![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 2 augustus 2016 om 09:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Ik vind Brussel een leuke stad om eens een stapje in de wereld te zetten.
Voor de rest heb ik eigenlijk nooit goed begrepen wat toeristen in Brussel zoeken... Laatst gewijzigd door Another Jack : 2 augustus 2016 om 10:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
België is enkel maar een "failed state" door de federalisering en opsplitsing van bevoegdheden. Vóórdat het zo ver werd gedreven werkte België.
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 2 augustus 2016 om 10:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België is een failed state van bij het prille begin in 1830. De franstalige Brusselse en Luikse herrieschoppers droomden van een herstel van het Frans bewind van voor 1815 door her-aansluiting bij La France. De Britten vielen nog liever dood dan hun erfvijand dat te gunnen. Bijgevolg werd dit een aparte staat. Het was dus slechts een tweede keus. Het was bovendien ook nog eens een failed state door het feit dat de oproerkraaiers ook aanspraak maakten het Nederlandstalige Vlaanderen. Daardoor ontstond weliswaar een Belgische staat, maar geen Belgische natie. Of beter gezegd: ze duwden twee verschillende naties bij elkaar . De verdeeldheid en bijgevolg de mislukking zat er van bij de aanvang in gebakken.
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() De Grote Markt, Manneke Pis, De Zavel, het koninklijk paleis, Musea, het justitiepaleis, de Congreskolom,de Joodse tempel, de marollen met de luizenmarkt, het parlement, de EU gebouwen , de Navo om te zwijgen over de randgemeenten zoals Beersel en Waterloo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.thetoptens.com/boring-countries-europe/ https://www.theguardian.com/world/20...-trade-pigeons https://pethatesblog.wordpress.com/2...omment-page-1/ Citaat:
http://www.travelsupermarket.com/blo...boring-places/ Maar allez hoe komt dat toch, wij houden toch grootse en bruisende evenementen zoals EXPO 58? ![]() Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 2 augustus 2016 om 16:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind het gewoon de verplaatsing niet waard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() http://www.bloomberg.com/news/articl...nancial-advice
Zurich en Warschau schijnen ook saai te zijn maar Brussel spant uiteraard de kroon. En hier vergelijken ze onze 'hoofdstad' met Pristina, al is het hier gevaarlijker ![]() http://www.telegraf.rs/english/20630...na-photo-video Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 2 augustus 2016 om 20:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Top Jack! Voor een "manneke Zeik" ga ik ook niet naar Brussel. Noorwegen is wel van een gans ander kaliber. Rust, natuur en stilte. Ik heb zo een manneke in mijn tuin staan en daar komt ook niemand naar kijken. Maar ik geef wel grif toe dat mijn manneke last heeft van zijn prostaat. Ofwel zit hij regelmatig met een druiper. En in mijn tuin heb je zelfs af en toe ook Brusselse ratten. Zij profiteren ook van de olievlek. ![]() En naar "Mazeik" ben ik ook ooit geweest vol verwachtingen. Is me dat ook een tegenvaller geworden. Nu ja; ik heb bijna twintig jaar in Brussel moeten werken. Ik ken dus Brussel. En pas dan is het nog een grotere tegenvaller. Het enige verzet dat die stad opleverde waren de hoeren uit de Aarschot-straat waar ik iedere morgen langs moest. Die bleven mij maar een mooie jongen vinden. Het flatteerde mij. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 2 augustus 2016 om 21:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, het zijn natuurlijk geen zulke kletsmajoors als de franstaligen. Wanneer je ergens op vakantie in een niet-franstalig land vertoeft kun je reeds ruim op voorhand "les francophones" horen aankomen. Ze kunnen doodeenvoudig hun vervelende klep niet houden. Overal waar ze komen willen ze het hoge woord voeren, "évidemment en français", want een poging om lokale bewoners in een gangbare taal zoals het Engels of een andere Europese taal aan te spreken moet je van hen niet gauw verwachten.
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Lachen geblazen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een Vlaming gaat er niet van uit dat ze ergens sowieso Nederlands spreken. Franstaligen veronderstellen dat (soms) wel.
|
![]() |
![]() |