![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Eigenlijk wil de NVA gewoon in het Vlaamse gewest toepassen wat de dikke nekken van Antwerpen in hun stad beslist hebben. Altijd klagen dat allochtonen niet willen werken. En die wat werken proberen in de werkloosheid te duwen met een taalexamen. Volgens mij is die verordening in Antwerpen-stad strijdig met de grondwet. Maar die oogklepdragende kiezers daar zien dat natuurlijk niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik denk dat men van de redenering uitgaat dat spoeddiensten eigenlijk een overheidsdienst zijn. HEt geldt dus enkel voor ambulanciers van spoeddiensten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had er niet aan gedacht, eerlijk gezegd.
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo vermijdt je wat al meerdere keren is gebeurt, taxichauffeur snapt niet hoe zijn gps werkt, rijdt totaal verkeerd, je kunt er niet mee communiceren, en je rit is drie keer duurder dan normaal omdat de taxichauffeur totaal geen idee heeft wat hij doet, laat staan aanspreekbaar is. Dus, gedaan met de zever, wie hier woont en werkt moet behoorlijk de taal leren, anders heb je hier geen toekomst, zo eenvoudig is het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Denkt gij nu echt dat een taxichauffeur die niet snapt hoe zijn gps werkt, totaal verkeerd rijdt, en niks van de taal begrijpt van zijn passagiers lang zal werken? Dat is enkel mogelijk als niemand die de Nederlandse taal machtig is bereid is te werken aan dezelfde arbeidsvoorwaarden. Is dat mogelijk in Antwerpen, de stad met de hoogste werkloosheidscijfers van het Vlaamse gewest? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Dat hij goed NL spreekt weet ik ook, bijna hetzelfde niveau als ik, maar als Philippe en ik vergaderen in Diegem doen we dat in het Frans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Enig idee op hoeveel duizend kilometer van hier dat die verblijft ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dan kan ik niet weten welke CSC je bedoelt nietwaar ![]() En als je daarenboven dan nog zegt dat de CEO Franstalig is , dan kom je automatisch bij de Franstalige vakbond uit. De CEO van de computerfirma is immers Nederlandstalig . Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 14 oktober 2016 om 14:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij zal het handig moeten inkleden. Bijvoorbeeld : vragen dat ze voor een nederlandstalig examen moeten slagen inzake veiligheid, of eerste hulp, of whatever. Gewoon om een praktische en toch nog objectieve maatstaf te kunnen hanteren. En het financieel risico van het niet slagen van dat examen afwentelen op de werkgevers van de chauffeur. Dan zullen die wel snel actief medewerken in het screenen van hun kandidaten ofdat die met een hete patat in hun mond toch een woordje nederlands kennen. Niets motiveert zo sterk dan een flinke knauw in de portemonnee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook dat mag je blijven proberen, dat zal ook nooit lukken. De partijvoorzitter van de grootste ex vlaams nationale partij heeft dat al lang gesnapt dat je beter mee aan het roer kunt staan van vlaandereen én van belgië dan langs de kant met een vlagje te vendelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om advokaat te worden moet je ook diploma's hebben. Wel , hier moet je met de auto kunnen rijden en Nederlands kennen. Het lijkt me normaal dat als je in Vlaanderen met de taxi rijdt dat je je klanten kan verstaan en hun eventuele vragen kan beantwoorden of niet? ![]() Laatst gewijzigd door Pericles : 14 oktober 2016 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat lijkt me de logica zelf en wordt in alle landen ter wereld ook als logisch aangevoeld. Enkel de plaatselijke Belgicisten hier vinden dat abnormaal. Voor hen is het immers al lang goed als een ondernemer Frans spreekt , om in Vlaanderen zijn klanten te bedienen. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 14 oktober 2016 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 14 oktober 2016 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Alweer een bijkomende reden voor de Vlaamse Onafhankelijkheid ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat zelfs de mama van Huub Broers een double facepalm zou geven voor deze stommiteit van witte muts...
|
![]() |
![]() |