![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#501 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#502 |
|
Banneling
|
Ik ben niet akkoord . En u beledigd onze mode daar val ik over , gewaden en traditie kledij horen hier niet thuis .. het stoort de Westerse levensstijl. punt uit .
|
|
|
|
|
|
#503 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#504 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Misschien stoort een gescheurde jeansbroek me wel? Wat is trouwens "onze mode"? Ga een paar kledingwinkels binnen en u zult zien dat er bij ons een enorme verscheidenheid aan mode-uitingen te vinden zijn.
|
|
|
|
|
|
#505 |
|
Banneling
|
Ach met u valt niet te spreken , ge zijt precies een duivel in een wijwatervat .
|
|
|
|
|
|
#506 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De groep waar u op alludeert vormen slechts een gedeelte van de orthodoxie in het judaïsme. Er zijn heel veel orthodoxe gelovige Joden die gekleed gaan zoals u en ik. Niet alle gelovige orthodoxe Joden zijn Chassidim.
|
|
|
#507 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat ruikt naar heel inconsequent denken. |
|
|
|
|
|
|
#508 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Absolute vrijheid bestaat niet. Ik mag bijvoorbeeld niet in nazi outfit de hitlergroet brengen en de holocaust ontkennen. In een verstandige democratie wordt nu eenmaal op tijd en stond afgewogen welke "vrijheden" best beperkt worden in naam van het algemeen belang. |
|
|
|
|
|
|
#509 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Die vrouwen gaan dan niet paraderen op het strand in hun Chassidische kledij. Bovendien heb ik nog niet gemerkt dat die groep serieuze maatschappelijke problemen veroorzaakt. Hoeveel van alle aanslagen en incidenten van de voorbije jaren in Europa kunt u op conto van die joodse groep schrijven?
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 3 september 2016 om 09:16. |
|
|
|
|
|
#510 | |||||||||||||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik ben dan ook geen atheist. Ik heb wel een heel persoonlijke definitie van wat god (zonder hoofdletter) is, en heb geen godsdienst, enkel een geloof (die ik niet uitoefen). Citaat:
Citaat:
Op de school van mijn kinderen is er nu een aanbod van halal. Ik heb als atheist nooit gevraagd voor een speciale keuken. Maar door dat extra aanbod van halal, is er verhoging van de kosten. Die kosten worden niet betaald door de moslim ouders, maar door iedereen. En dat is fundamenteel onrechtvaardig. Citaat:
En ik heb elke redenering die u daaruit hebt afgeleid weerlegd. Citaat:
Citaat:
Gaan we vrouwenbesnijdenis ook beschermen? Want dat is ook niet beschermd door andere fundamentele rechten! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Allez, is er iemand anders hier die op dit voorbeeld wil reageren? Zucht! |
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
#511 | |
|
|
Citaat:
Waarom bent u hier op dit forum? Om heel de tijd uw mening bevestigd te zien? |
|
|
|
|
|
|
#512 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#513 | |
|
|
Citaat:
Waarom bent u hier op dit forum? Om heel de tijd uw mening bevestigd te zien? |
|
|
|
|
|
|
#514 |
|
Banneling
|
Het is wederkerig toch en het is discussie , waarom moet ik inbinden ? ik moet juist niks , ik mag ,en iedereen mag , wat krijg de gij nu ? heb ik u iets aangedaan misschien ?
|
|
|
|
|
|
#515 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
"Gesluierd" in de zin van "het gelaat bedekkend" is bij ons alvast wettelijk verboden. Daarover hoeft er dus niet gediscuteerd te worden. Als u het dragen van een hoofddoek bedoelt dan hoeft u niet te denken dat ik daardoor van verontwaardiging in zwijm val. Ik vind dat de er achter schuilende argumentatie (het hoofdhaar van de vrouw zou t.a.v. de man te erotiserend werken) er wel over. Maar denk nu toch niet dat ik daartegen op straat een soort para-militaire stormloop zou ontketenen. Ik ben in het dagelijkse leven een rustige ouwe jongen.
|
|
|
#516 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Daar hebben we het dan ook totaal niet over. Wel over het feit dat u verontwaardigd reageert op wat moslima's aandoen, terwijl u er geen onvertogen woord voor hebt als jodinnen zich vanuit eenzelfde opvatting ook op een gelijkaardige manier kleden.
|
|
|
|
|
|
#517 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#518 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als u die redenering erop nahoudt, waarom zou ik dan moeten doen wat u mij opdraagt te doen? Ik moet ook niets. Ik mag... Enzovoort.
|
|
|
|
|
|
#519 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#520 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zij gaan mede slachtoffer zijn maar het kan niet anders. Joden vertrekken trouwens al jaren op grote schaal naar Israël, ze zijn daar veiliger dan hier. |
|
|
|
|