Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2016, 20:59   #261
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Zoals ik al zie: die "helderheid" van een eeuwig oppositiepartijtje is volstrekt betekenisloze praat voor de vaak. Welke partij ook die aan de onderhandelingstafel gaat praten over confederalisme - laat staan over de natte droom van Vlaamse onafhankelijkheid - zal dat minstens moeten doen met CD&V, oVLD, MR , mogelijk SPa, en... zeker met de PS.
(Magnette heeft vandaag al een schot voor de boeg gegeven: confederalisme: Njet!)
Veel geluk met de heldere standpunten!
Mooie bekentenis: de N-VA slikt haar eigen programma in omdat de PS al een njet liet horen.

Kortom, de N-VA is overduidelijk een door en door belgicistische partij geworden voor wie de macht veel belangrijker is geworden dan de helderheid van haar partijstreven.

Fijn dat u het zelf toegeeft.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 21:07   #262
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
We hebben gezien welke poot de N-VA heeft uitgestoken in de verwezenlijking van haar Vlaamse agenda.

Geen enkele.
Dat hadden ze op voorhand ook gezegd. Vergeten?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 september 2016 om 21:07.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 21:08   #263
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat hadden ze op voorhand ook gezegd. Vergeten?
Neen, ik toets ze slechts af aan wat u naar voor brengt.
Oud 20 september 2016, 21:12   #264
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mooie bekentenis: de N-VA slikt haar eigen programma in omdat de PS al een njet liet horen.

Kortom, de N-VA is overduidelijk een door en door belgicistische partij geworden voor wie de macht veel belangrijker is geworden dan de helderheid van haar partijstreven.

Fijn dat u het zelf toegeeft.
Ik geef helemaal niks toe man, u grossiert weer in intentieprocessen.
Door het overmatig lezen van de VB partijretoriek schijnt de realiteit van de politieke krachtsverhoudingen in dit land u totaal te ontgaan.
Of gaat het VB de onafhankelijkheid afdwingen met een nieuwe Slag der Gulden Sporen? Heb ik iets gemist in het partijprogramma?

Laatst gewijzigd door Wapper : 20 september 2016 om 21:12.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 21:15   #265
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geef helemaal niks toe man, u grossiert weer in intentieprocessen.
Door het overmatig lezen van de VB partijretoriek schijnt de realiteit van de politieke krachtsverhoudingen in dit land u totaal te ontgaan.
Of gaat het VB de onafhankelijkheid afdwingen met een nieuwe Slag der Gulden Sporen? Heb ik iets gemist in het partijprogramma?
Hilarisch hoe sommigen hier de totale ontsporing van het N-VA-programma door de kopstukken zelf proberen weg te praten door het voortdurend te hebben over die partij die wel voor onmiskenbare duidelijkheid zorgt.
Oud 20 september 2016, 21:21   #266
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hilarisch hoe sommigen hier de totale ontsporing van het N-VA-programma door de kopstukken zelf proberen weg te praten door het voortdurend te hebben over die partij die wel voor onmiskenbare duidelijkheid zorgt.
De beste stuurlui staan aan wal (hic: al meer dan 30 jaar aan de kant van de politieke straat).

Maar daarmee is dan ook alles gezegd.
Oud 20 september 2016, 21:29   #267
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De beste stuurlui staan aan wal (hic: al meer dan 30 jaar aan de kant van de politieke straat).

Maar daarmee is dan ook alles gezegd.
Schijnbaar niet, daar iedere keer waar het Vlaams Belang ter sprake komt, u opduikt en u overvloedig commentaar blijft geven. Net als zovele anderen die zich geroepen voelen toch maar te blijven herhalen dat het Vlaams Belang geen enkele relevantie meer heeft.

Blijkbaar irriteert het helder en duidelijk discours van het Vlaams Belang. Niet echt verwonderlijk als je dat naast het gewauwel en gedraai van de N-VA legt.
Oud 20 september 2016, 21:35   #268
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zie: die "helderheid" van een eeuwig oppositiepartijtje is volstrekt betekenisloze praat voor de vaak. Welke partij ook die aan de onderhandelingstafel gaat praten over confederalisme - laat staan over de natte droom van Vlaamse onafhankelijkheid - zal dat minstens moeten doen met CD&V, oVLD, MR , mogelijk SPa, en... zeker met de PS.
(Magnette heeft vandaag al een schot voor de boeg gegeven: confederalisme: Njet!)
Veel geluk met de heldere standpunten!
Liever een open, eerlijk en consequent programma naar de kiezer toe dan achterbaks kiezersbedrog.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 21:39   #269
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schijnbaar niet, daar iedere keer waar het Vlaams Belang ter sprake komt, u opduikt en u overvloedig commentaar blijft geven. Net als zovele anderen die zich geroepen voelen toch maar te blijven herhalen dat het Vlaams Belang geen enkele relevantie meer heeft.

Blijkbaar irriteert het helder en duidelijk discours van het Vlaams Belang. Niet echt verwonderlijk als je dat naast het gewauwel en gedraai van de N-VA legt.

Ik geef commentaar omdat u als trouwe VB-er en militant de indruk wil wekken dat het VB dé magische oplossing is. En dat is dus zeker niet het geval. Het VB is nog niet eens een begin van een oplossing. Het VB is gewoon ijle lucht.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 september 2016 om 21:40.
Oud 20 september 2016, 21:41   #270
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geef commentaar omdat u als trouwe VB-er en militant de indruk wil wekken dat het VB dé magische oplossing is. En dat is dus zeker niet het geval. Het VB is nog niet eens een begin van een oplossing. Het VB is gewoon lucht.
Wat irrelevant is, wordt genegeerd. U toont aan dat het Vlaams Belang blijkbaar wel een relevante aanwezigheid vormt, want u kan het maar niet laten om er iedere keer weer op te reageren.

Je ziet dat trouwens ook aan BdW hoe hij, met het Vlaams Belang in gedachten, blijkbaar rechtser uit de hoek wil komen.
Oud 20 september 2016, 21:46   #271
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Als buitenstaander van de wereld der vlaamsnationalisten vraag ik me oprecht af hoe één en ander zal uitpakken in de peilingen, en bij de verkiezingen. Al zijn die nog zeer ver.

Vraag me vooral af hoe de strategie om het vlaamsnationalisme in te ruilen voor een meer op law and order gericht profiel door N-VA zal aanslaan ter rechterzijde. Moeilijk te zeggen omdat het nationalisme een los van elke werkelijkheid bestaande factor is (maar afnemend in belang), en anderzijds het veiligheidsthema zonder twijfel aan belangstelling heeft gewonnen.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 22:07   #272
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Klop jezelf niet teveel en vooral niet te hard op de borst, knuppel. Je enthousiasme om een tackle te zetten sleept je dan al wel eens mee. De bron, en moest je geheugen (zonder je fameuse database...) beter zijn is de website www.apache.be. Ik heb dat reeds in meerdere draadjes aangegeven, je reageerde er toen ook op als gestoken door een wesp.

Denk maar even na, de spitante discussies over Annick Verbauwen aka Johan Sanctorum aka Sadie the Milf.

Ring a bell ?
Neen. Er rinkelt zelfs geen kapotte fietsbel.
Van de spitante discussies waar jij naar verwijst herinner ik me totaal niets. Van Sadie the Milf heb ik nog nooit gehoord.
Een link heb je niet, zeker?

Ik had wél al, zonder jouw hulp, de webstek gevonden waar jij nu naar verwijst. Die haalt echter evengoed haar mosterd bij het Pallieterke. Dit is het begin van het artikel, mét link:

Citaat:
Bruno Valckeniers, de voorzitter van het Vlaams Belang, liet de voorbije maanden zijn persoonlijke speechwriter inhakken op interne politiek tegenstanders. Apache ontdekte hoe Johan Sanctorum onder het pseudoniem “Annick Verbauwen” en via het weekblad ‘tPallieterke Marie Rose Morel, Franck Vanhecke en andere prominente VB-ers in het vizier nam met als doel de uitzuivering van de partij. Johan Sanctorum ontkent.
https://www.apache.be/2011/07/05/hoe...ng-uitzuivert/

Ik zag graag enig bewijs dat Sanctorum de speechwriter was van Valkeniers, maar dat heb je ook niet, zeker?
Jij neemt gewoon voor waar aan wat Apache insinueert, maar kan met NIETS, met niet één artikel, zelfs niet één citaat bewijzen dat "huurling" Sanctorum Morel beschadigde/kapot schreef.

Ik weet zeker dat het enige dat klopt van de boer waarvan jij geen eieren lust de schuilnaam is waaronder Sanctorum destijds in Het Pallieterke schreef. Mij maakt geen kat wijs dat Sanctorum Morel in het Pallieterke beschadigde omdat ik zeker weet dat hij er bij Valkeniers op aandrong om Morel te steunen en Dewinter NIET te volgen.

Sanctorum zal zeker "andere prominente VB-ers in het vizier" hebben genomen maar niet Morel. Uit de formulering in Apache kan die conclusie worden getrokken, maar er kan evengoed uit opgemaakt worden dat het "de andere prominente VB-ers" waren die Sanctorum viseerde.
Je gaat mij toch niet proberen wijst te maken dat JIJ daar iets op tegen hebt?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 september 2016 om 22:12.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 22:24   #273
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Heerlijk om die bende hypocrieten bezig te zien...
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 22:28   #274
Matonge
Schepen

Standaard

Citaat:
Of hoe de vraag ontwijken. De Wever was daar alvast ook sterk in.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Neen. Er rinkelt zelfs geen kapotte fietsbel.

Lijkt me wiedes.
Oud 20 september 2016, 22:51   #275
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Heerlijk om die bende hypocrieten bezig te zien...
Eerst de sosjalisten die last hebben met hun Turken, dan racistische øVLD'ers, nu volksverlakkende NVA'ers, wat blijft er zoal over van integere politici?
Hahahaha
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 23:16   #276
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelooft u nu echt zelf dat de N-VA een door en door pro-Belgische partij geworden is?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2016, 23:24   #277
Wapper

Standaard

Citaat:
Hilarisch toch hoe sommigen hier de partij met de duidelijke standpunten, maar die geen ene reet zal bijdragen tot confederalisme blijven verheerlijken.
(Dromen blijft toegelaten - gelukkig maar)
Oud 20 september 2016, 23:45   #278
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hilarisch toch hoe sommigen hier de partij met de duidelijke standpunten, maar die geen ene reet zal bijdragen tot confederalisme blijven verheerlijken.
(Dromen blijft toegelaten - gelukkig maar)
Liever principieel arm dan beladen met rijkdom maar gecorrumpeerd door macht en verlaten van alle idealen.

De N-VA wil schijnbaar haar idealen verlaten. Enkel de macht telt nog. En van enig confederalisme is al zeker geen spoor te bekennen.
Oud 21 september 2016, 00:00   #279
Wapper

Standaard

Citaat:
Liever principieel arm dan beladen met rijkdom maar gecorrumpeerd door macht en verlaten van alle idealen.

De N-VA wil schijnbaar haar idealen verlaten. Enkel de macht telt nog. En van enig confederalisme is al zeker geen spoor te bekennen.
Ik neem aan dat u regelmatig teksten aanlevert voor het VB partijprogramma?
De stijl is onmiskenbaar doelloos, goedkoop en lichtjes gezwollen.
Doe vooral verder!
Oud 21 september 2016, 00:02   #280
Matonge
Schepen

Standaard

Citaat:

Ik zou mij een reden voor de blijkbaar natuurlijke afkeer van macht niet kunnen voorstellen ware het verhaaltje over maïs niet bijna logisch is gaan klinken godbetert. Ze moeten een eigen Klaagmuur pe. Uw enig argument om hier te zijn is dus eenheidsworst. Niet te verwarren met eendracht maakt macht. Figures. Dat is inderdaad principieel arm. Beetje kinderachtig niet?

Laatst gewijzigd door Matonge : 21 september 2016 om 00:03.
Matonge is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be