![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Merk ik daar antisemitische gedachtegoed? |
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Echt? Het onderwerp is dat bij ons iedereen vrij is zich te kleden zoals hij of zij dat wil. Ook moslims, net zoals alle andere burgers.
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Zulke tendenzen steken nu ook hier de kop op. Zie bijvoorbeeld het gepest in het Atheneum. |
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
We houden die graag zo vrij mogelijk maar indien blijkt dat die vrijheid gebruikt wordt om mensen te onderdrukken, kunnen we die verstrengen. |
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, omdat er een overduidelijke relatie: als je stelt dat sluiers en boerkini's verboden moeten worden, omdat ze, naar men veronderstelt, door de vrouwen als onderdrukkend worden ervaren,
... dan ben ik benieuwd hoe u de orthodox Joodse regels voor vrouwenkleding invult. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er bestaat geen enkele wet of gemeentelijke bepaling die boerkini's verbiedt. En als er nog andere kledingvoorschriften voor de openbare ruimte bestaan in België, hoor ik dat graag van u. Ik ben benieuwd. |
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Alweer die intentieverklaring: u beweert, onbewezen, dat een vrouw met een boerkini onderdrukt wordt. Voor de rechtbank zal die argumentatie regelrecht afgeknald worden, omdat u niet uitgaat van feiten, maar van veronderstellingen. Hoe weet u immers hoe moslima's dat ervaren, net zoals men zich kan afvragen hoe in bepaalde christelijke groepen vrouwen de kledingvoorschriften daar ervaren?
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik zeg: bij gelovigen is het bon ton om kleding te gebruiken om mensen te onderdrukken. Daarom moeten we dat tegengaan Jij antwoord: Mag ik dan mijn vrouw afkloppen? ? |
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U herhaalt voor de zoveelste keer een pure veronderstelling. Hebt u immers alle moslima's gehoord over deze zaak? Laat ik u iets vertellen: ik ken praktizerende moslims en moslima's. Die laatsten beschouwen de sluier niet als een middel om hen te onderdrukken, wel integendeel.
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Als ik zie dat mannen religieus georganiseerd vrouwen proberen te verplichten om bepaalde kleren te dragen - via psychologische druk, via de wet en uiteindelijk via geweld - dan durf ik de beslissing maken dat we die vrouwen daartegen moeten beschermen. Volgens uw flutargument van de rechtbank zou ik morgen met een bomgordel naar het strand mogen gaan want u weet totaal niet wat mijn intenties daarmee zijn, en vrijheid = blijheid. |
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|