Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 31 juli 2016, 12:36   #661
Peche
Banneling

Standaard

Moet je deze eens checken, seksuele opvoeding voor migranten.
Notice het blanke meisje en de gekleurde man.
https://www.youtube.com/watch?v=b3nTu0UX4JA
Zo kan je dat ook aanpakken natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Peche : 31 juli 2016 om 12:53.
Peche is offline  
Oud 31 juli 2016, 12:37   #662
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Jammer genoeg wel ja..die bordjes ken ik ook, als kind woonde ik in Borgerhout met mijn ouders. Er waren toen nog veel echte volkscafé's waar in de week mensen een pint dronken en in het weekend werd er vaak gedanst, de kapster, kruidenier, arbeiders, alles uit de buurt kwam samen in die café's.
Zo ook de eerste generatie Marokkanen, maar wanneer die een pint op hadden vielen ze vrouwen lastig, en dat werd in die wijken niet gepikt. Vandaar die bordjes...
Er is een groot cultuurverschil dat we niet langer kunnen ontkennen.
Zij kijken heel anders naar vrouwen dan wij.
Dat moet veranderen in de toekomst.
Peche is offline  
Oud 31 juli 2016, 12:48   #663
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Er is een groot cultuurverschil dat we niet langer kunnen ontkennen.
Zij kijken heel anders naar vrouwen dan wij.
Dat moet veranderen in de toekomst.
Dat krijgen ze mee vanuit de islam en dat kan je nooit veranderen !
daiwa is offline  
Oud 31 juli 2016, 12:52   #664
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat krijgen ze mee vanuit de islam en dat kan je nooit veranderen !
Men doet ook niet veel moeite.
https://www.youtube.com/watch?v=DJoK8snjnmE
Peche is offline  
Oud 31 juli 2016, 13:00   #665
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

alice

Citaat:
En waarom worden die mensen niet aangenomen? Denk je nu echt dat Vlaamse werkgever rascisten zijn die iemand zullen weigeren op basis van een naam? En dit terwijl hun grootvaders massaal te werk gesteld werden? Door Vlaamse en Waalse werkgevers?

Dikwijls wel ja. Hun grootvaders moesten werken in de mijnen en andere vuile klussen doen die de Belgen niet willen doen. Veel is er niet veranderd op dat vlak.

Citaat:
Natuurlijk zijn er goede Marokkaanse werknemers. Daar twijfelt niemand aan hoop ik, maar vooral jongeren hebben op de arbeidsmarkt een slechte reputatie, ze komen niet, ze komen te laat, maken overal een probleem van en zijn niet altijd betrouwbaar. Dat houdt werkgevers tegen, die trouwens nooit aan het woord komen wanneer het over die " discriminatie" gaat.
Iemand die voor een post solliciteert is op zich al gemotiveerd en geen hangjongeren... Ik heb persoonlijk geen enkel probleem met Marokkaanse collega's, werken dikwijls harder dan Vlamingen, zeker als ze daar extra door verdienen.

Citaat:
Bovendien is er een te laag opleidings en scholingsniveau, de schooluitval onder Marokkaanse jongeren is nogal hoog.
Dat klopt, omdat ze meestal naar zwarte scholen gaan en in zwarte wijken wonen. Dat probleem is deels ook de verantwoordelijkheid van de overheid.
Citaat:
Het moet eens afgelopen zijn om ieder probleem maar bij Belgen te leggen, wanneer bepaalde groepen minder goed in de markt liggen moet je eens naar alle oorzaken kijken inplaats van dat gelul over " discriminatie".
Ik heb de oorzaken hierboven al opgesomd, het ligt aan henzelf, maar ook aan de Belgen, een negatieve wisselwerking.
Citaat:
Abou Jah Jah? Laat me niet lachen zeg, lees zijn boek eens, relnicht nummer 1 heeft ons behalve een grote bek niets te bieden, alhoewel ik me graag laat verassen, vanavond heeft hij mijn volle aandacht, eens kijken of hij iets zinvols te vertellen heeft in zomergasten.[/
Hij veroordeelt constant de salafisten, in bijna elk artikel. De salafisten veroordelen ook hem, het is wederzijds, hij heeft al doodsbedreigingen gehad en overwoog daarom terug te keren naar Libanon. Vindt het terecht onvoorstelbaar dat zoiets hier gewoon maar kan. En dat er niets gedaan wordt aan het vergif van het extremisme, zelfs niet nu ook België een zware prijs betaald heeft.
tomm is offline  
Oud 31 juli 2016, 13:01   #666
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men doet ook niet veel moeite.
https://www.youtube.com/watch?v=DJoK8snjnmE
Hier zitten we ook met islam lovers hoor.

https://www.youtube.com/watch?v=ytwZti3Uz-Y
daiwa is offline  
Oud 31 juli 2016, 13:05   #667
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
als er niks mis mee is met hun werklust waarom gaan ze dan niet in hun eigen land werken en daar de achterstand weg gaan werken????? vele van hun landen lopen economisch achterstand....
Ten eerste is de meerderheid hier ondertussen geboren en heeft de Belgische nationaliteit. In Marokko zijn de lonen veel lager en is er weinig werk. De belangrijkste bron van inkomsten van Marokko is wat de Marokkaanse gemeenschap in West-Europa opstuurt. Daarom dat Marokko meer welvarend is geworden, hoewel er nog een zeer lange weg te gaan is.
tomm is offline  
Oud 31 juli 2016, 13:06   #668
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Smijt het 'teveel' commu-gedoe van @tomm weg, maar vergeet nooit de tekening aan de wand... hij heeft het toch zoveel bij het rechte einde.

Oplossen.

Het gaat zwaar zijn.
Alles hangt samen.
tomm is offline  
Oud 31 juli 2016, 13:10   #669
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoofddoeken zijn de guillotine van vrouwenrechten, ook een " beetje" hoofddoek is dit.
Dus nee, geen hoofddoeken, ook niet wanneer nek en schouders niet bedekt zijn.
Wat mensen dragen in hun priveleven kunnen we niet opleggen, maar geen hoofddoeken in scholen of werkvloeren tenzij de werkgever anders beslist.

Weet u waar iedere moskee zit, welke " verenigingen " zich toeleggen op strikte islam, wie salafist is en wie niet, waar die boeken verkocht worden en door wie, en hoe eenvoudig je internetblokkages omzeilt?

Om nog maar niet te spreken over de aantrekkingskracht, wanneer je zo te werk zou gaan? Je maakt die superieure identiteit enkel meer aantrekkelijk en steunt het vijandsbeeld over het Westen.
Die groepen hebben al een vijandbeeld over het Westen. De geheime dienst en politie is perfect in staat die moskeeën, winkels en verenigingen te lokaliseren, met behulp van infiltranten.
Net als met pedofilie moet de politie jacht maken op sites met salafistische inhoud.
Dat kan perfect, gebeurt nu al in veel landen, dikwijls met succes.
In Egypte werd de belangrijkste islamitische universiteit ter wereld gezuiverd van moslimbroeders, salafisten en andere radicalen.
tomm is offline  
Oud 31 juli 2016, 13:13   #670
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Alles hangt samen.
Aan een klein draadje...
de vuile muilekoek is offline  
Oud 31 juli 2016, 13:15   #671
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ten eerste is de meerderheid hier ondertussen geboren en heeft de Belgische nationaliteit. In Marokko zijn de lonen veel lager en is er weinig werk. De belangrijkste bron van inkomsten van Marokko is wat de Marokkaanse gemeenschap in West-Europa opstuurt. Daarom dat Marokko meer welvarend is geworden, hoewel er nog een zeer lange weg te gaan is.
Maar ze werken niet de meeste , ze krijgen uitkeringen 3 generatie al
de vuile muilekoek is offline  
Oud 31 juli 2016, 13:26   #672
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Lukkas

Citaat:
Zijn er moslima's in Rusland die huwen met andersgelovigen en hun kinderen niet-islamitisch opvoeden? Indien ja, dan zijn dat in mijn ogen ultra's, want zelfs gematigden staan daar huiverig tegenover. Want dat is tegen de regels van de islam.
Dat gebeurt in Rusland, maar ook in andere ex-Sovjet republieken, dagelijks. Die kinderen krijgen informatie van beide ouders over hun geloof en kiezen dan zelf. Vroeger werden ze meestal orthodox of atheïstisch, nu zie je dat sommigen er ook voor kiezen om moslim te worden.
Wat je ook vrij veel ziet in de ex-Sovjet-Unie, zijn moslims die zich bekeren tot de orthodoxe kerk. Onder andere in Georgië in de regio Adzarië zie je dat veel.
In België zouden salafisten en andere extremisten zorgen dat zulke families uit de gemeenschap gestoten zouden worden, in de ex-Sovjet-Unie is dit echter de normaalste zaak ter wereld sinds generaties.
Overigens had je in België ook vrij veel gemengde huwelijken, enkele van m'n vrienden zijn daar het resultaat van, maar de laatste jaren, onder invloed van de extremisten, zie je dat minder.

Citaat:
De Marokkanen hebben een slechte naam en daar hebben zij zelf voor gezorgd. Net zoals de roma's. Als men een groep (jonge) Marokkanen ziet staan op straat, loopt men er met een grote boog omheen
Dat klopt, maar is ook het gevolg van zwarte scholen en zwarte wijken.
Het zijn de straatbendes uit de gettos die een probleem vormen. Marokkaanse jongeren die in Torhout bvb. opgegroeid zijn zul je nooit zo zien misdragen.

Citaat:
. Als het een groep Japanners moesten zijn, loopt men er bij wijze van spreken dwars doorheen. Dus het heeft allemaal geen bal met racisme te maken. De mensen hebben al te veel slechte ervaringen gehad met Marokkanen.
Dat klopt, en daarom komen ze ook minder aan de bak, het is een vicieuze cirkel.

Citaat:
Ik heb de bordjes ook nog zien hangen: 'interdit aux nord africains', maar niet zoals u omschrijft "geen HONDEN of Noord-Afrikanen". Blijkbaar zorgden zij toen ook al voor overlast ...
Ja, dat bedoelde ik, ik was toen nog niet geboren. Zuiver stigmatiserend racisme natuurlijk, nu zouden ze het niet meer durven ophangen maar ze blijven niet erg welkom. Zo'n 10 jaar geleden ging ik uit in het Antwerpse, naar een zaak waar ik vrij veel kwam. Op een dag nam ik een Marokkaanse vriend mee, op eens was de zaak zogenaamd "vol". Van zulke zaken wordt een mens natuurlijk niet vrolijk, en dat is zeker geen oplossing voor het Marokkaanse probleem, wel in tegendeel.
tomm is offline  
Oud 31 juli 2016, 13:31   #673
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Maar ze werken niet de meeste , ze krijgen uitkeringen 3 generatie al
Dat is ook onzin, de meeste werken. Maar wel ligt de werkloosheid hoger dan onder Belgen, dat is ook weer waar.
tomm is offline  
Oud 31 juli 2016, 13:31   #674
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Toon dat eens aan dat zij niet kunnen nuanceren. Trouwens, het VB zegt niet om alle moslims buiten te gooien, zij willen alleen niet dat de islam steeds meer en meer vat krijgt op onze maatschappij, het zogenaamde islamiseren.

Nog belangrijker: hoe zou u de radicale islam aanpakken?
Ze zitten niet voor niets in het cordon...

Het huidige conflict aanpakken, hoe ik dat zou doen -> defensie in het M-O wegtrekken en anderzijds de Staatsveiligheid herorganiseren (tot voor kort verstonden ze nauwelijks Arabisch), ook geleidelijk aan een meer naar Australisch immigratiebeleid, en last but not least: terugschroeving van het kindergeld en why not een 1-kind politiek als in China (lol). Ja, die laatste maatregelen zijn drastisch maar imo. zal men enkel zo echt iets aan het overbevolkingsprobleem (die bepaalde groepen in de hand aan het werken zijn) kunnen doen.
bembem is offline  
Oud 31 juli 2016, 13:40   #675
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waarom worden die mensen niet aangenomen? Denk je nu echt dat Vlaamse werkgever rascisten zijn die iemand zullen weigeren op basis van een naam? En dit terwijl hun grootvaders massaal te werk gesteld werden? Door Vlaamse en Waalse werkgevers?
Werkgevers willen winst maken en selecteren personeel met die gedachte in het achterhoofd.

Natuurlijk zijn er goede Marokkaanse werknemers. Daar twijfelt niemand aan hoop ik, maar vooral jongeren hebben op de arbeidsmarkt een slechte reputatie, ze komen niet, ze komen te laat, maken overal een probleem van en zijn niet altijd betrouwbaar. Dat houdt werkgevers tegen, die trouwens nooit aan het woord komen wanneer het over die " discriminatie" gaat.

Bovendien is er een te laag opleidings en scholingsniveau, de schooluitval onder Marokkaanse jongeren is nogal hoog. Het moet eens afgelopen zijn om ieder probleem maar bij Belgen te leggen, wanneer bepaalde groepen minder goed in de markt liggen moet je eens naar alle oorzaken kijken inplaats van dat gelul over " discriminatie".

Abou Jah Jah? Laat me niet lachen zeg, lees zijn boek eens, relnicht nummer 1 heeft ons behalve een grote bek niets te bieden, alhoewel ik me graag laat verassen, vanavond heeft hij mijn volle aandacht, eens kijken of hij iets zinvols te vertellen heeft in zomergasten.
Niet alle Vlaamse werkgevers natuurlijk, maar iemand weigeren louter op basis van naam/origine het gebeurt meer dan eens.... (En ik kan het weten want ik werd al geweigerd omwille van mijn geel kleurtje.)
bembem is offline  
Oud 31 juli 2016, 13:44   #676
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jammer genoeg wel ja..die bordjes ken ik ook, als kind woonde ik in Borgerhout met mijn ouders. Er waren toen nog veel echte volkscafé's waar in de week mensen een pint dronken en in het weekend werd er vaak gedanst, de kapster, kruidenier, arbeiders, alles uit de buurt kwam samen in die café's.
Zo ook de eerste generatie Marokkanen, maar wanneer die een pint op hadden vielen ze vrouwen lastig, en dat werd in die wijken niet gepikt. Vandaar die bordjes...
Dat kon ook gezegd worden van Italianen destijds, en het huidige Italië is nog steeds erg katholiek met eveneens een macho-cultuur naar patriarchaal model...
bembem is offline  
Oud 31 juli 2016, 13:46   #677
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Dat kon ook gezegd worden van Italianen destijds, en het huidige Italië is nog steeds erg katholiek met eveneens een macho-cultuur naar patriarchaal model...
Nu gaan we arabieren toch niet vergelijken met Italianen zeker?
Peche is offline  
Oud 31 juli 2016, 13:53   #678
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu gaan we arabieren toch niet vergelijken met Italianen zeker?
Waarom niet? Met het verschil dat de nakomelingen van de eersten er blank uitzien wat helpt om minder gestigmatiseerd te worden, want vergis je niet: het uitzicht is nog steeds hetgene waar de meeste mensen op afgaan.
bembem is offline  
Oud 31 juli 2016, 13:56   #679
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Waarom niet? Met het verschil dat de nakomelingen van de eersten er blank uitzien wat helpt om minder gestigmatiseerd te worden, want vergis je niet: het uitzicht is nog steeds hetgene waar de meeste mensen op afgaan.
Maar Italianen staan belange niet zo gekend als vrouwonvriendelijk als arabieren.
Peche is offline  
Oud 31 juli 2016, 13:59   #680
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt, de meesten voelen zich overigens niet volledig Marokkaans, net zoals men de nakomelingen van Italiaanse immigranten niet als Italianen kan beschouwen met het verschil dat die op fysiek vlak intussen in de massa zijn opgegaan.
bembem is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be