Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2016, 19:54   #181
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Volgens mijn loonfiche gaat de situatie erop achteruit i.p.v. de beloofde vooruitgang.
.. ik ontwaar een patroon : bij mij gaat het bedrag op mijn loonfiche ook achteruit .. bel Kries Peeters .. diepgaand onderzoek noopt !

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2016, 21:03   #182
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. ik ontwaar een patroon : bij mij gaat het bedrag op mijn loonfiche ook achteruit .. bel Kries Peeters .. diepgaand onderzoek noopt !
Onderzoek is al gebeurd aan een democratisch prijsje. (5000 Euro)
Onze Pa uit Limburg gaat er een nieuwe hooo...........oooond mee kopen.
Volgende maand gaat de inflatie 3 % zijn maar de Kries zal ditmaal wel weten waar de oorzaak zit.
De pompiers hebben al laten weten dat ze gaan opslagen.
Ze moeten teveel water wegpompen want het staat de mensen tot aan de lippen.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2016, 21:06   #183
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Waar gaat dit precies over? Een hoopje verwijzingen, maar weet u ook waar die over gaan?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2016, 21:13   #184
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mijn loonfiche gaat de situatie erop achteruit i.p.v. de beloofde vooruitgang.
Al bij uw baas nagevraagd hoe dat zou komen?
Oud 4 augustus 2016, 21:30   #185
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aux armes citoyens!
Oud 6 augustus 2016, 11:46   #186
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Maar de overgrote meerderheid in de hangmatten.
Dat merk je ook goed op dit forum, dag en nacht zitten ze hier te posten, 10 tot 20 postings per dag.

Mensen die werken hebben daar de tijd niet voor.
Indien je 8 u per dag "werkt?" het je nog 16 u over om iets te posten .....?
Oud 6 augustus 2016, 12:01   #187
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Maar de overgrote meerderheid in de hangmatten.
Dat merk je ook goed op dit forum, dag en nacht zitten ze hier te posten, 10 tot 20 postings per dag.

Mensen die werken hebben daar de tijd niet voor.
Het bekende Belgische liedje, 'ik moet werken en die niet'.

Ga met zulke mensen naar de oorlog...
Oud 7 augustus 2016, 08:18   #188
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het bekende Belgische liedje, 'ik moet werken en die niet'.

Ga met zulke mensen naar de oorlog...

Oorlog? Waar is er oorlog? Verbaal hooligans geweld ja!
Een serieuze bespreking van gelijk welke materie kan niet op dit forum.
Gelijk welk probleem dat zich aandient en uitdieping via debat verdient wordt onmiddellijk begraven door grafdelvers via one-liners of stupiditeiten.
Dat zat reeds vervat in de toespraak van Philip waar deze waarschuwde voor valse profeten. En die zitten hier op dit forum!
Die nikab laat veel toe.
Er zijn er zelfs die; naar mijn bescheiden mening; zich uitgeven voor aanhanger van bepaalde partijen maar die voortdurend zulke weerstand veroorzaken via hun ingebrachte kolder dat hun ware intenties en bekomen resultaat het tegenovergestelde aantonen van hetgeen ze pretenderen van te zijn.
Dit forum zit dus vol valse profeten.
Hun intenties zijn dus niet deelnemen aan een debat maar vooral verhinderen dat een debat zou plaatsvinden over een onderwerp dat hun niet ligt. En ze blijven dat doen met die nikab over hun kop.
Deelnemen aan dit forum is dus zeer ontmoedigend.
Feitelijk is deelname een bij voorbaat verloren inspanning die nooit tot iets leidt waar gefundeerde conclusies uit getrokken kunnen worden.
Hier heerst voortdurende karnaval-gekte.
En.... hooligans vieren hier feest.
Iedere topic eindigt hier op het gooien met tribune-zitjes.
Door valse profeten.
Of zijn er deelnemers tussen die echt niet inzien dat hun wartaal omgekeerde effecten veroorzaakt bij hetgeen zij pretenderen te verdedigen?

Laatst gewijzigd door werkman : 7 augustus 2016 om 08:27.
Oud 7 augustus 2016, 15:40   #189
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Bestaan er bij u dan geen loonafspraken?
Oud 7 augustus 2016, 21:56   #190
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bestaan er bij u dan geen loonafspraken?

Zucht!!!
Slaap wel!
Oud 8 augustus 2016, 10:10   #191
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Het maandelijks loon fluctueert nogal in mijn geval, maar dat heeft diverse redenen (geen variabel loon overigens). Wat ik wel weet dat is dat mijn totale verloning zeker niet gestegen is.

In combinatie met de rits onrechtstreekse belastingen (verhoging waterfactuur, verhoging stroomfactuur, enz.) blijft er finaal minder over om te consumeren. Dus deze regering heeft niets, maar dan ook niets voor mij betekend.
Oud 8 augustus 2016, 10:39   #192
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Vertelt het grafiekje van de staatsschuld in absolute cijfers een ander verhaal?
Of heb je het niet kunnen vinden?
Een grafiek in absolute cijfers heeft toch geen enkele zin.
Hoe ga je dan een vergelijking maken met de andere landen?
Hoe ga je een vergelijking maken tussen de schuld vandaag en de schuld van 30 of 40 jaar geleden? De waarde van 1 miljard in '70 was immers vele malen hoger dan de waarde van 1 miljard vandaag.

Laatst gewijzigd door speurneus : 8 augustus 2016 om 10:40.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2016, 10:46   #193
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Het maandelijks loon fluctueert nogal in mijn geval, maar dat heeft diverse redenen (geen variabel loon overigens). Wat ik wel weet dat is dat mijn totale verloning zeker niet gestegen is.

In combinatie met de rits onrechtstreekse belastingen (verhoging waterfactuur, verhoging stroomfactuur, enz.) blijft er finaal minder over om te consumeren. Dus deze regering heeft niets, maar dan ook niets voor mij betekend.
De onrechtstreekse belastingen moeten door iedereen betaalt worden ('principe de verbruiker/vervuiler betaalt). De belastingen op het loon zijn wel van een andere categorie. De taxshift zorgt voor een verschuiving van de belastingen, niet voor een verlaging van de belastingen in zijn geheel. Daar is wel wat meer voor nodig, zoals een drastische vermindering van de overheidsuitgaven. Maar als men daar nog maar over denkt, leggen de vakbonden het land al plat.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2016, 10:49   #194
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Een grafiek in absolute cijfers heeft toch geen enkele zin.
Hoe ga je dan een vergelijking maken met de andere landen?
Hoe ga je een vergelijking maken tussen de schuld vandaag en de schuld van 30 of 40 jaar geleden? De waarde van 1 miljard in '70 was immers vele malen hoger dan de waarde van 1 miljard vandaag.
De vraag is maar in hoeverre een grafiek in relatieve cijfers zin heeft. Als men het bnp begint op te peppen met de hoeren en de drugshandel.
Oud 8 augustus 2016, 12:25   #195
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De onrechtstreekse belastingen moeten door iedereen betaalt worden ('principe de verbruiker/vervuiler betaalt). De belastingen op het loon zijn wel van een andere categorie. De taxshift zorgt voor een verschuiving van de belastingen, niet voor een verlaging van de belastingen in zijn geheel. Daar is wel wat meer voor nodig, zoals een drastische vermindering van de overheidsuitgaven. Maar als men daar nog maar over denkt, leggen de vakbonden het land al plat.
Paar bedenkingen :
- jouw partij heeft 'reclame' gemaakt tijdens haar verkiezingscampagne dat ze het gingen oplossen. BS dus.
- er is een verschuiving gemaakt van een duidelijk definieerbare belasting, naar een onduidelijk en minder duidelijk te definiëren.

Als jij verwijst naar de vakbonden verwijs je rechtstreeks naar de sociale zekerheidsuitgaven. Nochtans zijn een zeer groot deel van de overheidsuitgaven voor haar ambtenaren en de pensioenen van de gepensioneerde ambtenaren en daar wordt, voor de 100ste keer, niets maar dan ook niets aan gedaan door jouw partij.

Verder : als de mensen vandaag de dag besluiten om als kluizenaars te gaan leven en geen afval/vervuiling meer veroorzaken : gaat de belastingsdruk dan dalen ? Ik denk dat je het antwoord maar al goed weet hierop.

En nog : als ze werkelijk tot doel hadden de vervuiler te belasten, waarom zijn dan zonnepaneelinstallaties belast ?
Oud 8 augustus 2016, 13:00   #196
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel % maakt water- en elektriciteitsfacuur uit van uw totaal budget? En hebt u ook al nagedacht dat uw loon een beetje naar omhoog ging door de indexaanpassing?
Oud 8 augustus 2016, 13:01   #197
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Paar bedenkingen :
- jouw partij heeft 'reclame' gemaakt tijdens haar verkiezingscampagne dat ze het gingen oplossen. BS dus.
- er is een verschuiving gemaakt van een duidelijk definieerbare belasting, naar een onduidelijk en minder duidelijk te definiëren.
Welke nieuw ingevoerde belasting is volgens u "onduidelijk en minder duidelijk te definiëren"?
Oud 8 augustus 2016, 13:05   #198
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En hebt u ook al nagedacht dat uw loon een beetje naar omhoog ging door de indexaanpassing?
welke aanpassing?

er is een indexsprong dankzij de NVA!

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 8 augustus 2016 om 13:08.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2016, 13:17   #199
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
welke aanpassing?

er is een indexsprong dankzij de NVA! dus geen loon dat omhoog gaat tot december 2017!

http://www.loonindex.be/
De automatische indexaanpassing is een strop voor de Belgische economie. Elke keer dat die toegepast wordt worden we minder competitief dan onze buurlanden ten koste van de werkgelegenheid. Die automatische aanpassing is ook niet gebaseerd op enige economische realiteit en dateert uit een periode dat er nog ruimte was voor opslaan van lonen.

Voor zover ik weet wordt die ook in Europa door geen enkel land in deze automatische vorm toegepast. Het is één van de breekpunten voor internationale bedrijven om zich in Belgie in te planten of zelfs om Belgie te verlaten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2016, 13:46   #200
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Paar bedenkingen :

Als jij verwijst naar de vakbonden verwijs je rechtstreeks naar de sociale zekerheidsuitgaven. Nochtans zijn een zeer groot deel van de overheidsuitgaven voor haar ambtenaren en de pensioenen van de gepensioneerde ambtenaren en daar wordt, voor de 100ste keer, niets maar dan ook niets aan gedaan door jouw partij.

Verder : als de mensen vandaag de dag besluiten om als kluizenaars te gaan leven en geen afval/vervuiling meer veroorzaken : gaat de belastingsdruk dan dalen ? Ik denk dat je het antwoord maar al goed weet hierop.

En nog : als ze werkelijk tot doel hadden de vervuiler te belasten, waarom zijn dan zonnepaneelinstallaties belast ?
Het Belgisch probleem is wel wat breder dan enge partijpolitiek.
Er is een verschuiving gemaakt van belastingen op lonen naar belastingen op consumptie en vermogen.
Alsof de vakbonden enkel het land stilleggen om gerechtvaardigde sociale uitgaven. Dien tijd is al wel 100 jaar geleden. Tegenwoordig leggen ze het land stil omdat loodsen of luchtverkeersleiders ook 6200€/maand pensioen willen, omdat cipiers hun dienstregeling niet willen wijzigen, omdat er ook nog maar illusie gemaakt wordt op hun ambtenarenpensioen...
En de zonnepaneelinstallaties op zichzelf zijn niet belast, wel het verbruik van electriciteit getrokken uit het net door de zonnepanelers (zij hebben de keuze tussen een dubbele meter die hun netverbruik meet, of een forfait).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be