Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 31 juli 2016, 16:22   #701
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Geen idee of dit in de bijbel staat, heb het niet gelezen noch de koran overigens, feit is dat ze allemaal gaga zijn.
Het probleem is dat veel mensen dat religie serieus nemen en in Europa het beloofde land zien. Zich niet aanpassen, maar hun religie blijven uitdragen. Na generaties zou men integratie verwachten, maar men groeit fundamenteler en arroganter.
Tot stenen smijten toe naar media, verhinderen dat ordehandhavers bij slachtoffers geraken, ...Allah uhakbar roepen na aanslagen.
De islam is radicaal en wij kunnen dat alleen maar weren als iedereen het ook ziet voor wat het is.

Laatst gewijzigd door Peche : 31 juli 2016 om 16:28.
Peche is offline  
Oud 31 juli 2016, 16:29   #702
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het probleem is dat veel mensen dat religie serieus nemen en in Europa het beloofde land zien. Zich niet aanpassen, maar hun religie blijven uitdragen. Na generaties zou men integratie verwachten, maar men groeit fundamenteler en arroganter.
Tot stenen smijten toe naar media, verhinderen dat ordehandhavers bij slachtoffers geraken, ...Allah uhakbar roepen na aanslagen.
De islam is radicaal en wij kunnen dat alleen maar verspreiden als iedereen het ook ziet voor wat het is.
Klopt, men dient ze dan ook met maatregelen terug te schroeven (kindergeld, strenger immigratiebeleid enz.), doch waar men fout zit is ze allemaal over dezelfde kam scheren. Kijk maar naar Guinestar, zij is geslaagd in het leven en heeft geen resem kinderen 'tot nu toe niet' (lol).

Ach edit, ik zie je laatste zinnetje nu pas, euh nee niet de islam is radicaal maar de radicalen, cf. m'n vorige posts.

Laatst gewijzigd door bembem : 31 juli 2016 om 16:32.
bembem is offline  
Oud 31 juli 2016, 16:35   #703
Peche
Banneling

Standaard

Gaat mij niet om de gelovigen, sz en immigratiebeleid.
De gelovigen en onze maatschappij dienen tegen het religie beschermd te worden.
Het is cultuurrelativisme het af te meten aan gebeurtenissen uit de geschiedenis die het Westen compleet ontgroeid is. De islam staat volledig los van het Westen en zou hier geen enige invloed mogen uitoefenen. Het onderscheidt zich van de andere Abrahamitische religies door een heilige oorlog op te roepen. Jezus leert ons de vijand lief te hebben, Mohammed hem te verdelgen of onderwerpen. Dat is ook wat islam letterlijk betekent, onderwerpen.
Peche is offline  
Oud 31 juli 2016, 16:38   #704
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:

Ach edit, ik zie je laatste zinnetje nu pas, euh nee niet de islam is radicaal maar de radicalen, cf. m'n vorige posts.
Maar Bem ik las het, U niet... de islam is radicaal en een totalitaire ideologie.
Peche is offline  
Oud 31 juli 2016, 17:04   #705
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gaat mij niet om de gelovigen, sz en immigratiebeleid.
De gelovigen en onze maatschappij dienen tegen het religie beschermd te worden.
Het is cultuurrelativisme het af te meten aan gebeurtenissen uit de geschiedenis die het Westen compleet ontgroeid is. De islam staat volledig los van het Westen en zou hier geen enige invloed mogen uitoefenen. Het onderscheidt zich van de andere Abrahamitische religies door een heilige oorlog op te roepen. Jezus leert ons de vijand lief te hebben, Mohammed hem te verdelgen of onderwerpen. Dat is ook wat islam letterlijk betekent, onderwerpen.
Nou ik zou die Jezus niet als al te liefhebbend zien, laten we niet uit het oog verliezen dat het Westen haar rijkdommen veelal te danken heeft aan het uitbuiten/uitmoorden in the name of God/Jezus van andere continenten/volkeren. Dat men er nu deels mee geconfronteerd wordt op eigen bodem en doet alsof men het heilige boontje is wat betreft die anderen is toch wel op z'n minst hypocriet te noemen, vind je ook niet...
bembem is offline  
Oud 31 juli 2016, 17:06   #706
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar Bem ik las het, U niet... de islam is radicaal en een totalitaire ideologie.
De gewone (moslim)burger heeft geen boodschap aan moorden en aanslagen, wat er ook in dat boek moge staan, snappie...
bembem is offline  
Oud 31 juli 2016, 17:07   #707
Peche
Banneling

Talking

Citaat:
Nou ik zou die Jezus niet als al te liefhebbend zien, laten we niet uit het oog verliezen dat het Westen haar rijkdommen veelal te danken heeft aan het uitbuiten/uitmoorden in the name of God/Jezus van andere continenten/volkeren. Dat men er nu deels mee geconfronteerd wordt op eigen bodem en doet alsof men het heilige boontje is wat betreft die anderen is toch wel op z'n minst hypocriet te noemen, vind je ook niet...
Maar Jezus roept niet op de ongelovigen de kop af te hakken he. Die schrijft niet echt haatspeeches. Had gewoon een hoogwaardigheidscomplex.
Mohammed daarintegen komt over als een narcistische psychopaat die nog eens pedofiel daarbovenop was.
Het past niet in het Westen Bem, cultuurrelativisme heeft ons te lang de das om gedaan. Vrouwen zijn hierdoor vermoord. Alle doden te niet? Kop in het zand houden?

Laatst gewijzigd door Peche : 31 juli 2016 om 17:08.
Peche is offline  
Oud 31 juli 2016, 17:14   #708
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar Jezus roept niet op de ongelovigen de kop af te hakken he. Die schrijft niet echt haatspeeches. Had gewoon een hoogwaardigheidscomplex.
Mohammed daarintegen komt over als een narcistische psychopaat die nog eens pedofiel daarbovenop was.
Het past niet in het Westen Bem, cultuurrelativisme heeft ons te lang de das om gedaan. Vrouwen zijn hierdoor vermoord. Alle doden te niet? Kop in het zand houden?
Jezus of Mohammed doet er niet toe, de bedoeling van religie is anderen te onderwerpen, overigens hoe kon de heilige maagd Maria de moeder van Jezus zijn, het is me een raadsel. Gaga i tell you. Plus, de Inquisitie heeft eveneens heel wat wandaden-moorden op haar kerfstok, wat misschien nog erger is aangezien het bevel volgens jou niet eens in hun boek stond.
bembem is offline  
Oud 31 juli 2016, 17:14   #709
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Tomm,

Ah, dus u heeft de bordjes nooit zien hangen. Maar ik wel. Ik kan u verzekeren dat er alleen opstond "interdit aux Nord-Africains". Deze bordjes hingen aan verschillende horecazaken. In het Frans uiteraard, want zij verstonden geen bal Nederlands. De reden was dat Noord-Afrikanen, Marokkanen en Algerijnen in het bijzonder, meermaals voor problemen zorgden: vrouwen lastig vallen, hun rekening niet betalen, ruzie zoeken. Men wilde deze lastpakken buiten houden. Meer moet men daar niet achter zoeken.

Het feit dat er volgens u bordjes hingen met "verboden voor honden en Noord-Afrikanen", heb ik nooit gezien. Een leugentje is u blijkbaar niet vreemd om uw 'grote gelijk' nog meer in de verf te zetten.

Ik heb het Kiel in Antwerpen zien veranderen. In de jaren '70 was dat een slaapstadje, waar er zo goed als geen criminele feiten gebeurden. Af en toe werd er eens iemand bij een zatte caféruzie op zijn bakkes geslagen, maar dat was het. Dan begonnen de Marokkanen vanuit Borgerhout af te zakken naar het Kiel. Zij begonnen zich te vestigen in de omgeving van de Van Halmalestraat. Met de toename van de Marokkanen en in mindere mate de Turken, begon de criminaliteit exponentieel te stijgen. Overvallen en diefstallen werden dagelijkse kost. Onze blanke 'ongelovige' moedertjes werden van hun paar centjes beroofd, terwijl de moedertjes van hun eigen 'soort' gerust werden gelaten. Op een bepaald moment stelde FDW voor om een avondklok in te stellen, zodat het 's avonds ten minste rustig werd op straat. Dat mocht van de rode bende niet, want dan werd een bepaalde bevolkingsgroep geviseerd. FDW antwoordde hierop dat de avondklok in feite al bestond, omdat onze (vooral) blanke ouderlingen niet meer uit hun huis of appartement durfden komen, wanneer het donker werd. En zo zijn er veel 'Kielse' gebieden in onze steden.

U moet maar eens als autochtoon een auto ongeval voorhebben met een Marokkaan in een Marokkaanse buurt. Binnen de kortste keren staan er tientallen rond die u staan te intimideren. Het gevolg is dat men gauw het hazenpad kiest, ook al was men bij het ongeval in zijn recht. Een gekende werkwijze van onze Marokkaanse vrienden.

Ik kan nog eindeloos doorgaan. Maar ik denk dat ik toch al een beetje de zaak heb toegelicht.

Dus als Marokkanen met argusogen worden bekeken, hebben zij dat alleen aan zichzelf te danken en dat heeft dat geen bal te maken met racisme. Maar zij wentelen zich graag in een slachtofferrol, dat is gemakkelijker.
Ik heb ook in Antwerpen en Brussel gewoond en geef U daarin grotendeels gelijk. Toch ook had het bestuur iets moeten doen aan die gettovorming en zwarte scholen. Je mag ook niet veralgemenen, het straatcrapuul bestaat inderdaad, toen meer dan nu, maar niet alle Marokkanen overvallen oude dametjes. Natuurlijk kun je zeggen, hebben ze hun kinderen verkeerd opgevoed, of niet opgevoed. Maar de vrouw komt meestal rechtstreeks uit het gebergte en spreekt geen Nederlands of Frans, de man werkt en zit 's avonds thee te drinken. Ze wonen in een getto dus de kinderen worden eigenlijk opgevoed op straat.

Maar er zijn ook Marokkanen die er bewust voor kiezen te verhuizen, en een betere toekomst voor hun kinderen te verzekeren. Je hebt ook volledig geseculariseerde Marokkanen. Dat er niet meer zijn is jammer, maar ze bestaan (een kwart ongeveer)

Het voornaamste is de gettovorming tegen te gaan, hen jobs te geven, en iets doen aan de zwarte scholen. (kan gemakkelijk, bvb. een maximum percentage van leerlingen van allochtone origine, de rest moet dan naar school in wijken waar vooral Belgen wonen, bvb. Brasschaat). En kinderen uit Brasschaat naar school laten gaan in Antwerpen-Noord of Borgerhout. Idem dito diversiteit afdwingen in de huisvesting.
tomm is offline  
Oud 31 juli 2016, 17:17   #710
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Jezus of Mohammed doet er niet toe, de bedoeling van religie is anderen te onderwerpen, overigens hoe kon de heilige maagd Maria de moeder van Jezus zijn, het is me een raadsel. Gaga i tell you. Plus, de Inquisitie heeft eveneens heel wat wandaden-moorden op haar kerfstok, wat misschien nog erger is aangezien het bevel volgens jou niet eens in hun boek stond.
Waar staat in de bijbel dat gelovigen de macht van God krijgen anderen te onderwerpen Bembem? Ik kan het U zeggen, nergens.
In soera 2, 5, 9 en vele meer kunt ge lezen hoe ze met ongelovigen moeten omgaan. Ongelovigen zijn ook Joden en Christenen.
Wederom cultuurrelativatie die vandaag niet meer toepasbaar is.
Europa is seculier en wenst dat zo te houden. De islam heeft hier geen fundament, enkel de EU maakt dat er van tegen de wil van het volk.
Laatste keer dat ik controleerde dacht ik nog in een democratie te leven. Maar ik begin hoe langer hoe meer te geloven dat het systeem zich volledig onderworpen heeft aan de islam en zichzelf verkocht heeft aan de Arabische landen voor een Eurabia.
U niet dan?
Peche is offline  
Oud 31 juli 2016, 17:30   #711
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar staat in de bijbel dat gelovigen de macht van God krijgen anderen te onderwerpen Bembem? Ik kan het U zeggen, nergens.
In soera 2, 5, 9 en vele meer kunt ge lezen hoe ze met ongelovigen moeten omgaan. Ongelovigen zijn ook Joden en Christenen.
Wederom cultuurrelativatie die vandaag niet meer toepasbaar is.
Europa is seculier en wenst dat zo te houden. De islam heeft hier geen fundament, enkel de EU maakt dat er van tegen de wil van het volk.
Laatste keer dat ik controleerde dacht ik nog in een democratie te leven. Maar ik begin hoe langer hoe meer te geloven dat het systeem zich volledig onderworpen heeft aan de islam en zichzelf verkocht heeft aan de Arabische landen voor een Eurabia.
U niet dan?
Het systeem heeft zich niet onderworpen, zij (moslims) kweken meer en zijn aan een opmars bezig via de baarmoeder. Daarom dat ik zei van het kindergeld terug te schroeven enz. Maar euh, wat belet de autochtone Belg van te kweken als zij? Eurabia, tja net als Amerika zeker.... Wees blij dat ze ons niet direct uitroeien/in reservaten steken (sarcasm) want dat is wat die liefhebbende Jezus met de autochtone Amerikanen deed.
bembem is offline  
Oud 31 juli 2016, 17:41   #712
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Het systeem heeft zich niet onderworpen, zij (moslims) kweken meer en zijn aan een opmars bezig via de baarmoeder. Daarom dat ik zei van het kindergeld terug te schroeven enz. Maar euh, wat belet de autochtone Belg van te kweken als zij? Eurabia, tja net als Amerika zeker.... Wees blij dat ze ons niet direct uitroeien/in reservaten steken (sarcasm) want dat is wat die liefhebbende Jezus met de autochtone Amerikanen deed.
Maar ons systeem wijst ze niet richting integratie maar plaveit de weg voor islam.
Dat is toch reeds onderworpen zijn?
Ik heb geen verantwoordelijkheid af te leggen voor de geschiedenis. Noch voor wat het Westen in het MO heeft uitgespookt.

Wat belet ons meer te kweken? Wij zijn anders ingesteld. Wij zijn Europeanen BemBem, wij zitten niet op een religieuze vibe om de wereld te veroveren via kinderen. Wij zoeken balans in het leven en passen ons aan naarmate de tijd evolueert. Dat heeft het Westen modern en verlicht gemaakt.

Een seculier Europa in kern en ziel is broodnodig voor onze kinderen en kleinkinderen. Waarvoor anders komen we op?
Peche is offline  
Oud 31 juli 2016, 17:49   #713
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ons systeem wijst ze niet richting integratie maar plaveit de weg voor islam.
Dat is toch reeds onderworpen zijn?
Ik heb geen verantwoordelijkheid af te leggen voor de geschiedenis. Noch voor wat het Westen in het MO heeft uitgespookt.

Wat belet ons meer te kweken? Wij zijn anders ingesteld. Wij zijn Europeanen BemBem, wij zitten niet op een religieuze vibe om de wereld te veroveren via kinderen. Wij zoeken balans in het leven en passen ons aan naarmate de tijd evolueert. Dat heeft het Westen modern en verlicht gemaakt.

Een seculier Europa in kern en ziel is broodnodig voor onze kinderen en kleinkinderen. Waarvoor anders komen we op?
Onderworpen nee, want men kan het nog steeds aanpassen i.e. kindergeld terugschroeven, andere wetten... Ik zou me niet op die religieuze vibe fixeren, Europeanen (de verlichte variant waar je het over hebt) hebben het financieel vooral minder nodig om te kweken....
bembem is offline  
Oud 31 juli 2016, 17:54   #714
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Onderworpen nee, want men kan het nog steeds aanpassen i.e. kindergeld terugschroeven, andere wetten... Ik zou me niet op die religieuze vibe fixeren, Europeanen (de verlichte variant waar je het over hebt) hebben het financieel vooral minder nodig om te kweken....
Cultuurrelativatie
Wat er toe doet is dat de islam een radicale ideologie is
Hier mijn bron
http://antivenin.blogspot.be/2013/05...-te-maken.html

Waarom radicaliseren er zoveel op korte tijd?
Citaat:
Soera 2:216
"U is voorgeschreven te strijden, ook al is het met tegenzin. Maar mogelijk hebt gij tegenzin in iets, hoewel het goed is voor u."
Peche is offline  
Oud 31 juli 2016, 18:10   #715
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Cultuurrelativatie
Wat er toe doet is dat de islam een radicale ideologie is
Hier mijn bron
http://antivenin.blogspot.be/2013/05...-te-maken.html

Waarom radicaliseren er zoveel op korte tijd?
Peche het is ook nog eens crisis hé, i mean als zelfs autochtone Belgen met moeite nog werk vinden of ze moeten een MBA of piston hebben... En zet dat radicale van de islam eens uit je hoofd, Indonesië het grootste moslimland ter wereld + de Indo's in NL hadden in dat geval al lang het Westen over de voet gelopen... Plus: Indonesië was een Nederlandse kolonie, maar daar hoor ik je weinig over bezig.
bembem is offline  
Oud 31 juli 2016, 18:11   #716
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Las ik ergens ten forumvelde dat iemand schreef dat we ze niet allemaal over dezelfde kam moeten scheren.

Misschien is dat juist wat we wel hadden moeten doen daar die bende allemaal aan hetzelfde zeel trekt als het er even op aankomt.

U merkt het al, mijn twijfel is groot of er bij die mensen nog bij zijn die het goed menen, het goed voor hebben met anderen ...
Oud 31 juli 2016, 18:14   #717
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Peche het is ook nog eens crisis hé, i mean als zelfs autochtone Belgen met moeite nog werk vinden of ze moeten een MBA of piston hebben... En zet dat radicale van de islam eens uit je hoofd, Indonesië het grootste moslimland ter wereld + de Indo's in NL hadden in dat geval al lang het Westen over de voet gelopen... Plus: Indonesië was een Nederlandse kolonie, maar daar hoor ik je weinig over bezig.
Bem ik ben geschorst geweest door den dop, ambtelijk geschrapt, in de auto geslapen, auto moeten verkopen, in koten gezeten waar ik me niet eens over ga uitspreken. Zeg me aub niet wat crisis is.
Maar NOOIT zou ik het in mijn kop krijgen onschuldige (waaronder kinderen) af te slachten die niets met mijn affaire te zien hebben.
Dat is gewoon het laagste dat er is en het wordt tijd dat wij wakker worden en ontwaken voor het feit dat dit probleem cultureel is.
Ik ga mijn cultuur niet zien verdwijnen door een bende apen en een elite die toegeeft aan deze apenstreken omdat ze de moed niet kunnen opbrengen actie te ondernemen.
JAMAIS DE MA VIES
WE DO NOT FORGET DO NOT FORGIVE
Peche is offline  
Oud 31 juli 2016, 18:25   #718
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bem ik ben geschorst geweest door den dop, ambtelijk geschrapt, in de auto geslapen, auto moeten verkopen, in koten gezeten waar ik me niet eens over ga uitspreken. Zeg me aub niet wat crisis is.
Maar NOOIT zou ik het in mijn kop krijgen onschuldige (waaronder kinderen) af te slachten die niets met mijn affaire te zien hebben.
Dat is gewoon het laagste dat er is en het wordt tijd dat wij wakker worden en ontwaken voor het feit dat dit probleem cultureel is.
Ik ga mijn cultuur niet zien verdwijnen door een bende apen en een elite die toegeeft aan deze apenstreken omdat ze de moed niet kunnen opbrengen actie te ondernemen.
JAMAIS DE MA VIES
Peche dat weet ik wel, wat ik bedoel is dat die terroristen niet representatief zijn voor anderen (die toevallig dezelfde religie delen), imo. is het vooral een Noord-Afrikaans migrantenprobleem met als voornamelijke stoker dat M-O conflict. Daarom dat ik het voorbeeld van Indonesië erbij haalde.
bembem is offline  
Oud 31 juli 2016, 18:39   #719
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Peche dat weet ik wel, wat ik bedoel is dat die terroristen niet representatief zijn voor anderen (die toevallig dezelfde religie delen), imo. is het vooral een Noord-Afrikaans migrantenprobleem met als voornamelijke stoker dat M-O conflict. Daarom dat ik het voorbeeld van Indonesië erbij haalde.
Het stilzwijgen was en is representatief BemBem.
De glundering op hun gelaat toen ik na de aanslagen in Zaventem door de multicul wijken liep was een bevestiging van het goedkeuren voor mij.
Men zei het al.
duizenden op straat voor een cartoon, tientallen doden, miljoenen schade.
Maar tientallen die de terroristische daden veroordeelden, ze worden schaars.

In de politiek zijn ze allemaal zo voor statistieken te vinden, misschien wordt het eens tijd die van de rechtse zijde te evalueren en daarop te handelen.
Ze rammen ons door de stroot dat we niet bang mogen zijn, maar door hun laffe daden zijn wij doorheen heel de geschiedenis gejost.
Waar is de moed en onze meningsuiting? We zijn onze Europese roots verloren aan de EU.

Laatst gewijzigd door Peche : 31 juli 2016 om 19:06.
Peche is offline  
Oud 31 juli 2016, 22:05   #720
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
JAMAIS DE MA VIES
jamais de ma vie schrijf je zonder 's'.
No thx.
Pandareus is nu online  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be