![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
Of ga je wat staan zwaaien met "de wet van ohm" zonder hem toe te passen. Dat pakt niet he. Kom, bereken het maar eens, wat je wilt duiden. Cijfers. |
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
Hoe zou iemand met een e wagen slechter af zijn ? |
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
Ik kan dat, met wat sparen. Gij zou daar ook geld voor hebben, indien ge niet door uw wangedrag buitengesmeten was op de Ford. |
|
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
Wel goed de vereisten ontdekken van de gemiddelde West-Europese chauffeur he.... |
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
ALs je stelt dat een stoomcyclus in een kerncentrale minderwaardig is omdat het maar dezelfde thermische efficientie heeft als een kolencentrale ...dat is gewoon domheid ten toon stellen. Want de kost voor opgerijk uranium is slechts een klein deel van de kost van kernenergie. Bij fossiele brandstoffen, is de brandstofkost de driver. Ergo: hogere efficienties gaan bij kernenergie geen potten breken, goedkopere kapitaalsinvesteringen wel. Bij kolencentrales is het net omgekeerd. ALs je daar 1 % efficienter bent, verdien je bakken geld. Bij kernenergie, not so much. ![]() |
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
Citaat:
Electrische wagens verkopen nog steeds zo goed als niet ondanks het feit dat men de andere wagens kapot belast. |
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
Citaat:
In tegenstelling tot u die blij is dat de overheid hem plukt zonder zelf gebruik te maken van een electrische wagen,die voor dure stroom betaald door de zonnepanelen, maar er zelf geen heeft maar er wel voor aan het sparen is, hoe dom kan je zijn. |
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
|
Citaat:
Blijkbaar moeten we alles herhalen : http://forum.politics.be/showthread.php?t=233866
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." |
|
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
|
Citaat:
Kerncentrales hebben verder nog een groot nadeel : afval.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." |
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
|
Citaat:
Waarom vergelijken met kerncentrales : jouw auto verbruikt elektriciteit en dit moet aangemaakt worden. Of ga je nu ook al beweren dat die elektriciteit uit het niets komt. Om een vergelijking te maken van efficiëntie moet je van bron tot wiel vergelijken. En daar sta je dan met je E-auto. Een verbreker verbruikt elektriciteit. MWh is een maat voor elektriciteit. Om je batterijen op te laden heb je elektronen nodig en die stromen alleen als er vermogen opgewekt wordt. Als er teveel op het net zitten, daalt je spanning en valt je net uit. Zo simpel is dat. Maar elektriciteit is blijkbaar niet je sterkste ding, maar wel zitten zeveren over elektrische auto's. Gast toch. En wat Li-ion betreft : om 1 kg batterijen te produceren heb je 1,6 kg olie nodig. Tja. Aan de ratio's van efficiëntie waar we hier over spreken, kunnen we net zo goed een hybride gebruiken. Elek opwekken met je verbrandingsmotor en nog altijd een lange actieradius hebben.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." Laatst gewijzigd door non-conformist : 15 oktober 2016 om 09:06. |
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Europees Commissaris
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
|
Citaat:
Ik heb alleen gezegd dat de E-auto evenmin een oplossing is. Goed leren lezen jongen, goed leren lezen voordat je je bek open doet.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." |
|
|
|
|
|
|
#113 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.006
|
Citaat:
Maar natuurlijk passen al die studies niet in je fossiele koppigheid. http://www.ucsusa.org/clean-vehicles...s#.WAH5gWaLSCg ook: http://www.cheatsheet.com/automobile...tml/?a=viewall Bevestiging in het Nederlands: http://www.scilogs.be/brussels-weten...nk-slaat-over/ *via: http://www.vox.com/2015/11/16/973772...hicles-cleaner met een zeer treffende titel... met een duidelijke levenscyclus grafiek met de specifieke benodigde CO2: (Union of Concerned Scientists) Ignore the haters: electric cars really are greener Citaat:
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 15 oktober 2016 om 11:12. |
||
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.143
|
Citaat:
Belastingen betalen of kunnen betalen was een teken van welstand. Die blinde ramen waren er dus om sjiek te doen en meer belastingen te betalen. Afijn, dat is wat ooit een leerkracht mij willen wijsmaken heeft, toen ik nog een korte broek droeg. .
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
![]() Het energieverbruik (electriciteit) daalt wel degelijk. Bron: planbureau. De efficiency van een kercentrale vergelijken met die van een gascentrale is onnozel: de kost van een kercentrale wordt gedreven door de kapitaalsinvestering en de afschrijfing, het uranium is slechts een klein deel. Bij gascentrales bepaalt de gasprijs de prijs van electriciteit bijna volledig. Ergo: de thermische efficientie speelt hier een zeer belangrijke rol in de prijszetting van de energie. Zo moeilijk is dat niet. Well to wheel is een e-wagen nog steeds pakken CO2 vriendelijker als verbrandingswagens, wat Micele al heeft aangetoond. Als onze energiemix nog meer groen wordt, dan zal dat voordeel nog groter worden. De opel ampera (oude, met extra verbrandingsmotor als range extender) is grandioos geflopt. Door de prijs. Een extra motor drijft de prijs op. En zelfs met range extender kon je 500 km doen met die wagen....de opel ampera-e doet dat bijna zonder range extender. |
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Afschrijfing.....wat een fout....
Mea culpa |
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 77.429
|
Citaat:
Kernenergie is inderdaad dé keuze bij uitstek als je de centrale op 100 km van elke menselijke aanwezigheid kan inplanten. |
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 77.429
|
|
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.689
|
Citaat:
|
|
|
|
|