Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2016, 20:09   #41
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

The dark roots of christianity... En dan zou men niet mogen beweren dat het Vb al even achterlijk bezig is.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 20:43   #42
Tavek
Banneling

Standaard

Al eens in Polen geweest bembem?

ik ben atheist, maar als ik moet kiezen tussen borgorokko of vlaanderen anno 1950 geef mij dan maar snel dat laatste....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 20:48   #43
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Al eens in Polen geweest bembem?

ik ben atheist, maar als ik moet kiezen tussen borgorokko of vlaanderen anno 1950 geef mij dan maar snel dat laatste....
Nee ben er nog nooit geweest....
Oost-Europa in het algemeen schrikt me af.
Oud 23 september 2016, 20:51   #44
Tavek
Banneling

Standaard

Ik denk dat ik weet waarom.

Ze zij nog niet gePC'ed, en ze hebben geen behoefte aan immigranten en vreemdelingen.

En ze tolereren luiheid niet echt
Oud 23 september 2016, 20:53   #45
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
maar dan wel zonder (of toch zo goed als) Vlaamse gelovigen.
En hier zijn de cijfers...

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  kerkbezoek.jpg
Bekeken: 273
Grootte:  30,2 KB
ID: 104262
BRON:

Citaat:
In Vlaanderen en Wallonië vonden dit jaar telkens drie diocesane priesterwijdingen plaats. Dat blijkt uit een rondvraag van het Vlaamse weekblad Tertio. Vorig jaar waren het er nog vier in Vlaanderen en zeven in Wallonië.

De Vlaamse priesterwijdingen vonden alle drie in het bisdom Brugge plaats. In september en oktober komen daar nog drie permanente diakens bij.

De bisdommen Hasselt, Gent en Antwerpen hebben geen diocesane priesterwijdingen. In het najaar wordt er misschien wel in Hasselt een permanent diaken gewijd. In Gent worden op 16 oktober vier permanente diakens gewijd en in Antwerpen kwam er in het voorjaar al een bij.
BRON:
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 20:58   #46
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ik weet waarom.

Ze zij nog niet gePC'ed, en ze hebben geen behoefte aan immigranten en vreemdelingen.

En ze tolereren luiheid niet echt
Nee, is omwille van de chaos die daar heerst sinds de val van de Sovjet-Unie. Plus van wat ik er van heb gezien op YT en zo: straatkinderen, extreme armoede enz. En niet te vergeten de Matrosjka's.
Oud 23 september 2016, 21:01   #47
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Nee, is omwille van de chaos die daar heerst sinds de val van de Sovjet-Unie. Plus van wat ik er van heb gezien op YT en zo: straatkinderen, extreme armoede enz. En niet te vergeten de Matrosjka's.
Chaos ?

Whut ?

Een vlaamse tv serie uw bron?

Straatkinderen, extreme armoede ? Dat zijn zigeuners....
Oud 23 september 2016, 21:06   #48
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Chaos ?

Whut ?

Ik weet het niet, ik zag daar toch veel blanke clochards... dronken tot en met...
Oud 23 september 2016, 21:07   #49
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het gros van de mensen wilt er feitelijk weg, dus...
Oud 23 september 2016, 21:16   #50
Tavek
Banneling

Standaard

De migratie uit polen is zo goed als stilgevallen bem. Het hoogtepunt was in de gouden jaren 2007 en 2008 toen er werk in overvloed was. Nu is het in polen beter als in veel andere westerse landen....

Ergo de migratie valt bijna stil.
Oud 23 september 2016, 21:17   #51
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik weet het niet, ik zag daar toch veel blanke clochards... dronken tot en met...
Je bent er niet geweest...dus hoe kan je er clochards hebben gezien ?
Oud 23 september 2016, 21:17   #52
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Chaos ?

Whut ?

2,8 miljoen zigeuners in Polen ?

Citaat:
Extreme armoede treft 2,8 miljoen Polen
10 juni 2015 by Fakty
In 2014 leefden 2,8 miljoen Polen in extreme armoede, met hun besteedbaar inkomen onvoldoende om aan hun existentiële behoeften te voldoen.

Grote gezinnen worden het meest bedreigd door extreme armoede, volgens Het Centrale Bureau van de Statistiek (GUS).

GUS berekend extreme armoede bij een inkomen van onder PLN 540 per maand voor personen, en PLN 1.458 per maand voor vier persoons gezinnen: twee volwassenen en twee kinderen.

In 2014 had ongeveer 11 procent van de gehuwde Polen drie kinderen, en ongeveer 27 procent van de Polen met vier of meer kinderen waren zoals hierboven gedefinieerd in extreme armoede.

Ongeveer 10 procent van de kinderen en tieners onder de 18 jaar leefde in extreme armoede, merkte GUS op.

De cijfers voor personen en gezinnen van vier personen (bij PLN 713 en PLN 1.926 per maand respectievelijk) bleef onveranderd in relatieve armoede condities op 16,2%.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 21:19   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
En hier zijn de cijfers...

BRON:
Het gaat hier natuurlijk over de diocesane priesterwijdingen. Kortom, die van de modernistische bisschoppelijke seminaries.

Alleen al de door de bisschoppen gecontesteerde Broederschap van de heilige Apostelen heeft minstens één wijding per jaar. En dan hebben we het nog niet over andere traditionele gemeenschappen of over kloosters die wel nog een instroom kennen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 21:21   #54
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bent er niet geweest...dus hoe kan je er clochards hebben gezien ?
Ik bedoelde de YT filmpjes...
Ook zag ik eens een reportage over clochards in Parijs. Bleek dat een aanzienlijk deel afkomstig van Polen was waar ze reeds clochard waren. De lichtstad trok hen aan omdat ze dachten er betere voorzieningen te kunnen verkijgen.
Oud 23 september 2016, 21:24   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik wantrouw die twee verdoken politici die zich vermommen als proffen.

Als alle Vlaamse stemmen fifty fifty verdeeld worden over de twee v-partijen, dan staan we minst sterk.

Is het zo'n verdoken betrachting, of is het iets anders, ik weet het niet. Maar eerbaar zullen hun bedoelingen meer dan waarschijnlijk niet zijn.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 21:25   #56
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
De migratie uit polen is zo goed als stilgevallen bem. Het hoogtepunt was in de gouden jaren 2007 en 2008 toen er werk in overvloed was. Nu is het in polen beter als in veel andere westerse landen....

Ergo de migratie valt bijna stil.
Maandagmorgen is de A2 en A24 voor 99% met Poolse auto´s bezet richting Hannover, Bremen en Hamburg, vrijdagavond in de omgekeerde richting.

Ja ja het gaat goed in Polen voor ongeveer 30% van de bevolking, voor de rest is het iedere dag krabben om rond te komen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2016, 21:29   #57
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Maandagmorgen is de A2 en A24 voor 99% met Poolse auto´s bezet richting Hannover, Bremen en Hamburg, vrijdagavond in de omgekeerde richting.

Ja ja het gaat goed in Polen voor ongeveer 30% van de bevolking, voor de rest is het iedere dag krabben om rond te komen.
Ik kom geregeld langs internationale bussen (Eurolines, Flixbus..) en die zitten telkens vol met Polen en andere Oost-Europeanen die over en weer gaan naar het voormalig Oostblok. Bepakt en bezakt sleuren ze er vanalles naartoe (proviand, huiswaren enz.) dus ik kan me inbeelden dat een groot deel van de economie daar op buitenlands geld draait.
Oud 23 september 2016, 21:32   #58
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Andersom zijn sigaretten daar stukken goedkoper, een win-win dus voor zij die er regelmatig naartoe gaan. In mijn Vdab cursus zat een Hongaars roma meisje, weliswaar een geïntegreerde, ze ging geregeld naar Hongarije met Ryan Air en had telkens genoeg sigaretten om lekker op te paffen.

Laatst gewijzigd door bembem : 23 september 2016 om 21:33.
Oud 23 september 2016, 21:35   #59
Tavek
Banneling

Standaard

In tegenstelling tot Belgie heeft Polen geen uitgebreid sociaal vangnet. Als ze geen werk vinden in Polen gaan ze elders. Hier blijft men genieten van dop en ocmw.

Ten tweede is Polen het economisch groeiwonder van de EU. Mijn tante is er geweest voor en na de val van de muur, en het is nu dag en nacht verschil. Toen was alles grauw en grijs, je zag weinig beweging en mensen hadden weinig. Nu is Warsaw een bruisende stad met cafes en restaurants. De economie is een van de best presterende van de EU.

Dus er zit een verschil tussen perceptie en realiteit. De realiteit is dat Polen willen werken, of het nu in Polen is of elders....en dat is iets waar Belgen nog van kunnen leren.
Oud 23 september 2016, 21:37   #60
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht

En wat is er mis met grensarbeid?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be