![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niets is moeilijker tegen te gaan dan een niet doorziene indoctrinatie... Het is ten andere daarom dat men van indoctrinatie spreekt. En voor mij wordt het vooral heel gortig als men daarna vanuit de media afkomt met het verhaaltje dat deze jury zou bewezen hebben dat een volksjury nodig blijft... Ik ben niet tegen een volksjury, nooit geweest, maar juist dit proces met de hele media-aandacht errond, en zijn mogelijke nefaste beinvloeding, heeft mij doen twijfelen of een volksjury, een echte volksjury in dit overgemediatiseerd land en via die weg overgeindoctrineerd land nog wel mogelijk is... Een land met als vierde pijler, een totaal verkankerde media, kan alleen falikant aflopen... Democratie in zo'n land is een woord dat zijn volledige inhoud verloren heeft... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat mag niet gezegd worden veronderstel ik.
![]() |
![]() |
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een objectieve analyse toont echter het omgekeerd aan: de media heeft vooral negatief over Wesphael bericht (wat ook logisch is), iets wat meermaals aan de kaak werd gesteld. En daar is de 'overwinning' voor de jury geweest: dat zij, ondanks de media, hun opdracht in alle sereniteit hebben volbracht. Zij hebben gedaan wat professionele rechters waarschijnlijk niet hadden gedaan: het onderzoek kritisch benaderen. Het omgekeerde van wat jij dus doet. Voor het proces was ik geneigd de jury te willen afschaffen, vandaag ben ik geneigd het toch te behouden voor een aantal zaken.
![]() |
![]() |
#304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarna komen de experts van de verdediging aan het woord. De verdediging heeft altijd het laatste woord. Ik zou dat liefst gewijzigd zien: het slachtoffer zou het laatste woord moeten hebben. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 12 oktober 2016 om 12:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Banneling
|
![]() Het is daarom dat ze beter om een tolk gevraagd zouden hebben want het is heel iets anders om op gewone vragen te antwoorden dan een heel kruisverhoor in een vreemde taal te moeten ondergaan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zou jij gewild hebben, dat de pers erover zweeg? Neen, dat zij daarover berichtte was helemaal normaal, was ze dan ook heeft gedaan, zonder te zeggen dat Wesphael nu ineens onschuldig was, wel dat hij misschien toch onschuldig kon zijn. Kortom, de media heeft haar job gedaan. Btw, tijdens een assisenproces wordt een jury ver van de media gehouden, de rechters vragen de juryleden zelfs expliciet om de kranten en nieuwsprogramma's te negeren. En de mesten doen dat ook zorgvuldig. Het proces is dus het moment waarop de pers de minste invloed heeft op een jurylid.
![]() |
![]() |
#312 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet of er een tolk aanwezig was. Jij wel?
![]() |
#313 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen kon het zo geen kwaad dat er geen bewijzen waren.
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het enige dat ze in geuren en kleuren uitdragen is dat la Belgique een failed state is, gebaseerd op de slogan van 'brood en spelen' voor het volk en ondertussen zullen onze hoogwaardigheidsbekleders de bevolking wel verder uitkleden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij niet gelaten, hoor, ik volg dat nieuws toch niet.
![]() |
![]() |
#317 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten andere, wat lees ik vandaag in DS? Het omgekeerde van wat u al de hele tijd beweert: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik concludeer dan ook dat u helemaal niet kunt aantonen wat u al de hele tijd beweert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |