Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2016, 01:29   #10081
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carmagnole Bekijk bericht
Dat zijn dezelfde figuren. Gepolitiseerde Dempers, Trumpisten en andere mensen die opkomen voor hun recht om te haten.
Niet mee eens. Onder Alt Right zitten serieus intellectuele, cultuur-rechtse denkers.

Jij lijkt nogal een aversie te hebben voor alles wat 'cultureel-rechts' is is dat zo?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 01:32   #10082
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De As Berlijn - Moskou kan en zal getrokken worden. De export van Duitsland verloopt steeds meer in de richting van het Oosten. De Duitse industrie stort in elkaar zonder die markten in het Oosten. Heel exportgericht. Duitse bedrijven zijn welkom in Rusland. Bedrijven uit de VS veel minder.
Er is natuurlijk de geografische nabijheid. Maar westerse bedrijven bleven gewoon goede zaken doen met Rusland, zolang ze het embargo niet schonden. En zelfs West-Vlaamse boeren hebben een hekel aan dit embargo.

Overigens Oekraïne kon de belangstelling van de westerse bedrijven nauwelijks opwekken. Het land is in oorlog, heeft geen koopkracht, is onstabiel en zeer corrupt, niets werkt er naar behoren.
Bedrijven luisteren naar de realiteit, niet naar politieke peptalk. Rusland is ook corrupt maar grote buitenlandse investeerders komen daar nauwelijks mee in aanraking, daar zorgt het regime wel voor.

Nauwere economische samenwerking wil niet zeggen nauwere politieke samenwerking. Rusland komt nooit bij de EU en de EU nooit bij de Euraziatische Unie. (tenzij misschien landen als Servië, Bulgarije, Griekenland, Macedonië, Turkije die aparte verdragen zullen sluiten met de Euraziatische Unie of wie weet, maar dat is onwaarschijnlijk, want het Westen is een grotere vetpot dan Rusland, er zich bij aansluiten).
De verschillen, op alle vlakken (politiek, economisch, sociaal, cultureel, etc.) zijn veel te groot. De EU kan nog wel enkele kleine niet-westerse landen aan als Bulgarije of Macedonië, maar kolossen als Rusland, Oekraïne, Turkije, zouden de EU totaal veranderen, dat gebeurt nooit)
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 01:36   #10083
Carmagnole
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Niet mee eens. Onder Alt Right zitten serieus intellectuele, cultuur-rechtse denkers.

Jij lijkt nogal een aversie te hebben voor alles wat 'cultureel-rechts' is is dat zo?
Dan vergeet je de vroege Flanelcondoom, die esoterisch fascisme aanhing.

Dit is tevens briljant: http://theironpill.tumblr.com/
Carmagnole is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 01:40   #10084
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan vergeet je de vroege Flanelcondoom, die esoterisch fascisme aanhing.

Dit is tevens briljant: http://theironpill.tumblr.com/
Flanelcondoom was slechts een account op dit forum, net zoals jij.

Ik weet wat jij nu aanhangt. Hoe sta jij tegenover immigratie, deportatie, multiculti?
Oud 19 september 2016, 01:45   #10085
Carmagnole
Banneling

Standaard

Citaat:
Flanelcondoom was slechts een account op dit forum, net zoals jij.

Ik weet wat jij nu aanhangt. Hoe sta jij tegenover immigratie, deportatie, multiculti?
De multiculturaliteit is een onmogelijkheid. Het is een wensdroom van mensen met goede bedoelingen maar met foutieve kennis. Als je de verschrikkelijke oorlogen ziet die in Europa werden gevoerd omwille van kleine cultuurverschillen, wordt snel duidelijk dat samenleven met mensen die letterlijk in een ander tijdperk leven onmogelijk is.

Het hele immigratiebeleid en vluchtelingenbeleid is een ramp. Die mensen tonen geen enkele dankbaarheid en dat wordt hen niet eens kwalijk genomen. Toen wij uit Rusland migreerden, gedroegen wij ons anders. Wij zagen dat het nieuwe land beter was op alle vlakken, en wij pasten ons aan. Tsjoekken die "haram! HARAM!" zitten te roepen vliegen best terug naar hun oorlogszone, ik ga er geen traan voor laten.
Oud 19 september 2016, 01:49   #10086
Carmagnole
Banneling

Standaard

Ook bijvoorbeeld openlijk fascistische Turken die "Burkanoglu" op hun BMW-achterruit geschreven hebben, die zichzelf identificeren als Turk, die Erdogan verheerlijken, die hier openlijk aan clientelisme doen in politieke partijen, worden door sommigen gezien als "Turkse Belg" of "Turkse Gentenaar". Sorry, nee, dat zijn Turken, gevaarlijke Turken, en zij moeten gezien worden als potentiele saboteurs.
Oud 19 september 2016, 01:50   #10087
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De multiculturaliteit is een onmogelijkheid. Het is een wensdroom van mensen met goede bedoelingen maar met foutieve kennis. Als je de verschrikkelijke oorlogen ziet die in Europa werden gevoerd omwille van kleine cultuurverschillen, wordt snel duidelijk dat samenleven met mensen die letterlijk in een ander tijdperk leven onmogelijk is.

Het hele immigratiebeleid en vluchtelingenbeleid is een ramp. Die mensen tonen geen enkele dankbaarheid en dat wordt hen niet eens kwalijk genomen. Toen wij uit Rusland migreerden, gedroegen wij ons anders. Wij zagen dat het nieuwe land beter was op alle vlakken, en wij pasten ons aan. Tsjoekken die "haram! HARAM!" zitten te roepen vliegen best terug naar hun oorlogszone, ik ga er geen traan voor laten.
1: Eens, behalve dat ik wel degelijk geloof dat er een groter plan achter zit. Er zijn genoeg bronnen die aantonen dat globalisten er profijt bij hebben als volkeren hun identiteit verliezen. Verder moet je niet vergeten dat de gehele asielindustrie echt een business is.

2: Correct. Maar ik ben van mening dat dit ook op mag gaan voor de 70% Somaliërs in Nederland die in de bijstand zitten. Verder zou ik het goed vinden als men remigratie promoot. Zo moet je het voor Turkse-Vlamingen/Nederlanders die hun loyaliteit meer aan Turkije tonen het hier zo oncomfortabel mogelijk maken.
Oud 19 september 2016, 01:51   #10088
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook bijvoorbeeld openlijk fascistische Turken die "Burkanoglu" op hun BMW-achterruit geschreven hebben, die zichzelf identificeren als Turk, die Erdogan verheerlijken, die hier openlijk aan clientelisme doen in politieke partijen, worden door sommigen gezien als "Turkse Belg" of "Turkse Gentenaar". Sorry, nee, dat zijn Turken, gevaarlijke Turken, en zij moeten gezien worden als potentiele saboteurs.
2!
Oud 19 september 2016, 01:53   #10089
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maar dit alles kan niet zonder de basis. En de basis is dat volkeren een zijn met hun identiteit en afscheid nemen van het gelijkheidsdenken. Culturen en volkeren zijn niet gelijk.
Oud 19 september 2016, 01:57   #10090
Carmagnole
Banneling

Standaard

Citaat:
1: Eens, behalve dat ik wel degelijk geloof dat er een groter plan achter zit. Er zijn genoeg bronnen die aantonen dat globalisten er profijt bij hebben als volkeren hun identiteit verliezen. Verder moet je niet vergeten dat de gehele asielindustrie echt een business is.

2: Correct. Maar ik ben van mening dat dit ook op mag gaan voor de 70% Somaliërs in Nederland die in de bijstand zitten. Verder zou ik het goed vinden als men remigratie promoot. Zo moet je het voor Turkse-Vlamingen/Nederlanders die hun loyaliteit meer aan Turkije tonen het hier zo oncomfortabel mogelijk maken.
Asielindustrie is een business voor hen die aan die uier hangen, veelal ambtenarij en parastatalen. Alsook uiteraard advocatuur. De industrie heeft niets aan asielzoekers, zo ging Merkel bedrijfsleiders "op het matje roepen" omdat zij slechts een dikke honderd vluchtelingen hebben aangeworven.
Los van discussies over islam en culturele compatibiliteit: als je geen mogelijkheden hebt om de vluchtelingenstromen economisch te integreren in een ver geindustrialiseerde maatschappij, dan kan je die mensen slechts tijdelijk opvangen. Alles verder dan een tijdelijk onderdak leidt tot armoede, ghettovorming en criminaliteit.

Wat globalisme en grotere plannen betreft: ik kan geloven dat bepaalde globalisten er profijt bij hebben, omdat bepaalde volkse identiteiten niet compatibel zijn met industrialisatie. Uiteraard ben ik tegen elke vorm van ontwikkelingshulp die niet poogt de identiteit van de volkeren te wijzigen, dus ik weet niet of dit per se slecht is. Maar denk jij dat vluchtelingenstromen een van hun plannen is?

Wat het oncomfortabel maken aan Turken en dergelijke, volledig mee eens. Daarom vind ik maatregelen zoals een hoofddoekenverbod en allerlei inperkingen op religieuze gebruiken, een goed idee. En Somali's, ja... Wat valt daar eigenlijk mee aan te vangen?
Oud 19 september 2016, 02:05   #10091
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Niet alle Russen, Oekraïners, Tsjetsjenen, Kazachen, etc. passen zich aan, zelfs Polen die cultureel veel dichter bij de Belgen staan passen zich nauwelijks aan. Ik kan mij daar ook aan ergeren soms. Sommige Russen leven hier alsof ze in Rusland zijn. Maar inderdaad er zijn ook veel uitzonderingen, en het probleem met Turken en Marokkanen zit veel dieper.
Want die zijn hier al generaties en passen zich nog steeds niet aan.
Maar anderzijds Russen, etc. kwamen niet in zulke grote aantallen. Dat maakt integratie gemakkelijker. In Duitsland had je wel een vloedgolf aan migratie uit de ex-Sovjet-Unie, vooral van de zogenaamde Volksdeutsche waar U zegt ook toe te behoren, dus Russen, Kazachen, etc. van Duitse origine. Je kunt niet ontkennen dat die migratie niet vlot verliep in Duitsland, want de meeste van hen waren na eeuwen in Rusland gewoon Russen geworden, en velen zijn nog steeds niet geïntegreerd, en blijven gewoon Russisch spreken en alleen naar Russische tv kijken. Idem dito de Russische Joden in Israël en de VS.

Laatst gewijzigd door tomm : 19 september 2016 om 02:11.
Oud 19 september 2016, 02:08   #10092
Carmagnole
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Niet alle Russen, Oekraïners, Tsjetsjenen, Kazachen, etc. passen zich aan, zelfs Polen die cultureel veel dichter bij de Belgen staan passen zich nauwelijks aan. Ik kan mij daar ook aan ergeren soms. Sommige Russen leven hier alsof ze in Rusland zijn. Maar inderdaad er zijn ook veel uitzonderingen, en het probleem met Turken en Marokkanen zit veel dieper.
Turken en Marokkanen zitten veelal bij elkaar geklit in hun rokerige vzw-kes met hun eigen televisiezenders.
Oud 19 september 2016, 12:23   #10093
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent een cuckold en kijkt nu neer op het Russische volk dat wel trots heeft.

Zielig.
Er zijn er zo weinig van dat je direct weet van wie hij een gebannen dubbelnick is, voor zover het neerkijken niet alleen op Rusland maar ook op het zogenaamde gepeupel dat al niet zou verraden. Desondanks een interessant forummer.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 19 september 2016 om 12:30.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 10:37   #10094
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De multiculturaliteit is een onmogelijkheid. Het is een wensdroom van mensen met goede bedoelingen maar met foutieve kennis.
Multiculturaliteit is een feitelijke conditie, die er is of niet is. Het is geen politiek project. Tegenwoordig zijn we zo vermengd dat hyperdiversiteit wellicht een betere beschrijving van onze Gegenwart is. Wie deze conditie haat, haat het huidige België en is dus niet aangepast.

Dat geldt voor S4B-adepten, dat geldt voor VB-ers en dat geldt ook voor alle andere anti-humanistische identitaire relschoppers.

Citaat:
Als je de verschrikkelijke oorlogen ziet die in Europa werden gevoerd omwille van kleine cultuurverschillen, wordt snel duidelijk dat samenleven met mensen die letterlijk in een ander tijdperk leven onmogelijk is.
Die oorlogen werden niet gevoerd omwille van cultuurverschillen. De ware oorzaken waren poltiek en economisch, al waren cultuurgelijkenissen - en niet cultuurverschillen - er wel de aanleiding van.

Citaat:
Het hele immigratiebeleid en vluchtelingenbeleid is een ramp. Die mensen tonen geen enkele dankbaarheid en dat wordt hen niet eens kwalijk genomen.
Dankbaar voor wat eigenlijk? Voor bombardementen met nucleair afval?

Citaat:
Toen wij uit Rusland migreerden, gedroegen wij ons anders. Wij zagen dat het nieuwe land beter was op alle vlakken, en wij pasten ons aan. Tsjoekken die "haram! HARAM!" zitten te roepen vliegen best terug naar hun oorlogszone, ik ga er geen traan voor laten.
Zelfhatende Russen - en bij uitbreiding zelfhatende migranten - zijn nog het ergste. Haat voor het vertrekland creëert geen liefde voor het aankomstland.

Zich aanpassen in België betekent zich de geest van de Belgische Grondwet en de Universele Verklaring voor de Rechten van de Mens alsook het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens eigen maken. Wie zich wil aanpassen in België moet zich de gevleugelde woorden van Ella Fitzgerald eigen maken: “It isn't where you came from; it's where you're going that counts.”

Diegenen die het nu over "Tsjoekken" hebben, waren diegenen die ons tijdens de oorlog verraden hebben en met de vijand hebben meegeheuld. En dat had niets te maken met waar ze vandaan kwamen, want uit diezelfde regio kwam iemand als Jef van Extergem, die omkwam in de kampen omdat hij weerstand bood aan de bezetter.

Nogmaals: “It isn't where you came from; it's where you're going that counts.”
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 11:12   #10095
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar anderzijds Russen, etc. kwamen niet in zulke grote aantallen. Dat maakt integratie gemakkelijker. In Duitsland had je wel een vloedgolf aan migratie uit de ex-Sovjet-Unie, vooral van de zogenaamde Volksdeutsche waar U zegt ook toe te behoren, dus Russen, Kazachen, etc. van Duitse origine. Je kunt niet ontkennen dat die migratie niet vlot verliep in Duitsland, want de meeste van hen waren na eeuwen in Rusland gewoon Russen geworden, en velen zijn nog steeds niet geïntegreerd, en blijven gewoon Russisch spreken en alleen naar Russische tv kijken. Idem dito de Russische Joden in Israël en de VS.
Klopt. De Volksduitsers zijn voor de meeste Duitsers gewoon Russen die, zoals de volksmond zei, "een Duitse herder hadden". Het is precies omwille van de onaangepastheid van die migranten dat men de Duitse wetgeving veel restrictiever is geworden t.a.v. zgn. "Volksduitsers".

Dr. Amanda Klekowski von Koppenfels heeft er een mooi hoofdstuk over geschreven, getiteld: "From Germans to Migrants: Aussiedler Migration to Germany" in het boek "Diasporic Homecomings" van Tsuda et alii.

Dat boek van Tsuda et allii is overigens heel interessant, want je ziet dat "etnische terugkeermigranten", of het nu gaat om "etnische Duitsers" uit de Sovjet-Unie die "terugkeren" naar Duitsland, of "etnische Japanners" uit Brazilië, die "terugkeren" naar Japan, dezelfde problemen ondervinden als "gewone migranten". Zo heb je nu in Japan "Braziliaanse" ghetto's met "Braziliaanse" winkels, "Braziliaanse" restaurants, enzovoort. Ook op het WK in Japan zag je allerlei "Japanners" die voor Brazilië supporterden.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 11:40   #10096
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oekraïne kende ook helemaal geen revolutie. JA, Yanukovich, de democratisch verkozen president, werd van de macht verdreven, maar door dezelfde kliek die ook daarvoor al de macht hadden, waaronder Kutchma, Iuchtchenko, Timoshenko en de andere oligarchen. Ze sloten een monsterverbond met nazistische milities.
Een grapje hoop ik?

Citaat:
Sommige revoluties leiden tot verbetering, die in Oekraïne leidde tot ellende en burgeroorlog.
Het regime in Rusland is niet alles, maar het regime in Kiev slaat alles.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 12:03   #10097
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Klopt. De Volksduitsers zijn voor de meeste Duitsers gewoon Russen die, zoals de volksmond zei, "een Duitse herder hadden". Het is precies omwille van de onaangepastheid van die migranten dat men de Duitse wetgeving veel restrictiever is geworden t.a.v. zgn. "Volksduitsers".

Dr. Amanda Klekowski von Koppenfels heeft er een mooi hoofdstuk over geschreven, getiteld: "From Germans to Migrants: Aussiedler Migration to Germany" in het boek "Diasporic Homecomings" van Tsuda et alii.

Dat boek van Tsuda et allii is overigens heel interessant, want je ziet dat "etnische terugkeermigranten", of het nu gaat om "etnische Duitsers" uit de Sovjet-Unie die "terugkeren" naar Duitsland, of "etnische Japanners" uit Brazilië, die "terugkeren" naar Japan, dezelfde problemen ondervinden als "gewone migranten". Zo heb je nu in Japan "Braziliaanse" ghetto's met "Braziliaanse" winkels, "Braziliaanse" restaurants, enzovoort. Ook op het WK in Japan zag je allerlei "Japanners" die voor Brazilië supporterden.
Migranten die na vele generaties terugkeren naar het land van origine kunnen zich moeilijk aanpassen. Zie je in Israël heel goed, maar ook in Spanje waar ze een ware vloedgolf van latino's hebben.
Een nog beter voorbeeld zijn de Russen van Koreaanse origine. Voor Koreanen zijn dat gewoon Russen, de meeste spreken zelfs geen Koreaans meer, en ze kunnen zich moeilijk aarden in de zeer complexe maatschappij die Korea is, velen zijn teruggekeerd. Velen ook zijn niet 100% Koreaans (geldt ook voor Joden en Duitsers) maar hebben ook Russische, Tataarse, Kazachse, Oekraïnse, Georgische etc. voorouders. Wel eten ze nog bepaalde Koreaanse gerechten, sommige daarvan worden nu in heel de ex-Sovjet-Unie gegeten, zoals "Koreiski salat". Er werd en wordt erg veel getrouwd tussen mensen van verschillende afkomst in Rusland en de ex-Sovjet-Unie. Zelfs in de Russische regering zie je dat, niemand is 100% van Russische afkomst, ook Putin niet. (hij zou een Georgische grootmoeder hebben).
En wat de Oekraïense regering betreft, Avakov is een etnische Armeniër geboren in Armenië, Klimkov een etnische Rus geboren nabij Moskou, Groisman een Jood, de helft van het kabinet heeft een Georgische achternaam.

Maar dat duidt er wel op dat die "Japanners" in Brazilië en de "Duitsers", Joden en Koreanen in Rusland zich heel goed aangepast hebben.
Maar de meeste Turken en Marokkanen in België passen zich niet of nauwelijks aan aan de Belgische maatschappij. De meerderheid keren elk jaar terug naar het "moederland" en kijken enkel naar Turkse of Marokkaanse media. Je ziet zelf dat de Turkse regering rechtstreeks invloed heeft op de Turkse Belgen. Natuurlijk komt dat omdat de mogelijkheid er is, die hadden Braziliaanse Japanners en Russische Koreanen, Joden of Duitsers niet. Maar het wijst ook voor een stuk op onwil. En ja, misschien zit de religie er wel voor een stuk tussen, want Grieken en Italianen integreerden wel volkomen. Te groot cultuurverschil is geen excuus, want bvb. Indonesiërs in Nederland integreerden wel, nochtans ook moslims.
Overigens heel wat "Russische " migranten hier zijn ook moslim, zoals Tsjetsjenen of Kirgiezen. Die integreren over het algemeen vrij goed, al blijven de meeste wel de nabijheid opzoeken van andere ex-sovjet migranten en Russisch spreken.
Oud 20 september 2016, 12:03   #10098
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

Migranten die na vele generaties terugkeren naar het land van origine kunnen zich moeilijk aanpassen. Zie je in Israël heel goed, maar ook in Spanje waar ze een ware vloedgolf van latino's hebben.
Een nog beter voorbeeld zijn de Russen van Koreaanse origine. Voor Koreanen zijn dat gewoon Russen, de meeste spreken zelfs geen Koreaans meer, en ze kunnen zich moeilijk aarden in de zeer complexe maatschappij die Korea is, velen zijn teruggekeerd. Velen ook zijn niet 100% Koreaans (geldt ook voor Joden en Duitsers) maar hebben ook Russische, Tataarse, Kazachse, Oekraïnse, Georgische etc. voorouders. Wel eten ze nog bepaalde Koreaanse gerechten, sommige daarvan worden nu in heel de ex-Sovjet-Unie gegeten, zoals "Koreiski salat". Er werd en wordt erg veel getrouwd tussen mensen van verschillende afkomst in Rusland en de ex-Sovjet-Unie. Zelfs in de Russische regering zie je dat, niemand is 100% van Russische afkomst, ook Putin niet. (hij zou een Georgische grootmoeder hebben).
En wat de Oekraïense regering betreft, Avakov is een etnische Armeniër geboren in Armenië, Klimkov een etnische Rus geboren nabij Moskou, Groisman een Jood, de helft van het kabinet heeft een Georgische achternaam.

Maar dat duidt er wel op dat die "Japanners" in Brazilië en de "Duitsers", Joden en Koreanen in Rusland zich heel goed aangepast hebben.
Maar de meeste Turken en Marokkanen in België passen zich niet of nauwelijks aan aan de Belgische maatschappij. De meerderheid keren elk jaar terug naar het "moederland" en kijken enkel naar Turkse of Marokkaanse media. Je ziet zelf dat de Turkse regering rechtstreeks invloed heeft op de Turkse Belgen. Natuurlijk komt dat omdat de mogelijkheid er is, die hadden Braziliaanse Japanners en Russische Koreanen, Joden of Duitsers niet. Maar het wijst ook voor een stuk op onwil. En ja, misschien zit de religie er wel voor een stuk tussen, want Grieken en Italianen integreerden wel volkomen. Te groot cultuurverschil is geen excuus, want bvb. Indonesiërs in Nederland integreerden wel, nochtans ook moslims.
Overigens heel wat "Russische " migranten hier zijn ook moslim, zoals Tsjetsjenen of Kirgiezen. Die integreren over het algemeen vrij goed, al blijven de meeste wel de nabijheid opzoeken van andere ex-sovjet migranten en Russisch spreken.
Oud 20 september 2016, 12:11   #10099
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Multiculturaliteit is een feitelijke conditie, die er is of niet is. Het is geen politiek project. Tegenwoordig zijn we zo vermengd dat hyperdiversiteit wellicht een betere beschrijving van onze Gegenwart is. Wie deze conditie haat, haat het huidige België en is dus niet aangepast.
De ex-Sovjet-Unie is ook multicultureel, net als Brazilië, maar iedereen spreekt wel Russisch en is in hoge mate geïntegreerd in de maatschappij, wat zich ook uitdrukt in veel gemengde huwelijken en het feit dat ze zich moeilijk kunnen aanpassen in het land van origine en daar gewoon "Russen" genoemd worden. In België is er niet of nauwelijks sprake van integratie van Marokkanen, Turken en ook wel Congolezen. Ieder leeft op z'n eigen eiland.
Oud 20 september 2016, 12:17   #10100
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Een grapje hoop ik?
Nee, de democratisch verkozen president werd van de macht verdreven, maar een revolutie wil zeggen dat er fundamenteel iets verandert, dat de oude orde omver gegooid wordt, zoals tijdens de Franse revolutie of de oktober revolutie.
Maar het zijn nog steeds de oligarchen die de macht hebben in Oekraïne, en dezelfde mensen die de macht hadden voor Yanukovich verkozen werd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be