![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die stoppen of verkopen / schakelen om op een beslissing die genomen is op 10 seconden. Dat is de kracht van de ondernemer immers...a la minuut stoppen als het slecht begint te gaan. Werknemers hebben die kracht en middelen niet. Die moeten zich verenigen in groep en vakbond om iets te krijgen. , vragen..smeken...staken...bedelen. Tja...
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En in Shanghai heb ik ook armoede gezien, mensen die nog met de handen het gras afdoen, in krotten wonen, rotte tanden, ... Ik vertrouw ook al niet teveel op de statistieken die van China zelf komen. Alles wordt daar geweldig gemanipuleerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw reactie is represantief voor alle werknemers.
Ze denken en handelen anders. En het is er aan te merken. Pakweg 45000 jobs in enkele jaren tijd zijn nu weg. Het goede nieuws..er zijn er 700 bij gekomen. Dus hallo?
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U bent degene die denkt dat hij geen werknemers nodig heeft, dat maakt u nogal arrogant, terwijl de realiteit is dat werknemers en werkgevers mekaar nodig hebben. Als je dat niet begrijpt kan je beter hulp gaan zoeken. Als er al werkgevers het land verlaten dan zal dat meer ten gevolge van de hoge loonkost zijn dan dat het aan de mentaliteit ligt, toch in Vlaanderen. Wat dat betreft zijn we het hopelijk eens dat de loonkost drastisch naar omlaag moet. Dat is in iedereens voordeel. Ik ben trouwens zelfstandig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als op onderwijsniveau de Chinezen, Belgie niet met een turboversnelling zijn voorbijgestoken, dat hun attitude niet beter is, en hun lonen niet lager zijn, wel dan weet ik het ook niet meer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de ene statistiek is al een stuk betrouwbaarder dan de andere. Zo heb ik toch een zeker vertrouwen in de resultaten van de PISA onderzoeken, waar China zowat de top heeft bereikt, en Belgie sedert enkele decennia in een neerwaarste spiraal zit (Vlaanderen al iets minder, Walonie al iets meer). Ik zal trouwens niet beweren dat er geen armoede is in Shanghai China, wel dat ze de voorbije jaren een prestatie hebben geleverd om u tegen te zeggen. En dat ik een vermoeden heb dat China vroeg of laat Europa zal voorbijsteken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je klinkt als een politieker die ons wijsmaakt dat we moeten studeren en innoveren ...en dan komen de werkgevers naar hier gehold op hun wit paard. Ach als je er beter door slaapt? De waarheid doet misschien een beetje pijn, maar we zien wel dat in real life alle werknemers overal ter wereld niks anders zijn dan gehuurde arbeid. En of die nu chinees spreekt, Litouws of kongolees ....dat maakt geen zak uit. En omgekeerd maakt het voor de arbeiders ook niks uit. En waarom? Omdat het verschillende werelden zijn. Maar ja....jij hebt daar zo een sprookjesvorm van.
![]() |
![]() |
#109 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Nu ja, dan heeft een discussie inderdaad geen zin.
![]() |
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb stellig de indruk dat jij je kot niet uitkomt. Als je zegt dat cijfers gemanipuleerd worden, waarom zouden de cijfers van de PISA onderzoeken dan noodzakelijkerwijze wel correct zijn ? Mijn dochter ging naar China afgelopen zomer in het kader van een uitwisselingsprogramma van de school. Zij heeft me verteld dat de Chinese studenten van haar leeftijd bijlange niet zover stonden. En niet elk kind kan verder studeren in China. Uiteraard zal het zo wel zijn dat een land met 1,2 miljard inwoners in absolute aantallen over meer knappe koppen beschikt. Of dat in procenten ook zo is, valt nog te betwijfelen. Ik denk persoonlijk dat ons Belgenlandje qua kennis, werkbereidheid en productiviteit helemaal niet moet onder doen. HET thema echter van rechts is om die arbeid zo goedkoop te maken als maar enigszins mogelijk is, louter en alleen omdat ze alleen opkomen voor de bedrijven en bazen. Het is dus meteen duidelijk dat het overgrote deel van de bevolking daar letterlijk geen boodschap aan heeft als ze goed nadenkt.
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." Laatst gewijzigd door non-conformist : 7 september 2016 om 19:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() Chinezen leveren ieder jaar miljoenen ingenieurs af, en die ingenieurs zien hun loon verdubbelen op een jaar of 5-6.
Ze zijn aan het inhalen hoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nog nergens werknemers een werkgever zien in dienst te nemen. Noch ontslaan Het omgekeerde duizend per dag. Als het niet per uur is?
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je maakt wel een open goal.
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot vervelend uitgelegd snappen ze nog steeds het verschil niet tussen netto loon en brutoloon en nog veel minder van bijdragen en loonkost. Em jij precies ook nog steeds niet.
![]() |
![]() |
#116 |
Banneling
|
![]() Ze krijgen nu al de 50 plussers amper aan het werk. Wie gaat een gepensioneerde dan aannemen die opdaagt als het hem/haar belieft?
Dat ik ooit liberaal was vult mijn wezen met schaamte. Mijn oma heeft minder pensioen dan wat nieuwkomers met kinderen krijgen. Die hier nooit bijdroegen, nooit zullen bijdragen en onze hele continent verzieken. Het mens durft 's avonds niet meer over straat lopen, want overvallen. Rara door wie? Mogen wij de cijfers eens zien hoeveel deze migratie ons kost en hoeveel wijken als Molenbeek etc ons jaarlijks kosten? Vergeten jullie dat zij een aanslag op ons gepleegd hebben? Wat doen jullie? Hen verder pamperen en eigen volk in't zak zetten waar ze bij staan. Hervorm GVD eens het nodige en geef ons land en continent terug zoals wij dat van onze voorouders kregen. Niet tot wat jullie kleine elite er van willen maken. Jullie maken van heel Europa één gigantisch Molenbeek. Laatst gewijzigd door Peche : 7 september 2016 om 19:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toch niet als het de lonen betreft. Wet de kennis betreft, zie ik de opleiding daar alleen maar verbeteren. De werkomstandigheden zijn daar ook helemaal anders dan hier. Veel te lange dagen, daar. En ik betwijfel dat dit nuttig is voor geestelijk veeleisend werk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Als die uitleg van u komt dan denk ik dat ik degene die de uitleg geeft meer in vraag stel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan neemt de werknemer een werkgever in dienst voor een tijdelijk opdracht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() In mijn school liep vorig jaar een uitwisselingsstudent uit China rond.
Volgens zijn 'papieren' sprak hij grondig Engels. "Hello!!" was het enige, wat hij overigens zeer enthousiast zei, dat eruit kwam. |
![]() |
![]() |