Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 3 augustus 2016, 11:12   #1001
Peche
Banneling

Standaard

Tom wat is nu een geïntegreerde?
Peche is offline  
Oud 3 augustus 2016, 11:22   #1002
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Niks te vinden over het afstompen van multiculturalisme...
Misschien heeft Muyle het eigen programma zelf nog niet gelezen ?
Pandareus is nu online  
Oud 3 augustus 2016, 11:24   #1003
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wat hij zei klopt nog steeds.
Platvloers racisme.
TheFourHorsemen is offline  
Oud 3 augustus 2016, 11:25   #1004
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Tom wat is nu een geïntegreerde?
Goede vraag. Iemand die werkt, belastingen betaalt, de taal spreekt, Belgische vrienden heeft. Zoals ik dus. Ik ben geïntegreerd, niet geassimileerd.

Als je als criterium gebruikt dat je ook naar de Vlaamse of Franstalige tv moet kijken, naar "komen eten", of BV's kennen, of een fermette met tuinkabouter, constant spreken over de nieuwe keuken die je gezet hebt, en naar Will Tura moet luisteren, dan ben ik zelf niet geïntegreerd, en veel autochtone Belgen evenmin. In mijn hoofd ben ik geen echte Belg en zal het nooit worden, maar ik ben wel geïntegreerd, wel van Marokkanen, Turken etc. kun je ook niet meer vragen.

Laatst gewijzigd door tomm : 3 augustus 2016 om 11:29.
tomm is offline  
Oud 3 augustus 2016, 11:25   #1005
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Platvloers racisme.
Misschien, maar klopt nog steeds. Een volksaard verandert niet zo vlug.
tomm is offline  
Oud 3 augustus 2016, 11:34   #1006
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goede vraag. Iemand die werkt, belastingen betaalt, de taal spreekt, Belgische vrienden heeft. Zoals ik dus. Ik ben geïntegreerd, niet geassimileerd.

Als je als criterium gebruikt dat je ook naar de Vlaamse of Franstalige tv moet kijken, naar "komen eten", of BV's kennen, of een fermette met tuinkabouter, constant spreken over de nieuwe keuken die je gezet hebt, en naar Will Tura moet luisteren, dan ben ik zelf niet geïntegreerd, en veel autochtone Belgen evenmin. In mijn hoofd ben ik geen echte Belg en zal het nooit worden, maar ik ben wel geïntegreerd, wel van Marokkanen, Turken etc. kun je ook niet meer vragen.
Wat is me dit voor zever?
Integratie betekent dat je de normen en waarden van het land waarin je woont, erkent, en je handelen daar ook op afstemt zonder je eigen levensbeschouwing daar boven te zetten.
DE taal spreken en deelnemen aan de arbeidsmarkt zijn vanzelfsprekendheden die nog niets zeggen over werkelijke integratie.

Moet de mens nog tegenkomen die integratie wel gelijkschakelt aan weten wie K3 is of een tuinkabouter bezitten, denkt u nu echt dat we zo dom zijn?
alice is offline  
Oud 3 augustus 2016, 11:43   #1007
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Integratie betekent dat je de normen en waarden van het land waarin je woont, erkent, en je handelen daar ook op afstemt zonder je eigen levensbeschouwing daar boven te zetten.
DE taal spreken en deelnemen aan de arbeidsmarkt zijn vanzelfsprekendheden die nog niets zeggen over werkelijke integratie.

Moet de mens nog tegenkomen die integratie wel gelijkschakelt aan weten wie K3 is of een tuinkabouter bezitten, denkt u nu echt dat we zo dom zijn?
Welke "normen en waarden" hebben wij dan gemeen? Welke normen en waarden heeft Filip Dewinter gemeen met Calvo? Welke normen en waarden hebben een katholieke priester en een dragqueen gemeen?
tomm is offline  
Oud 3 augustus 2016, 11:50   #1008
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Calvo staat niet achter onze normen en waarden. Voor hem is dat iets vies en verwerpelijk. Zoals elke linkse anarchist, want dat past niet in hun multiculturele dwingelandij.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 3 augustus 2016 om 11:54.
Lukkas is offline  
Oud 3 augustus 2016, 11:55   #1009
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

Gij zijt wie ik denk dat ge zijt he?
Please tell me if my spider senses are any good.
Peche is offline  
Oud 3 augustus 2016, 11:57   #1010
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:

Wat van mensen die geen Belgische vrienden hebben? Ze als ongelovige zien en hun religie hen oproept geen ongelovige tot vriend te nemen?
U duwt uw visie en ervaringen naar voren, maar zijn die nog wel toepasbaar op deze tijden? Is dat ook hoe het algemeen beleefd wordt?
Indien neen, is assimilatie niet beter dan integratie?
Peche is offline  
Oud 3 augustus 2016, 12:12   #1011
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Natuurlijk niet, het is net de politiek die ons in deze situatie heeft gebracht.

Ok, nu houdt de duidelijkheid op. Maar mijn nieuwsgierigheid is wel geprikkeld

Kan je wat concreter zijn uit welke hoek (als het niet de politiek is) het dan wel moet komen ?
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 3 augustus 2016, 12:52   #1012
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat van mensen die geen Belgische vrienden hebben? Ze als ongelovige zien en hun religie hen oproept geen ongelovige tot vriend te nemen?
U duwt uw visie en ervaringen naar voren, maar zijn die nog wel toepasbaar op deze tijden? Is dat ook hoe het algemeen beleefd wordt?
Indien neen, is assimilatie niet beter dan integratie?
Assimilatie met wat, wat is tegenwoordig nog het Belgische "volk"? Wat heeft Tom Barman gemeen met een West-Vlaamse boer, Filip Dewinter, een macrobioot of een hare krishna adept?

In Oost-Europa heb je nog eenvormigheid, een duidelijke cultuur en tradities die in ere gehouden worden, maar hier niet meer.

Mensen die geen Belgische vrienden hebben, zich totaal afkeren van de Belgische maatschappij zijn niet geïntegreerd. Maar zoals ik al zei je moet niet naar fc de kampioenen kijken, een fermette hebben en je kind moet niet naar K3 luisteren om geïntegreerd te zijn. (gelukkig maar)

In Rusland is het anders, daar word je echt bijna gedwongen om je aan te passen aan de tradities van het land, anders kun je gewoon niet functioneren, zul je geen vrienden maken, geen job vinden, niet in regel zijn met de administratie, enzovoort. Maar hier kun je perfect functioneren zonder te assimileren. Ik kijk niet naar de kampioenen, ik luister niet naar Vlaamse muziek, ik eet geen boterhammen, heb geen fermette, en toch kan ik hier perfect functioneren.

Laatst gewijzigd door tomm : 3 augustus 2016 om 12:58.
tomm is offline  
Oud 3 augustus 2016, 12:56   #1013
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Assimilatie met wat, wat is tegenwoordig nog het Belgische "volk"? Wat heeft Tom Barman gemeen met een West-Vlaamse boer, Filip Dewinter, een macrobioot of een hare krishna adept?

In Oost-Europa heb je nog eenvormigheid, een duidelijke cultuur en tradities die in ere gehouden worden, maar hier niet meer.
We moeten naar een Europese mentaliteit werken. Het is nu een existentiële crisis.
De Europese normen en waarden voorop plaatsen. Seculier, gelijkheid van rechten, homorechten, ...

Hier heb je dat niet meer omdat volksnationalisme gemarginaliseerd wordt en de islam cultuurrelativisme geniet. De ene krijgt de hand boven het hoofd en de andere wordt in de belangstelling geduwd als het algemene plaatje.

De EU heeft zichzelf kapot gemaakt aan haar eigen bestuur. En door te laten zien helemaal niet om te kunnen gaan met een crisis. Door alles op Turkije te schuiven zijn we 1 geld kwijt en 2 heeft Turkije iets om druk mee uit te oefenen.
Ze lopen er met beide open ogen in en trekken iedereen mee. Doen ze dit bewust, of zijn ze gewoon te bang?

Wat is dan de oplossing behalve extreem rechts stemmen?
Peche is offline  
Oud 3 augustus 2016, 13:00   #1014
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Calvo staat niet achter onze normen en waarden. Voor hem is dat iets vies en verwerpelijk. Zoals elke linkse anarchist, want dat past niet in hun multiculturele dwingelandij.
Dus "onze normen en waarden" worden niet gedeeld door alle Belgen, ook niet door autochtone Belgen. Hoe wil U dan dat allochtonen die waarden overnemen?
tomm is offline  
Oud 3 augustus 2016, 13:03   #1015
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dus "onze normen en waarden" worden niet gedeeld door alle Belgen, ook niet door autochtone Belgen. Hoe wil U dan dat allochtonen die waarden overnemen?
Vraag dat eens aan de linkse anarchisten.
Oud 3 augustus 2016, 13:04   #1016
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We moeten naar een Europese mentaliteit werken. Het is nu een existentiële crisis.
De Europese normen en waarden voorop plaatsen. Seculier, gelijkheid van rechten, homorechten, ...

Hier heb je dat niet meer omdat volksnationalisme gemarginaliseerd wordt en de islam cultuurrelativisme geniet. De ene krijgt de hand boven het hoofd en de andere wordt in de belangstelling geduwd als het algemene plaatje.

De EU heeft zichzelf kapot gemaakt aan haar eigen bestuur. En door te laten zien helemaal niet om te kunnen gaan met een crisis. Door alles op Turkije te schuiven zijn we 1 geld kwijt en 2 heeft Turkije iets om druk mee uit te oefenen.
Ze lopen er met beide open ogen in en trekken iedereen mee. Doen ze dit bewust, of zijn ze gewoon te bang?

Wat is dan de oplossing behalve extreem rechts stemmen?
Er bestaat helemaal geen Europese cultuur. Bulgarije heeft niets te zien met Ierland of België.
Misschien kun je wel zeggen dat er een westerse cultuur bestaat, bestaande uit West-Europa, de VS, Australië en Canada. Maar dan nog, Duitsland, Italië, Spanje, etc. blijven toch heel andere culturen met andere waarden en normen.
Ja homorechten, seculier beleid, etc. maar dat heb je ook in landen als Zuid-Korea of Japan, behoren die dan ook tot dezelfde cultuur?(en wat homo- en vrouwenrechten betreft, ook op dat vlak hebben ze in Italië een heel andere kijk dan in bvb. het VK)
tomm is offline  
Oud 3 augustus 2016, 13:05   #1017
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Vraag dat eens aan de linkse anarchisten.
Die "linkse anarchisten" behoren net zo goed tot het Belgische volk als U.
tomm is offline  
Oud 3 augustus 2016, 13:06   #1018
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Er bestaat helemaal geen Europese cultuur. Bulgarije heeft niets te zien met Ierland of België.
Misschien kun je wel zeggen dat er een westerse cultuur bestaat, bestaande uit West-Europa, de VS, Australië en Canada. Maar dan nog, Duitsland, Italië, Spanje, etc. blijven toch heel andere culturen met andere waarden en normen.
Ja homorechten, seculier beleid, etc. maar dat heb je ook in landen als Zuid-Korea of Japan, behoren die dan ook tot dezelfde cultuur?(en wat homo- en vrouwenrechten betreft, ook op dat vlak hebben ze in Italië een heel andere kijk dan in bvb. het VK)
Er bestaat wel een Europese cultuur. Ze is namelijk seculier.
Ik heb de Japanse cultuur nog niet gehoord of gezien in de media, u wel? Neen alle pijlen op volksnationalisme nu. Daarmee voeden ze alleen maar het probleem. Ik word rechtser per artikel men publiceert over het rechtse kamp. De negatieve propaganda mist doel. Mensen hebben het door.
De islam cultuur blijft volledig buiten schot in de media.
Als die iets doen is dat geen islam, desondanks die aanslagen perfect zijn uitgevoerd zoals de koran dat voorschrijft.
Maar schrijf eens een racistische reactie, je komt bovenaan de kop van alle online kranten te staan.
Een schande!!!!! Men valt onze vrijheid van meningsuiting aan en dat zal hen duur komen te staan.

Laatst gewijzigd door Peche : 3 augustus 2016 om 13:08.
Peche is offline  
Oud 3 augustus 2016, 13:10   #1019
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er bestaat wel een Europese cultuur. Ze is namelijk seculier.
Ik heb de Japanse cultuur nog niet gehoord of gezien in de media, u wel? Neen alle pijlen op volksnationalisme nu. Daarmee voeden ze alleen maar het probleem. Ik word rechtser per artikel men publiceert over het rechtse kamp. De negatieve propaganda mist doel. Mensen hebben het door.
De islam cultuur blijft volledig buiten schot in de media.
Als die iets doen is dat geen islam, desondanks die aanslagen perfect zijn uitgevoerd zoals de koran dat voorschrijft.
Maar schrijf eens een racistische reactie, je komt bovenaan de kop van alle online kranten te staan.
Een schande!!!!! Men valt onze vrijheid van meningsuiting aan en dat zal hen duur komen te staan.
Seculier? In Polen poogt de regering terug de katholieke normen en waarden aan iedereen op te dringen. En de Sovjet-Unie was ook seculier.

Zoals al gezegd, Islam is er om te blijven. We hebben ze binnengehaald en ze gaan hier niet meer weg. Maar zolang we het radicalisme bestrijden, hoeft dat geen probleem te zijn. Belangrijk is dan wel niet alle islamieten over dezelfde kam te scheren zoals U doet.

Laatst gewijzigd door tomm : 3 augustus 2016 om 13:11.
tomm is offline  
Oud 3 augustus 2016, 13:11   #1020
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Die "linkse anarchisten" behoren net zo goed tot het Belgische volk als U.
Zij hebben de Belgische nationaliteit, dat is alles.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 3 augustus 2016 om 13:14.
Lukkas is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be