Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2016, 10:10   #461
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De koppeling tussen het eerste deel in uw laatste zin en het tweede is foutief. Ook juridisch.

Als u beweert dat er hier gepleit wordt om "per definitie iedere uiting van die religie toe te laten", zit u natuurlijk volkomen fout. Ik heb al zovele malen aangegeven dat godsdienstvrijheid, net als iedere vrijheid, binnen de krijtlijnen van de wet wordt beleefd. Net zo met de vrijheid om zich te kleden zoals hij of zij dat wil. Ook hier is de wet duidelijk: geen kleding die het gezicht bedekt en ook geen naaktloperij.

De overheid komt trouwens ook niet tussen in de wereld van de ideeën. De overheid toetst wel af of bepaalde handelingen al dan niet overeenkomstig de wet is.
Blijkbaar ontgaat het u dat burgemeesters wel degelijk een verbod op bepaalde kledij kunnen opleggen. Dat lijkt me toch een duidelijke krijtlijn, ookal bent u het er niet mee eens, de link tussen het gedachtengoed waar bourkini's voor staan en de wenselijkheid om dit per definitie, uit naam van " de vrijheid zich te kleden hoe je wilt" kan dus ingeperkt worden en dat gebeurt ook.
U heeft dus ongelijk, en poneert uw mening als te volgen uitgangspunt, alsof daar anders over denken fout is. Dat zie ik als de arrogantie van gelovigen, maar noch u of Allah bepalen wat we wel of niet als wenselijk zien binnen de samenleving, mensen doen dit, zoals gezaghebbende burgemeesters.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2016, 10:17   #462
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Dan vraag ik u concreet te worden: welke vrijheid werd dan wel aan banden gelegd als gevolg van de aanslagen?
Wat was de bedoeling van de aanslagen in Brussel volgens U?
Kattekwaad van een stel ondeugende jongetjes? Het equivalent van een stinkbom in een brievenbus...
Oud 22 augustus 2016, 10:18   #463
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U kent me niet. Bijgevolg kunt u daar geen oordeel over vellen. Laat ik u echter meegeven dat ik al heel vele jaren de Ahmadiyya van binnenuit ken.
Dus, omdat u een sektarisch gedeelte van moslims kent, denkt u kennis te hebben over wat gangbaar is voor de gemiddelde moslim hier...die dus totaal niet tot die subgroep behoren.
Oud 22 augustus 2016, 10:22   #464
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of het dragen van een boerkini een uiting is "die de grondbeginselen van onze samenleving ondergraaft", is de zoveelste gratuite bewering van u.

Stel evenwel dat het zo zou zijn, dan nog hebt u in relatie tot onze wetten geen enkel been om op te staan als u tot een verbod ervan zou willen komen.
Blijkbaar wel Jan, gezien het verbod.
Waarom kun jij daar zo moeilijk mee leven?
Oud 22 augustus 2016, 10:29   #465
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Totaal fout.

Al meermaals heb ik aangegeven dat geen enkele vrijheid absoluut is en binnen de krijtlijnen van de wet wordt beleefd.

Uw laatste is evenwel totaal in strijd met onze wetgeving die immers geen enkel morele instemming vraagt, maar wel de overeenkomst in het handelen. Dat vormt een belangrijk onderscheid dat u al herhaaldelijk weigert te maken, maar nochtans een wezenlijk onderdeel vormt van onze westerse wetgeving.
Wanneer geen enkele vrijheid, zelfs binnen de krijtlijnen van de samenleving absoluut is, dan is het niet te begrijpen wat je hier denkt te verdedigen?
Want dan geef je toe dat er ruimte is om de " vrijheid jezelf te kleden hoe je wilt" niet absoluut is en bijgevolg een verbod kan en mag.

Het is niet omdat er ergens een vrouw met een sari loopt ( zie je trouwens erg weinig) of een lama,of een hare chrishna,dat wij ook dan alle zelfverkozen apartheid van moslims ruimte moeten geven.
Want daar gaat het natuurlijk over, jezelf onderscheiden, van anderen.
Oud 22 augustus 2016, 12:16   #466
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus, omdat u een sektarisch gedeelte van moslims kent, denkt u kennis te hebben over wat gangbaar is voor de gemiddelde moslim hier...die dus totaal niet tot die subgroep behoren.
Jij kent zelfs geen enkele gedeelte van moslims,

en toch denk jij kennis te hebben over wat gangbaar is voor de gemiddelde moslim hier.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 22 augustus 2016 om 12:17.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2016, 12:24   #467
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht

en toch denk jij kennis te hebben over wat gangbaar is voor de gemiddelde moslim hier.
Ik denk niet dat jij dit kunt beoordelen. Integendeel, je hebt nog nooit kunnen aantonen dat mijn kennis niet grondig en juist is. Wanneer ik al onderscheid wil maken, ik baseer me op erg veel gesprekken met moslims zelf.
Oud 22 augustus 2016, 12:27   #468
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Persoonlijk aanvoelen is niet de referentie voor de handhaving van de wet.
aahja zo zij we met velen die het persoonlijk aanvoelen tereteret
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2016, 12:40   #469
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
aahja zo zij we met velen die het persoonlijk aanvoelen tereteret
En als er dan een "vrijheidsbeknottend" voorstel gedaan wordt, omdat velen zich onveilig voelen, dan staat JVDB als eerste op de barricaden om dat voorstel en de vocale proponenten op de brandstapel te gooien
Oud 22 augustus 2016, 16:38   #470
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat jij dit kunt beoordelen. Integendeel, je hebt nog nooit kunnen aantonen dat mijn kennis niet grondig en juist is. Wanneer ik al onderscheid wil maken, ik baseer me op erg veel gesprekken met moslims zelf.
Als jij bent wie ik denk dat je bent heb je inderdaad veel mensenkennis door ervaring.
Maar ben je het ook? Komaan alice, verlos me uit mijn lijden! Ik zal U niet stalken als gij het zijt zenne lol
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2016, 16:57   #471
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want dan geef je toe dat er ruimte is om de " vrijheid jezelf te kleden hoe je wilt" niet absoluut is en bijgevolg een verbod kan en mag.
Jammer dat er nog zulke mensen zoals jij bestaan die de vrijheden, waar onze (over)grootmoeders zo hard voor gevochten hebben, willen terugdraaien.

Laatst gewijzigd door Sywen : 22 augustus 2016 om 16:59.
Oud 22 augustus 2016, 17:02   #472
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Sywen, wat er gangbaar is voor de gemiddelde moslim hier kan mij geen barst schelen; zoals het mij geen barst kan schelen hoe een ander zijn huishouden binnenshuis uitvoert.

Ik moet dat niet weten; maar de moslimgroten van deze aarde hebben al genoeg hun minachting voor vrouwen en andersdenkenden laten blijken en ik moet daar niets, maar dan ook niets van weten, laat staan hebben...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2016, 17:04   #473
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jammer dat er nog zulke mensen zoals jij bestaan die de vrijheden, waar onze (over)grootmoeders zo hard voor gevochten hebben, willen terugdraaien.
Het zijn de mohammedanen die de klok terugdraaien. Niet met 100 jaar, maar ineens met meer dan 10 eeuwen.
Oud 22 augustus 2016, 17:05   #474
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, jouw moslimvriendjes, die van de rechten en vrijheden van de mens, waaronder de vrouw, totaal geen kaas gegeten hebben...

Hunne God zou dat verbieden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2016, 17:15   #475
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb nochtans nog niets gelezen waardoor onze vrijheden beperkt worden. Geen enkel wetsvoorstel van moslims.
De vrijheid om GEEN hoofddoek te dragen. Zelfs ONZE meisjes en vrouwen worden belaagd en lastiggevallen door het islamcrapuul. En wat doet onze rechtsstaat? Enkel met het vermanend vingertje wijzen ...

Laatst gewijzigd door Lukkas : 22 augustus 2016 om 17:16.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2016, 17:17   #476
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
De vrijheid om GEEN hoofddoek te dragen. Zelfs ONZE meisjes en vrouwen worden belaagd en lastiggevallen door het islamcrapuul. En wat doet onze rechtsstaat? Enkel met het vermanend vingertje wijzen ...
Zelfs dat niet! Er zijn er zelfs vrijgesproken omdat ze zo opgevoed zijn.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2016, 17:40   #477
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Inderdaad, jouw moslimvriendjes, die van de rechten en vrijheden van de mens, waaronder de vrouw, totaal geen kaas gegeten hebben...

Hunne God zou dat verbieden...
Citaat:
Het zijn de mohammedanen die de klok terugdraaien. Niet met 100 jaar, maar ineens met meer dan 10 eeuwen.
dus omdat de moslims dat doen, doen jullie dat ook? Waarom volgen jullie de moslims als rolmodel?

Laatst gewijzigd door Sywen : 22 augustus 2016 om 17:43.
Oud 22 augustus 2016, 17:41   #478
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vrijheid om GEEN hoofddoek te dragen.
Jij hebt de vrijheid om geen boerkini te dragen.
als iemand anders dat op het strand wel doet, doet niets af aan die vrijheid.

Oud 22 augustus 2016, 17:46   #479
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel,

Ik werk dagelijks met tientallen moslima's, sommige met, sommige zonder hoofddoek. Nog geen 1 die ooit heeft beweerd/gezegd/laat blijken dat ze minachting heeft voor andere vrouwen. Geen enkele

Laatst gewijzigd door Sywen : 22 augustus 2016 om 17:47.
Oud 22 augustus 2016, 18:13   #480
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jij hebt de vrijheid om geen boerkini te dragen.
als iemand anders dat op het strand wel doet, doet niets af aan die vrijheid.
Vrouwen of meisjes die geen hoofddoek dragen, zijn degenen die lastiggevallen worden door het moslimcrapuul. Dat werd al genoeg vastgesteld. Als men de boerkini toelaat, krijgt men hetzelfde effect op onze stranden. Dus al die rotzooi verbieden. Vroeger liepen onze vrouwen 'zedig' gekleed op het strand, maar dat gold ook voor de mannen. Waarom moeten moslimmannen zich dan ook niet bedekken op het strand? Dat zijn twee maten en gewichten en stinkt naar vrouwenonderdrukking.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be