maar vaak ontbreekt iedere ambitie.
4. De tegengestelde normen en waarden, je gaat om met wie je iets deelt, en blijkbaar delen groepen met mekaar maar niet met de ander.
5. Racisme en discriminatie onder groepen zelf, tegenover alles wat anders is. Turken over Marokkanen en omgekeerd, Turken tegenover zwarte mensen, en zowat iedereen tegen autochtonen.

We moeten echt niet nog meer kansen bieden, maar eisen dat kansen genomen worden. Dat begint thuis, bij ouders.
Ja, Alice, eis eens dat de aangeboden kansen genomen worden. In mijn land is hun kans een laars onder hun kont.
Volgens jou niet. Huiliehuilie doen. Weet je wat? Ze lachen je uit.

Laatst gewijzigd door Gamla : 27 juli 2016 om 11:47.
Gamla is offline  
Oud 27 juli 2016, 11:46   #485
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ja, Alice, eis eens dat de aangeboden kansen genomen worden. In mijn land is hun kans een laars onder hun kont.
Oud 27 juli 2016, 11:52   #486
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hierin heb je groot gelijk Alice.
En al je voorstellen (ze in praktijk brengen is nog andere koek) moeten tot de sleutel leiden: een betere opleiding.

Of om het in de woorden van de islam te zeggen: (ik citeer nu uit het opiniestuk van Can Dündar vandaag in de Standaard) Een recent tafereel tijdens de begrafenis van een betoger tegen de coup symboliseerde dat perfect. De president was aanwezig. De imam bad: Bescherm ons, heer, tegen alle kwaad, en vooral dat van de hoog opgeleiden. Amin! (amen) brulde de menigte.

Zij weten blijkbaar de klepel hangen. Nu moeten wij de klok blijven luiden.
Oud 27 juli 2016, 12:02   #487
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
En al je voorstellen (ze in praktijk brengen is nog andere koek) moeten tot de sleutel leiden: een betere opleiding.

Of om het in de woorden van de islam te zeggen: (ik citeer nu uit het opiniestuk van Can Dündar vandaag in de Standaard) Een recent tafereel tijdens de begrafenis van een betoger tegen de coup symboliseerde dat perfect. De president was aanwezig. De imam bad: Bescherm ons, heer, tegen alle kwaad, en vooral dat van de hoog opgeleiden. Amin! (amen) brulde de menigte.

Is dit racistisch?

TV-verslaafde is offline  
Oud 27 juli 2016, 13:57   #488
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan me niet herinneren dat u ooit, ergens, iets meer deed dan achterover hangen en kritiek leveren, wel erg simpel als reactie toch?
Ik vind het bieden van kansen ok, voor iedereen, en daar heeft u
een andere mening over.
Ik vind ook dat je moet eisen dat kansen genomen worden, punt uit.
alice is offline  
Oud 27 juli 2016, 14:08   #489
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht

Nee hoor in praktijk hoeft het geen andere koek te wezen.
Begin bij onderwijs, wie geen diploma haalt, krijgt geen toegang tot eender welke uitkering, en wordt verplicht tot het volgen van beroeps georienteerde opleiding, met grondig onderzoek van bestaansmiddelen. In principe geldt, geen diploma? Dan zorg je iets anders te hebben wat je plaatsbaar maakt op de arbeidsmarkt.
Blijkt dat je liever de straatburgemeester uit hangt en van criminaliteit leeft in plaats van enige inspanning te leveren?
Dan kun je gaan bij dubbele nationaliteit, de Belgische nemen we gewoon af.

Wil je trouwen met een bruid, of gom uit een andere niet EU land? Dan moet die persoon in de ambassade een test afleggen betreffende talenkennis, kennis over dit land, basisprincipes van deze samenleving. Dat geldt voor iedere EU burger die hier woont en wil laten overbrengen dus niet enkel voor Belgen en derdelanders. Niemand kan zich vestigen zonder die basisprincipes te kennen en de voldoende basis taal te spreken.
Wie hier woont moet behalve voldoende middelen drie maandlonen als spaargeld hebben om zijn bruid of haar bruidegom bij aankomt onmiddellijk in te schakelen voor extra talenkennis en opleiding die reele kans op werk geeft. Wie niet wil werken wanneer een partner voldoende bestaansmiddelen heeft moet vrijwilligerswerk doen om te integreren.

Zo zijn er nog veel voorbeelden....
alice is offline  
Oud 27 juli 2016, 14:13   #490
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan me niet herinneren dat u ooit, ergens, iets meer deed dan achterover hangen en kritiek leveren, wel erg simpel als reactie toch?
Ik vind het bieden van kansen ok, voor iedereen, en daar heeft u
een andere mening over.
Alice toch. Die vreemdelingen haten je. Hun vriendelijkheid is hypocrisie.
Ik weet wie ze zijn. Daarom hang ik achterover en lever kritiek.

Word een blanke trotse vrouw. Je hebt het in je. Ik weet dat.
Pas dan ga ik respect voor je krijgen.
Oud 27 juli 2016, 14:26   #491
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, zoals in Griekenland. Mensen in de armoede storten.
HUN zaak redden ze wel. Dat is poen scheppen.
Deze mensen vertrouwen op adviseurs en ze moeten samenwerken met de leiders van de EU. De bankdirecteuren dreigen met een financieel armageddon en dat heeft effect op de Europese leiders. En ze bekleden hun functie tijdelijk, dus wie is verantwoordelijk?
Piero is offline  
Oud 27 juli 2016, 14:36   #492
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Deze mensen vertrouwen op adviseurs en ze moeten samenwerken met de leiders van de EU. De bankdirecteuren dreigen met een financieel armageddon en dat heeft effect op de Europese leiders. En ze bekleden hun functie tijdelijk, dus wie is verantwoordelijk?
Die smerige Lagarde van het IMF is verantwoordelijk. Het is een test. En het is geslaagd.
Honderd zelfmoorden per jaar.

De rest van Europa volgt. De spaarboek brengt niets meer op.
Dat is nog maar het begin.
Oud 27 juli 2016, 15:28   #493
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongelovige honden hebben niks te eisen van moslims, nooit gebeurd trouwens.
De enige oplossing voor vrede, is de kritische kijk van moslims zélf naar de islam toe, iets waar ene Ahmad Massad een emotionele gooi naar doet...:

Sorry I'm Arab, sorry I'm male

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...orry_im_a.html

.., maar of dit zal helpen...
Oud 27 juli 2016, 17:04   #494
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht

Is dit racistisch?

je ziet dat landen die communistisch zijn of het waren het goed doen. Overigens Rusland houdt niet op aan de Oeral.
tomm is offline  
Oud 27 juli 2016, 17:57   #495
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alice toch. Die vreemdelingen haten je. Hun vriendelijkheid is hypocrisie.
Ik weet wie ze zijn. Daarom hang ik achterover en lever kritiek.

Word een blanke trotse vrouw. Je hebt het in je. Ik weet dat.
Pas dan ga ik respect voor je krijgen.
Da's een schot in de roos !
Het zijn de grootste schijnheiligaards die in Europa rondlopen.
Boduo is offline  
Oud 27 juli 2016, 18:51   #496
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:

Het enigste probleem is de islam.
Waarom integreren niet-moslims wel goed?

Het probleem met de islam is het volgende:
1. De semigoddelijke en onfeilbare status van Mohamed en de letterlijke lezing van de Koran, met name de delen die geopenbaard werden in Medina;

2.De investering in het leven na de dood in plaats van het leven voor de dood;

3. De sharia, de uit de koran en de hadith afgeleide wetgeving en de overige islamitische rechtsleer;

4.Het gebruik om individuele personen de bevoegdheid te geven de islamitische wet af te dwingen door het goede te bevelen en het kwade te verbieden;

5.Het gebod op het voeren van de jihad, ofwel de heilige oorlog.

Moslims zullen altijd problemen blijven hebben met niet-moslims, waar ook ter wereld. Moslims moeten het liefst teruggedrongen worden naar hun kerngebied: Arabië, en daar blijven en leven als ten tijde van Mohammed: te zwaard op een kameel, en dat ze zichzelf uitroeien, en als het al niet met sjiieten is, dan zal het wel met andere dissidenten zijn binnen de soenni.
Mindset is offline  
Oud 27 juli 2016, 20:27   #497
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee hoor in praktijk hoeft het geen andere koek te wezen.
Begin bij onderwijs, wie geen diploma haalt, krijgt geen toegang tot eender welke uitkering, en wordt verplicht tot het volgen van beroeps georienteerde opleiding, met grondig onderzoek van bestaansmiddelen. In principe geldt, geen diploma? Dan zorg je iets anders te hebben wat je plaatsbaar maakt op de arbeidsmarkt.
Blijkt dat je liever de straatburgemeester uit hangt en van criminaliteit leeft in plaats van enige inspanning te leveren?
Dan kun je gaan bij dubbele nationaliteit, de Belgische nemen we gewoon af.

Wil je trouwen met een bruid, of gom uit een andere niet EU land? Dan moet die persoon in de ambassade een test afleggen betreffende talenkennis, kennis over dit land, basisprincipes van deze samenleving. Dat geldt voor iedere EU burger die hier woont en wil laten overbrengen dus niet enkel voor Belgen en derdelanders. Niemand kan zich vestigen zonder die basisprincipes te kennen en de voldoende basis taal te spreken.
Wie hier woont moet behalve voldoende middelen drie maandlonen als spaargeld hebben om zijn bruid of haar bruidegom bij aankomt onmiddellijk in te schakelen voor extra talenkennis en opleiding die reele kans op werk geeft. Wie niet wil werken wanneer een partner voldoende bestaansmiddelen heeft moet vrijwilligerswerk doen om te integreren.

Zo zijn er nog veel voorbeelden....
Ja dan gaat ge bonafide mensen straffen met de malafide. Er moet nog altijd een minimum aan essentiële mensenrechten bestaan. De mondialisatie heeft meegebracht dat mensen verliefd worden in een ander werelddeel. Het is nogal gemakkelijk daar onoverkombare condities aan vast te linken.
Gipsy is offline  
Oud 28 juli 2016, 01:49   #498
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vind, met permissie, m'n eigen lijst toch beter.
Deze is te ruw en onnauwkeurig. De realiteit is complexer.
tomm is offline  
Oud 28 juli 2016, 01:51   #499
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Het enigste probleem is de islam.
Waarom integreren niet-moslims wel goed?

Moslims zullen altijd problemen blijven hebben met niet-moslims, waar ook ter wereld. Moslims moeten het liefst teruggedrongen worden naar hun kerngebied: Arabië, en daar blijven en leven als ten tijde van Mohammed: te zwaard op een kameel, en dat ze zichzelf uitroeien, en als het al niet met sjiieten is, dan zal het wel met andere dissidenten zijn binnen de soenni.
Ten eerste integreren ook niet-moslims niet goed, denk aan de Oost-Europese zigeuners, de Afrikanen, etc.

Ten tweede ken ik genoeg landen waar moslims en niet-moslims al eeuwen vreedzaam samenleven. We moeten ook eens in eigen boezem durven te kijken, zie mijn lijst...
tomm is offline  
Oud 28 juli 2016, 01:53   #500
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ongelovige honden hebben niks te eisen van moslims, nooit gebeurd trouwens.
De enige oplossing voor vrede, is de kritische kijk van moslims zélf naar de islam toe, iets waar ene Ahmad Massad een emotionele gooi naar doet...:

Sorry I'm Arab, sorry I'm male

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...orry_im_a.html

.., maar of dit zal helpen...
Sorry, I'm Jewish... ik eet een cliché van jewelste, maar mensen moeten zich niet excuseren omdat ze Arabisch praten of man zijn.
We moeten kijken waarom radicale strekkingen zover zijn kunnen komen in onze maatschappij, en dan moeten we OOK aan zelfkritiek doen. (wat niet wil zeggen dat de moslimgemeenschap geen schuld draagt)
tomm is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be