Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 augustus 2016, 10:37   #741
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zouden "de premiummerken" al bezig zijn aan een concurrent voor het Model 3?
Is BMW niet bezig met de ontwikkeling van de i5 ?
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 10:43   #742
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Is BMW niet bezig met de ontwikkeling van de i5 ?
Alle constructeurs zijn 60 kWh batterij packs aan hun gamma aan het toevoegen/worden toegevoegd.

Het zal een kwestie van smaak worden + de autopilot optie. Dat is een sterk punt van Tesla, nog steeds.

Echter als je geen twee tot drie jaar wilt wachten op je wagen....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 10:47   #743
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Is BMW niet bezig met de ontwikkeling van de i5 ?
Vele merken zijn bezig, maar blijkbaar komen die pas in 2020... (of 2 jaar later dan een Model 3)
En volgens de laatste specs en doelstelling is het gene vette: +400 km rijbereik met 75 kWh

De huidige (zwaardere-grotere) Model S 75D haalt vandaag al 417 km- EPA rijbereik... De i5 heeft zowat de grootte van een BMW 3-serie, dus is het een concurrent voor de Tesla Model 3. En moesten die 400 km met 75 kWh echt de doelstelling zijn, amai. Een Tesla model 3 gaat wslk 50 km meer halen met pakweg 65-70 kWh voor het model Tesla 3 66D of zoiets. Want de nieuwe accupacks met 2170 accucellen gaan nog performanter worden als de huidige, ttz kWh/kg per accupack.

Citaat:
http://www.autobild.de/artikel/bmw-i...u-5724265.html

Das Ziel ist eine Reichweite von 400 Kilometern

Von den Außenabmessungen her streckt sich der i5 ins 3er-Revier, bietet aber messbar mehr Platz im Innenraum. Kein Wunder: Unter die Haube muss kein Sechszylinder passen, und die im Heck untergebrachte E-Maschine ist so kompakt wie ein kleiner Koffer. Derzeit werden zwei verschiedene Antriebslösungen untersucht, die diverse Leistungen und Motor-Kombinationen erlauben. Zum einen ist da das reine E-Mobil ohne Verbrenner und Range Extender. Der Elektromotor leistet in der ersten Ausbaustufe rund 225 PS, im zweiten Schritt sollen 50 PS dazukommen. Ziel ist eine Reichweite von über 400 Kilometern, was auf eine Batteriekapazität von circa 75 Kilowattstunden schließen lässt.
De sleutel is de energiedichte van het accupack (kWh/kg), waar de Europeanen vooralsnog zitten te sukkelen met # Koreaanse accucellen (wslk Samsung SDI) loopt Tesla met vaste partner Panasonic steeds verder uit, ook qua prijs/kWh, want Europese merken hebben geen Gigafactory... die 500.000 accupacks per jaar gaan produceren, zelfs niet in uitzicht.

#
Citaat:
http://www.sueddeutsche.de/auto/elek...musk-1.3114834

Viel hängt von den Batterien ab

Die Batteriefertigung ist die Gretchenfrage der Elektromobilität: Wer wirklich an eine Zukunft der Stromer glaubt, muss bei der Zellchemie vorne mitspielen. Mit rund 20 Prozent machen Batterien einen großen Teil der Wertschöpfung von E-Mobilen aus. Was bei Verbrennungsmotoren die Tiefen der Thermodynamik sind, ist hier die Zellchemie: Hunderte Parameter bestimmen nicht nur die Energie- und Leistungsdichte, sondern auch den Preis der Energiespeicher und deren Lebensdauer. Wer nicht durchblickt, riskiert am Ende jene zehn oder 20 Prozent an technologischem Rückstand, die für deutsche Automobilmarken undenkbar zu sein schienen.

Wie lange wollen die deutschen Hersteller noch zuschauen, wie andere den Markt für Elektroautos dominieren? In der Batterieforschung sei Deutschland mittlerweile wieder gut aufgestellt, meint Georg Schütte, Staatssekretär im Bundesministerium für Bildung und Forschung. Doch das Problem sei die fehlende Produktion: Ziel müsse es sein, das nötige Know-how zur Batteriezellfertigung hier im Land zu haben, und zwar entlang der kompletten Wertschöpfungskette.

Deutsche E-Autos fahren bislang mit koreanischen Batterien

Es stimmt schon: Derzeit gibt es Überkapazitäten und Preis-Dumping im weltweiten Batteriemarkt. Der Absatz von E-Mobilen hinkt den Prognosen hinterher. Doch wenn all die angekündigten Elektroautos auf den Markt kommen, werden die Produktionskapazitäten knapp. Das wissen auch die koreanischen Batteriehersteller, die im großen Stil Fertigungskapazitäten in Osteuropa aufbauen wollen.

Um mit den Big Playern mitzuhalten, ist viel Geld, Geduld und Spucke nötig. 1,3 Milliarden Euro kostet allein die erste Ausbaustufe einer solchen Fabrik. In den ersten zehn Jahren sind nur Verluste zu erwarten, rechnet die Nationale Plattform Elektromobilität (NPE) vor. Trotzdem haben sich die Experten für eine hiesige Batteriefabrik ausgesprochen. Doch passiert ist - nichts. Was fehlt, ist ein **Visionär wie Elon Musk, der Ideen über eine lange Zeit durchkämpfen kann. Das bringt zwar anfänglich keine Rendite, aber ein Stiftungsunternehmen wie Bosch sollte so unabhängig agieren können wie ein risikokapitalgestütztes Start-up. Die deutschen Autobosse sprechen ständig von einer neuen Unternehmens- und Risikokultur. Jetzt könnten sie ihren Worten Taten folgen zu lassen.
Aurora, het is veel bla-bla en nikske boem bij de Europese automerken, je kunt het hierboven lezen. Europa heeft geen **Visionär zoals Musk...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 29 augustus 2016 om 11:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 11:37   #744
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Risico aversie van de klassieke autoconstructeurs zal hun ondergang zijn.

Als ze niet opletten gaan ze dezelfde weg uit als Nokia, Motorola, Ericsson....die dachten ook dat Apple met hun iphone (smartphone) geen goed concept had.

Apple zit nu op een cashberg die het totale spaarbedrag van alle belgen samen benadert en die anderen zijn falliet, opgekocht of geen smartphonefabrikant meer.

Ik herhaal het: de automarkt gaat via uber, tesla, apple, google...geen automarkt meer zijn, maar een tech markt. Autos zullen tsjokvol software steken. Zelfrijdend zijn. Electrisch zijn. Zichzelf kunnen parkeren via een druk op je smartphone.

Men kan menen dat daar geen vraag naar is, maar ik vrees dat de nay sayers wel eens over 10 jaar de deuren mogen dicht doen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 12:04   #745
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Risico aversie van de klassieke autoconstructeurs zal hun ondergang zijn.

Als ze niet opletten gaan ze dezelfde weg uit als Nokia, Motorola, Ericsson....die dachten ook dat Apple met hun iphone (smartphone) geen goed concept had.

Apple zit nu op een cashberg die het totale spaarbedrag van alle belgen samen benadert en die anderen zijn falliet, opgekocht of geen smartphonefabrikant meer.

Ik herhaal het: de automarkt gaat via uber, tesla, apple, google...geen automarkt meer zijn, maar een tech markt. Autos zullen tsjokvol software steken. Zelfrijdend zijn. Electrisch zijn. Zichzelf kunnen parkeren via een druk op je smartphone.

Men kan menen dat daar geen vraag naar is, maar ik vrees dat de nay sayers wel eens over 10 jaar de deuren mogen dicht doen.
En aan de Europese media zal het ook niet liggen, die strooien eerder lof over Tesla en hun directe innoverende aanpak en risicobereidheid, en hameren er al jaren op dat de Europese constructeurs moeten wakker schieten, te beginnen met grote batterijfabrieken en sowieso ook zware laadstations zoals Tesla hun al jaren voordoet. Want vele fossielen zijn pas overtuigd als een E-wagen een rijbereik van +350 km haalt en ze om de 250-300 km kunnen bijladen op een halfuur.

Want wachten dat andere investeerders het voor hun zullen doen (met 150 kW-laders) zal falikant uitlopen. Die beginnen pas echt als er voldoende E-wagens (die lange-afstand-rijbereik hebben) rondrijden... en de eerste in Europa zal de Opel Ampera E zijn, of die in de smaak valt, valt af te wachten... In elk geval kan een Ampera E -wat ik gelezen heb in de specs - voorlopig maar aan 50 kW zware laadpalen aangesloten worden, want meer laadstroom kunnen ze nog niet aan, maar dat kan m.i. snel aangepast worden.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 29 augustus 2016 om 12:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 12:26   #746
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En aan de Europese media zal het ook niet liggen, die strooien eerder lof over Tesla en hun directe innoverende aanpak en risicobereidheid, en hameren er al jaren op dat de Europese constructeurs moeten wakker schieten, te beginnen met grote batterijfabrieken en sowieso ook zware laadstations zoals Tesla hun al jaren voordoet. Want vele fossielen zijn pas overtuigd als een E-wagen een rijbereik van +350 km haalt en ze om de 250-300 km kunnen bijladen op een halfuur.

Want wachten dat andere investeerders het voor hun zullen doen (met 150 kW-laders) zal falikant uitlopen. Die beginnen pas echt als er voldoende E-wagens (die lange-afstand-rijbereik hebben) rondrijden... en de eerste in Europa zal de Opel Ampera E zijn, of die in de smaak valt, valt af te wachten... In elk geval kan een Ampera E -wat ik gelezen heb in de specs - voorlopig maar aan 50 kW zware laadpalen aangesloten worden, want meer laadstroom kunnen ze nog niet aan, maar dat kan m.i. snel aangepast worden.
Ik geloof niet dat een e-wagen an zich de concurrentie met ICE wagens aankan in die zin dat het de ICE wagen gaat verdringen.

Echter als je ten volle gebruik maat van de synergie tussen e-wagen fabrikanten en hun connecties met de tech industrie (tesla, google, apple...) en dus een compleet nieuw type product aanbiedt, dan ga je potten breken.

Wie wilt nog een benzine- of dieselwagen waarmee je zelf moet rijden als de concurrentie voor dezelfde prijs een electrische wagen aanbiedt die je met je smartphone uit de garage kan halen ?

Want zover zijn we over 2 jaar hoor....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 12:51   #747
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wie wilt nog een benzine- of dieselwagen waarmee je zelf moet rijden als de concurrentie voor dezelfde prijs een electrische wagen aanbiedt die je met je smartphone uit de garage kan halen ?
Want zover zijn we over 2 jaar hoor....
Waarom 2 jaar?

door de Summon mode van de huidige autopilot (*ver 7.1) gaat dat sinds januari 2016 bij Tesla...
*update sinds januar 2016 (of voor alle Tesla S die de autopilot hebben, en natuurlijk de X ook)
https://www.tesla.com/nl_BE/blog/sum...ne?redirect=no
met video
Ofwel met de smartphone of met de Tesla-sleutel.
ook:
Citaat:
http://www.autobild.de/artikel/tesla...n-8523993.html
Tesla hat den Model S und Model X ein neues Software-Update aufgespielt. Diesmal bekamen die Autos eine Funktion zum Herbeirufen des Autos verpasst: Fahrzeuge mit der Version 7.1 sollen nun autonom zum Fahrer kommen können, wenn der sie über das Smartphone ruft. So soll das Auto auf Befehl die Garagentür öffnen, herausfahren, das Tor schließen und vorfahren bzw. beim Nachhausekommen eigenständig einparken können. Theoretisch können dies auch die Fahrzeuge anderer Autohersteller; Tesla ist aber die erste Marke, die diese Summon-Funktion (summon=herbeirufen) tatsächlich anbietet.
De Tesla autopilot hardware kon men sinds oktober 2014 als optie nemen, de software kwam iets later:
Citaat:
https://www.tesla.com/nl_BE/blog/you...ot-has-arrived

Uw Autopilot is er

Het Tesla Motors Team 14 oktober 2015

In oktober vorig jaar zijn we gestart met Model S van hardware te voorzien om de eerste stappen op weg naar self-driving technologie te introduceren: een radar voorin, 12 lange afstands ultrasonische sensoren die zo’n 4,9 meter om de auto in alle richtingen en op elke snelheid om zich heen kunnen kijken, een camera die vooruit kijkt en een fijn afgesteld digitaal aangestuurd elektrisch assist remsysteem. De nieuwe Tesla 7.0 software release bestaat uit een reeks van actieve veiligheids- en comfortfeatures. Het is het enige volledig geïntegreerde systeem dat is voorzien van vier verschillende feedback modules: camera, radar, ultrasonics en GPS.

Deze modules, die elkaar versterken, geven realtime data feedback vanuit de Tesla vloot, zodat het systeem continu leert en zichzelf verder verbetert. Met Autopilot kan Model S zichzelf binnen de rijbaan houden, door een tikje op de richtingaanwijzer van rijbaan veranderen, en de snelheid aanpassen aan de situatie door middel van de actieve, verkeersbewuste cruise control. Digitale controle over de motoren, remmen en het sturen helpt botsingen via de voor- en zijkanten, evenals het van de weg raken van de auto te voorkomen.

Tesla Autopilot neemt de saaie en potentieel gevaarlijke aspecten van het auto rijden over langere afstanden weg. We bouwen Autopilot om onze klanten meer zekerheid te bieden achter het stuur, de veiligheid op de weg te verbeteren en het rijden op de snelweg prettiger te maken. Auto’s zonder bestuurder zullen nog een aantal jaren duren, ondertussen fungeert Tesla Autopilot zoals de systemen die vliegtuigpiloten gebruiken als de omstandigheden dit toelaten. De bestuurder is nog steeds verantwoordelijk voor het besturen van de auto.

De nieuwe release bestaat daarnaast uit een significante visuele update van het display van elke Model S die er op de wereld rondrijdt. Het instrumenten paneel is gericht op de bestuurder en bestaat uit meer functionele apps die de bestuurder helpen zijn of haar rit nog beter te monitoren.

De Tesla Versie 7.0 software is de volgende stap voor Tesla Autopilot. We zullen nieuwe functionaliteit blijven ontwikkelen en uitrollen via over-the-air software updates, zodat onze klanten ook in de toekomst voorop kunnen blijven lopen op het gebied van rij technologie.
Met update versie 7.1 kwam de Summon, info over de verbeteringen tov versie 7.0 kan men vinden, hier de pdf:
https://www.tesla.com/sites/default/...ftware_7_1.pdf
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 29 augustus 2016 om 13:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 21:47   #748
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Men kan menen dat daar geen vraag naar is, maar ik vrees dat de nay sayers wel eens over 10 jaar de deuren mogen dicht doen.
Eens buiten je toren komen. Rekenen op pronkgedrag kan wel helpen als het gaat over enkele honderden euro's. Van zodra het over echt veel geld gaat laat men het speelgoed staan.
Alle oude spullen die kwalitatief goed in elkaar zitten en niet vergiftigd zijn met goedkope rommel zijn al vele malen meer waard dan datgene wat je vandaag in de winkel kan aanschaffen.
Zo lang er mensen genoeg zijn die geloven in winst bij Lotto deelname
zal die ook blijven bestaan.

Als je nog niet overtuigd bent dan kijk je maar even naar de waarde van de digitale spullen een paar maand na aankoop.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 21:49   #749
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wie wilt nog een benzine- of dieselwagen waarmee je zelf moet rijden als de concurrentie voor dezelfde prijs een electrische wagen aanbiedt die je met je smartphone uit de garage kan halen ?

Want zover zijn we over 2 jaar hoor....
Zowat iedereen?

Wacht ik zal even een foto gaan nemen van de moderne tijd.
Tot straks.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 29 augustus 2016 om 21:50.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 22:03   #750
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.620
Standaard

Hier uit de handleiding van een wagen van 1966.
Ongelooflijk maar waar, je kon die deuren openmaken, dichtdoen en zelfs op slot doen.

Waar brengt ons nu 50 jaar supertechnologie?
Je kan vandaag een deur openmaken, dichtdoen en zelfs op slot doen.

Het enige verschil zit in de bedrijfszekerheid en kosten als er wat stuk is en dan in negatieve zin.
En waarom? Om met een 'BIP' van een afstandsbediening te pronken bij toevallige voorbijgangers?
Die tijd is allang voorbij .
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  1966.png‎
Bekeken: 214
Grootte:  309,0 KB
ID: 103644  

Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 22:10   #751
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Hier uit de handleiding van een wagen van 1966.
Waarom niet 1866 ?

__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 29 augustus 2016 om 22:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 22:12   #752
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Waarom niet 1866 ?
Omdat ik geen handleiding liggen heb van 1866.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 22:17   #753
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Omdat ik geen handleiding liggen heb van 1866.
die vind je wel:



Mail eens naar: http://www.poststrassen-erleben.de/poststrassen.html
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 22:50   #754
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
die vind je wel
Ik heb een manual van een Winchester 1888. Komt dicht in de buurt van uw jaartal. Kan je daarmee iets doen?

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 29 augustus 2016 om 22:50.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 22:59   #755
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Ik heb een manual van een Winchester 1888. Komt dicht in de buurt van uw jaartal. Kan je daarmee iets doen?
Heeft die deuren ? LOL

Citaat:
Hier uit de handleiding van een wagen van 1966.
Ongelooflijk maar waar, je kon die deuren openmaken, dichtdoen en zelfs op slot doen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 23:27   #756
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Heeft die deuren ? LOL
Mijn excuses, ik wist helemaal niet waar je naartoe wilde.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 01:02   #757
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Mijn excuses, ik wist helemaal niet waar je naartoe wilde.
Tja in jouw handleiding stond de titel in ´t vet:


Bij het Model 3 hoef je die handleiding niet meer, dat wordt quasi een rijdende Ipad pro vers 3.0, je "roept" hem en hij komt aangereden (zonder bestuurder) vanuit eender waar, garagepoorten enzo doet die auto dan wel zelf open, en natuurlijk de eigen deuren ook, enkel instappen moet je nog zelf.

Sinds janauari 2015:
Summon mode:
garage in-uit: https://www.youtube.com/watch?v=nHLqjdAfDUQ
of anders via smartphone: https://www.youtube.com/watch?v=L2bZ1CWqvbA

Deuren Model X:
https://www.youtube.com/watch?v=YiZjUIvT1uI

Wat dat in 2017-2018 gaat geven met de betere hard- en software zijn geruchten

Het lawaai van de huidige Tesla is natuurlijk schrikwekkend:
https://www.youtube.com/watch?v=81rXdnwzO9w
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 30 augustus 2016 om 01:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 04:12   #758
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Risico aversie van de klassieke autoconstructeurs zal hun ondergang zijn.

Als ze niet opletten gaan ze dezelfde weg uit als Nokia, Motorola, Ericsson....die dachten ook dat Apple met hun iphone (smartphone) geen goed concept had.

Apple zit nu op een cashberg die het totale spaarbedrag van alle belgen samen benadert en die anderen zijn falliet, opgekocht of geen smartphonefabrikant meer.

Ik herhaal het: de automarkt gaat via uber, tesla, apple, google...geen automarkt meer zijn, maar een tech markt. Autos zullen tsjokvol software steken. Zelfrijdend zijn. Electrisch zijn. Zichzelf kunnen parkeren via een druk op je smartphone.

Men kan menen dat daar geen vraag naar is, maar ik vrees dat de nay sayers wel eens over 10 jaar de deuren mogen dicht doen.
Je hebt nog wel een hele grote groep echte petrolheads die nooit een E-wagen gaan willen kopen. Of ze moeten de fossiele wagens gaan verbieden maar zolang er olie is zie ik dat niet snel gebeuren. Vandaag is bijvoorbeeld de oldtimermarkt booming business. Kijk je wat rond en maak je een netwerk aan dan verdien je er goed aan. Veel handelaars hebben nog enkele recente wagens staan en de rest young- en oldtimers. Waarom? Omdat veel carmaniacs wagens zonder veel elektronica in wilen. Omdat ze waardevaster zijn en omdat ze quasi niets aan belastingen kosten. Een 6.0 V12 kost jaarlijks nog amper 35 euro aan belasting. Met een uitstoot van 500 gram en waar de groene jongens blijkbara niet van wakker liggen. Ook zit het bij de mensen zo ingeburgerd van tank leeg = elke paar kilometers een tankstation waar je op enkele minuten de tank terug kunt vullen. In automagazines en internetfora zijn al massa's artikels en reacties over geschreven. Een hybdride zal meer en meer verkocht worden. Combinatie benzinemotor met batterijen. Puur om het verbruik te laten zakken dus eigenlijk ook de uitstoot. Wat de wagen dan weer aantrekkelijker maakt voor dure landen als België. E-wagens zullen nog niet voor morgen zijn. Ze halen vandaag amper enkele percenten op het totaal wagenpark. Ik zie dat binnen 10 jaar niet tot pakweg 30-40% gaan groeien.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 07:00   #759
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

YOU MIGHT BE A TESLA OWNER IF….

…You do not know or care what the price of a gallon of gas is.
…You consider the sound of your seatbelt retractor an annoyance.
…You stop for the yellow light to be first in line for the green.
…You tell your passengers in advance when you are going to accelerate.
…You turn on your air conditioner to let the blind person in the crosswalk hear you.
…You introduce/show your cars to others when parking or returning to it
…You enjoy showing people what’s under the hood of your car
…You tell them who makes it and then they ask who makes it
…”Creep” is something your car does only if you want it to
…You mostly use your brake pedal at speeds less than 5 mph
…You keep checking this internet map with red dots, blue dots and traffic cones
…When you are planning a long trip, your daughter reminds you that there is “this flying device” that can get you there quicker and it does NOT even remotely seem like a better option
...If you buy a lottery ticket and a Pepsi at a gas station so you don't feel guilty about using their facilities
...When your wife tells all your friends that you should work on the sales staff at Tesla...
...You always order your drinks with NO ICE
...You are constantly showing your friends photos of burning Fords, Chevrolets, Porsches, Subarus, Hondas, Toyotas, Fiats, etc, etc, etc.
...You drive with the AM radio tuned between stations
...Your spouse is wondering why you are wanting to buy a clear bra
...You try to put a rental car in PARK by pushing the windshield wiper button
...The guy who sold you two Jaguars and now sells Mercedes drives a Model S
...You drive very slowly by the house where the guy lives who owns a Leaf and a Volt
...You spend more time in the garage than in front of your new 60" HDTV
...You can stare at the green light on the HPWC and consider it art.
...When owners of Corvette's, Maserati's, Porsches etc. say "Nice Car"
...You park your wife car (that is not a Tesla), forget the keys in the ignition, ignition turned on and shift transmission is on drive gear then come back to figure out that the car didn’t leave you just because of a small snow pile in front of the wheels
...You're angry when another car forces you to unexpectedly use your brakes
...You expect your brake pads to last the lifetime of the car
...After 1000kms of driving, there's no brake-dust on your rims
...You wash your car more often than you do the dishes
...You are no longer able to operate the Nav or radio on you wife's car
...You drive to places you've never been for no apparent reason
...You drive to places you've been hundreds of times for the same reason: getting there isn't half the fun, it's all of it
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2016, 08:50   #760
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Je hebt nog wel een hele grote groep echte petrolheads die nooit een E-wagen gaan willen kopen. Of ze moeten de fossiele wagens gaan verbieden maar zolang er olie is zie ik dat niet snel gebeuren. Vandaag is bijvoorbeeld de oldtimermarkt booming business. Kijk je wat rond en maak je een netwerk aan dan verdien je er goed aan. Veel handelaars hebben nog enkele recente wagens staan en de rest young- en oldtimers. Waarom? Omdat veel carmaniacs wagens zonder veel elektronica in wilen. Omdat ze waardevaster zijn en omdat ze quasi niets aan belastingen kosten. Een 6.0 V12 kost jaarlijks nog amper 35 euro aan belasting. Met een uitstoot van 500 gram en waar de groene jongens blijkbara niet van wakker liggen. Ook zit het bij de mensen zo ingeburgerd van tank leeg = elke paar kilometers een tankstation waar je op enkele minuten de tank terug kunt vullen. In automagazines en internetfora zijn al massa's artikels en reacties over geschreven. Een hybdride zal meer en meer verkocht worden. Combinatie benzinemotor met batterijen. Puur om het verbruik te laten zakken dus eigenlijk ook de uitstoot. Wat de wagen dan weer aantrekkelijker maakt voor dure landen als België. E-wagens zullen nog niet voor morgen zijn. Ze halen vandaag amper enkele percenten op het totaal wagenpark. Ik zie dat binnen 10 jaar niet tot pakweg 30-40% gaan groeien.
Ik heb een oldtimer, en het is idd al enkele jaren "booming business" maar dat business zou wel eens in 3-4 jaar over zijn top heen kunnen zijn voor de meeste oldtimers, behalve voor de oldtimers die als peperdure schilderijen verkocht worden onder de multimiljonairs. Ik herinner me ook nog de korte booming bij Ferraris toen Enzo Ferrari stierf, maar die plafondbooming was op enkele jaren wel voorbij. Dus mijn oldtimer zal binnen 3-4 jaar de deur uit zijn, uiteraard niet zomaar voor een weggeefprijs, maar de dan geldige oldtimerprijs voor Zustandsklasse 2 (+30 jarige oldtimer)
https://de.wikipedia.org/wiki/Wertermittlung_(Oldtimer)

Citaat:
Waarom? Omdat veel carmaniacs wagens zonder veel elektronica in wilen.
Wat een onzin. Wat is zonder "veel electronica"? De minderwaardige electronica (hardware) van oldtimers is wslk het grootste probleem (na 30-50 jaar rammelen en trillen op slechte wegen en wegmeubilair), een breukje in een electronicaprint en het is vandatte. Ik heb daar namelijk verstand en professionele ervaring van (ook bij mobiele radars).

Neen veel mensen vluchten wat naar oldtimers omdat ze ergens anders voor hun spaargeld niets meer krijgen, ofwel versteek je het in een safe of in je sokken of je speculeert aan de beurs, of koopt men een oldtimer als 2e wagen (en maak je er wat toertjes mee), of schilderij, of vastgoed enz... alles for the same reason...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 30 augustus 2016 om 09:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be