![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() The dark roots of christianity... En dan zou men niet mogen beweren dat het Vb al even achterlijk bezig is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Al eens in Polen geweest bembem?
ik ben atheist, maar als ik moet kiezen tussen borgorokko of vlaanderen anno 1950 geef mij dan maar snel dat laatste.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat ik weet waarom.
Ze zij nog niet gePC'ed, en ze hebben geen behoefte aan immigranten en vreemdelingen. En ze tolereren luiheid niet echt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
BRON: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, is omwille van de chaos die daar heerst sinds de val van de Sovjet-Unie. Plus van wat ik er van heb gezien op YT en zo: straatkinderen, extreme armoede enz. En niet te vergeten de Matrosjka's.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Whut ? Een vlaamse tv serie uw bron? Straatkinderen, extreme armoede ? Dat zijn zigeuners.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gros van de mensen wilt er feitelijk weg, dus...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() De migratie uit polen is zo goed als stilgevallen bem. Het hoogtepunt was in de gouden jaren 2007 en 2008 toen er werk in overvloed was. Nu is het in polen beter als in veel andere westerse landen....
Ergo de migratie valt bijna stil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
2,8 miljoen zigeuners in Polen ? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen al de door de bisschoppen gecontesteerde Broederschap van de heilige Apostelen heeft minstens één wijding per jaar. En dan hebben we het nog niet over andere traditionele gemeenschappen of over kloosters die wel nog een instroom kennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook zag ik eens een reportage over clochards in Parijs. Bleek dat een aanzienlijk deel afkomstig van Polen was waar ze reeds clochard waren. De lichtstad trok hen aan omdat ze dachten er betere voorzieningen te kunnen verkijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wantrouw die twee verdoken politici die zich vermommen als proffen.
Als alle Vlaamse stemmen fifty fifty verdeeld worden over de twee v-partijen, dan staan we minst sterk. Is het zo'n verdoken betrachting, of is het iets anders, ik weet het niet. Maar eerbaar zullen hun bedoelingen meer dan waarschijnlijk niet zijn. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja ja het gaat goed in Polen voor ongeveer 30% van de bevolking, voor de rest is het iedere dag krabben om rond te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Andersom zijn sigaretten daar stukken goedkoper, een win-win dus voor zij die er regelmatig naartoe gaan. In mijn Vdab cursus zat een Hongaars roma meisje, weliswaar een geïntegreerde, ze ging geregeld naar Hongarije met Ryan Air en had telkens genoeg sigaretten om lekker op te paffen.
Laatst gewijzigd door bembem : 23 september 2016 om 21:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() In tegenstelling tot Belgie heeft Polen geen uitgebreid sociaal vangnet. Als ze geen werk vinden in Polen gaan ze elders. Hier blijft men genieten van dop en ocmw.
Ten tweede is Polen het economisch groeiwonder van de EU. Mijn tante is er geweest voor en na de val van de muur, en het is nu dag en nacht verschil. Toen was alles grauw en grijs, je zag weinig beweging en mensen hadden weinig. Nu is Warsaw een bruisende stad met cafes en restaurants. De economie is een van de best presterende van de EU. Dus er zit een verschil tussen perceptie en realiteit. De realiteit is dat Polen willen werken, of het nu in Polen is of elders....en dat is iets waar Belgen nog van kunnen leren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |