Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 2 augustus 2016, 13:18   #921
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik denk dat niet alleen, het is gewoon zo.
Er zitten enorm veel Polen in ons land.
Laten we eens een enquete in Poland houden.
Globalisering of nationalisme?
Ik zet er mijn laatste geld op in dat ze het laatste kiezen.
Peche is offline  
Oud 2 augustus 2016, 13:24   #922
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Laten we eens een enquete in Poland houden.
Globalisering of nationalisme?
Ik zet er mijn laatste geld op in dat ze het laatste kiezen.
Dat is dan ook een dwaas dilemma.
De meeste Polen zijn pragmatisch en kiezen voor globalisering wanneer het op geld aankomt en nationalisme bij familiefeesten en bij de voetbal.
Another Jack is offline  
Oud 2 augustus 2016, 13:38   #923
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meeste Polen zijn pragmatisch en kiezen voor globalisering wanneer het op geld aankomt en nationalisme bij familiefeesten en bij de voetbal.
Hopelijk zijn ze ook pragmatisch op de volgende EU Raad, samen met Hongarije, Slovakije, Oostenrijk,...
Boduo is offline  
Oud 2 augustus 2016, 13:46   #924
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hopelijk zijn ze ook pragmatisch op de volgende EU Raad, samen met Hongarije, Slovakije, Oostenrijk,...
Ze slagen daar voorlopig wonderwel in.
Tegelijk Europees geld en jobs binnenrijven, de buitenlandse arbeidsmarkt overspoelen en ondertussen in het binnenland wat nationalistisch met de vlaggen zwaaien...
Another Jack is offline  
Oud 2 augustus 2016, 13:46   #925
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk daar anders over. Dat is nog echt een volk dat samenhangt met een nationalistische sfeer. Waarom zouden zij hun land delen met culturen die hen vreemd zijn? Polen verspreiden massaal berichten om moslims buiten te houden. Ze geven daar nog bij dat ze de stront uit hun lijf zouden stampen anders.
Iets dat hier ontbreekt....

Zoals dat meisje dat bepoteld werd op een festival, we staan erbij, kijken ernaar en bellen de politie.
AUB wat een kutmentaliteit. Kunnen wij nu echt niet beter? De Russen peerde zo'n aanrander zonder pardon naar de intensieve.
Peche is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:08   #926
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

fallen_angel;
Citaat:
WAT HEBBEN DE RUSSEN HIER IN GODSNAAM MEE TE MAKEN??????

Kort samengevat voor jou? US bad? Mother Russia good? En dat is genoeg om alles te verklaren?
misschien moet je eens iets leren over de Armeense genocide, de Joegoslavië oorlogen etc. voor je verdere commentaar levert. Wikipedia is een goede bron van informatie. Onze westerse media niet.

Citaat:
Sorry, maar hier haak ik af. Ga maar naar je magisch fantasialand genaamd USSR waar alles perfect en vrolijk is.
dat heb ik nergens gezegd hé beste vriend. MAAR het was niet al slecht, bepaalde dingen waar het westen van kan leren, zoals integratie van moslims, gemeenschapszin, gratis gezondheidszorg, gratis huisvesting, gratis onderwijs, gratis vakanties voor kinderen, etc. .

Citaat:
Ik vermoed dat de goelags ook nooit bestaand hebben in jouw ogen.
toch wel, onder meer imams die opriepen zich te verzetten tegen de secularisering van moslimgebieden onder Stalin vlogen daarheen.

Stel al lang mijn vragen over het niveau van het onderwijs, maar dit slaat alles.

Ik betwijfel sterk dat uw niveau hoger is dan de mijne, alleen betrouw ik me niet op de westerse media om m'n wereldbeeld te vormen.
tomm is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:12   #927
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja kijk, dit is nu toch echt een giller van formaat!
Denkt u nu echt dat bijvoorbeeld het ontbreken van enig sociaal vangnet in een land zoals pakweg Marokko( kent dit enkel in beperkte mate voor ambtenaren) de schuld is van " eeuwenlange uitbuiting"?
Of neem de problemen in Afghanistan waar meisjes niet naar school mochten, ook " onze schuld"?
De vrouwenbesnijdenissen die massaal in Egypte gebeuren, dragen wij die verantwoordelijkheid?

Hou eens op zeg, de grootse uitbuiters waren Arabieren, als slavenhandelaars, veel landen hebben gewoon geen ruimte voor iets wat op verlichting zou lijken, dat borstgeklop vol schuld en slecht geweten mag afgelopen zijn, de oorzaken van armoede, achterstand en onwetendheid liggen in landen zelf en hun eigen geschiedenis, durf dat benoemen en er naar kijken anders wordt het nooit wat.

Wij hebben hier" geen schuld " af te betalen en hoeven ons niet te laten uitbuiten door " niet EU burgers".
Krankzinnig dat u dit zelfs maar durft beweren.
Het westerse kolonialisme is volgens U dus niet medeverantwoordelijk voor de achterlijkheid van die landen? Dat is een stelling die ik, als historicus, zou durven betwisten.
tomm is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:12   #928
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk daar anders over. Dat is nog echt een volk dat samenhangt met een nationalistische sfeer. Waarom zouden zij hun land delen met culturen die hen vreemd zijn? Polen verspreiden massaal berichten om moslims buiten te houden. Ze geven daar nog bij dat ze de stront uit hun lijf zouden stampen anders.

Zoals dat meisje dat bepoteld werd op een festival, we staan erbij, kijken ernaar en bellen de politie.
AUB wat een kutmentaliteit. Kunnen wij nu echt niet beter? De Russen peerde zo'n aanrander zonder pardon naar de intensieve.
Dat moeten we ook doen.
Kan je hierover wat meer info geven ?
Boduo is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:14   #929
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Hou eens op zeg!
Die mensen " werden niet naar hier gehaald" maar gingen in op een aanbod wat hun van een leven in armoede tot een welvaart bracht die ze in eigen land nooit hadden kunnen bereiken.

Integratie is ook eigen verantwoordelijkheid en daar mag op worden aangesproken omdat hier veel kansen zijn, stop eens met die slachtoffercultus.
Zet boeren uit het Rif gebergte tussen Belgische boeren of nazaten van boeren zonder enige begeleiding en je weet dat het fout zal lopen.
tomm is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:14   #930
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Je bent zelf geen Europeaan hopelijk....
hangt ervan af, hoe je Europa definieert...
tomm is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:15   #931
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat moeten we ook doen.
Kan je hierover wat meer info geven ?
https://www.youtube.com/watch?v=he-ycVqxQPM

Volgens mij gaat dat weinig uithalen in een land als BE waar ze al reeds zijn.
We zouden beter democratisch en taktvol onze democratie raadplegen.

We moeten betogen, sowieso. Maar we doen het niet... We komen niet in opstand en dat gebruikt de EU. Daarom dat ze moslims zo paaien, die komen wel in opstand.
Op dat vlak zouden wij ons beter eens aan de moslims aanpassen.
Peche is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:16   #932
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Assimilatie zou beter zijn dan integratie. Iedereen akkoord?
Anders komt dat er toch nooit van.
assimilatie gebeurt NA integratie. Zonder assimilatie geen integratie.
tomm is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:16   #933
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
assimilatie gebeurt NA integratie. Zonder assimilatie geen integratie.
Zonder integratie geen assimilatie bedoel je?
Wel de integratie is nu voorbij, we kunnen overgaan naar assimilatie.
Akkoord?
Peche is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:18   #934
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Zonder de Amerikanen had Rusland, correctie de Soviet Unie, de oorlog in het oosten niet kunnen winnen.

Onder de lend/lease act kreeg de Soviet Unie 760 miljard dollar (huidige waarde) aan hulp.

Ooit toch enige relativiteit tonen.
Feit is dat de oorlog al bijna gewonnen was door de Russen toen het Westen de invasie van Normandië begon.
tomm is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:20   #935
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Je moet toch eens wat beter je best doen om mijn berichten te lezen en te begrijpen.
Nergens ontken ik wat jij hier schrijft.

Ik stel alleen dat ze heel pragmatisch zijn, om een boterham meer te verdienen zijn ze wel heel globalistisch ingesteld:
Weken aan een stuk werken overal in de EU, slapen ze in stapelbedden, 's avonds bezweet op de parking van de LIDL blikken bier hijsen.
Af en toe naar huis, volgepropt in een oude Audi, om 's weekends de Echte Pool uit te hangen...

Ieder zijn ding.
Another Jack is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:20   #936
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonder integratie geen assimilatie bedoel je?
Wel de integratie is nu voorbij, we kunnen overgaan naar assimilatie.
Akkoord?
inderdaad, lapsus.
Nee we kunnen niet overgaan naar assimilatie omdat ze nog steeds niet geïntegreerd zijn.
tomm is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:23   #937
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Daar zou ik maar niet al té zeker van zijn....

In de Congo zijn ze toch alles van waarde druk aan het weg slepen....

....

http://pulitzercenter.org/projects/c...-rich-minerals
Het Westen is gewoon jaloers op de Chinezen, ze hebben nooit concurrenten gehad en nu wel. Chinezen bouwen universiteiten, autostrades, etc.
tomm is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:23   #938
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Je moet toch eens wat beter je best doen om mijn berichten te lezen en te begrijpen.
Nergens ontken ik wat jij hier schrijft.

Ik stel alleen dat ze heel pragmatisch zijn, om een boterham meer te verdienen zijn ze wel heel globalistisch ingesteld:
Weken aan een stuk werken overal in de EU, slapen ze in stapelbedden, 's avonds bezweet op de parking van de LIDL blikken bier hijsen.
Af en toe naar huis, volgepropt in een oude Audi, om 's weekends de Echte Pool uit te hangen...

Ieder zijn ding.
Ja als je het zo bekijkt
Peche is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:24   #939
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Als je beetje verstand zou hebben, wat duidelijk niet het geval is, zou je dergelijke kemels niet afschieten:

Citaat:
Wikipedia is een goede bron van informatie. Onze westerse media niet.
Wikipedia is westerse media. Als je niet snapt waarom, nadenken.

Citaat:
alleen betrouw ik me niet op de westerse media om m'n wereldbeeld te vormen.
En die alternatieve media is dan zeker rt? Ik raadpleeg ook andere nieuwskanalen, want het westen is te gefilterd. Het verschil is dat ik weet die andere kanalen ook hun agenda hebben. Maar goed, the west has been very very bad, dat is jouw visie.

Citaat:
MAAR het was niet al slecht,
Dat is zoals zeggen dat Bush het fantastisch gedaan heeft tegen terreur, behalve die ene dag. Die mogen we niet meetellen.

Citaat:
misschien moet je eens iets leren over de Armeense genocide, de Joegoslavië oorlogen etc. voor je verdere commentaar levert.
Ha, je snapt nog niet eens waarom ik de Armeense genocide en Srebrenica aanhaalde en waarom ik vraag wat het met Rusland te maken heeft. Laat me dan ook het volgende sterk in twijfel trekken:

Citaat:
Ik betwijfel sterk dat uw niveau hoger is dan de mijne,
In ieder geval zijn er u een paar zaken niet aangeleerd geweest, zoals begrijpend lezen.
fallen_angel is offline  
Oud 2 augustus 2016, 14:25   #940
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Feit is dat de oorlog al bijna gewonnen was door de Russen toen het Westen de invasie van Normandië begon.
Expert in naast de reply te antwoorden.
fallen_angel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be