![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is helemaal niet of je " de vrijheid hebt al of niet je lichaam te tonen" maar wel of wij uit naam van tolerantie, kledij die vanuit een religieus standpunt wordt gedragen, en vertrekt van waarden en normen die volledig in strijd zijn met onze cultuur en wetgeving ( seksuele verantwoordelijkheid) moeten toelaten. Dat is ronduit dwang, en dat is afgelopen, het wordt tijd. Is is ook onzin te stellen dat armen en benen van mij bloot moeten. Waarom dit belangrijk is, werd al oeverloos uitgelegd, we vormen een samenleving, die maar kan overleven wanneer naast de grote individuele vrijheid die we bieden, ook principes staan die niet onderhandelbaar zijn, niet ter discussie staan, en bindend voor iedereen, ongeacht origine of levensbeschouwelijke overtuiging. Dat mannen zelf de verantwoordelijkheid dragen voor hun handelen, en niet vrouwen, is er zo een. Bovendien, wat is er onzedelijk aan een bakpak, armen en benen die gezien worden??? Levensovertuiging of origine staan niet boven de verworvenheden van vrouwen hier, dat moslims daar anders over denken weten we, maar in dit land is dat anders denken ondergeschikt aan de heersende waarden en normen. Dat ontkennen wat je met het dragen van een bourkini doet,maken een bourkini aanstootgevend, voor steeds meer mensen. Vraagt u nu echt waarom binnen islam , tegenover het Westen vrouwen minderwaardig zouden zijn? Ik zie niet in, ongeacht of een vrouw zelf kiest voor een bourkini of niet, waarom we die dracht niet zouden aanpakken. Wanneer dit tot gevolg heeft dat iemand dan niet zou mogen zwemmen, zet dat die kraaiers over gelijkwaardigheid ineens in hun hemd. Ik ga me niet meer verdiepen in wat emancipatie betekent in andere culturen, ik woon hier en niet ergens in Tunesie of Marokko. Hier betekent het dat mannen helemaal niet het recht hebben om te bepalen of je wel of niet zwemt, wat je aan hebt, zolang wat je draagt gangbaar is met onze normen en waarden. Ik zie de Westerse opvattingen over emancipatie als mijn erfgoed en daar blijven anderen van af. Hetzelfde respect moet ik opbrengen in moslimlanden, al van wederkerigheid gehoord? Dus nee,geen bourkini's omdat dit de indruk geeft dat waar dit voor staat ( opvattingen over rolpatronen mannen en vrouwen, normen en waarden)ruimte kan krijgen in onze samenleving. Dat is een duidelijk " no". Kost dit individuele vrijheid? Dat ligt aan je benadering, voor mij is dit ondergeschikt aan burgerschap. Een bakpak verhindert je niet moslima te zijn. Punt uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Banneling
|
![]() Verbied gewoon alles wat met islam te maken heeft?
Waarom ons beperken tot de boerkini? |
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedereen die het boek las weet dat het geen gewoon religie is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wanneer we daar een dictatuur van moeten maken, om ons te beschermen tegen die opkomst van bijzonder vrouwonvriendelijk gedachtengoed moet die wet er maar komen dat bourkini's verboden zijn. Tot dan beslissen burgemeesters. Blijkbaar laat de wet dat toe, gelukkig maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#329 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#330 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In uw bericht zie ik trouwens een amalgaam tussen gedachtegoed en uiterlijke tekenen, waardoor u weer in hetzelfde vaarwater komt te zetten om intenties toe te dichten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een priester in toog rondloopt, is dat trouwens volgens uw gedachtegang ook "in strijd met die moderne waarden en normen". Of toch niet? Ik zie trouwens dat u elementen als cultuur, wetgeving, normen en waarden allemaal door elkaar gooit, terwijl er een onderscheid tussen deze zaken is. Als katholiek mag ik gerust tegen de abortuswet zijn en abortus als een moreel af te keuren handeling zien. Ik mag die visie ook uiten en er zelfs voor op straat gaan. Die vrijheid komt mij toe, ook al bestaat er in België een wet die abortus toelaat. In niets stel ik hierdoor een daad die strijdig is met de wet. Hierdoor wordt duidelijk dat uw redenering niet klopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alweer een uitschuiver van formaat. Hier stelt u nu dat mensen geen uiterlijke tekenen van hun levensbeschouwing zouden mogen tonen als die, naar uw beleving, strijdig is met uw waarden en normen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#335 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is eigenlijk hilarisch. De notie "aanstootgevend" is dermate subjectief dat het niet vervat kan worden in rechtsregels. Misschien vindt u de kleding van metalfans misschien heel aanstootgevend... Of meent iemand anders dat een non in religieuze kleding niet door de beugel kan. Enzovoort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus er is geen verbinding met wat je draagt en waar dit voor staat?Uw prieter had vanmorgen gewoon zin in een jurk en morgen kan dit er een met bloemetjes zijn? Cultuur mijn beste, is niets anders dan de geschiedenis van een volk en land, wat leidt tot normen en waarden, traditie, die samen het cultureel erfgoed uitmaken. Wetgeving hangt met dat proces samen. Vandaar, ookal mag jij als katholiek nog zoveel vinden, kregen vrouwen gelijke rechten, net zoals homoseksuelen, mag abortus en euthanasie, en nog veel meer wat God " verboden " zou hebben. En ja, uw katholicisme maar deel uit van onze cultuur, de wortels zitten daar aan vast. Maar God werd wel op de parking van de samenleving gezet, tolerant als we zijn bieden we ruimte voor collectieve waanzin, maar daarom dicteert het niet de samenleving. Dat willen we zo houden, of het nu katholieken of moslims zijn. Je bent burger Jan, je religie is niets meer dan individuele keuze, ondergeschikt in deze samenleving aan hoe we willen leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen zal nu moeten blijken wat de Conseil d'Etat hierover denkt. Eens kijken of ze de intentionele verbinding tussen uiterlijk en intentie ook volgen. Ik betwijfel het sterk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En burger is geen non, en heeft de herkenbaarheid van religieuze kleding niet nodig. En ik moet de eerste metalfan nog tegenkomen die met kleren de zee in duikt omdat het niet anders mag en kan, Morele eerlijkheid zou wat vaart in de discussie kunnen geven.Probeert u eens... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk twijfelt u, het idee dat er minder tolerantie is voor religieuze intolerantie moet u wel met argusogen doen volgen...
|
![]() |
![]() |