![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, wat heeft de Amerikaan eraan dat de chauffeur Nederlands spreekt?
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat heeft de taalvrijheid te maken met een taxi?
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En in Durbuy gaat het voor 90% toe zoals overal in Wallonië... 'Excusez-moi, mais je ne parle pas Néerlandais', meestal in alle vriendelijkheid meegedeeld... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Banneling
|
![]() Weer nieuwe wetjes, reglementjes, proceduurtjes, postjes voor mensjes, loketjes,...
Voor niks. Laatst gewijzigd door Another Jack : 14 oktober 2016 om 15:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U bent waarschijnlijk nog nooit in China geweest en U kent blijkbaar ook geen Vlamingen die in China werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In normale omstandigheden geldt de taalvrijheid voor de klanten en niet voor het bedienend personeel... Enfin, buiten la Belgique ten minste, want in la Belgique staat alles op zijn kop omdat de grote francofonie, in zijn gekende franstaligen bekrompenheid, taalvrijheid alleen voor zichzelf opeist... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin. De meeste vlamingen in China of Hongkong spreken Engels. Sommigen zullen wel hun bakje rijst kunnen bestellen in het Mandarijns, maar daar blijft het bij.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet iedereen is een bekrompen Vlaams-nationalist van onder zijn kerktoren, hé...
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() Hebben al die taxichauffeurs ginder ook een getuigschrift Mandarijns behaald?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt me een redelijke evidentie dat, als je in Vlaanderen actief bent, je de voertaal machtig bent. Ik heb het zelf ook al meegemaakt dat een taxichauffeur het Nederlands niet machtig was en als ik dat van tevoren had geweten , dan had ik niet ingestapt. Maar ik wil best gaan voor een compromis. Als hij/zij op beide flanken van het voortuig in grote letters zet "IK SPREEK GEEN NEDEERLANGS EN VERSTA HET VOOR GEEN HOL" dan mag hij voor mijn part rustig verder zijn beroep uitoefenen. ![]() De rest is lukkoek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien neen, ga naar de volgende. Indien ja, stap in. Ben je echter pragmatisch van aard, dan leg je het in een andere taal, met een briefje of met gebarentaal uit. Laatst gewijzigd door Another Jack : 14 oktober 2016 om 15:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat een vergelijking... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wacht, ik zet u terug op het spoor: gardavou!
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel Vlaamse bedrijven vragen aan hun kaderleden om een basis kennis van het Mandarijns of zelf het Kantonees (Hong Kong ) te leren, als ze naar China uitgestuurd worden daar dit geweldig geapprecieerd wordt door de plaatselijke Chinese handelspartners. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 14 oktober 2016 om 15:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Banneling
|
![]() Hewel, die Vlamingen die dat doen zijn inderdaad de platvloerse Vlamingen die hun mond niet durven open doen en die plat op de buik gaan voor de franstalige waanzin...
|
![]() |
![]() |