Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2016, 18:32   #421
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zou je nu eens concreet willen aanduiden wat er "ongemeen racistisch" in de woorden van De Wever was? Over welke uitspraak heb je het nu? die omtrent de Berbers die zich moeilijk aanpassen of is het een andere?
Ik heb er geen idee van wat er in de 'tekst' juist stond of gesproken is geweest.

Citaat:
die omtrent de Berbers die zich moeilijk aanpassen
Persoonlijk zou ik dat al veranderen in: zich weigeren aan te passen
Oud 8 augustus 2016, 18:55   #422
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Zou je nu eens concreet willen aanduiden wat er "ongemeen racistisch" in de woorden van De Wever was? Over welke uitspraak heb je het nu? die omtrent de Berbers die zich moeilijk aanpassen of is het een andere?
Ik zal wel niet de enige zijn die dat vind. Anders was er domweg geen aanklacht geweest.
En waarom zou ik moeten citeren, zoek zelf zijn relaas op.
En ik geef enkel mijn mening, ik vind zijn uitlating racistisch en daarmee uit.
En voor een De Wever nog redelijk onverstandig ook.

Jullie reageren nu krak hetzelfde als de Vlaams belangers toen die ook van racisme beschuldigd werden, het was ook nooit waar.

De wever heeft een enorme stommiteit gedaan met die uitspraken en was serieus aan het hengelen naar vlaams belang stemmen.

Problemen mogen benoemd worden, maar er zijn andere manieren om dat te doen dan jezelf te laten verworden tot een De Winter light

Er zijn gelukkig beter tussenkomsten van De Wever.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 8 augustus 2016 om 18:58.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2016, 19:11   #423
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik zal wel niet de enige zijn die dat vind. Anders was er domweg geen aanklacht geweest.

Jullie reageren nu krak hetzelfde als de Vlaams belangers toen die ook van racisme beschuldigd werden, het was ook nooit waar.

De wever heeft een enorme stommiteit gedaan met die uitspraken en was serieus aan het hengelen naar vlaams belang stemmen.

Problemen mogen benoemd worden, maar er zijn andere manieren om dat te doen dan jezelf te laten verworden tot een De Winter light

De klacht is geseponeerd wegens geen racisme. Het is natuurlijk tekenend hoe het begrip wordt uitgehold door de constante relnichterij errond.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2016, 19:16   #424
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat De Wever zei, is juist. Het gros van de maghrebiaanse inwijkelingen zijn Berbers. Ze komen niet uit Casablanca of Fez, maar uit de bergdorpen van het Atlasgebergte.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2016, 19:27   #425
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wat De Wever zei, is juist. Het gros van de maghrebiaanse inwijkelingen zijn Berbers. Ze komen niet uit Casablanca of Fez, maar uit de bergdorpen van het Atlasgebergte.
2

Feiten zijn feiten, en die moeten benoemd kunnen worden (behalve door de GEDAPO - de alomtegenwoordige gedachtenpolitie)

Citaat:
Bart De Wever, N-VA-voorzitter en Antwerps burgemeester, zei vorige week maandag in "Terzake" dat racisme een gevolg en geen oorzaak is van de problemen in onze samenleving. Hij zei daarbij dat sommige bevolkingsgroepen te weinig attitude hebben om een opleiding te volgen en werk te zoeken en verwees met name naar de Marokkaanse Berbers in zijn stad.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2288860
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2016, 19:43   #426
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je hebt mijn vraag niet beantwoord, ik zal dus maar veronderstellen dat je het hebt over de "Berber-uitspraken". Was dat racistisch?
Dus zeggen dat Noord-Afrikaanse en vooral dan Berber immigranten meer integratieproblemen meebrengen dan andere immigranten, dat is volgens u "verboten"? Ook al is het de nuchtere waarheid, toch mag het niet gezegd worden. Wel dat noem ik politiek-correcte schijnheiligheid. En dat is blijkbaar ook de mening van de rechtbank vermits de klacht die werd neergelegd door de heren Laaloui en Kobo door de rechter werd geseponeerd.
Het doet mij denken aan het stof, de rond dwarrelende pluimen en het gekakel in het linkse kippenhok wanneer begin van onze eeuw het rapport Van San werd gepubliceerd. Daaruit bleek dat in Nederland de Marokkaanse gemeenschap in de criminaliteitscijfers oververtegenwoordigd was. Onze schare gelovigen in de linkse leer waren gewoon razend.
Oud 8 augustus 2016, 19:54   #427
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Al de linksen en andere Vlaminghaters, vreemdelingen en moslims in heel het land geven u gelijk.

Maar, als het racistisch was, waarom seponeert het Belgische gerecht dan?
Oud 8 augustus 2016, 19:59   #428
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
De klacht is geseponeerd wegens geen racisme. Het is natuurlijk tekenend hoe het begrip wordt uitgehold door de constante relnichterij errond.
Geseponeerd wegens geen aanzetten tot.
Oud 8 augustus 2016, 20:00   #429
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt mijn vraag niet beantwoord, ik zal dus maar veronderstellen dat je het hebt over de "Berber-uitspraken". Was dat racistisch?
Dus zeggen dat Noord-Afrikaanse en vooral dan Berber immigranten meer integratieproblemen meebrengen dan andere immigranten, dat is volgens u "verboten"? Ook al is het de nuchtere waarheid, toch mag het niet gezegd worden. Wel dat noem ik politiek-correcte schijnheiligheid. En dat is blijkbaar ook de mening van de rechtbank vermits de klacht die werd neergelegd door de heren Laaloui en Kobo door de rechter werd geseponeerd.
Het doet mij denken aan het stof, de rond dwarrelende pluimen en het gekakel in het linkse kippenhok wanneer begin van onze eeuw het rapport Van San werd gepubliceerd. Daaruit bleek dat in Nederland de Marokkaanse gemeenschap in de criminaliteitscijfers oververtegenwoordigd was. Onze schare gelovigen in de linkse leer waren gewoon razend.
Ik hoef uw vraag niet beantwoorden, ik geef enkel nederig mijn mening en ik hoef die niet aan u te verantwoorden. Ze is voldoende geargumenteerd.
Oud 8 augustus 2016, 20:02   #430
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik hoef uw vraag niet beantwoorden, ik geef enkel nederig mijn mening en ik hoef die niet aan u te verantwoorden. Ze is voldoende geargumenteerd.
Dat vinden uw forumgenoten nu net niet. Soit...
Oud 8 augustus 2016, 20:06   #431
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat vinden uw forumgenoten nu net niet. Soit...
Neen dat is dan spijtig want ze is wel geargumenteerd.
Trouwens zelfs als was er geen argumentatie, dan nog heb ik recht op mijn mening. Daar lijkt u nogal een probleem mee te hebben.
En dat is al een probleem om zich.
Soit.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 8 augustus 2016 om 20:06.
Oud 8 augustus 2016, 20:10   #432
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen dat is dan spijtig want ze is wel geargumenteerd.
Trouwens zelfs als was er geen argumentatie, dan nog heb ik recht op mijn mening. Daar lijkt u nogal een probleem mee te hebben.
En dat is al een probleem om zich.
Soit.
De politiek-correcte moedwillige blindheid zal de dood van België worden en uiteindelijk ook de dood van Europa. Met uw recht op uw eigen mening heb ik volstrekt geen probleem. Wel met die mening zelf.

Laatst gewijzigd door quercus : 8 augustus 2016 om 20:12.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2016, 20:16   #433
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
De politiek-correcte moedwillige blindheid zal de dood van België worden en uiteindelijk ook de dood van Europa. Met uw recht op uw eigen mening heb ik volstrekt geen probleem. Wel met die mening zelf.
Dat is heel raar, want ik heb bijvoorbeeld geen probleem met uw mening, ook al is het niet de mijne.
Het verschil ontgaat u wellicht.

Ik doe trouwens niet mee aan poltieke correctheid. Problemen mogen benoemd worden, maar er zijn uiteraard verschillende manieren om dat te doen. De Winter benoemt de problemen ook. En die wordt trouwens ook niet om de 5 minuten veroordeeld voor racisme.

Maar ik vrees dat de meeste mensen hier geen kritiek op hun boegbeeld kunnen verdragen. Milde kritiek dan nog.

U trekt nogal verregaande conclusies aan mijn adres. Alsof ik achter het 'Wir schaffen das" zou staan. Alsof ik gezegd zou hebben dat er geen problemen zouden zijn met migranten. Homohaat, gelijke rechten voor mannen en vrouwen, hun eigen racisme, ....

Laatst gewijzigd door stuyckp : 8 augustus 2016 om 20:24.
Oud 8 augustus 2016, 21:51   #434
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geseponeerd wegens geen aanzetten tot.
...geseponeerd omdat een feitelijke uitleg geen misdrijf is...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2016, 05:38   #435
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
...geseponeerd omdat een feitelijke uitleg geen misdrijf is...
... geseponeerd omdat het van De Wever kwam? Moest het van De Winter gekomen zijn zou de uitspraak dan anders geweest zijn? Hopelijk niet.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2016, 07:06   #436
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Al de linksen en andere Vlaminghaters, vreemdelingen en moslims in heel het land geven u gelijk.

Maar, als het racistisch was, waarom seponeert het Belgische gerecht dan?
Andere vraag.
Waarom wachtte het gerecht 1 jaar om te communiceren over het feit dat de zaak geseponeerd werd?
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2016, 07:43   #437
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Andere vraag.
Waarom wachtte het gerecht 1 jaar om te communiceren over het feit dat de zaak geseponeerd werd?
Mogelijk staat het antwoord op je vraag in onderstaande tekst !
En.....lees ook vooral het einde van die tekst.

Wat de seponering van de klacht betreft, merkt hij op dat het om een appreciatie van het parket gaat. "Het betreft hier geen vrijspraak of buitenvervolgingstelling door een rechter. Ik stel mij ook vragen over hoe die beslissing tot stand is gekomen. Welke onderzoeksdaden zijn er gebeurd? Mijn cliënt werd niet eens verhoord. Is Bart De Wever verhoord? Wij gaan zeker inzage vragen in het geseponeerde dossier", aldus Lahlali.

De advocaat benadrukt dat ook het VN-mensenrechtencommissariaat in Genève zich over de uitspraken van Bart De Wever buigt en dat dat onderzoek nog lopende is.

http://www.demorgen.be/binnenland/ra...hten-b1a2cad3/
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2016, 10:20   #438
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
... geseponeerd omdat het van De Wever kwam? Moest het van De Winter gekomen zijn zou de uitspraak dan anders geweest zijn? Hopelijk niet.
Waarom denkt ge dat De Winter, of eender wie, voor zulke feitelijke meningen zou veroordeelt worden ? Het is niet omdat de hele politiek correcte meute in koor racistisch begint te roepen, dat het nog racistisch is ook.
Maar ja, uiteindelijk moet ge van niets verschieten. Rechtspraak is zeker geen exacte wetenschap.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2016, 11:38   #439
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Waarom denkt ge dat De Winter, of eender wie, voor zulke feitelijke meningen zou veroordeelt worden ? Het is niet omdat de hele politiek correcte meute in koor racistisch begint te roepen, dat het nog racistisch is ook.
Maar ja, uiteindelijk moet ge van niets verschieten. Rechtspraak is zeker geen exacte wetenschap.
Neen, zeggen dat het geld in de pocket van Mohammed zit, is helemaal niet racistisch

Laatst gewijzigd door stuyckp : 9 augustus 2016 om 11:38.
Oud 9 augustus 2016, 11:40   #440
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, zeggen dat het geld in de pocket van Mohammed zit, is helemaal niet racistisch
Waarom zou het, als "mohammed" een blanke is ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be