![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U gaat de islam trouwens niet weghouden met een boerkiniverbod. Verkeerde analyse, daardoor verkeerde oplossing en bijgevolg ook geen enkel effect. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister-President
|
![]() [quote=Jan van den Berghe;8200859]U stelt hier iets heel anders, nl. de islam als ideologisch kader. Hier gaat het over de relatie tussen onze wetten en boerkini.
U blijft dus stellen: "We gaan de vrijheid inperken om de vrijheid te beschermen". Alleen klopt het niet: er is geen aanslag op onze vrijheden als een vrouw in boerkini op het strand zit. Geen enkele.[/QUOTE] en hoelang gaat dit duren denk je. Ja, moslimmannetjes zijn van die aard dat ze, wanneer talrijk genoeg, dit over zich heen gaan laten gaan. U ziet echt het gevaar niet in van de politieke islam. En ja, alles vertrekt vanuit de ideologie. Je hebt de ideologische politieke islam, de revolutionaire, de jihadistische en de totalitaire. Dat is echt wel de volgorde waar je hebt best rekening mee houdt hoor. Kijk eens verder dan een loutere wettekstje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals het een verkeerde veronderstelling is dat kledingcode slechts door de man wordt opgelegd en de vrouwen het willoos ondergaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Niemand kan er toch tegen zijn dat een kledingstuk dat symbool staat voor een ideologie dat vrouwen een tweederangspositie toebedeelt, verboden wordt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Perverse effecten! De boerkini zal tot een geuzensymbool verheven worden, en men zal weer kunnen beweren dat men geviseerd wordt (sprak dat maar eens tegen bovendien...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wel grappig gans dat boerkini verhaal, en dat er sommigen zijn die dat verdedigen omdat ze denken dat dit uit vrije wil is. Het een oplossing voor een probleem die zich stelt door de sharia, namelijk dat een vrouw niet onbedekt buiten mag, omdat een vrouw van nature onrein en onzedig is. Dus eigenlijk wat die boerkini dragers zeggen is: andere mannen mogen mij niet zijn, anders zullen ze mij willen verleiden en zwak dat ik ben, zal ik daaraan toegeven. Dat op zich zou normale feministen al moeten doen steigeren, maar neen, "vrijheid". Compleet geschifte situatie dus, en al degene die dit soort zaken verdedigen moeten dringend eens het verschil leren tussen vrijheid en religieuze onderwerping. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aha, dus geen vrijheid meer? We verbieden orthodox Joodse vrouwen ook om nog langer een pruik te dragen, lange rokken en kousen? Of waarom doen ze het dan wel? Om zich te beschermen tegen de zon?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niet in alle gevallen. Ook veel vrouwen dragen bewust een hoofddoek, om aan te tonen dat ze de politieke islam aanhangen. En dat is provocatie. Dit zou het niet zijn als het gewoon vrome mensjes zijn van een niet gewelddadig geloof. Maar dat is niet het probleem: de islam en de koran is allebehalve vreedzaam. Als je een symbool van de politieke islam bewust draagt, komt dat op hetzelfde neer als de hitlergroet brengen. en nee, kan zijn dat dat niet verboden is, maar kijk tot wat dat geleid heeft tijdens en voor WOII. Velen gaven het nazisme het voordeel van de twijfel. Had er eenw ettelijk Kader bestaan om nazsime te verbieden, dat was Europa niet in puin in 1945. We kunnen toch niet zo legalistisch fatalistisch zijn en onze Eigen ondergang aanschouwen, voor het heil van het legalisme en democratie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom zie ik geen reden om de zaak op te blazen. Zeker in België, waar het probleem zich gewoonweg niet stelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() U hebt uw intentieproces al gemaakt, ik doe geen moeite meer. Ik heb mogen aanschouwen hoe u als pseudo psycholoog redeneert op basis van niets, dus beter in eigen boezem kijken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunt u dan echt niet omgaan met andere meningen? Ooit meegemaakt hoe je eigen kinderen je kunnen provoceren? Dan vraag ik mij af hoe je daar als ouder mee omgaat... Als christen kan ik het dragen van een Thorhamertje even goed als provocatie ervaren? Thorhamertjes verbieden? Uw referentiekader bepaalt niet de wet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fallen_angel : 17 augustus 2016 om 09:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U blijft uiterlijke gedragingen door elkaar haspelen met intenties. Alleen oordeelt de overheid niet over het laatste. U probeert al de hele tijd een proces te voeren over intenties.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Fout, bron: geschiedenis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waarom haatpredikers in moskeeën verbieden en het dragen van een boerkini niet? Het dragen van islamitische symbolen is niet enkel politiek, zoals reeds uitgelegd, maar ook maatschappelijk: nl de vrouw verwijzen tot een tweederangsrol, haat eraan herinneren dat ze onrein en onzedig is, hetgeen toch een duidelijke onderdrukking is. Ik dacht dat wij een beschaafd land waren waar we niemnd meer onderdrukken. |
|
![]() |
![]() |