Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 15 augustus 2016, 21:36   #321
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Nee hoor Geertvdb en ik hadden het i repeat over collaboratie van burgers.

Dat is een flagrante leugen. De zoveelste.
Oud 15 augustus 2016, 21:44   #322
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk vooral dat niet alle inwijkelingen slecht zijn.

En dat profiteren van de witte man, laten we zeggen: er wordt duchtig van mij geprofiteerd, ik leef momenteel wel onder de armoedegrens, maar dat is another story.
Dit hou je toch niet voor mogelijk...waarom werk je nog steeds niet, je kon toch beginnen met dienstencheques?
En dan wordt er van jou geprofiteerd, wanneer jij de RVA oplicht en gekort wordt in je uitkering..nee echt, slaat toch alles..
Niet dat ik je armoede toe wens, maar je kon gaan werken, je kiest hier dan zelf wel voor.
alice is offline  
Oud 15 augustus 2016, 21:51   #323
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Koolzaad heeft last van de warmte en kan duidelijk niet helder meer denken.

Als er één probleem is met de islam, zonder daarom die godsdienst te willen verketteren, maar dan is het gewoon haar superioriteitsgevoel die ze wil uitstralen. Die godsdienst zet zich boven alle godsdiensten. Die godsdienst vindt het normaal dat regels de seculiere maatschapij sturen

We moeten de zaken ivm racisme gewoon omdraaien...
Kijk racisme is wanneer je een godsdienst zou discrimineren, en vanuit die stelling willen we niet met de grove borstel gans die godsdienst opkuisen.
Maa rbekijk het nu gewoon zo: kan een godsdienst regels opleggen aan wereldse dingen, zodat dit de keuzevrijheid van de gewone burger verstoort ?

concreet:
- kan een geloof eisen dat zijn volgelingen gewapend opstaan... Wel in feite kan dit niet. Dit kan niet omdat een geloof per definitie van het geloof iets moet zijn die regelt hoe mensen vredevol omgaan met elkaar. Toch hebben wij hier een geloof die het doet. In feite moeten we dat geloof gaan verbieden.. Ja.... Het radikale geloof moet je verbieden... Een geloof die mensen overtuigt om gewapend tegen onze maatschappij op te staan moeten we verbieden. Tout simple.. Dat wil dus niet zeggen dat ik alle moslims hun geloof aan het afpakken ben hé.. .Ik zeg gewoon: de radikale strekking kan niet in Belgie...

- kan een godsdienst eisen dat zijn gelovigen geen water mogen drinken tijdens een vastenperiode ? EN zoja kan ze dit zover doortrekken dat de normale werking van een school daardoor verstoord wordt. Het antwoord is evident: nee een godsdienst kan zich niet inmengen met de werking van een school. Dus kan zij ook niet eisen dat bvb de helft van de klas niet gaat zwemmen omdat ze geen water mogen drinken tijdens een vastenperiode. Dit stoort de normale werking van de school. De godsdienst staat ondergeschikt aan de wet, ondergeschikt aan de werking van de school. Er is een scheiding tussen kerk/staat of religie/dagelijks leven en dus kan er geen regel bestaan vanuit een geloof die de normale werking van een school verstoort...

- kan een godsdienst eisen dat mensen op een bepaalde manier gekleed lopen ? IN feite natuurlijk is dit een die al lang bediscuteerd wordt. Uitingen van het geloof kunnen uiteraard onder de vorm van een kruis, of onder de vorm van een affiches, en ja uiteraard kunnen die geloofsovertuigingen getatoeeerd worden, of gedragen worden... Maar nu lijkt het toch hier weer een stapje verder te gaan. Dus mensen willen in een soort geloofskledij lopen tijdens de dag in school en op hun werk.... Wel kijk wil dit zeggen dat je bezig bent met gans de dag uw geloof te doen, en dat je niet bezig bent met uw werk... Er is een scheiding tussen werk/geloof tussen wereldse dingen/geloofsdingen dus ja in feite kan ook wederom dit niet.
brother paul is offline  
Oud 15 augustus 2016, 21:51   #324
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Als er één probleem is met de islam, zonder daarom die godsdienst te willen verketteren, maar dan is het gewoon haar superioriteitsgevoel die ze wil uitstralen. Die godsdienst zet zich boven alle godsdiensten. Die godsdienst vindt het normaal dat regels de seculiere maatschapij sturen

Kijk racisme is wanneer je een godsdienst zou discrimineren, en vanuit die stelling willen we niet met de grove borstel gans die godsdienst opkuisen.
Maa rbekijk het nu gewoon zo: kan een godsdienst regels opleggen aan wereldse dingen, zodat dit de keuzevrijheid van de gewone burger verstoort ?

concreet:
- kan een geloof eisen dat zijn volgelingen gewapend opstaan... Wel in feite kan dit niet. Dit kan niet omdat een geloof per definitie van het geloof iets moet zijn die regelt hoe mensen vredevol omgaan met elkaar. Toch hebben wij hier een geloof die het doet. In feite moeten we dat geloof gaan verbieden.. Ja.... Het radikale geloof moet je verbieden... Een geloof die mensen overtuigt om gewapend tegen onze maatschappij op te staan moeten we verbieden. Tout simple.. Dat wil dus niet zeggen dat ik alle moslims hun geloof aan het afpakken ben hé.. .Ik zeg gewoon: de radikale strekking kan niet in Belgie...

- kan een godsdienst eisen dat zijn gelovigen geen water mogen drinken tijdens een vastenperiode ? EN zoja kan ze dit zover doortrekken dat de normale werking van een school daardoor verstoord wordt. Het antwoord is evident: nee een godsdienst kan zich niet inmengen met de werking van een school. Dus kan zij ook niet eisen dat bvb de helft van de klas niet gaat zwemmen omdat ze geen water mogen drinken tijdens een vastenperiode. Dit stoort de normale werking van de school. De godsdienst staat ondergeschikt aan de wet, ondergeschikt aan de werking van de school. Er is een scheiding tussen kerk/staat of religie/dagelijks leven en dus kan er geen regel bestaan vanuit een geloof die de normale werking van een school verstoort...

- kan een godsdienst eisen dat mensen op een bepaalde manier gekleed lopen ? IN feite natuurlijk is dit een die al lang bediscuteerd wordt. Uitingen van het geloof kunnen uiteraard onder de vorm van een kruis, of onder de vorm van een affiches, en ja uiteraard kunnen die geloofsovertuigingen getatoeeerd worden, of gedragen worden... Maar nu lijkt het toch hier weer een stapje verder te gaan. Dus mensen willen in een soort geloofskledij lopen tijdens de dag in school en op hun werk.... Wel kijk wil dit zeggen dat je bezig bent met gans de dag uw geloof te doen, en dat je niet bezig bent met uw werk... Er is een scheiding tussen werk/geloof tussen wereldse dingen/geloofsdingen dus ja in feite kan ook wederom dit niet.
brother paul is offline  
Oud 15 augustus 2016, 22:06   #325
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht

concreet:

Scheiding tussen Kerk en Staat inderdaad...
bembem is offline  
Oud 15 augustus 2016, 22:17   #326
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dit hou je toch niet voor mogelijk...waarom werk je nog steeds niet, je kon toch beginnen met dienstencheques?
En dan wordt er van jou geprofiteerd, wanneer jij de RVA oplicht en gekort wordt in je uitkering..nee echt, slaat toch alles..
Niet dat ik je armoede toe wens, maar je kon gaan werken, je kiest hier dan zelf wel voor.
Dat is het niet Alice, het is door een bijna absurd gedoe, maar ik ben er gelukkig soon vanaf. Kan ik eindelijk genieten.
bembem is offline  
Oud 15 augustus 2016, 22:25   #327
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat is een flagrante leugen. De zoveelste.
Ik ga geen nietes-welles doen, Geertvdb's en mijn standpunten staan zoals men kan lezen uitgelegd.
bembem is offline  
Oud 15 augustus 2016, 22:38   #328
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Grappig en tragisch tegelijk, je antwoord bevestigd de beschrijving in de link.
Het is boter aan de galg. Zowel met bembem als met haar vriendje. Zij hebben alles weerlegd. Niet jij, en daarmee uit.
Dat ging zo over de mythe die allang was ontkracht dat niet alle Duitsers op de hoogte waren van wat er in de kampen gebeurde. Zo ging het ook met het boek van Hitler waarin hij schreef hoe van de Joden af te geraken. Of je dat "van de Joden af geraken" noemt, hen vergassen, vermoorden, lozen, of het de endlösing noemt, het komt allemaal op hetzelfde neer, maar dat snapte geert niet.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 augustus 2016 om 22:39.
Knuppel is offline  
Oud 15 augustus 2016, 22:45   #329
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ga geen nietes-welles doen, Geertvdb's en mijn standpunten staan zoals men kan lezen uitgelegd.
Tegenover jullie standpunten staan andere die niet alleen veel beter werden uitgelegd maar ook gestaafd.
Oud 15 augustus 2016, 22:56   #330
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is het niet Alice, het is door een bijna absurd gedoe, maar ik ben er gelukkig soon vanaf. Kan ik eindelijk genieten.
Absurd gedoe of opnieuw op diefstal betrapt in de schoenenreus of het Kruidvat?

Eindelijk genieten. Wijk je daarvoor uit naar bangkok of staan je vingerafdrukken en foto nog ergens geafficheerd?
Oud 15 augustus 2016, 23:08   #331
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is boter aan de galg. Zowel met bembem als met haar vriendje. Zij hebben alles weerlegd. Niet jij, en daarmee uit.
Dat ging zo over de mythe die allang was ontkracht dat niet alle Duitsers op de hoogte waren van wat er in de kampen gebeurde. Zo ging het ook met het boek van Hitler waarin hij schreef hoe van de Joden af te geraken. Of je dat "van de Joden af geraken" noemt, hen vergassen, vermoorden, lozen, of het de endlösing noemt, het komt allemaal op hetzelfde neer, maar dat snapte geert niet.
Vernoemde forummers ea ontkenners zijn steeds welkom om hun onwetendheid over sommige zaken te etaleren, zodat hun intellectuele leegheid daarover kan gevuld worden met feiten die aantoonbaar gebeurd zijn en het licht van de geschiedenis een andere teint geven.

Ook voor de niet-deelnemende meelezers van draden als deze, vermoed ik dat bijkomende en gedocumenteerde info mbt die bepaalde periode uit de Europese geschiedenis, een welkomend gegeven is waarvan men weinig tot niets kan terugvinden in de uitgaven van de poco-lectuur daarover.
Alleen al daarom is het mi niet allemaal boter aan de galg.
Oud 15 augustus 2016, 23:23   #332
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik help het je hopen. Zelf heb ik een aantal postst van jou opgeslagen, maar ik vrees dat ik de enige ben die zich daar de moeite voor doet. Dit is en internetforum. De bladzijde hoeft maar omgeslagen te worden en er is vergeten wat op de vorige pagina staat.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 augustus 2016 om 23:24.
Knuppel is offline  
Oud 15 augustus 2016, 23:47   #333
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik help het je hopen. Zelf heb ik een aantal postst van jou opgeslagen, maar ik vrees dat ik de enige ben die zich daar de moeite voor doet.
Je doet me teveel eer aan, beste Knuppel, maar toch bedankt.

Citaat:
Dit is en internetforum. De bladzijde hoeft maar omgeslagen te worden en er is vergeten wat op de vorige pagina staat.
Dat klopt, niets is zo vluchtig als de media.
Wat vandaag de focus is, is morgen al vergeten en overmorgen geschiedenis.

Hoe dan ook, de waarheid verdient haar plaats in de wereld, hoe klein dat ook is zoals bv dit forum, maar het is dan ook een van de weinige plekjes van de internetjungle dat ik ten zeerste waardeer en waar nog met rechte pen kan geschreven worden binnen de marges van wetgeving daaromtrent.
Wie geïnteresseerd is/raakt in het onderwerp, kan dan zelf verder onderzoek ernaar doen en veel meer hoeft dat voor mij niet te zijn.
Oud 16 augustus 2016, 01:28   #334
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Vernoemde forummers ea ontkenners zijn steeds welkom om hun onwetendheid over sommige zaken te etaleren, zodat hun intellectuele leegheid daarover kan gevuld worden met feiten die aantoonbaar gebeurd zijn en het licht van de geschiedenis een andere teint geven.

Ook voor de niet-deelnemende meelezers van draden als deze, vermoed ik dat bijkomende en gedocumenteerde info mbt die bepaalde periode uit de Europese geschiedenis, een welkomend gegeven is waarvan men weinig tot niets kan terugvinden in de uitgaven van de poco-lectuur daarover.
Alleen al daarom is het mi niet allemaal boter aan de galg.
Zionisten waren vooral begaan met de staat Israël, dat wil nog niet zeggen dat zij de Joden uit de diaspora geëxtermineerd wilden zoals je berichten doen uitschijnen. Geertvdb en ik hadden het trouwens i repeat over iets anders.
bembem is offline  
Oud 16 augustus 2016, 01:58   #335
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Het enige waar Koolzaad goed voor is, is om er olie uit te persen.
Oud 16 augustus 2016, 02:06   #336
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

En blijven ontkennen...
.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline  
Oud 16 augustus 2016, 02:16   #337
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
En blijven ontkennen...
.
De waarheid ontkennen brengt geld in het laatje, je hoort erbij, je wordt uitgenodigd voor feestjes en zo. Menselijk, al te menselijk.
Oud 16 augustus 2016, 10:32   #338
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Genieten..van je uitkering en niets doen, terwijl je hier bange muis speelt die " vervolgd" dreigt te worden? Of ga je binnenkort eens aan het werk?
alice is offline  
Oud 16 augustus 2016, 10:51   #339
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Maatschappelijk-culturele ontworteling speelt m.i. een niet onaanzienlijke rol. Mensen met een moslimachtergrond hebben meer kans om gedesoriënteerd te raken in een westerse maatschappij. De culturele afstand is te groot.

Je ziet dat gebrek aan worteling ook bij bekeerlingen �* la 'Younes' en 'Jejoen'. Dat zijn in wezen op drift geraakte jongeren.

'Deradicalisering' klinkt leuk, maar de hamvraag is: wat stel je ervoor in de plaats? Wat heb je die mensen te bieden?
Inderdaad. Een gefaald integratiebeleid is de oorzaak. Men kijkt tegenwoordig enkel naar de aanleidingen: slechte jeugd, ongewest, ongewild... Men kijkt niet naar hun salafistische opvoeding in een Westerse staat. Ze zijn in de war omdat multiculturalisme stelt dat alle culturen gelijkwaardig zijn, en ik denk niet dat dat de moslimcultuur homo's, lesbiennes, katholieken en atheïsten gelijkwaardig beschouwd aan moslims. Met zo'n instelling is multiculturalisme onmogelijk als verdraagzaamheid maar van 1 kant komt. (kwam?)

Een mooi voorbeeld hiervan is Raif Badawi (رائف بدوي). Deze Saoedische man is ter dood veroordeeld omdat hij zei dat atheïsten, joden, katholieken en moslims gelijkwaardig zijn.

Het bewijs dat moslimcultuur zich niet KAN integreren in een andere, omdat ze zichzelf altijd beter of juister zullen vinden dan anderen.

Laatst gewijzigd door IJsboer : 16 augustus 2016 om 10:54.
IJsboer is offline  
Oud 16 augustus 2016, 11:19   #340
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Inderdaad. Een gefaald integratiebeleid is de oorzaak. Men kijkt tegenwoordig enkel naar de aanleidingen: slechte jeugd, ongewest, ongewild... Men kijkt niet naar hun salafistische opvoeding in een Westerse staat. Ze zijn in de war omdat multiculturalisme stelt dat alle culturen gelijkwaardig zijn, en ik denk niet dat dat de moslimcultuur homo's, lesbiennes, katholieken en atheïsten gelijkwaardig beschouwd aan moslims. Met zo'n instelling is multiculturalisme onmogelijk als verdraagzaamheid maar van 1 kant komt. (kwam?)

Een mooi voorbeeld hiervan is Raif Badawi (رائف بدوي). Deze Saoedische man is ter dood veroordeeld omdat hij zei dat atheïsten, joden, katholieken en moslims gelijkwaardig zijn.

Het bewijs dat moslimcultuur zich niet KAN integreren in een andere, omdat ze zichzelf altijd beter of juister zullen vinden dan anderen.
Integratie heeft binnen islam dan ook een andere betekenis. Daar had ik ooit met salafisten discussie over.
Voor hen kan islam overal ter wereld worden toegepast, omdat ze integreert, wat wil zeggen" wat niet door islam verboden wordt, of waar geen regelgeving over bestaat, mag binnen culturen blijven bestaan".
Als voorbeeld werd( jawel!) vrouwenbesnijdenis gegeven. Dit is al ouder dan islam, cultureel bepaald maar omdat islam dit niet expliciet verbiedt of aanbeveelt, kon het gebruik blijven bestaan.

Wat integratie nooit kan zijn, wat volgens hen iedere regelgeving, gebruik, traditie die je af brengt van het pad van Mohammed, wat niet betekent dat er geen vooruitgang mogelijk zou zijn.
Als voorbeeld kwam" je mag gerust met een auto rijden, maar wie rijdt,en waar je naartoe gaat, moet in overeenstemming zijn met doelstellingen die in overeenstemming zijn met islam. Een collega een lift geven die te veel gedronken heeft mag niet. Je mag zelfs niet in de buurt van alcohol komen.
Dus ook niet meerijden met een collega die naar een personeelsfeest gaat waar ook alcohol gedronken wordt door anderen.
Hoe je daar tot integratie moet komen, is een vraag die nooit beantwoord werd. Integendeel, er werd gedaan alsof die mensen met deze mening geen probleem vormden.

Laatst gewijzigd door alice : 16 augustus 2016 om 11:21.
alice is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be