![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jouw vlaams extremisme kan me de rug op. Zoals Vette Poison het zegt: Aboyer flamand. (zijn woorden). Of om de talenbol van Quercus te plezieren: Go and scratch with the Chickens if you can't fly with the Eagle. Voor elk wat.
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg het maar.
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Titel van de draad klopt niet. De slachtoffers worden immers steeds in het Nederlands geholpen en bijgestaan door Nederlandstalige justitieassistenten. Ze moeten ook geen Frans praten in de rechtbank, en er zijn tolken aanwezig.
Het proces wordt in het Frans gevoerd omdat de verdachten Franstalig waren. Alle relevante stukken kunnen in het Nederlands worden vertaald. http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160905_02454449 Dat de slachtoffers van 22 maart 'enkel in het Frans terechtkunnen' is dan ook onzin. Ik heb alvast de suggestie gedaan de topictitel te veranderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar "moeten" niet in het Nederlands vertaald worden , volgens de Belgische wetten. ![]() En het proces zal in het Frans gevoerd worden of niet soms. Franstalig krapuul dat een bom doet ontploffen in een Vlaamse luchthaven met Vlaamse slachtoffers en het proces zal in het Frans verlopen ?? Moet kunnen volgens de Belgicisten ,maar niet volgens mij. De daders hebben hier meer taalkundige voorrechten dan de onschuldige slachtoffers. Vive la Belgique ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 5 september 2016 om 14:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat feit zal de Vlaamse Onafhankelijkheid zeker niet tegenhouden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef er een lap op, ouwe snoeper. 'k Ben je alleen wat aan het 't chambreren he, om de moedertaal van je idool te gebruiken.
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160905_02454171 SP.A-Kamerfractieleidster Meryame Kitir onderschrijft de klacht van verschillende Vlaamse slachtoffers van de aanslagen van 22 maart in Zaventem en Brussel dat hun dossier bij het Brussels gerecht enkel in het Frans behandeld wordt. ![]() ‘De slachtoffers moeten door het gerecht in hun eigen taal bijgestaan worden. Dat lijkt me niet meer dan logisch,’ vindt Kitir. Ze gaat een wetsvoorstel indienen om het onderzoek ook automatisch in de tweede landstaal te voeren." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zaventem is 1 talig Nederlands. Eigenlijk is het Frans zelfs van geen tel in deze zaak.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom? Omdat zij eerst in Brussel vervolgd zouden worden en dan pas eventueel overgedragen worden naar Vlaanderen, naargelang hun straf. En daardoor zouden bijna alle stukken waarover het Vlaams gerecht zou beschikken in het Frans opgesteld zijn.
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zouden de terroristen niet naar Zaventem gekomen zijn . ![]() Wel naar de luchthaven Wallo-Brux;Chareleroi |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mooi resultaat voor de Vlaamse onafhankelijkheid, hé... ![]() (Wie het sarcasme van mijn antwoord niet inziet, verdient een snelcursus onnozelheden vertellen bij de WK-school)
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zie je wel dat heel die repressie een anti-Vlaamse francofone bedoening is en was... ![]() Laatst gewijzigd door marie daenen : 5 september 2016 om 16:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Over haat gesproken ten opzichte van zijn medemensen kan dit inderdaad wel tellen... Franstalige verdraagzaamheid noemen ze dat... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar heel de kwestie zou wel in het Nederlands moeten afgehandeld worden... Niet in de failed state, la Belgique, natuurlijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus. Neen, geen bekrompenheid of wat dan ook, enkel het feit dat er ook een aanslag is gebeurd op Brussels grondgebied (je weet wel, in de metro van Maalbeek) waar ongeveer dezelfde verdachten opduiken. Er zijn dus ook strafbare feiten in Brussel gepleegd, wat een Brussels strafonderzoek rechtvaardigt, nietwaar? Bovendien zijn ongeveer alle verdachten in Brussel opgepakt. Hierdoor beschikt Brussel over de mensen om ze te berechten. Volgens de klassieke regels van het internationaal strafrecht is het dan ook logisch dat Brussel als eerste de zaak behandelt en de verdachten berecht. Indien de verdachten in pakweg Antwerepn zouden gevonden zijn, zou Vlaanderen als eerste het proces kunnen voeren. Alle, ze kan dat steeds doen, maar dan wel enkel bij verstek. Vlaanderen kan uiteraard ook het eigen onderzoek over Zaventem verder zetten, maar zal dan moeten wachten en werken met rogatoire commissies. De documenten die uit de rogatoire commissies voorhanden zullen zijn, zullen uiteraard in het Frans opgesteld zijn. Wat is dat zo schandalig aan Marie? Wie twee landen wilt, moet er ook e gevolgen van dragen, hé...
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ha, ik veronderstel dat jij een fles wijn niet chambreert maar "kamert". Tja, als ik spreek over "kameren" heb ik het wel over wat anders. Soms komt daar ook wijn aan te pas en nog meer champagne.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 5 september 2016 om 17:31. |
![]() |
![]() |