Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 1 augustus 2016, 17:58   #801
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Ach, Tomm gelooft alleen zijn eigen verzinsels en droombeelden. Het komt er voor hem op neer dat wij de meeste schuld treffen, om niet te zeggen alle schuld. Ik ga er niet meer op in. Verloren moeite.
Met onze lelijke fermettes en ons irrationeel racisme omdat we geen hand- & spandiensten willen verlenen om onze eigen ondergang te bespoedigen, geen praatje willen maken op stoep of bus met kerelkes die je steeds vragen of "ge probleme heb" en "u huis wete wone". Ons deur niet willen openzetten en hen binnen nodigen om onze haram varkenskost te delen met de ubermensch die je, als ze 1 vuist hoog zijn toesissen; "later zijn wij hier de baas".
Achja...
SDX is offline  
Oud 1 augustus 2016, 18:06   #802
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Ach, Tomm gelooft alleen zijn eigen verzinsels en droombeelden. Het komt er voor hem op neer dat wij de meeste schuld treffen, om niet te zeggen alle schuld. Ik ga er niet meer op in. Verloren moeite.
Ik leg de oorzaak zowel bij de Belgen als bij de Marokkanen, je moet alles lezen.
tomm is offline  
Oud 1 augustus 2016, 18:08   #803
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Maar de bevolking kan zich wel openstellen voor die gemeenschap, hen eens thuis uitnodigen, er mee praten, op de stoep of in de bus, hand- en spandiensten voor elkaar doen, etc. Kleine dingen die echter een groot verschil maken. En dat zie ik nu eens weinig of niet in België.
Alleen de zogenaamde progressieven, maar ook die menen dat niet echt.
Die zie ik bvb. nooit eens een Marokkaans café binnengaan, waar de muntthee de helft goedkoper is dan in de hippe plaatsen rond de Anspach waar de "dotjesmannen" en co. zitten. Toen ik op Anneesens woonde, deed ik dat wel, en liet m'n haar kappen door een Marokkaanse kapper (7 euro, en goed gedaan) en deed m'n boodschappen bij de Marokkaanse slager (goedkoper en even lekker). Dat werd geapprecieerd en zelfs het straatschorriemorrie, die ik regelmatig zag auto's binnenbreken, zei op den duur hallo, ze herkenden mij en ik werd nooit lastig gevallen, in tegenstelling tot de mensen die bij mij op bezoek kwamen. (ik ben net daarom verhuisd, niemand durfde nog komen)
Natuurlijk kan dat laatste niet, dat crapuul, dat openlijk dealde en stal, moest veel harder aangepakt worden.

Arme arme "tomm",

als ge 't nu NOG niet begrepen hebt, dan zult ge 't wellicht NOOIT begrijpen, maar eh, laat dat uw plezier niet vergallen, hé, m'n beste, doe zo voort, ge komt er nog wel, ooit, eens, misschien, ...

-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline  
Oud 1 augustus 2016, 18:08   #804
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
zo zou Bert Anciaux het ook noemen.
Wie weet? Ik zeg alleen maar dat er meerdere oorzaken zijn, zoals ik hier heb opgesomd. Uiteraard is de Islam, en dan vooral de radicalere versie, een belangrijk deel van het probleem, dat zou Bert Anciaux nooit zeggen denk ik.
Maar er zijn altijd meerdere oorzaken voor zulke scheefgetrokken situaties. De houding van veel Belgen, en het gebrekkig beleid, zijn ook oorzaken.
tomm is offline  
Oud 1 augustus 2016, 18:11   #805
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Arme arme "tomm",

als ge 't nu NOG niet begrepen hebt, dan zult ge 't wellicht NOOIT begrijpen, maar eh, laat dat uw plezier niet vergallen, hé, m'n beste, doe zo voort, ge komt er nog wel, ooit, eens, misschien, ...

Ik heb het natuurlijk wel begrepen, dat er een probleem is met onze Marokkaanse vrienden, dat heb ik nooit ontkend.

Maar ik zoek naar oplossingen, kijk daarvoor naar het buitenland, want hier lukt het niet.

Jullie zeggen eigenlijk dat er geen oplossing is, dat het zo voor eeuwig zal blijven. Ik zeg, in het buitenland lukken veel dingen veel beter, dus moeten we over de landsgrenzen heen kijken voor oplossingen. En dat lijkt moeilijk, want veel Belgen zijn extreem bekrompen en dorps.
tomm is offline  
Oud 1 augustus 2016, 18:24   #806
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het natuurlijk wel begrepen, dat er een probleem is met onze Marokkaanse vrienden, dat heb ik nooit ontkend.

Maar ik zoek naar oplossingen, kijk daarvoor naar het buitenland, want hier lukt het niet.

Jullie zeggen eigenlijk dat er geen oplossing is, dat het zo voor eeuwig zal blijven. Ik zeg, in het buitenland lukken veel dingen veel beter, dus moeten we over de landsgrenzen heen kijken voor oplossingen. En dat lijkt moeilijk, want veel Belgen zijn extreem bekrompen en dorps.
Dat klopt. Als het na vijftig jaar (zo lang is de islamitische migratie dus al bezig) niet lukt, zal het nooit lukken. De situatie is met de jaren trouwens alleen maar erger geworden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 1 augustus 2016, 18:31   #807
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

't Is niet voor 't een of 't ander, hé, maar als ik 'straatschorriemorrie' 'regelmatig' auto's zie binnenbreken, verwittig ik de politie.

Ik ga in geen geval uitkijken naar het ogenblik dat zij "hallo" zeggen en mij niet lastig vallen, integendeel zelfs: hoe minder hallo's ik van dat soort krijg, hoe beter. En wat er gebeurt als ze me wél lastig vallen, blijft gewoonlijk tussen ons

Hoedanook: van zodra niemand mij nog durft te komen bezoeken, gaan bij mij ALLE alarmsignalen af, en wel voor de héle wijk

Ik herhaal dus, met alle plezier: << arme arme tomm >>

Echt waar, maat.
-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline  
Oud 1 augustus 2016, 19:00   #808
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Echt waar.

Dat stukje had ik geeneens gelezen.
Hoe naïef tolerant kan je zijn om toch maar vriendjes te willen zijn, hen 't gevoel te geven dat ze er bijhoren, om vriendelijke "hallootjes" uit te wisselen...

Maar toch is 't onze schuld, de schuld van de Vlamingen en Belgen.
SDX is offline  
Oud 1 augustus 2016, 19:19   #809
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De overheid moet zich niet teveel moeien.
Je moet al diep in zwart afrika gaan om een vergelijkbare chaos te vinden op vlak van urbanisatie en bouwbeleid om vlaanderen in wansmaak te kunnen kloppen. Duitsers en franse spotten (terecht) met de wansmaak die in belgië heerst op het platteland. Zoiets zou daar nooit een vergunning krijgen.
Pandareus is nu online  
Oud 1 augustus 2016, 19:37   #810
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
daar is het nu te laat voor. In Nederland wordt zoveel mogelijk gestreefd naar diversiteit, al lukt dat niet altijd. Maar buurten waar bijna alleen Marokkanen wonen zoals hier heb je daar niet. De Schilderswijk in Den Haag is een van de slechtste buurten van Nederland, toch zie je daar altijd wel een mengeling van verschillende origine.
Een vraagje, zou U het aanvaarden moest er in Antwerpen of Mechelen een Marokkaanse burgemeester komen, zoals in Rotterdam? Nederlanders hebben daar geen probleem mee, iedereen vindt het een goede burgemeester. Die overigens beter dan wie ook het probleem van de radicalisatie kent en er oplossingen voor probeert te vinden.
Wij hebben hier de vorige legislatuur een schepenen gehad voor immigratie én integratie....

Ali salmi ,en als ze allemaal zo beschikbaar zijn voor iedereen die hun nodig heeft zoals hij was...

Nee dank u...

Hij werd hier niet voor niets smalend "schepenen voor Marokkanenzaken" genoemd...

hij was wél duidelijk "eigen volk eerst",de anderen moesten maar achter de Marokkanen aanschuiven...
Svennies is offline  
Oud 1 augustus 2016, 19:46   #811
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
't Is niet voor 't een of 't ander, hé, maar als ik 'straatschorriemorrie' 'regelmatig' auto's zie binnenbreken, verwittig ik de politie.

Ik ga in geen geval uitkijken naar het ogenblik dat zij "hallo" zeggen en mij niet lastig vallen, integendeel zelfs: hoe minder hallo's ik van dat soort krijg, hoe beter. En wat er gebeurt als ze me wél lastig vallen, blijft gewoonlijk tussen ons

Hoedanook: van zodra niemand mij nog durft te komen bezoeken, gaan bij mij ALLE alarmsignalen af, en wel voor de héle wijk

Ik herhaal dus, met alle plezier: << arme arme tomm >>

Echt waar, maat.
Er is een reden dat ik daar niet meer woon, was toen (15 jaar geleden) wel een van de slechtste buurten van Brussel, nu toch een beetje opgewaardeerd.
Ik was toen nog jong, en gemakkelijker te intimideren dan nu.
Alleszins tegen zo'n bende kun je toch weinig uitvoeren, die controleren de facto de wijk na zonsondergang. Je kunt wel de politie roepen, maar tegen dan zijn ze al lang weg en achteraf zullen ze U wel weten te vinden.
Alleen een structureel beleid kan zulke situaties aanpakken.

Net als in Afrikaanse wijken van Brussel, daar heerst ook de wet van de bendes, of in de zwarte of latino wijken in de VS, net hetzelfde.
En het Falconplein in Antwerpen, en Antwerpen-Noord blijft ook een maffiaboel, Roemeense maffia, Russische maffia, etc. doen er goede zaken.
tomm is offline  
Oud 1 augustus 2016, 19:48   #812
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Echt waar.

Dat stukje had ik geeneens gelezen.
Hoe naïef tolerant kan je zijn om toch maar vriendjes te willen zijn, hen 't gevoel te geven dat ze er bijhoren, om vriendelijke "hallootjes" uit te wisselen...

Maar toch is 't onze schuld, de schuld van de Vlamingen en Belgen.
Met dat crapuul bleef ik gewoon te vriend om zelf niet lastig gevallen te worden, maar daar heb ik geen greintje respect voor.
Maar niet alle Marokkanen zijn straatcrapuul hé. Waarom zou je niet eens een praatje maken met uw Marokkaanse buurman, of de kinderen samen laten spelen?
tomm is offline  
Oud 1 augustus 2016, 19:53   #813
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je moet al diep in zwart afrika gaan om een vergelijkbare chaos te vinden op vlak van urbanisatie en bouwbeleid om vlaanderen in wansmaak te kunnen kloppen. Duitsers en franse spotten (terecht) met de wansmaak die in belgië heerst op het platteland. Zoiets zou daar nooit een vergunning krijgen.
En op dezelfde manier werd het migratiedossier aangepakt, of beter niet aangepakt. Vlamingen tegen Franstaligen, een Brusselse minister van landbouw, rechters niet benoemen omdat ze niet voldoende Nederlands spreken in een stad met 5% Nederlandstaligen, ruzieën over wie Brussel subsidieert, etc. DAT was belangrijker dan het probleem van de achtergestelde wijken structureel aan te pakken. Zowel links als rechts is schuldig. Probleem is dat onze politici in feite dorpspolitici zijn, zonder visie op lange termijn, vooral geïnteresseerd in hun eigen portefeuille, hun eigen dorp, en hun eigen kiezers.
tomm is offline  
Oud 1 augustus 2016, 20:02   #814
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Wij hebben hier de vorige legislatuur een schepenen gehad voor immigratie én integratie....

Ali salmi ,en als ze allemaal zo beschikbaar zijn voor iedereen die hun nodig heeft zoals hij was...

Nee dank u...

Hij werd hier niet voor niets smalend "schepenen voor Marokkanenzaken" genoemd...

hij was wél duidelijk "eigen volk eerst",de anderen moesten maar achter de Marokkanen aanschuiven...
tja, dat kan natuurlijk niet, zo los je het probleem niet op.
Maar zulke problemen kunnen ook onmogelijk op stedelijk vlak opgelost worden. Men verwijt altijd Moureaux, maar ALLE niveaus valt van alles te verwijten. Nederland is ook niet perfect, heeft ook probleemwijken, maar daar zie je geen wijken waar het afval overal rondslingert en met vuile, kapotte huizen, je ziet zelfs geen schotelantennes.
Die burgemeester van Rotterdam wordt ook door "echte" Nederlanders zwaar geapprecieerd, dus hij zal wel meer doen dan enkel opkomen voor Marokkanen. Maar Belgen zoals U zouden zo wie zo al niet op iemand stemmen met een Arabisch klinkende naam. Nochtans Zuhal Demir en Almaci (weliswaar Turks/Koerdisch) zijn goede politici, met een scherp inzicht in de allochtonenproblematiek.
tomm is offline  
Oud 1 augustus 2016, 20:08   #815
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En op dezelfde manier werd het migratiedossier aangepakt, of beter niet aangepakt. Vlamingen tegen Franstaligen, een Brusselse minister van landbouw, rechters niet benoemen omdat ze niet voldoende Nederlands spreken in een stad met 5% Nederlandstaligen, ruzieën over wie Brussel subsidieert, etc. DAT was belangrijker dan het probleem van de achtergestelde wijken structureel aan te pakken. Zowel links als rechts is schuldig. Probleem is dat onze politici in feite dorpspolitici zijn, zonder visie op lange termijn, vooral geïnteresseerd in hun eigen portefeuille, hun eigen dorp, en hun eigen kiezers.
Daar heb je een punt, het klopt dat er in Vlaanderen een kerktorenmentaliteit tendens is, i mean: ik heb hier nog maar weinig cosmopoliete mensen tegengekomen irl en Antwerpen is nochtans verondersteld geen dorp te zijn, ook volg ik je in dat wantrouwig zijn tov vreemdelingen, men verpakt het tegenwoordig wel in een anti-islam pakje maar ik heb zelfs als geeltje meerdere malen vijandige vibes mogen ondervinden oftewel dat ik als een gepercipieerde achtergestelde pas geïmporteerde aangespoelde maar mijn klep diende te houden & bijna enkel goed genoeg was om te gaan kuisen (want de betere jobkes die zijn natuurlijk voor de echte blanke Vlamingen), en Aziaten zijn nochtans verondersteld the model minority te zijn. Tja.
bembem is offline  
Oud 1 augustus 2016, 20:13   #816
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tja, dat kan natuurlijk niet, zo los je het probleem niet op.
Maar zulke problemen kunnen ook onmogelijk op stedelijk vlak opgelost worden. Men verwijt altijd Moureaux, maar ALLE niveaus valt van alles te verwijten. Nederland is ook niet perfect, heeft ook probleemwijken, maar daar zie je geen wijken waar het afval overal rondslingert en met vuile, kapotte huizen, je ziet zelfs geen schotelantennes.
Die burgemeester van Rotterdam wordt ook door "echte" Nederlanders zwaar geapprecieerd, dus hij zal wel meer doen dan enkel opkomen voor Marokkanen. Maar Belgen zoals U zouden zo wie zo al niet op iemand stemmen met een Arabisch klinkende naam. Nochtans Zuhal Demir en Almaci (weliswaar Turks/Koerdisch) zijn goede politici, met een scherp inzicht in de allochtonenproblematiek.
Mja, maar die Zuhal Demir bof, met haar gezever dat werklozen wel werk zullen vinden als ze hun facturen niet kunnen betalen... Ik weet het niet hoor maar ze leeft toch sterk in een ivoren toren, ze zou beter moeten weten met haar achtergrond, niet iedereen is even sterk als haar.....
bembem is offline  
Oud 1 augustus 2016, 20:17   #817
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Mja, maar die Zuhal Demir bof, met haar gezever dat werklozen wel werk zullen vinden als ze hun facturen niet kunnen betalen... Ik weet het niet hoor maar ze leeft toch sterk in een ivoren toren, ze zou beter moeten weten met haar achtergrond, niet iedereen is even sterk als haar.....
Beter weten?

Je hebt het over iemand die nog nooit gewerkt heeft, die nog nooit een € tekort is gekomen, iemand die nog nooit met honger is gaan slapen.
Oud 1 augustus 2016, 20:18   #818
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK, op dat vlak volg ik haar ook niet, maar ze heeft wel goede ideeën wat betreft radicalisering, probleemwijken etc.
tomm is offline  
Oud 1 augustus 2016, 20:19   #819
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
BE is een snelbouw he
Peche is offline  
Oud 1 augustus 2016, 20:21   #820
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar heb je een punt, het klopt dat er in Vlaanderen een kerktorenmentaliteit tendens is, i mean: ik heb hier nog maar weinig cosmopoliete mensen tegengekomen irl en Antwerpen is nochtans verondersteld geen dorp te zijn, ook volg ik je in dat wantrouwig zijn tov vreemdelingen, men verpakt het tegenwoordig wel in een anti-islam pakje maar ik heb zelfs als geeltje meerdere malen vijandige vibes mogen ondervinden oftewel dat ik als een gepercipieerde achtergestelde pas geïmporteerde aangespoelde maar mijn klep diende te houden & bijna enkel goed genoeg was om te gaan kuisen (want de betere jobkes die zijn natuurlijk voor de echte blanke Vlamingen), en Aziaten zijn nochtans verondersteld the model minority te zijn. Tja.
Kerktorenmentaliteit, in een van de meest urbane en ontwikkelde regio's ter wereld, en met een van de belangrijkste en meest multiculturele steden ter wereld als hoofdstad, en je weet dat er problemen van komen.
Vlaamse, en Waalse politici kunnen die problematiek gewoon niet aan, dat gaat boven hun petje. Ik ben tegen de EU, maar in dit geval zou ik er wel mee akkoord gaan om Brussel onder curatele van de EU te zetten.
Maar goed, het probleem beperkt zich natuurlijk niet tot Brussel, en Brussel is DE FACTO uitgebreid naar Vlaanderen, de grenzen van Brussel zijn artificieel. In Vilvoorde, Mechelen of Grimbergen hebben ze net dezelfde problematiek als in Brussel.

Laatst gewijzigd door tomm : 1 augustus 2016 om 20:23.
tomm is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be