![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4581 |
|
Minister
|
middenklassers die plots failliet gaan en al hun hebben en houden verliezen, worden uitgesloten door vrienden, kennissen en familie, dakloos en zonder werk , omdat ze te depressief zijn om hun moed er terug bij te nemen. Aan de alcohol geraken van miserie ,echtscheiding en dan eindelijk ervan af door zelfmoord.
Komt zeer veel voor bij geschrapte advocaten, doctors, veeartsen failliet gegane zelfstandigen en KMO etc Mensen die leven in een sloppenwijk zijn daar waarschijnlijk geboren en weten niet beter. Machiaveli heeft ooit gezegd" pak een man al zijn bezittingen af en hij is een beest." Het gevoel van arm zijn is het ergste als je arm wordt ,niet als je arm bent. Kijk maar eens naar de reactie op de beurskrach 1929 ,schaamte ,radeloosheid en zelfmoord
|
|
|
#4582 |
|
Banneling
|
Daar valt iets voor te zeggen. Maar ze hebben wel recht op leefloon. voor sommigen van die has-beens (een etiket dat mij ook opgeplakt werd) is dat soort low life niet alleen materieel maar ook psychisch ondraaglijk.
|
|
|
|
|
|
#4583 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als je iets krijgt zonder er iets voor te doen is het geen loon. "Leefloon" is weer zo een uitvinding van politiek correcte zeveraars.
|
|
|
|
|
|
#4584 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
'Never beens' die zijn de schande van deze en vorige eeuw. Die plegen levenslang maatschappelijke roofbouw en diefstal van de vruchten van het werk van de arbeidende mens. 'Never beens' zijn degenen die het verdienen te krimpen van schaamte.
|
|
|
|
|
#4585 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Een tweede mogelijke kritiek is, dat je van een leefloon niet waardig kan leven. Het zit 25% onder de armoedegrens. Schrap het woordje leefloon dus maar helemaal. Het is een integratietegemoetkoming, maar dat wil niemand gezegd krijgen. |
|
|
|
|
|
|
#4586 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Je legt de lat véél te hoog voor werkweigeraars en hangmatters. Wie niet werkt zou eigenlijk niet mogen eten tenzij wat hem uit vrije wil door familie en vrienden en gutmenschen toegestopt wordt. Citaat:
Het wordt vanzelf realiteit als we eerst het leefloon zelf schrappen... Citaat:
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 2 mei 2016 om 21:49. |
||||
|
|
|
|
|
#4587 |
|
Banneling
|
Een mens zou er bijna voorstander van worden van het basisloon voor iedereen. Dan kan ik er een die uit de draad verdwijnt met een massieve hartaderbreuk.
|
|
|
|
|
|
#4588 | |
|
Minister
|
Citaat:
http://www.9lives.be/forum/economie-...l#post19884387
|
|
|
|
#4589 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#4590 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#4591 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4592 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#4593 |
|
Banneling
|
Daklozen die geholpen worden, zijn profiteurs, zou dendienen zeggen...
Beter ze naar diefstal drijven. Laatst gewijzigd door eno2 : 3 mei 2016 om 21:39. |
|
|
|
|
|
#4594 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hier lopen er heel wat rond die maar een ding kunnen: handje ophouden, en bijten naar diegene die hen voedt.
|
|
|
|
|
#4595 |
|
Banneling
|
Werken is noch altijd eerlijk
nog altijd heerlijk. En mooi wordt je er ook niet van. Men zegt dat je er rijk van worden kan. Maar dat is zeker niet gegarandeerd. In veel gevallen blijkt die ambitie verkeerd. Je vervalt zelfs soms tot een has been en wordt dan dikwijls in het OCMW gezien. |
|
|
|
|
|
#4596 |
|
Banneling
|
Helaas deed ik deze ontdekking veel te laat. Er zullen wel armen zijn die dierenvoeding eten. Honden en kattenbrokken en zo. Maar ik heb dat nooit overwogen. Nu zie ik dat de natuurwinkel BIOLOGISCH mais verkoopt. Voor kippen. BIOLOGISCH. Dat is superkwaliteit. Kost 0.75€ de kilo. En ik lust mais, bovendien een van de weinige groenten met een behoorlijke proteïnen inhoud. Dat zal dus goed zijn voor een paar keer per week…
![]() |
|
|
|
|
|
#4597 |
|
Banneling
|
echt arm zijn is weten wat de kleine dingen zijn.
echt arm zijn is leren koken met weinig en nog iet lekker in elkaar flansen echt arm zijn is overstappen naar freeway ipv de echte merken. Maar hoort mij klagen, ooit sliep ik in de wagen en panden vol met vieze insecten en wellicht nog kakkerlakken ook. En zelfs dat is niet arm vergeleken met de straatzwerver die eten uit de vuilbak vist. |
|
|
|
|
|
#4598 |
|
Banneling
|
Owja en den beste, echt arm zijn is geen vijftig cent in uw karreke kunnen steken omdat ge anders niet toekomt....
|
|
|
|
|
|
#4599 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|