![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#521 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 3 september 2016 om 09:46. |
|
|
|
|
|
|
#522 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Geen argumentatie die hierbij past. U struikelt immers over de redenen van de bedekking. U verwijst moslima's dat ze hun hoofdhaar bedekken omdat het naar hun aanvoelen erotiserend is, terwijl het bij orthodoxe jodinnen ook om o.m. die redenen wordt bedekt.
Daarnaast veroorzaken moslima's op straat bij mijn weten geen overlast, ook al hebben ze een hijab aan. Het probleem ligt ergens anders. U gooit voor het gemak en bij gebrek aan argumenten een beetje alles door elkaar. |
|
|
|
|
|
#523 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U leest niet wat er staat. Als u meent dat u het recht hebt om uw mening te uiten, dan heb ik dat ook. Net zo heb ik de volle beslissingsmacht over mijn lidmaatschap van het Vlaams Belang. Ik vermoed zelfs dat u zelf geen lid bent... Dus, wat komt u mij de les te spellen?
|
|
|
|
|
|
#524 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#525 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat soort argument vind ik van de pot gerukt bij gelijk welke groep. Maar nogmaals, daar blijft het bij. Maar leest u toch maar eens bericht #509 helemaal.
|
|
|
#526 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wel bepaalde Marokkaanse heethoofden bijvoorbeeld die, trouwens nauwelijks kaas hebben gegeten van hun eigen godsdienst, de oorzaak zijn van het probleem. Het blijf een feit dat uw initiële argumentatie ging over de inherente redenen om het hoofdhaar te bedekken. En dan fulmineerde u er tegen. |
|
|
|
|
|
|
#527 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tot nu toe heb ik trouwens geen argumentatie gelezen over het verbieden van islamitische kleding in het straatbeeld (met de wettelijke beperking van gezichtsbedekking). Ik ga er dan ook vanuit dat jullie de vrijheid zich naar eigen keuze te kleden, dus wel aanvaarden en willen respecteren. |
|
|
|
|
|
|
#528 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#529 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik zeg toch niet dat ge moet inbinden? Ik stel gewoon een duidelijke vraag. Waarom is het erg dat hij uw mening niet heeft?
|
|
|
|
|
|
#530 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het openbaar vertoon door de moslima's is doodeenvoudig het zoveelste signaal waarmee onze samenleving t.a.v. de islamitische immigratie geconfronteerd wordt. Het overgroot gedeelte van de Europeanen ziet in die steeds frequenter opduikende uiterlijke tekenen de voorbode van een steeds verder toenemende islamisering van onze samenleving. Misschien voelt u zich daar gelukkig bij. Een chassidische Joodse vrouw zal zich niet in een boerkina op het strand vertonen. Die zijn consequent en blijven daar gewoon weg. Punt. En reageer in het vervolg op een volledig bericht en niet op één zin of zinsnede.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 3 september 2016 om 09:58. |
|
|
|
|
|
|
#531 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Andere geloofsovertuigingen zullen inderdaad mede het slachtoffer zijn , dat klopt. Toch moet dit verbod doorgaan, om vele redenen die hier al oeverloos zijn herhaald. De enige oplossing : alle geloof naar de privé sfeer. En dat komt. Misschien niet onmiddellijk omdat we allicht nog niet genoeg "beschaafd" zijn, maar ooit wel. |
|
|
|
|
|
|
#532 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#533 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#534 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#535 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#536 |
|
Banneling
|
ach ik zou er nog uren kunnen tegen discussiëren hij denkt gelijk te hebben altijd , hij draait telkens zijn kar om zo zijn tegenstander af te wimpelen ik heb dat ventje door ... denk ik ,
Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 3 september 2016 om 10:14. |
|
|
|
|
|
#537 |
|
Banneling
|
ja allee dan kan zijn , maar ik persoonlijk zie dat anders , als vrouw dan nog ieder mens is ingesteld en heeft een achtergrond situatie op een ander manier , er zijn ook de moeilijke beroepsomstandigheden waar mensen zich in kunnen bevinden , ook relatie problemen , we zijn geen robots en met 2 gaan werken is een grote druk op het gezinsleven ...in deze tijden , wat willen we als maatschappij ? kinderen maken of met 2 beroepsleven ? de tussenweg ligt moeilijk voor sommige om alles aan elkaar te breien ...
|
|
|
|
|
|
#538 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
The MolenGay-parade. Laatst gewijzigd door bartelx : 3 september 2016 om 10:32. |
|
|
|
|
|
|
#539 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nogmaals: het boerkina-verschijnsel is het zoveelste teken van een groeiende islamisering van de Europese samenleving. En aangezien de islam door de grote meerderheid van Europeanen wordt ervaren als een agressieve religie die openlijk het verwerpen van de westerse fundamentele waarden predikt, worden deze uiterlijke tekenen door onze bevolking vijandig onthaald. Misschien is de islamisering iets wat u niet erg vindt. Ik denk er anders over.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 3 september 2016 om 10:30. |
|
|
|
|
|
|
#540 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In het Westen is dit" gelijke rechten en plichten" waarbij dus zowel mannen als vrouwen erogene zones bedekken. Binnen islam is dit gelijkwaardigheid met verschillende rechten en plichten wat dus haaks staat op onze eigen cultuur en verworvenheden voor mannen en vrouwen. Wanneer we een samenleving willen die vreedzaam groepen naast mekaar laat leven, kun je onmogelijk dat islamitisch gedachtengoed gelijk stellen aan de Westerse opvattingen, want natuurlijk heeft die " gelijkwaardigheid" gevolgen voor wie gelijke rechten als uitgangspunt neemt. |
|
|
|
|