Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2016, 19:44   #401
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Jodinnen kunnen op allerlei wijzen hun haar bedekken. De pruik is maar één van de mogelijkheden. Andere orthodoxe Joodse vrouwen dragen een tichel. En u weet ook wel dat het voorgeschreven wordt dat de Joodse getrouwde vrouw lange rokken moet dragen. En broeken niet toegelaten zijn.
En voor wat is dat allemaal? Zodat mannen niet kunnen "kijken/gluren" wat voor vlees er in de kuip ligt en misschien wel eens met een stijve zouden durven rondlopen. De nieuwste islam-mode is dan ook, vandaag het "bientjes pak"; morgen de "zacht kokende aardappelen zak" en overmorgen de "vastkokende aardappelen zak".
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2016, 19:44   #402
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
jaja, van het ogenblik dat het religieus is, is het voor u alles toegelaten en aanvaardbaar.
Nooit gesteld. Niets minder dan een leugen die u hier opdist.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2016, 19:54   #403
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
En voor wat is dat allemaal? Zodat mannen niet kunnen "kijken/gluren" wat voor vlees er in de kuip ligt en misschien wel eens met een stijve zouden durven rondlopen. De nieuwste islam-mode is dan ook, vandaag het "bientjes pak"; morgen de "zacht kokende aardappelen zak" en overmorgen de "vastkokende aardappelen zak".
Een natte bourkini laat nochtans niets aan de verbeelding over ...
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2016, 20:00   #404
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Een natte bourkini laat nochtans niets aan de verbeelding over ...
Ja maar het gaat om het "naakte vlees" principe. Want dan worden wij mannen ineens geile grotbewoners, hoor. Het is daarom ook dat de moslims in grote getallen rondhangen in alle rosse buurten van West-Europa omdat zo'n aardappelenpak nu éénmaal niet zo sexy is.
Oud 20 augustus 2016, 20:12   #405
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jodinnen kunnen op allerlei wijzen hun haar bedekken. De pruik is maar één van de mogelijkheden. Andere orthodoxe Joodse vrouwen dragen een tichel. En u weet ook wel dat het voorgeschreven wordt dat de Joodse getrouwde vrouw lange rokken moet dragen. En broeken niet toegelaten zijn.
Jajaja... en wees er maar van overtuigd dat er veel zeer gelovige joodse families zijn waar er doodeenvoudig op gelet wordt dat hun kledij niet al te opzichtig is. Meer niet. Al uw verhalen van pruiken, ultra lange rokken, tichels, pruiken enz. komen daar niet aan te pas.
Je sleurt dat er allemaal bij omdat het u een beetje op de heupen werkt dat de moslimvrouwen eens extra in het vizier worden genomen. Maar daarover hoef je niet verbaasd te zijn. Mochten de moslims in onze samenleving slechts even weinig problemen veroorzaken als de Joden dan zou er ook veel minder over geschreven en gepraat worden.
Oud 20 augustus 2016, 20:15   #406
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jajaja... en wees er maar van overtuigd dat er veel zeer gelovige joodse families zijn waar er doodeenvoudig op gelet wordt dat hun kledij niet al te opzichtig is. Meer niet. Al uw verhalen van pruiken, ultra lange rokken, tichels, pruiken enz. komen daar niet aan te pas.
Je sleurt dat er allemaal bij omdat het u een beetje op de heupen werkt dat de moslimvrouwen eens extra in het vizier worden genomen. Maar daarover hoef je niet verbaasd te zijn. Mochten de moslims in onze samenleving slechts even weinig problemen veroorzaken als de Joden dan zou er ook veel minder over geschreven en gepraat worden.
Echt wel merkwaardig hoe jullie steeds weer uitgaan van allerlei intentieverklaringen. Werkt er iets op mijn zenuwen? Ja, maar niet wat u daarvan maakt. Wel het feit dat mensen in naam van de vrijheid onnadenkend pleiten om die vrijheden juist terug te schroeven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2016, 21:04   #407
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
jaja, van het ogenblik dat het religieus is, is het voor u alles toegelaten en aanvaardbaar. Gij ziet de wereld als één groot klooster.

Een goudvis in een visbak met groen water denkt dat de hele kamer groen geworden is.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2016, 21:09   #408
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Echt wel merkwaardig hoe jullie steeds weer uitgaan van allerlei intentieverklaringen. Werkt er iets op mijn zenuwen? Ja, maar niet wat u daarvan maakt. Wel het feit dat mensen in naam van de vrijheid onnadenkend pleiten om die vrijheden juist terug te schroeven.
Zakenlui kunnen doen wat ze willen in hun eigen zaak. Als die wat meer ballen kregen, stond er ook op grote borden boven de "carrefour": Geen hoofddoeken hier binnen. Je verbiedt dat langzaam maar zeker op meer en meer plaatsen en dan kunnen die religieuzen maar thuis wat op hun kin kloppen en kunnen de leuke/toffe mensen buiten komen en doen waar ze zin in hebben. Net zoals de saaie religioten met hun bakkes tot de grond nu overal de sfeer willen gaan vergallen met langzaam maar zeker overal hun regeltjes op te leggen.
Oud 20 augustus 2016, 21:31   #409
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebt u ooit een moslima die vraag gesteld?
Welke vraag?
Of ze moslima is?
En hoe hun boek heet?
En wat daar zoal in staat?
En of ze de leer van mohamed maw; islam, volgt, moslima zijnde?

Laatst gewijzigd door SDX : 20 augustus 2016 om 21:34.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 00:56   #410
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En weer bevat uw alinea dezelfde fout: uitgaan van het feit dat een boerkini (en bij uitbreiding een hijab) een uiting zou zijn van intoleratie en als middel dient om een bepaalde levensvisie anderen op te dringen.
Een andere mening dan de uwe? Ja dat moet dan wel een fout zijn toch?
Denk dat mijn standpunt duidelijk is, ik weet dat onze culturele bagage waar het zelfbeschikkingsrecht en gelijkheid man en vrouw betreft, superieur is aan hoe islam dit benadert, en bijgevolg moeten we niet per definitie iedere uiting van die religie toelaten. En ja een bourkini is een uiting van die intolerante islam, of denkt u dat vrouwen in badpak zondig en onzedelijk zijn?En ja, dat proces werkt integratie tegen, en ja, het leidt tot collectieve druk onder moslima's toe en ja, het zorgt voor apartheid, omdat mannen zich anders gedragen tegenover zusters die zich onderwerpen, dan wie dit niet doet. Dat zien we al bij hoofddoeken,er is geen reden om te veronderstellen dat het met de rest van die kleding dan anders zou zijn.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 01:00   #411
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk Jan jij weet het beter toch? Denk het niet, mijn ervaring met moslima's en moslims in het algemeen is veel uitgebreider dan die van u ooit zal worden.
Waar u lastig van wordt, is dat de vrijheid van het individu om zijn of haar religie te beleven, niet betekent dat de samenleving alles moet toestaan, en nergens nog nee op mag zeggen. Dat mogen we gerust, die religieuze vrijheid van het individu is ondergeschikt aan de principes ( lees normen en waarden) van deze samenleving.
Oud 21 augustus 2016, 01:04   #412
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, dat is juist eigen aan onze westerse samenleving. Bij ons is er ruimte voor meningen die anders zijn dan wat dan als gangbaar wordt beschouwd. Juist hier toont u hoe ver u eigenlijk staat van wat westerse vrijheid inhoudt en hoe bitterweinig u ervan begrepen hebt.
Bij ons is geen ruimte voor uitingen van eender welke overtuiging die de grondbeginselen van onze samenleving ondergraven, God staat daar niet boven en gelovigen dus ook niet.
Oud 21 augustus 2016, 01:09   #413
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten is een pater, zuster... ook een burger. Trouwens, ook burgers mogen tekenen van hun eigen levensbeschouwing openlijk dragen. Juist dat behoort tot onze cultuur, niet echter wat u ervan maakt.
Een burger die behoort tot een religieuze orde, en herkenbaar zijn aan hun kleding. Dat behoort tot onze cultuur.
Daarom moeten wij nog niet iedere uiting van religie via tekenen toelaten, we mogen die krijtlijn zelf bepalen, geen bourkini en hoofddoeken niet steeds en overal.
Oud 21 augustus 2016, 01:30   #414
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebt u ooit een moslima die vraag gesteld?
Ik wel, vaak trouwens.
Even een bloemlezing?
1. mijn vader ( moslima 16 jaar oud) zegt dat ik een diamant ben en wanneer iedereen kan zien hoe mooi ik ben, willen ze de diamant stelen. Daarom verstop je je schoonheid, net zoals je met diamanten zou doen.
2. Omdat vrouwen zich horen te bedekken, anders leiden ze mannen af, die zijn nu eenmaal zo, anders dan vrouwen...
3. Ik wil gewaardeerd worden om wie in ben en niet om mijn schoonheid, die is voor de man die me kiest en niemand anders.
4. Het moet van mijn man/vader/ broers/ moeder/ zussen.
5. Mijn religie schrijft dit voor dus daar onderwerp ik me aan.
6. Goede meisjes bedekken zich, anders wil niemand met je trouwen, dan heb je de reputatie een losbol te zijn. Dat schaadt dan ook je hele familie.
7. Wanneer ik ze niet draag heb ik zever.
8. Ik ben het gewoon, draag ze al sinds ik negen was.
9. Het staat in de koran dat dit moet...
10. Ik kan dat beter doen, zo zien mensen wie ik ben, een goed meisje.Vrouwen zijn nu eenmaal verleidelijk, ik wil maagd blijven, en geen aandacht op me vestigen, daarom mogen we onze vormen ook niet laten zien, dat is verleiden.

Vrouwen als duivels dus, die verleiden, je aanzetten tot gedrag wat voor gelovigen niet mag, vrouwen zonder zelfrespect, hoeren.
Mannen moeten dit in toom houden dus volgt ze de regels niet? Dan treft je als man geen blaam,wanneer je de gelegenheid gebruikt, het is de taak van vrouwen iedere gelegenheid te voorkomen.
Oud 21 augustus 2016, 07:04   #415
Peche
Banneling

Standaard

Sommige meisjes schamen zich ook voor hun lichaam en bedekken dat liever. Nogmaals, een boerkiniverbod in het zwembad wegens hygiënische redenen? Best mogelijk.
Maar op het strand? Dat kan ik niet begrijpen.

Je treft er de cultuur niet mee, maar neemt de meisjes hun recreatie af. Dit lost weinig op, maar maakt de kloof alleen maar groter.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 07:28   #416
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
En hoe om te gaan met een ideologie die net de vrijheden gebruikt om die vrijheden af te pakken?

Er is een verschil nietwaar. Iets verbieden of iets verplichten is beiden een inbreuk op net die vrijheid die U blijkbaar promoot.
Oud 21 augustus 2016, 12:32   #417
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Sommige meisjes schamen zich ook voor hun lichaam en bedekken dat liever. Nogmaals, een boerkiniverbod in het zwembad wegens hygiënische redenen? Best mogelijk.
Maar op het strand? Dat kan ik niet begrijpen.

Je treft er de cultuur niet mee, maar neemt de meisjes hun recreatie af. Dit lost weinig op, maar maakt de kloof alleen maar groter.
Peche, is je mening afhankelijk van je medicatie of zo?
Wij nemen die meisjes niets af, mogen ze niet zwemmen met een badpak? Die zijn er ook voor iets grotere maten, hooggesloten, met dichte rug, enkel armen en benen zijn dan echt zichtbaar. Voor je lichaam hoef je jezelf niet te schamen, ook mannen voelen zich daar soms onzeker door, je ziet nochtans geen enkele man met bourkini die ook niet om die reden gedragen wordt.
Oud 21 augustus 2016, 12:40   #418
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Peche, is je mening afhankelijk van je medicatie of zo?
Wij nemen die meisjes niets af, mogen ze niet zwemmen met een badpak? Die zijn er ook voor iets grotere maten, hooggesloten, met dichte rug, enkel armen en benen zijn dan echt zichtbaar. Voor je lichaam hoef je jezelf niet te schamen, ook mannen voelen zich daar soms onzeker door, je ziet nochtans geen enkele man met bourkini die ook niet om die reden gedragen wordt.
Soms ga ik blind vanuit een tunnelvisie.
Dan neem ik afstand, lees ik, overdenk ik alles en maak ik mijn mening.
Ik weet dat ik van links naar rechts getrokken kan worden, waarvoor mijn excuses.

Gaan zij in badpak zwemmen bij een boerkiniverbod? De ene lapt de regels aan haar laars en de andere stopt met zwemmen. Wat bereikt?

Ik vraag mij af of dit wel de vrijheden zijn die aan banden gelegd dienen te worden. Dat men eerst de radicale groepen aanpakt, ...
Ik vind dit een bliksemafleider om aan de ware problematiek voorbij te gaan.
Voer strijd tegen terrorisme, niet tegen de moslima. Zij is "slachtoffer".
Oud 21 augustus 2016, 12:41   #419
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Voer strijd tegen terrorisme, niet tegen de moslima. Zij is "slachtoffer".
En tegen de illegaliteit; of wil je soms dat heel Europa Calais 2.0 wordt?
Oud 21 augustus 2016, 12:50   #420
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
En tegen de illegaliteit; of wil je soms dat heel Europa Calais 2.0 wordt?
Oh maar daar kom ik niet op terug hoor
Grenskampen bouwen, massale deportaties naar die grenskampen en de economische gewoon terug naar land van herkomst flikkeren.
Hoe zij met vrouwen omgaan is hier totaal ongepast, maar de EU doet niets.
Ze neemt ze op en integreert ze verder.

Weet je wat ze met Calais moeten doen? Een legerpatrouille en waarschuwen: wie zich op de autostrade verplaatst wordt neergeschoten.
Goed waarschuwen en dan ook daadwerkelijk doen. Het zal snel gedaan zijn.
Maar ze hebben zich intussen zoveel kunnen permitteren dat ze zich hier onschendbaar voelen, verander dat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be