Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2016, 16:40   #21
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Heb je Heylen M gezien gisteren hij was weer het sletje van de Marokkaanse met zijn reportages ... wat een zielige ventje en hoe hij zich graag verlaagd voor de moslims te dienen... het ligt er ZO dik op ..man toch , wat zit daar toch allemaal achter VRT - krijgen ze iets voor die zeik te promoten of wat is dat toch allemaal ...
Ik heb het niet gezien. Het is hun job. Iets anders mogen ze niet zeggen.
Heylen ging ooit in Amerika de auteur en alcoholist Charles Bukowski interviewen. Hij moest meedrinken anders wilde Bukowski niets zeggen.
Hij heeft drie dagen ziek in zijn bed gelegen. Dat was de enige keer dat ik hem grappig vond.

Laatst gewijzigd door Gamla : 16 augustus 2016 om 16:41.
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2016, 16:46   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
We moeten de moslim duidelijk maken dat het assimileren is of het afbollen.
Ruilen we in het Westen dan onze vrijheid in voor op het opleggen van een bepaalde monocultuur met daarbij horende opvattingen? Waar is de vrijheid van denken? Waar is de vrijheid van handelen?

Ongetwijfeld ontstaan er problemen door bepaalde concentratie moslims binnen onze samenleving, maar ik zie hier mensen in toenemende mate pleiten om onze eigen vrijheden terug te schroeven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2016, 21:29   #23
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Drie dagen nadat de burgemeester van Cannes de boerkini op het strand verbood veroorzaakt een foto van badende vrouwen in boerkini "onrust" in Corsica.

Degenen die naar Corsica op vakantie gaan zijn dus verwittigd. Vrouwen die in boerkini pootje baden is leuk om te zien, maar je mag er geen foto's van maken anders loop je kans dat je wagen in brand wordt gestoken.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-Corsica.dhtml

Een "bekeerde" Gentse studente geneeskunde staat op de boerka-barrikaden.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20120607_00175983

Neen, dit komt niet uit de mond van Dewinter maar uit die van De Gucht.

http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...-kwetsen.dhtml

En lap!

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150224_01546493

LapII

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...zwemmers.dhtml

De omgekeerde wereld

http://www.bladna.nl/marokkaanse-zwe...ini,08936.html
Interessante bijdrage uit de pers van Algerije, een Moslimland:

"«Persister �* défier les règles les plus élémentaires pour garantir la sécurité sur les lieux publics en France, en portant niqab, burka et autre accoutrement qui ne sont en rien garants d'une proximité particulière avec Dieu ni d'une dévotion plus authentique, traduit au mieux une méconnaissance de l'islam et au pire un endoctrinement lamentable et d'autant plus pitoyable que nous en connaissons les officines et le degré zéro d'évolution de leurs mandants», écrivent encore les auteurs.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2016, 06:53   #24
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Interessante bijdrage uit de pers van Algerije, een Moslimland:

"«Persister �* défier les règles les plus élémentaires pour garantir la sécurité sur les lieux publics en France, en portant niqab, burka et autre accoutrement qui ne sont en rien garants d'une proximité particulière avec Dieu ni d'une dévotion plus authentique, traduit au mieux une méconnaissance de l'islam et au pire un endoctrinement lamentable et d'autant plus pitoyable que nous en connaissons les officines et le degré zéro d'évolution de leurs mandants», écrivent encore les auteurs.
In welk opzicht is die bijdrage interessant? De schrijver van die lijnen zit immers verkeerd: nikaab, boerka e.d. zijn in Frankrijk (en België) verboden omwille van het feit dat het gezicht niet langer zichtbaar is. Dat is een essentieel element.
Oud 17 augustus 2016, 07:57   #25
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ruilen we in het Westen dan onze vrijheid in voor op het opleggen van een bepaalde monocultuur met daarbij horende opvattingen? Waar is de vrijheid van denken? Waar is de vrijheid van handelen?

Ongetwijfeld ontstaan er problemen door bepaalde concentratie moslims binnen onze samenleving, maar ik zie hier mensen in toenemende mate pleiten om onze eigen vrijheden terug te schroeven.
Onze verworven vrijheden keren zich tegen ons.
Je kan toch niet verwachten dat Europeanen verder gaan toekijken op het islamiseren van hun continent? Wie spreekt van een monocultuur?
Wij hebben gewoon onze eigen normen en waarden en dienen die consequent uit te dragen, afgetoetst op de bevolking via referenda.
Europa dient tegelijk een secularisme in te voeren en de zever consequent afhandelen.

Van mijn part mogen moslima's zich kleden hoe ze willen. Maar als er een boerkiniverbod is wegens hygiënische redenen valt daar weinig aan te doen. Dan is dat aanpassen aan de situatie of niet gaan zwemmen.
Het hoeft niet de andere kant op te gaan en men zou zoiets ook niet mogen vragen.
Nu een boerkiniverbod op strand vind ik dom. Het strand is geen badhuis. Op dat vlak kan ik mij wel aanpassen en de andere kant opkijken. Maar wat als ik het morgen langs alle kanten begin te zien?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2016, 07:58   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
U stelt nu: onze eigen beschaving is onze zwakheid. Als bekentenis kan dat wel tellen.
Oud 17 augustus 2016, 07:59   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan toch niet verwachten dat Europeanen verder gaan toekijken op het islamiseren van hun continent? Wie spreekt van een monocultuur?
Wij hebben gewoon onze eigen normen en waarden en dienen die consequent uit te dragen, afgetoetst op de bevolking via referenda.
Europa dient tegelijk een secularisme in te voeren en de zever consequent afhandelen.
U spreekt met dubbele tong. Bij onze "eigen normen en waarden" hoort ook de godsdienstvrijheid, de vrijheid zich binnen de krijtlijnen van de wet te kleden zoals men wil.

U wil dat schijnbaar allemaal afschaffen. U wil ze niet consequent uitdragen, maar consequent afschaffen.
Oud 17 augustus 2016, 08:01   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van mijn part mogen moslima's zich kleden hoe ze willen. Maar als er een boerkiniverbod is wegens hygiënische redenen valt daar weinig aan te doen. Dan is dat aanpassen aan de situatie of niet gaan zwemmen.
Het hoeft niet de andere kant op te gaan en men zou zoiets ook niet mogen vragen.
Nu een boerkiniverbod op strand vind ik dom. Het strand is geen badhuis. Op dat vlak kan ik mij wel aanpassen en de andere kant opkijken. Maar wat als ik het morgen langs alle kanten begin te zien?
Is de norm dan uw eigen beleving: wat mij stoort, moet verboden worden? Niet echt consequent gedacht in relatie tot die "eigen normen en waarden", hoor.
Oud 17 augustus 2016, 08:11   #29
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Is de norm dan uw eigen beleving: wat mij stoort, moet verboden worden? Niet echt consequent gedacht in relatie tot die "eigen normen en waarden", hoor.
Dat heb ik toch niet gezegd? Voor mij is het zwembad baas en geen religie.
De uitzonderingen mogen eens stoppen. Het draaide allemaal perfect, waarom al die aanpassingen?

Zij moeten zich aanpassen, niet wij. Wij zijn thuis. En als zij zich hier ook thuis voelen, prima. Maar ga geen eisen lopen stellen. Als ik als Westerling zou verhuizen naar Dubai pas ik mij ook aan. Zelfs als toerist zijn daar bepaalde regels.
Oud 17 augustus 2016, 08:13   #30
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
U spreekt met dubbele tong. Bij onze "eigen normen en waarden" hoort ook de godsdienstvrijheid, de vrijheid zich binnen de krijtlijnen van de wet te kleden zoals men wil.

U wil dat schijnbaar allemaal afschaffen. U wil ze niet consequent uitdragen, maar consequent afschaffen.
Is de islam dan conform met de godsdienstvrijheid?
Waar is mijn vrijheid van godsdienst?

Er is geen vrijheid Jan. Enkel onderdrukking. Hetzij via religie of hetzij via een regering.

Ik wil religie niet afschaffen, ik wil de invloed ervan op de maatschappij danig terugschroeven door middel van een secularisme.
Oud 17 augustus 2016, 08:17   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De uitzonderingen mogen eens stoppen. Het draaide allemaal perfect, waarom al die aanpassingen?
De geschetste problematiek speelt zich niet af in een zwembad, maar wel op het strand.

Gaat het om een zwembad, dan vind ik het normaal dat de leiding de kledingcode bepaalt. Dat doen de meeste zwembaden trouwens al langer dan vandaag.
Oud 17 augustus 2016, 08:34   #32
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
De geschetste problematiek speelt zich niet af in een zwembad, maar wel op het strand.

Gaat het om een zwembad, dan vind ik het normaal dat de leiding de kledingcode bepaalt. Dat doen de meeste zwembaden trouwens al langer dan vandaag.
Als een burgemeester een verbod geeft op het strand is dat ook de leiding die de kleding code bepaalt. Dus, uw punt is?
fallen_angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2016, 08:38   #33
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is de islam dan conform met de godsdienstvrijheid?
Waar is mijn vrijheid van godsdienst?
Verkeerde vragen, daar de rechtstaat uitgaat van "handelingen" en "burgers". Als een burger meent dat hij in naam van de godsdienstvrijheid zijn vrouw kan afranselen, dan zal hij de wind van voor krijgen: het gaat immers om een handeling die ingaat tegen de wetten op de integriteit van iedere burger.
Oud 17 augustus 2016, 08:40   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Als een burgemeester een verbod geeft op het strand is dat ook de leiding die de kleding code bepaalt. Dus, uw punt is?
Kan diezelfde burger ook een kledingcode opleggen in de straat, op de pleinen...? Hier gaat het, net als bij het strand, om de openbare ruimte.
Oud 17 augustus 2016, 08:41   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wil religie niet afschaffen, ik wil de invloed ervan op de maatschappij danig terugschroeven door middel van een secularisme.
Wat is "secularisme" anders dan een bepaalde visie? U wil dus blijkbaar iedereen uw visie opleggen. Als dat niet volledig haaks staat op onze westerse normen en waarden.
Oud 17 augustus 2016, 08:42   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zij moeten zich aanpassen, niet wij. Wij zijn thuis. En als zij zich hier ook thuis voelen, prima. Maar ga geen eisen lopen stellen. Als ik als Westerling zou verhuizen naar Dubai pas ik mij ook aan. Zelfs als toerist zijn daar bepaalde regels.
Als iemand in een boerkini loopt, zal mijn vrouw niet de indruk ervaren dat zij zich moet aanpassen aan die moslima. Net zoals ik ook geen enkele morele druk ervaar wanneer er een Hare Krishna in de straat loopt met een safraankleurig gewaad of een Sikh met een tulband.

Is die "andere" aanwezigheid dan zo bedreigend voor u? Staat u als westerling dan zo zwak in uw schoenen?
Oud 17 augustus 2016, 08:43   #37
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Kan diezelfde burger ook een kledingcode opleggen in de straat, op de pleinen...? Hier gaat het, net als bij het strand, om de openbare ruimte.
Als er genoeg draagkracht is, en de burgemeester voelt zich gesteund door de meerderheid van de gemeenschap, waarom niet?
Oud 17 augustus 2016, 08:43   #38
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Daarnaast, er is toch altijd een kledingcode in openbare ruimtes?

Laatst gewijzigd door fallen_angel : 17 augustus 2016 om 08:44.
Oud 17 augustus 2016, 08:47   #39
djoebidoebidoe
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wat is "secularisme" anders dan een bepaalde visie? U wil dus blijkbaar iedereen uw visie opleggen. Als dat niet volledig haaks staat op onze westerse normen en waarden.
Daar slaat u de bal mis. Secularisme wilt de maatschappij juist beschermen tegen opdringerige "visies".
djoebidoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2016, 09:08   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Als er genoeg draagkracht is, en de burgemeester voelt zich gesteund door de meerderheid van de gemeenschap, waarom niet?
Wat als de meerderheid besluit om bikini's te verbieden en enkel volle zwempakken toe te laten?

Waarom niet?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be