Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2016, 05:31   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Turks parlementslid: ‘Sluit Gülen-scholen in België’

BRON

Detail tekst:

Citaat:
Het Turkse parlementslid Metin Külünk heeft donderdagavond in Beringen de Belgische politici gewaarschuwd voor de Gülenisten en opgeroepen om de Gülenistische scholen te sluiten.
Een beter plan lijkt het mij om ze allemaal terug huiswaarts te sturen daar we aan de Turkse invasie totaal geen boodschap hebben.
Oud 9 september 2016, 05:42   #2
strijkijzer
Gouverneur

Standaard

Dat is je reinste binnenlandse inmenging. Oppakken die vent en de bak in en alle Turken die zich meer Turk voelen dan Belg oppakken en de boot op naar Turkije.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2016, 07:15   #3
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Ooit al eens in Beringen geweest? Daar waan je je echt niet meer in België hoor. Dat zo'n Erdogan haatprediker hier zomaar van alles mag komen verkondigen is ook veelzeggend.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2016, 07:30   #4
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
BRON

Detail tekst:

Een beter plan lijkt het mij om ze allemaal terug huiswaarts te sturen daar we aan de Turkse invasie totaal geen boodschap hebben.
Ik vrees dat het daar wat laat voor is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2016, 07:43   #5
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Ongehoord, dat buitenlandse parlementairen hier hun landgenoten kunnen komen ophitsen en opruien tegen het gastland.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2016, 08:20   #6
strijkijzer
Gouverneur

Standaard

http://deredactie.be/permalink/2.46703?video=1.2762410

http://deredactie.be/permalink/2.46703?video=1.2762416
(met fascistische marsmuziek op de achtergrond ... )

WTF echt serieus BUITEN NU !
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2016, 08:39   #7
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer Bekijk bericht
http://deredactie.be/permalink/2.46703?video=1.2762410

http://deredactie.be/permalink/2.46703?video=1.2762416
(met fascistische marsmuziek op de achtergrond ... )

WTF echt serieus BUITEN NU !
Dat madammeke zegt het dus na de vraag van de reporter over de ministers van buitenlandse zaken:

'Wij zijn Turken'.

Daarmee is alles gezegd.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2016, 08:45   #8
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Altijd vragen: "Willen jullie dan niet liever in Turkije wonen?"
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2016, 09:00   #9
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Met de Erdogan-enthousiaste Turken in Europa begint het nu toch wel de spuigaten uit te lopen hoor. Een paar dagen geleden konden we nog op het nieuws zien dat een speciale afgevaardigde uit de "closed circle" rond Erdogan naar hier is gekomen om "gesprekken" te hebben met de Turken in Beringen. De uit de SPa buiten gezwierde Koc speelt er natuurlijk een cruciale rol in. Wanneer je bedenkt dat er in Duitsland alleen reeds drie miljoen Turken leven, allemaal met de dubbele nationaliteit, allemaal pipo's die zich meer Turk dan Duitser voelen, dan kunnen we slechts één conclusie trekken: Erdogan heeft een wakkere en fanatieke vijfde kolonne in Europa en doet er alles aan om die zo actief als maar mogelijk in zijn strategie in te schakelen. Er moet op Europees niveau, hoe dan ook, een einde gemaakt worden aan die dubbele nationaliteit. Ze horen gedwongen te worden te kiezen tussen de nationaliteit van het nieuwe land of de Turkse. Kiezen ze voor de Turkse dan dienen hen allerlei voordelen van de nieuwe nationaliteit onmiddellijk ontnomen te worden.
Oud 9 september 2016, 09:15   #10
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ooit al eens in Beringen geweest? Daar waan je je echt niet meer in België hoor. Dat zo'n Erdogan haatprediker hier zomaar van alles mag komen verkondigen is ook veelzeggend.
Klopt. In Beringen zijn al ganse straten waar je als Belg beter niet meer komt. 's Nachts er door rijden = garantie op stuk gesmeten autoruiten en als je stopt = mes in je lijf. Zelfs de politie komt daar al jaren niet meer. Ik heb eenmaal het ongenoegen gehad dat een Turk een dure oldtimer wou komen kopen. Direct afdingen en dreigen dat als je niet akkoord gaat het wel eens slecht zou kunnen aflopen. Is ook de enige keer dat ik een pistool naar iemand gericht heb en tot tien ben beginnen tellen. Niet van de oprit was zeker geschoten. Gelukkig voor mij (en hem) was hij heel snel weg. En nadien niets meer van gehoord of gezien. Sindsdien draag ik thuis altijd een pistool of heb ik minstens in de nabijheid klaar liggen.

Ik vind het ook straf dat iemand als de Turkse parlementslid Metin Külünk hier zomaar meer dan 1000 Turken mag komen ophitsen. Waar is nu de politiek? Of de Burgemeester die zoiets verbiedt met het oog op de Binnenlandse veiligheid? Of de politie die alles serieus in de gaten houdt? En waar zitten nu die schijters van IS? Misschien was dit wel een gemiste kans om eens een bommengordel te gaan testen. In ieder geval dat zelfs nu de politiek nog niet ingrijp zegt genoeg over hoe bang ze in eigen land van Erdogan en de Turken zijn.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2016, 09:27   #11
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Klopt. In Beringen zijn al ganse straten waar je als Belg beter niet meer komt. 's Nachts er door rijden = garantie op stuk gesmeten autoruiten en als je stopt = mes in je lijf. Zelfs de politie komt daar al jaren niet meer. Ik heb eenmaal het ongenoegen gehad dat een Turk een dure oldtimer wou komen kopen. Direct afdingen en dreigen dat als je niet akkoord gaat het wel eens slecht zou kunnen aflopen. Is ook de enige keer dat ik een pistool naar iemand gericht heb en tot tien ben beginnen tellen. Niet van de oprit was zeker geschoten. Gelukkig voor mij (en hem) was hij heel snel weg. En nadien niets meer van gehoord of gezien. Sindsdien draag ik thuis altijd een pistool of heb ik minstens in de nabijheid klaar liggen.

Ik vind het ook straf dat iemand als de Turkse parlementslid Metin Külünk hier zomaar meer dan 1000 Turken mag komen ophitsen. Waar is nu de politiek? Of de Burgemeester die zoiets verbiedt met het oog op de Binnenlandse veiligheid? Of de politie die alles serieus in de gaten houdt? En waar zitten nu die schijters van IS? Misschien was dit wel een gemiste kans om eens een bommengordel te gaan testen. In ieder geval dat zelfs nu de politiek nog niet ingrijp zegt genoeg over hoe bang ze in eigen land van Erdogan en de Turken zijn.
Lucky Porschy in Acsy...
Oud 9 september 2016, 16:14   #12
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ongehoord, dat buitenlandse parlementairen hier hun landgenoten kunnen komen ophitsen en opruien tegen het gastland.
Tegen het gastland ???
Was jij erbij ?
Versta jij Turks ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2016, 16:54   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De minister van buitenlandse zakken zou wel eens een paar zinnen op mogen schrijven omtrent welk beleid er nu nodig is omtrent de relatie met Turkije.

En gans de regering idem dito welk beleid er nodig is ivm Turken die hier bij ons wonen, en hun eisen ivm scholen enz. op ons eigen Vlaamse grondgebied.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2016, 17:05   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht

Ik vind het ook straf dat iemand als de Turkse parlementslid Metin Külünk hier zomaar meer dan 1000 Turken mag komen ophitsen. Waar is nu de politiek? Of de Burgemeester die zoiets verbiedt met het oog op de Binnenlandse veiligheid? Of de politie die alles serieus in de gaten houdt?

In ieder geval dat zelfs nu de politiek nog niet ingrijp zegt genoeg over hoe bang ze in eigen land van Erdogan en de Turken zijn.
Daar zeg je zoiets....
Vrijheid van meningsuiting, zeker?
Oud 9 september 2016, 17:05   #15
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Tegen het gastland ???
Was jij erbij ?
Versta jij Turks ?
Het was wel even kolder toen een Turks-Vlaamse prefect kon zeggen wie dat de minister van buitenlandse zaken van Turkije was doch geen flauw benul had wie zijn Belgische tegenpool was.
De integratie is prachtig gelukt.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2016, 17:17   #16
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het was wel even kolder toen een Turks-Vlaamse prefect kon zeggen wie dat de minister van buitenlandse zaken van Turkije was doch geen flauw benul had wie zijn Belgische tegenpool was.
Dat heb ik toevallig ook gezien.
Ze wist meteen wie de Turkse minister van Buitenlandse dinges was, maar moest het antwoord schuldig blijven toen haar werd gevraagd wie zijn Belgische collega was.

Zoals ik al eerder liet horen op dit forum: Turken zijn en blijven fervente nationalisten. Ik vraag me alleen af waarom ze dan niet in Turkije blijven.

Niet alleen in Beringen, maar ook in andere ex.mijngemeentes zoals Heusden-Zolder herken je de vroegere winkelstraten niet meer. Je waant je in Istanbul. Zo goed als alle winkels: bakkerijen, slagerijen, reisagentschappen, koffiehuizen, kledingzaken, enz... zijn in handen van Turken.
Oud 9 september 2016, 17:17   #17
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
die (Belgische) Turk in "de Afspraak" hield er absoluut geen rekening mee dat die AKP-parlementair misschien wel niet de volle waarheid was komen vertellen. Zo goed zijn die Turken geconditioneerd. Het wordt stilaan "we moeten niet denken, Erdogan denkt in onze plaats"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2016, 17:20   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
die (Belgische) Turk in "de Afspraak" hield er absoluut geen rekening mee dat die AKP-parlementair misschien wel niet de volle waarheid was komen vertellen. Zo goed zijn die Turken geconditioneerd. Het wordt stilaan "we moeten niet denken, Erdogan denkt in onze plaats"
Ik heb het ook gezien. Angstwekkend gewoon hoe die hun huisdictator in de kont kruipen.
Oud 9 september 2016, 17:34   #19
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Systeemingenieur is hij, zei hij.
Ik zou dat toch eens graag willen zien.
Toch niet in Leuven, daar is het aantal afstuderende allochtonen als ingenieur al jaaaren ongeveer 0.
En wat is dat een "systeemingenieur"?
Oud 9 september 2016, 17:39   #20
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.computerwoorden.nl/direct...0Ingenieur.htm

Ja.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be