Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2016, 21:11   #61
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Of met andere woorden: de N-VA klampt zich vast aan de macht en het geeft al zijn grote idealen op.

Een Vlaams-nationalistische partij die in dat denken stapt, tekent op langere termijn haar eigen doodvonnis.
Je hebt de keuze;
- of voor Vlaanderen klampt je je vast aan de weinige macht die Vlaanderen heeft en kijkt je er nauwkeurig op toe dat ze ook uitgevoerd wordt zoals overeengekomen (en kijk je niet voortdurend de andere kant uit wanneer de franstaligen ze nog meer uithollen en hun deel van de overeenkomst in de prullenmand werpen, zoals onze klassiekers voortdurend doen; waarschijnlijk om de belangen van hun zuilen veilig te stellen);

- of je blijft je liedje van Vlaamse onafhankelijkheid zingen, terwijl je verdomd goed weet dat in Vlaanderen zelf (in eerste instantie ook en vooral dank zij de werking van het journaille) er geen politieke meerderheid voor te vinden is en je betaalt je keer op keer opnieuw blauw voor een volgende staatshervorming die alleen maar de franstalige voordelen bestendigen en Vlaanderen verder de dieperik in duwen...

Hou de franstalingen kort (op hun woord) en morgen zullen zij moeten inbinden want hun geldzucht en hun afhankelijkheid van de Vlaamse centen kent geen grenzen...
en AUB, treedt op tegen de verfransing rond Bruxelles en houdt op gemeentelijk vlak en overal waar jullie kunnen de Vlaamse eisen van wellevendheid en goed bestuur strak...
Het is niet aan de Vlamingen om zich aan de francofonie aan te passen; het is aan de franstaligen om hun franstaligen hegemonie af te zweren en zich aan de Vlamingen aan te passen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 21:14   #62
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als de zaken zo zitten heeft het geen enkele zin om deel uit te maken van de federale dinges.
Kom jij er maar eens zonder kleerscheuren vanaf... vooral daar er aan Vlaamse kant, dank zij de leugens en de malinformatie van het journaille, geen meerderheid voor te vinden is... en de klassieke machtspartijen hun horige trouw aan la Belgique gezworen hebben...
Oud 19 september 2016, 21:16   #63
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Met het perspectief dat De Wever nu vooropstelt kan N-VA net zo goed een kartel vormen of zelfs fusioneren met O-VLD.
Met Rutten en de OVLD die op hun knieën liggen voor la Belgique en alle onredelijke eisen van de francofonie als normaal aanvaarden???
Oud 19 september 2016, 21:16   #64
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of met andere woorden: de N-VA klampt zich vast aan de macht en het geeft al zijn grote idealen op.

Een Vlaams-nationalistische partij die in dat denken stapt, tekent op langere termijn haar eigen doodvonnis.
Geef hier dan eens UW oplossingen aan Jan?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 21:18   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Geef hier dan eens UW oplossingen aan Jan?
Oplossing voor BdW? BdW mag zijn eigen rommel opruimen. Ik heb me trouwens nooit aangetrokken gevoeld tot de N-VA.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 21:18   #66
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Met Rutten en de OVLD die op hun knieën liggen voor la Belgique en alle onredelijke eisen van de francofonie als normaal aanvaarden???
Marie, kun je nu echt beweren dat De Wever, na zijn verklaringen van de voorbije paar dagen, Vlaanderen laat voorgaan op La Belgique? Die indruk heb ik toch niet, en dat stemt mij wat pessimistisch.
Oud 19 september 2016, 21:32   #67
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Marie, kun je nu echt beweren dat De Wever, na zijn verklaringen van de voorbije paar dagen, Vlaanderen laat voorgaan op La Belgique? Die indruk heb ik toch niet, en dat stemt mij wat pessimistisch.
Pessimistisch ben ik ook; maar ik zie geen enkel alternatief en ik denk dat BDW, in tegenstelling met alle andere Vlaamse partijen de Vlaamse belangen wel verdedigt waar hij kan en waar het mogelijk is...

Is Antwerpen beter bestuurd dan ervoor??? Ik geloof van wel

Hebben de franstaligen het veel moeilijker dan daarvoor toen ze de Vlamingen overal waar ze wouden hun wil oplegden???
Kijk naar de numerus clausus voor de dokters... In elke andere regering zonder de NVa zouden ze zonder moeite hun eisen hebben doorgevoerd...

Alleen al de aversie van de hele media maakt duidelijk dat hij wel goed bezig moet zijn en dat hij het wel de Belgisisten heel moeilijk maakt...

Wat de Vlaamse Beweging betreft; ze zouden moeten in de grond kruipen van schaamte dat ze de meeste tijd koudweg doodgezwegen worden door de Vlaamse media en nu ineens wel het grote woord krijgen, nu het is om de NVa af te schieten...
Dus nu als verzwakkers van de Vlaamse eisen mogen ze wel ineens op de voorgrond treden...
http://www.knack.be/nieuws/belgie/vl...al-754369.html

Waarom hebben ze wel de hele tijd gezwegen en waarom kloppen ze niet voortdurend en trachten ze niet met alle middelen de partijdigheid van de Vlaamse media aan de kaak te stellen???
Het Vlaamse volk wordt voortdurend voorgelogen en zij die zich oproepen tot de voorlopers van de Vlaamse rechtmatige eisen, zij laten dat gebeuren...

Als zij al niet optreden als groep, hoe wil je dan dat iedere Vlaming afzonderlijk iets kan doen???
Oud 19 september 2016, 21:34   #68
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pessimistisch ben ik ook; maar ik zie geen enkel alternatief en ik denk dat BDW, in tegenstelling met alle andere Vlaamse partijen de Vlaamse belangen wel verdedigt waar hij kan en waar het mogelijk is...

Is Antwerpen beter bestuurd dan ervoor??? Ik geloof van wel

Hebben de franstaligen het veel moeilijker dan daarvoor toen ze de Vlamingen overal waar ze wouden hun wil oplegden???
Kijk naar de numerus clausus voor de dokters... In elke andere regering zonder de NVa zouden ze zonder moeite hun eisen hebben doorgevoerd...

Alleen al de aversie van de hele media maakt duidelijk dat hij wel goed bezig moet zijn en dat hij het wel de Belgisisten heel moeilijk maakt...

Wat de Vlaamse Beweging betreft; ze zouden moeten in de grond kruipen van schaamte dat ze de meeste tijd koudweg doodgezwegen worden door de Vlaamse media en nu ineens wel het grote woord krijgen, nu het is om de NVa af te schieten...
Dus nu als verzwakkers van de Vlaamse eisen mogen ze wel ineens op de voorgrond treden...
http://www.knack.be/nieuws/belgie/vl...al-754369.html

Waarom hebben ze wel de hele tijd gezwegen en waarom kloppen ze niet voortdurend en trachten ze niet met alle middelen de partijdigheid van de Vlaamse media aan de kaak te stellen???
Het Vlaamse volk wordt voortdurend voorgelogen en zij die zich oproepen tot de voorlopers van de Vlaamse rechtmatige eisen, zij laten dat gebeuren...

Als zij al niet optreden als groep, hoe wil je dan dat iedere Vlaming afzonderlijk iets kan doen???
De N-VA verdient het dan ook nu afgeschoten te worden. BdW heeft een lesje in nederigheid nodig.
Oud 19 september 2016, 21:34   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met het perspectief dat De Wever nu vooropstelt kan N-VA net zo goed een kartel vormen of zelfs fusioneren met O-VLD.
De geschiedenis herhaalt zich.

De N-VA gaat de VU achterna, en wie weet is De Wever de volgende partijvoorzitter die in de VLD eindigt.
Oud 19 september 2016, 21:43   #70
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De honden blaffen en
de karavaan trekt voorbij.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 21:45   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De honden blaffen en
de karavaan trekt voorbij.
Welke karavaan? Die van de slaafse onderdanen van BdW. Verboden nog zelf te denken. Verboden nog te spreken over het kernonderwerp van de partij.
Oud 19 september 2016, 21:50   #72
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke karavaan? Die van de slaafse onderdanen van BdW. Verboden nog zelf te denken. Verboden nog te spreken over het kernonderwerp van de partij.
Eén v.d. kernonderwerpen v.e. partij moet grondig besproken worden BINNEN die partij, welke ze ook is.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 21:52   #73
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eén v.d. kernonderwerpen v.e. partij moet grondig besproken worden BINNEN die partij, welke ze ook is.
Ieder parlementslid heeft recht op vrijemeningsuiting, wat een zekere BdW daar ook moge van denken.
Oud 19 september 2016, 22:10   #74
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft het dan nog veel zin dat we voor persoon A, B of C van eenzelfde partij te stemmen ipv op de partijen zelf?

Van mij mogen verkiesbaren veel meer hun eigen mening ventileren zodat we weten waar ze voor staan en ze hierop kunnen afrekenen indien nodig.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 22:32   #75
Matonge
Schepen

Standaard

Citaat:
Welk sterk plan ziet er dan wel achter het bewust laten vervreemden van je traditionele achterban?
goei vraag ^^

Ik denk makkelijk halve maar dat het weer zo'n flauwe propaganda stunt is zoals die van het minderhedenforum. Ge weet wel, krampachtig toch maar op een of andere manier, de meest armtierige eerst, hun zaak in herinnering brengen bij een volk dat er geen oor naar heeft ;o).
Oud 19 september 2016, 23:03   #76
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oplossing voor BdW? BdW mag zijn eigen rommel opruimen. Ik heb me trouwens nooit aangetrokken gevoeld tot de N-VA.
Zoveel is duidelijk ja, u geeft er de voorkeur aan langs de kant wat slogans te debiteren. Enig zinnig voorstel of strategie om te komen tot confederalisme is voor u duidelijk te hoog gegrepen. Net zoals voor Fuhrer Van Grieken...
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 23:12   #77
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Zoveel is duidelijk ja, u geeft er de voorkeur aan langs de kant wat slogans te debiteren. Enig zinnig voorstel of strategie om te komen tot confederalisme is voor u duidelijk te hoog gegrepen. Net zoals voor Fuhrer Van Grieken...
Als het BdW afhangt, komt er niets. Wel lekker vasthouden aan de macht.
Oud 19 september 2016, 23:23   #78
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt ze anders wel veel verdedigd.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 23:30   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
U hebt ze anders wel veel verdedigd.
Dan hebt u wel heel slecht gelezen. Ik heb ze het voordeel van de twijfel gegeven, alhoewel ik van bij het begin heel sceptisch was. Mijn stem hebben ze trouwens nooit gehad. Het kwam zelfs nooit in me op om N-VA te stemmen.
Oud 19 september 2016, 23:34   #80
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt de keuze;
- of voor Vlaanderen klampt je je vast aan de weinige macht die Vlaanderen heeft en kijkt je er nauwkeurig op toe dat ze ook uitgevoerd wordt zoals overeengekomen (en kijk je niet voortdurend de andere kant uit wanneer de franstaligen ze nog meer uithollen en hun deel van de overeenkomst in de prullenmand werpen, zoals onze klassiekers voortdurend doen; waarschijnlijk om de belangen van hun zuilen veilig te stellen);

- of je blijft je liedje van Vlaamse onafhankelijkheid zingen, terwijl je verdomd goed weet dat in Vlaanderen zelf (in eerste instantie ook en vooral dank zij de werking van het journaille) er geen politieke meerderheid voor te vinden is en je betaalt je keer op keer opnieuw blauw voor een volgende staatshervorming die alleen maar de franstalige voordelen bestendigen en Vlaanderen verder de dieperik in duwen...

Hou de franstalingen kort (op hun woord) en morgen zullen zij moeten inbinden want hun geldzucht en hun afhankelijkheid van de Vlaamse centen kent geen grenzen...
en AUB, treedt op tegen de verfransing rond Bruxelles en houdt op gemeentelijk vlak en overal waar jullie kunnen de Vlaamse eisen van wellevendheid en goed bestuur strak...
Het is niet aan de Vlamingen om zich aan de francofonie aan te passen; het is aan de franstaligen om hun franstaligen hegemonie af te zweren en zich aan de Vlamingen aan te passen...
De spagaat die N-VA aanhoudt om een land te besturen dat het eigenlijk haat, blijft een bron van spanning en ergernis die ooit als een boemerang terugkomt. Voor een partij waarvan de voorzitter het belangrijkste boegbeeld is kan dat catastrofale gevolgen hebben nl dat hij in zijn val de hele partij meesleurt. Ik begrijp niet waarom die partij die propageert voor grote veranderingen te staan angst heeft om een andere voorzitter te kiezen. Dat gaat zelfs in tegen hun statuten.
Die mensen zitten mentaal nog steeds gevangen in de éénmanspartij die ze ooit waren!

Laatst gewijzigd door demonen : 19 september 2016 om 23:35.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be