![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat Frank Vandebroucke betreft ben ik het met je eens.
Maar de teletubbies moesten bewijzen dat ze meer waard waren, hé?
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- ik ben hier hoop en al 2 jaar actief, dus de periode Willy Claes, Hazodi waren toen al voorbij - ik ben geen Limburger en vind tussen haakjes dat de politieke klasse er bij alle partijen dubieus is (zie Kelchtermans, Vreven, Frieda Brepoels, ...). Het hoeft hier trouwens niet over mij te gaan. Ik ben al eens te agressief. Maar zelden ten aanzien van opponenten die de discussie open en fair aangaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar als het goed uitkomt heb je er geen bezwaar tegen om tot twee keer toe een link te posten over Bruno Tobback uit ...2007. Terloops. Meneer de Procureur is wél een Limburgs kieken, maar heeft er geen probleem mee om verder te kijken dan een Limburgse kerktoren of minaret. Toch leuk dat je van alle Limburgse partijen (behalve van de sossen) een politicus uitkoos waar je geen hoge pet van op hebt. Niet dat ik een hoge dunk heb van alle 'Vlaamse" politici, maar ik beoordeel hen liever op hun schandaalpalmares dan op hun afkomst uit "de" Limburg. Over Johan vande Lanotte, burgemeester van Oostende, kwam er zelfs een heus boek op de markt. De schrijvers waren voor zover ik weet geen lid van de partij die jou als kiezer teleur stelde. Termont, burgemeester van Gent, heeft grote onderscheiding gehaald in de kunst van liegen, en in Aalst kwamen de rooien niet bepaald eendrachtig in beeld. De burgemeester van St Truiden pleegde dan weer vluchtmisdrijf nadat hij met zijn zatte kloten een ongeval veroorzaakte. En die van Limburg kwam veel minder lang dan twee jaar geleden opnieuw in de picture met brandnieuw gesjoemel en ordinair gescheld naar haar eigen partijgenossen. Maar ik begrijp perfect waarom je je recent lidmaatschap van dit forum als bliksemafleider gebruikt, hoor.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 september 2016 om 23:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De gelijkenis van het gezoek naar Salah Abdeslam en een aflevering van de Comedy Capers was gewoon tenenkrullend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#185 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is nog steeds een verschil tussen voor referenda zijn en het niet door krijgen dan tegen referenda zijn om uw eigen dictatuur verder te handhaven. De VLD moet trouwens niet op mijn sympathie rekenen. Heel deze regering mag wat mij betreft onder de kiesdrempel zakken en moge de rechtervleugel het eens proberen. Verandering is de verkeerde kant op gegaan, geef ze nog meer macht en het wordt er alleen maar erger op. Ik schiet met een deftig argument als ik zeg dat de NVA een anti democratische partij is. Er wordt niet meer gesproken over een onafhankelijkheid, er is geen confederalisme, het sociaal economische is niet in de Vlaming zijn voordeel hervormd en de NVA integreert jihadisten, waarvan er aanslagen pleegden in Zaventem. Met de steun van "jongeren" uit Mollahbeek die verder gepamperd worden. Syrïestrijders worden niet ambtelijk geschrapt en trekken nog steeds uitkering. Maar met de patriot act voor een noodtoestand moet dat goedkomen? Dan zijn we veilig? Actie nu bij god! Weg met die Syriëstrijders en die Botnick zijn schadevergoeding in tienvoud terugvragen bij god. Weg met de tradio's! Laatst gewijzigd door Peche : 11 september 2016 om 23:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Besparingen maar geen belastingsverhogingen beloofden ze, en we krijgen niets anders.
Ze vonden zelfs nog een nieuwe belasting uit, de suikertaks, ook die producten waar geen suiker in zit vallen daar onder. Wie geloofd die mensen nog ..... Laatst gewijzigd door daiwa : 11 september 2016 om 23:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet waar jij uit opmaakt dat ik voor de huidige regering ben, maar tegen onverdoofd slachten ben ik zéker! En aan ongevraagd halavlees op mijn bord krijgen heb ik nog een veel grotere gloeiende hekel!
Niet verwonderlijk dat mensen die tegen een barbaarse slachtwijze zijn halavlees krijgen opgedrongen als je dit weet: Citaat:
Alleen al daarom moet de wet op dierenwelzijn voortaan voor iedereen gelijk zijn. Wat het referendum betreft heb je gelijk. Op dat punt is het VB democratischer dan de N-VA. En niet alleen de N-VA, de enige partij die jij verwijt tegen referenda te zijn. We weten tenminste waar we aan toe zijn met de N-VA, zowel op vlak van dierenwelzijn als referenda. Heel anders dan Di Rupo die in 2005 een referendum voorstelde over "het voortbestaan van België" maar die nog geen twee weken later de ter herziening verklaring van de grondwet boycotte die een bindend referendum op nationaal niveau wettelijk moest mogelijk maken. De N-VA en het VB waren de enige partijen die akkoord gingen met het referendum dat Di Rupo voorstelde. Zoals ik al eerder liet horen kan de N-VA geen enkel voorstel van een andere partij wegstemmen. De andere partijen kunnen wél alle voorstellen van de N-VA wegstemmen. En dat doen ze ook. Niets belet de partijen die zichzelf zo graag "democratisch" noemen om de herziening van de grondwet te vragen en het referendum wettelijk mogelijk te maken. Ze kunnen dat perfect zonder de goedkeuring door de N-VA. Maar geen énkele partij in heel Belgique heeft interesse in referenda. Ik heb al eerder uitgelegd waarom. Het is dus niet bepaalde fair te noemen dat jij daar alleen de N-VA op afrekent. Als dat jouw maatstaf is, is geen énkele partij democratisch.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 september 2016 om 00:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het voorstel over de artsenquota, waarmee een dolk in de rug van duizenden Vlaamse humaniorastundenten wordt geploft, komt eveneens uit de kraam van dikke De Block. Zij is volmaakt gespeend van het kleinste greintje Vlaamsvoelendheid en dient enkel de Francofone belangen.
![]() |
![]() |
#190 |
Banneling
|
![]() Charles Michel populairder dan Bart De Wever in Vlaanderen
http://www.gva.be/cnt/dmf20160911_02...nieuwe-peiling Dat zijn ook zware klappen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
|
![]() Klopt, maar niet om het voor herziening vatbaar te verklaren.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
|
![]() Neen. Het volstaat de Bijzondere Wet tot Hervorming van de Instellingen van 8 augustus 1980 en de Bijzondere Financieringswet te wijzigen.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als zelfs een normaal bedaarde man als Torfs zich daar al zo kwaad over maakt en zelfs het woordje ''splitsen'' in de mond nam zegt genoeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jan Jambon, een Vlaams-nationalist steekt in Brussel PS-voorzitter en voormalig premier van Belgique Elio Di Rupo voorbij. Als d�*t geen klap is! Maar d�*t is jou, vanzelfsprekend ontgaan.
![]() |
![]() |
#195 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...e-artsen.dhtml Vorig jaar in mei verzette de N-VA zich al tegen dit voorstel bij monde van Valerie van Peel: Citaat:
In mei l.l. stelt de N-VA een veto tegen de gang van zaken: Citaat:
Dikzak De Block blijft de Franstaligen bevoordelen. Rik Torfs spreekt straffe taal: Citaat:
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ma...al-725199.html Het lezen waard is dit stuk uit een analyse van Valerie van Peel die dateert van juli 2015: Citaat:
De N-VA laat zich dus wel degelijk horen. Al langer dan vandaag bovendien, maar ik vind geen énkele reactie van een traditionele "Vlaamse" partij. De N-VA zal bijgevolg, eens te meer, in het zand bijten.
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie heeft de partij van Rik Torfs al één keer de rechten van Vlaamse studenten horen verdedigen?
![]() |
#197 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spijtig dat de bodem daar zwaar vergiftigd is, niet?
![]() |
#198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Studenten moeten studeren, verdomme... 't Is hier niet Hotel Mama, of toch?
![]() |
![]() |
#199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Separatisme heeft geen minuut op de onderhandelingstafel gelegen. Dat het zo lang duurde was omdat men BHV wou splitsen, het moeilijkste politieke dossier van de laatste 30 jaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leg uit aub.
|
![]() |
![]() |