Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 4 augustus 2016, 20:24   #201
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Het is heel erg wat er met die jongen gebeurt is en de reacties zijn niet fatsoenlijk, maar heden is het tijdperk aangebroken dat een facebookpostje meer verontwaardiging uitlokt dan een aanslag waarbij tientallen het leven laten.
Moet ik u op uw woord geloven of heeft u bewijzen?
Piero is offline  
Oud 4 augustus 2016, 21:58   #202
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wat opvalt is dat als vrt journalisten voor een politiek mandaat kiezen, dat eigenlijk bijna altijd centrum of rechts is.
Klopt.
Dirk Sterckx: Open VLD
Ivo Belet: CD&V
Siegfried Bracke: N-VA

De vraag is welke conclusie we hier moeten uit trekken. Zijn VRT journalisten diep in hun hart eerder centrum-rechts, of zijn ze zó links dat de paar uitzonderingen van pure miserie weglopen naar de politiek?
vanderzapig is offline  
Oud 4 augustus 2016, 22:03   #203
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Huilie huilie over wat feesboekberichtjes. Een kwartier lang in het TV-journaal.
Establishmentpolitici die over elkaar heen vallen om hun verontwaardiging te tweeten in de meest krachtige superlatieven die ze kunnen bedenken.
Hoe onvoorstelbaar verschrikkelijk en onuitspreekbaar gruwelijk dat wel is.
Die feesboekberichtjes hé.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 4 augustus 2016 om 22:07.
Thuleander is offline  
Oud 4 augustus 2016, 22:05   #204
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
De vraag is welke conclusie we hier moeten uit trekken.
Het verstand komt met de jaren.
Thuleander is offline  
Oud 4 augustus 2016, 22:16   #205
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Huilie huilie over wat feesboekberichtjes. Een kwartier lang in het TV-journaal.
Establishmentpolitici die over elkaar heen vallen om hun verontwaardiging te tweeten in de meest krachtige superlatieven die ze kunnen bedenken.
Oh, de redactie van het Journaal klopt de zaak op om het schorriemorrie te stangen?
Piero is offline  
Oud 4 augustus 2016, 22:25   #206
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=121

Toen hoorden we de hypocriete politici toch niet.
daiwa is offline  
Oud 4 augustus 2016, 22:38   #207
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een prachtig betoog Alice, maar dat heb ik allemaal al zo vaak gelezen. Ik zie er geen reden in om net als jij begrip op te brengen voor de 'walgelijke reacties' op de dood van de jongen. Wat heeft die jongen misdaan? Dat is het enige waar het om gaat. Als het tot de normen en waarden van moslims behoort om een groep te veroordelen dan getuigt 'de Vlaamse woede' jegens alle moslims wegens wangedrag van enkele moslims van een zelfde mentaliteit. De hand in eigen boezem steken gaat je niet zo best af. Blijf oefenen.
Nee, dat is nu juist eens niet " het enige waar het om gaat".Laat ik duidelijk zijn , het is te gek voor woorden om jezelf te verheugen over de dood van een 15 jarige jongen.En daar heb ik ook geen begrip voor.
Maar " waar het om gaat" is het ongenoegen onder autochtonen, wat niet mag bestaan, terwijl het ongenoegen bij moslims aandacht eist ( denk maar aan de cartoonrellen) aandacht en ruimte krijgt ( lees maar eens op islamitische websites!)en hetzelfde gedrag wat nu ook autochtonen stellen wanneer het over moslims gaat altijd wel bij religie, cultuur of " de schuld van deze samenleving" wordt gelegd.
Dat klopt niet, punt uit. Twee maten en gewichten, wanneer bij moslims naar onderliggende oorzaken gekeken moet worden dan nu ook wat autochtonen betreft.

Maar waar iedere "moslimwoordvoerder" gerust onze samenleving mag beledigen , moeten wij zwijgen. Zeg maar eens dat je dat klote gedrag van die straatburgemeesters stik beu bent, de geile blikken en opmerkingen naar je dochter en vriendinnen op straat, dan ben je prompt een Vlaams belanger toch?
Binnenkort staan we zelfs gescheiden op festivals, omdat de heren hun poten niet kunnen thuishouden, anders dan u vind ik de basisprincipes van deze samenleving belangrijk en wil ik dat eender wie, ongeacht levensovertuiging die gewoon naleeft , zonder mantra van religie of traditie.
alice is offline  
Oud 4 augustus 2016, 22:42   #208
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee, dat is nu juist eens niet " het enige waar het om gaat".Laat ik duidelijk zijn , het is te gek voor woorden om jezelf te verheugen over de dood van een 15 jarige jongen.En daar heb ik ook geen begrip voor.
Maar " waar het om gaat" is het ongenoegen onder autochtonen, wat niet mag bestaan, terwijl het ongenoegen bij moslims aandacht eist ( denk maar aan de cartoonrellen) aandacht en ruimte krijgt ( lees maar eens op islamitische websites!)en hetzelfde gedrag wat nu ook autochtonen stellen wanneer het over moslims gaat altijd wel bij religie, cultuur of " de schuld van deze samenleving" wordt gelegd.
Dat klopt niet, punt uit. Twee maten en gewichten, wanneer bij moslims naar onderliggende oorzaken gekeken moet worden dan nu ook wat autochtonen betreft.

Maar waar iedere "moslimwoordvoerder" gerust onze samenleving mag beledigen , moeten wij zwijgen. Zeg maar eens dat je dat klote gedrag van die straatburgemeesters stik beu bent, de geile blikken en opmerkingen naar je dochter en vriendinnen op straat, dan ben je prompt een Vlaams belanger toch?
Binnenkort staan we zelfs gescheiden op festivals, omdat de heren hun poten niet kunnen thuishouden, anders dan u vind ik de basisprincipes van deze samenleving belangrijk en wil ik dat eender wie, ongeacht levensovertuiging die gewoon naleeft , zonder mantra van religie of traditie.
Hand in eigen boezem? Denk het niet, je kunt beter eens dat ongenoegen wat het gedrag van teveel moslims oproept ernstig nemen en daar evengoed naar luiteren als al oeverloos naar moslims is gebeurd.
alice is offline  
Oud 4 augustus 2016, 22:45   #209
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U heeft een punt, nog nooit ene kwartier in het nieuws gevuld gezien over de haatberichten van moslims naar deze samenleving toe, hoogstens in een " duidingsprogramma" waar " woordvoerders" de heilige mantra afdreunden, racisme, discriminatie en uitsluiting.

Maar toch ben ik ook niet akkoord om het maar wat " berichtjes" te noemen, ik vond ze beneden alle peil en getuigen van de intelligentie van pinda's.
alice is offline  
Oud 4 augustus 2016, 22:58   #210
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Klopt.
Dirk Sterckx: Open VLD
Ivo Belet: CD&V
Siegfried Bracke: N-VA

De vraag is welke conclusie we hier moeten uit trekken. Zijn VRT journalisten diep in hun hart eerder centrum-rechts, of zijn ze zó links dat de paar uitzonderingen van pure miserie weglopen naar de politiek?
Of misschien is er geen rechterzijde meer in België?
Centrum: N-VA
Centrum-links: Open VLD
Links: CD&V
Extreem links: SPA & Groen
Communisten: PVDA

Vergelijk bijvoorbeeld onze zogezegd rechtse partijen N-VA en Open VLD met de republikeinen in de VS, daar de rechtse vleugel. Naar onze normen zijn dat quasi fascisten.
fallen_angel is offline  
Oud 5 augustus 2016, 03:33   #211
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:

Heel dat land hier is fundamenteel gewoon "al dik naar kl.. ik lach nu ,, nu gaan we verder op de puinhoop nog enkele jaartjes, alles is gewoon kapot.
de vuile muilekoek is offline  
Oud 5 augustus 2016, 07:44   #212
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Of misschien is er geen rechterzijde meer in België?
Centrum: N-VA
Centrum-links: Open VLD
Links: CD&V
Extreem links: SPA & Groen

Communisten: PVDA

Vergelijk bijvoorbeeld onze zogezegd rechtse partijen N-VA en Open VLD met de republikeinen in de VS, daar de rechtse vleugel. Naar onze normen zijn dat quasi fascisten.
Ik heb bijna een koffiekoek ingeslikt
Dadeemelee is offline  
Oud 5 augustus 2016, 07:49   #213
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nu hebben de straatburgemeesters het weer gedaan en iedereen staat machteloos. Schijtlaarzen.
Piero is offline  
Oud 5 augustus 2016, 08:48   #214
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu hebben de straatburgemeesters het weer gedaan en iedereen staat machteloos. Schijtlaarzen.
Niet iedereen hoeft machteloos te staan. Veel macht ligt bij moslimgemeenschappen zelf, maar dan moet je wel gaan nadenken over hoe leeft, wat doen al die mannen in de avond in die vzw's? Waarom besteden ze niet meer tijd aan hun kinderen en dan vooral hun zonen?
Laat ze eens kijken naar moslimgezinnen die dit wel doen, daar hangen de jongens tussen 13 en pakweg 22 niet van op straat.
Wat doen vaders met opgroeiende kinderen maanden in Marokko?

Te veel gezinnen hanteren een opvoedingsmethode die niet werkt in deze samenleving, de strikte rolmodellen voor mannen en vrouwen zorgen voor leemtes in die opvoeding, tijd om daarvan bewust te zijn, niet het " goede moslim zijn" maar opvoeden gericht op deze samenleving is nodig.

Vaders die dit wel doen, hebben ook kinderen die minder problemen hebben.
Ik vind uw term" schijtlaarzen" totaal ongepast. Wij zijn een open samenleving met grote individuele vrijheid die we ook aan anderen geven.
Maar dat betekent niet dat je geen verantwoordelijkheid moet nemen, ook als nieuwkomer en ook als moslim.
De uitdaging ligt niet bij ons. Wel bij die mensen zelf. Waar wij op moeten hopen is een beleid wat minder blind is, meer kennis van zaken heeft.
alice is offline  
Oud 5 augustus 2016, 08:50   #215
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb bijna een koffiekoek ingeslikt
Daar dient dat ook voor.
Skobelev is offline  
Oud 5 augustus 2016, 08:51   #216
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Komaan Piero, waar kijkt U?
Er gebeurt een aanslag en men verheerlijkt het massaal = geen media aandacht.
Er worden racistische uitlatingen uitgesproken = media aandacht.

Is de jacht op racisme groter dan de jacht op terrorisme?
Pragmatisch lijkt dat wel zo te zijn.
Peche is offline  
Oud 5 augustus 2016, 08:55   #217
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Heel dat land hier is fundamenteel gewoon "al dik naar kl.. ik lach nu ,, nu gaan we verder op de puinhoop nog enkele jaartjes, alles is gewoon kapot.
Daar ben ik het ook niet mee eens. Doemdenken of oplossingen die totaal nergens op slaan zoals " alle moslims buiten " of " verbied de islam" zetten geen zoden aan de dijk.
Wel veel meer eisen dat mensen actief burgerschap opnemen, wat begint met kleuters op tijd naar school sturen en beide ouders die de taal goed spreken, schrijven en lezen.
En ouders die werken, wat voor voorbeeld hebben kinderen aan ouders die pas om 11.00 uur zelf uit bed rollen?
Dat geldt trouwens ook voor Vlamingen, maar gelukkig is de groep die niet werkt en dat ook niet van plan is, kleiner.
Pak sociale woningen aan, wie daar woont moet je actief begeleiden naar de arbeidsmarkt. Er zitten teveel mensen met een uitkering,
zorg voor kleinschaliger kinderopvang voor alleenstaande moeders, maar zorg dat ze een baan hebben,meer doen dan op de bank zitten.
alice is offline  
Oud 5 augustus 2016, 08:57   #218
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Klopt. Overlaatst waren er trouwens een paar aanslagen in Brussel en dat hebben ze toen op twee minuutjes op het eind van het journaal afgehaspeld. In hun gekende stijl met zo'n zen-muziekje op de achtergrond.

In de kranten stond al helem�*�*l niks.
Klein Licht is offline  
Oud 5 augustus 2016, 09:02   #219
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het ook niet mee eens. Doemdenken of oplossingen die totaal nergens op slaan zoals " alle moslims buiten " of " verbied de islam" zetten geen zoden aan de dijk.
Wel veel meer eisen dat mensen actief burgerschap opnemen, wat begint met kleuters op tijd naar school sturen en beide ouders die de taal goed spreken, schrijven en lezen.
En ouders die werken, wat voor voorbeeld hebben kinderen aan ouders die pas om 11.00 uur zelf uit bed rollen?
Dat geldt trouwens ook voor Vlamingen, maar gelukkig is de groep die niet werkt en dat ook niet van plan is, kleiner.
Pak sociale woningen aan, wie daar woont moet je actief begeleiden naar de arbeidsmarkt. Er zitten teveel mensen met een uitkering,
zorg voor kleinschaliger kinderopvang voor alleenstaande moeders, maar zorg dat ze een baan hebben,meer doen dan op de bank zitten.
Jaja , kweet wel , maar ge weet toch dat er hele steden leven van uitkeringen? en dat die cijfers niet mogen heel eerlijk gepubliceerd worden, ga je toverspreuken uitspreken en op een paar jaar tijd dit allemaal omtoveren? ik geloof daar nu ook niet méér in, ze blijven binnen komen de steuntrekkers ze blijven komen........................................
de vuile muilekoek is offline  
Oud 5 augustus 2016, 09:03   #220
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet iedereen hoeft machteloos te staan. Veel macht ligt bij moslimgemeenschappen zelf, maar dan moet je wel gaan nadenken over hoe leeft, wat doen al die mannen in de avond in die vzw's? Waarom besteden ze niet meer tijd aan hun kinderen en dan vooral hun zonen?
Laat ze eens kijken naar moslimgezinnen die dit wel doen, daar hangen de jongens tussen 13 en pakweg 22 niet van op straat.
Wat doen vaders met opgroeiende kinderen maanden in Marokko?

Te veel gezinnen hanteren een opvoedingsmethode die niet werkt in deze samenleving, de strikte rolmodellen voor mannen en vrouwen zorgen voor leemtes in die opvoeding, tijd om daarvan bewust te zijn, niet het " goede moslim zijn" maar opvoeden gericht op deze samenleving is nodig.

Vaders die dit wel doen, hebben ook kinderen die minder problemen hebben.
Ik vind uw term" schijtlaarzen" totaal ongepast. Wij zijn een open samenleving met grote individuele vrijheid die we ook aan anderen geven.
Maar dat betekent niet dat je geen verantwoordelijkheid moet nemen, ook als nieuwkomer en ook als moslim.
De uitdaging ligt niet bij ons. Wel bij die mensen zelf. Waar wij op moeten hopen is een beleid wat minder blind is, meer kennis van zaken heeft.
Dat lijkt op tegenspraak. Hoop je op een beter beleid van moslims?
Piero is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be