![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Heylen ging ooit in Amerika de auteur en alcoholist Charles Bukowski interviewen. Hij moest meedrinken anders wilde Bukowski niets zeggen. Hij heeft drie dagen ziek in zijn bed gelegen. Dat was de enige keer dat ik hem grappig vond.
Ex Gladio Libertas Laatst gewijzigd door Gamla : 16 augustus 2016 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ongetwijfeld ontstaan er problemen door bepaalde concentratie moslims binnen onze samenleving, maar ik zie hier mensen in toenemende mate pleiten om onze eigen vrijheden terug te schroeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"«Persister �* défier les règles les plus élémentaires pour garantir la sécurité sur les lieux publics en France, en portant niqab, burka et autre accoutrement qui ne sont en rien garants d'une proximité particulière avec Dieu ni d'une dévotion plus authentique, traduit au mieux une méconnaissance de l'islam et au pire un endoctrinement lamentable et d'autant plus pitoyable que nous en connaissons les officines et le degré zéro d'évolution de leurs mandants», écrivent encore les auteurs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan toch niet verwachten dat Europeanen verder gaan toekijken op het islamiseren van hun continent? Wie spreekt van een monocultuur? Wij hebben gewoon onze eigen normen en waarden en dienen die consequent uit te dragen, afgetoetst op de bevolking via referenda. Europa dient tegelijk een secularisme in te voeren en de zever consequent afhandelen. Van mijn part mogen moslima's zich kleden hoe ze willen. Maar als er een boerkiniverbod is wegens hygiënische redenen valt daar weinig aan te doen. Dan is dat aanpassen aan de situatie of niet gaan zwemmen. Het hoeft niet de andere kant op te gaan en men zou zoiets ook niet mogen vragen. Nu een boerkiniverbod op strand vind ik dom. Het strand is geen badhuis. Op dat vlak kan ik mij wel aanpassen en de andere kant opkijken. Maar wat als ik het morgen langs alle kanten begin te zien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U wil dat schijnbaar allemaal afschaffen. U wil ze niet consequent uitdragen, maar consequent afschaffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De uitzonderingen mogen eens stoppen. Het draaide allemaal perfect, waarom al die aanpassingen? Zij moeten zich aanpassen, niet wij. Wij zijn thuis. En als zij zich hier ook thuis voelen, prima. Maar ga geen eisen lopen stellen. Als ik als Westerling zou verhuizen naar Dubai pas ik mij ook aan. Zelfs als toerist zijn daar bepaalde regels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar is mijn vrijheid van godsdienst? Er is geen vrijheid Jan. Enkel onderdrukking. Hetzij via religie of hetzij via een regering. Ik wil religie niet afschaffen, ik wil de invloed ervan op de maatschappij danig terugschroeven door middel van een secularisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaat het om een zwembad, dan vind ik het normaal dat de leiding de kledingcode bepaalt. Dat doen de meeste zwembaden trouwens al langer dan vandaag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als een burgemeester een verbod geeft op het strand is dat ook de leiding die de kleding code bepaalt. Dus, uw punt is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verkeerde vragen, daar de rechtstaat uitgaat van "handelingen" en "burgers". Als een burger meent dat hij in naam van de godsdienstvrijheid zijn vrouw kan afranselen, dan zal hij de wind van voor krijgen: het gaat immers om een handeling die ingaat tegen de wetten op de integriteit van iedere burger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan diezelfde burger ook een kledingcode opleggen in de straat, op de pleinen...? Hier gaat het, net als bij het strand, om de openbare ruimte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is "secularisme" anders dan een bepaalde visie? U wil dus blijkbaar iedereen uw visie opleggen. Als dat niet volledig haaks staat op onze westerse normen en waarden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is die "andere" aanwezigheid dan zo bedreigend voor u? Staat u als westerling dan zo zwak in uw schoenen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als er genoeg draagkracht is, en de burgemeester voelt zich gesteund door de meerderheid van de gemeenschap, waarom niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Daarnaast, er is toch altijd een kledingcode in openbare ruimtes?
Laatst gewijzigd door fallen_angel : 17 augustus 2016 om 08:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Gouverneur
|
![]() Daar slaat u de bal mis. Secularisme wilt de maatschappij juist beschermen tegen opdringerige "visies".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |