![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#781 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En uw oplossing is dan om de arm af te hakken. Niet de arm is de oorzaak van het misbruik, maar wel de mens die zijn arm verkeerd gebruikt. Je moet dus de mentaliteit, houding... van die mens aanpakken en hem aldus tot verbetering brengen.
|
|
|
|
|
|
#782 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De vraag is trouwens of de visie van de gemeente (een opvatting dus van een welbepaalde ambtenaar) wel de toetsing van het gerecht zal doorstaan. D�*t schijnt u te vergeten. De rechtbank kan immers nagaan of een overheid haar boekje niet te buiten gaat. |
|
|
|
|
|
|
#783 |
|
Minister-President
|
Zelfs ISIS heeft meer gezond verstand dan onze overheid wat dat betreft. Hilarisch !
Now the burka is banned... by ISIS!
|
|
|
#784 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In dit geval is er dus zelfs geen sprake van tegenstrijdigheid, artikel 1 bepaalt dan ook "Niemand mag, uitgezonderd bij overmacht, handelingen plegen die niet door deze wet zijn voorzien en waardoor een dier zonder noodzaak omkomt of zonder noodzaak een verminking, een letsel, of pijn ondergaat." en welke handelingen worden (oa) voorzien in die wet? Juist, het onverdoofd slachten voor religieuze redenen. Kortom: het dierenleed is voor de wet geen obstakel voor het onverdoofd slachten. You lose. Citaat:
Btw, duivenmelkers hebben wel degelijk een 'privilege', het houden van duiven is immers in principe verboden, net als dierenwedstrijden. Citaat:
Nogmaals, volgens welk bestaande fundamenteel recht ga je rechtvaardigen dat Joden baby's besnijden? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
'Met U kijkt recht naar voor: hoofd en schouders recht(op houden, recht voor het objectief. Neutrale gezichtsuitdrukking: mond gesloten, geen glimlach. De achtergrond van de foto is licht, effen en egaal. Er is voldoende contrast tussen uzelf en de achtergrond. Uw gezicht is goed zichtbaar zonder schaduwrijke of overbelichte plaatsen. De ogen moeten goed zichtbaar zijn: geen weerkaatsing op brilglazen, geen getinte glazen, geen te grote montuur, maar ook geen montuur die vlak langs de ooglijn loopt. Uw gezicht is volledig zichtbaar: het voorhoofd, kin en de aanzet van uw oren moet zichtbaar zijn Uw gezicht staat in het midden van de foto. U draagt geen accessoires (tenzij dit noodzakelijk is omwille van een medische of religieuze reden). Een afdruk van een eigen digitale foto is niet toegelaten.' https://www.antwerpen.be/nl/info/538...r-de-pasfoto-1 Wijs mij eens aan waar er over haar gesproken wordt? Of wacht, ik heb naar een bron verwezen, misschien gebruik ik wel een Machtsargument...
|
|
|
|
#785 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#786 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het zijn trouwens twee verschillende quotes.
|
|
|
|
#787 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#788 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hoezo? Het ging om uw stelling die algemeen toepasselijk werd geacht, nl. dat godsdienstvrijheid sowieso en uit zichzelf tot misbruiken leidt. In meerdere Europese landen bestaat godsdienstvrijheid, maar is onverdoofd slachten niet mogelijk.
|
|
|
|
|
|
#789 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#790 | |
|
|
Citaat:
Ik nodig u al verschillende keren uit om mij het nut uit te leggen, maar u verkiest dat niet te doen. Dus ge kunt het best vergelijken met een blindedarm. Zolang die niet ontsteekt laten we die maar zitten. Maar vanaf er problemen zijn, mag die weg. We hebben dat toch niet nodig. |
|
|
|
|
|
|
#791 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, ik antwoord niet omdat u verduidelijking vroeg. Hoe omschrijft u hier "nut"? U ging daar niet op in. Hoe kan ik dan een antwoord geven als het niet duidelijk wat u juist bedoelt?
|
|
|
|
|
|
#792 | |
|
|
Citaat:
Ik heb altijd vanaf het begin van de thread gesproken over elk land waar godsdienstvrijheid bestaat, en hoe dat gelovigen daar misbruik van (proberen te ) maken. (Dat het soms niet lukt juich ik toe, maar dat is eigenlijk irrelevant.) Ik doe dat niet zomaar. Ik zie dat overal er oppositie is van atheïsten tegen deze misbruiken. Het is een patroon, en om het probleem te onderkennen moet men het patroon bestuderen. Niet enkel in België. |
|
|
|
|
|
|
#793 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als we het echter over algemene principes hebben die u zelf poneert, wil u juist niet weten van voorbeelden uit andere landen. |
|
|
|
|
|
|
#794 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Uw redenering is dan: laten we de wetten afschaffen. |
|
|
|
|
|
|
#795 | |
|
|
Citaat:
Ik heb u zelfs heel duidelijk het nut uitgelegd van de godsdienstvrijheid 3 eeuwen geleden. Maar nu is de situatie anders. |
|
|
|
|
|
|
#796 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik gaf eerder al aan dat ik, als gelovige, me kant tegen uitzonderingen op de wet. Zal het eens doordringen? |
|
|
|
|
|
|
#797 | |
|
|
Citaat:
Ik heb u zelfs heel duidelijk het nut uitgelegd van de godsdienstvrijheid 3 eeuwen geleden. Maar nu is de situatie anders. |
|
|
|
|
|
|
#798 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#799 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maak een lang verhaal kort? Ik zei U al, uw Kerk wordt Europees cultureel erfgoed dus maak je daarover maar niet teveel zorgen. Wij delen het boek met de Joden, maar helaas niets met de moslims. Zij zijn bezig aan een Europese invasie en steken dat niet onder stoelen of banken. Ik ben net geband voor het oproepen van genocide, maar waarom mag de islam dat dan wel? Wanneer ik mezelf construct aan het religie duurt het niet lang voor ik op de vingers getikt wordt. Consequentie is ver zoek. |
|
|
|
|
|
|
#800 | |
|
|
Citaat:
En ook hoe ge schrik hebt dat godsdienst 'beknot' zal worden. Allemaal onterecht. Niemand wil godsdienst beknotten. |
|
|
|
|