![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Haal jij bij negatieve rente op het spaarkboekje: | |||
al je geld af. Alles. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 58,33% |
het merendeel van mijn centen. Veel dus. (procentueel van mijn bezit) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 25,00% |
een deelke van mijn centen toch. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 8,33% |
niks geld af. Ik beschouw het als de kosten van een diefstalverzekering. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 8,33% |
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans was de Kredietbank er als de pinken bij om na WO-II mensen in dienst te nemen waar een "bruin" kleurtje aan zat. En nu ineens non grata ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hopelijk doen de banken dit niet want wie gaat er voor de potentiele verliezen opdraaien denk je? Op wereldvlak draait de economie slecht. Denk jij nu echt dat bedrijven in deze omstandigheden geld gaan lenen om projecten op te starten waarvan de uitslag allesbehalve zeker is? Vooral in dit land sparen de inwoners bovenmatig veel in vergelijking met onze buurlanden. De reden hiervoor is zonneklaar. Alle Belgen sparen voor hun oude dag want de pensioenen zijn hier (ambtenaren uitgezonderd) één van de laagste binnen Europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Xenophon : 23 augustus 2016 om 11:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is goed dat je ons nog eens wijst op die oorlog van mid-vorige eeuw, anders hadden we hem vergeten.
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En moeten ze dan de hypothecaire leningen, zelfs al zijn ze op 30 jaar, dan tegenhouden. Deze zijn wel gewaarborgd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit jaar zullen er 120.000 werklozen minder zijn! De Wever zegt dat de kracht vd verandering niet meer te stoppen is en dat de N-VA Vlaanderen economisch op de wereldkaart zal zetten. Laatst gewijzigd door demonen : 23 augustus 2016 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Gouverneur
|
![]() Als ik ook nog eens meer belastingen aan de banken moet betalen stop ik met werken. Het is genoeg geweest.
Laatst gewijzigd door strijkijzer : 23 augustus 2016 om 20:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() Hadden de bedrijven niet massaal kapitaal nodig om robots en it te ontwikkelen om ons te vervangen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]() Spaar maar voor uw pensioen zo. Verplicht op door de centrale banken opgeblazen beurzen. FTW.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Gouverneur
|
![]() Krediet onmisbaar ? Om te investeren ja. Niet om te consumeren, te speculeren, ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De financiële crisis en haar uitdeinigen hebben meerdere oorzaken maar twee ervan waren het gespeculeer met grondstoffen (olie) en de speculatieve synthetische derivaten en swapmarkten. Tegenwoordig mogen de machtigste financiële spelers zelfs al handelen met voorkennis zonder meer : high frequency trading. Het is één gore corrupte boel zoals nooit tevoren. Investeren en ondernemen draagt altijd een element van speculatie in zich maar tegenwoordig kan men speculeren zonder te ondernemen of te investeren, tegenwoordig kan men erop speculeren dat men zoveel macht kan uitoefenen dat men ongelukkigen tot op het vel kan uitkleden. Ik ben niet tegen speculatie maar als men speculeert moet men dat met z'n eigen middelen doen en niet met of op andermans leven gaan gokken. Waarom mag men zich tegenwoordig verzekeren voor iets dat men niet in z'n bezit heeft ? Ik zal me eens gaan verzekeren voor het geval uw huis in brand staat en dan uw huis in brand steken. Dit gebeurt in de financiële sector vandaag de dag bijna 10 jaar na de kredietcrisis nog steeds. Het is gewoon één grote waanzin. Binnenkort ontploft de boel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan beslis je gewoon of je de bank wil blijven betalen voor de diensten die ze leveren om je geld te beheren of dat je het in een kous onder je bed wil stoppen. Ik zou gewoon gaan kijken naar een andere bank die wel een positieve rente geeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan jij zelfs de functie en de werking van een aantal van de vernoemde derivaten uitleggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Dit klopt dan weer wel. Maar, opnieuw, dit zijn investeringen, geen speculatie. Het zijn investeerders en huisvaders en pensioenfondsen die crisiscycli veroorzaken: zij willen constante groei en niet correcte prijszetting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je mag huisvaders en onnozele private speculanten niet op een hoop gooien met 'professionele' speculanten.
|
![]() |
![]() |