Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2016, 08:46   #101
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat moet allemaal nog onderhandeld worden, er is helemaal nog geen deal. Uiteraard grijpen sommige linkse vriendjes dit aan om victorie te kraaien en dit volledig te verdraaien want zo kennen we ze wel.
Als er iemand tot zijn eerste programmapunt toe alles verloochent moet jij niet afkomen met dat wij alles verdraaien.

En juist, alles moet nog onderhandelt worden, terwijl je bedoelt dat er enkel weer in de sociale zekerheid gesneden mag worden om de beursgokkers te steunen, nota bene met ons spaargeld.

Val toch dood mijn vriend. Ik steun het bedrijfsleven al van mijn 12 de.

Ik zie zelfs op mijn pensioenbrief bedrijfsvoorheffing staan.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 08:56   #102
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Uiteraard zou het een schandaal zijn moesten deze aandeelhouders hun geld terugzien via de staatskas. Zeker als je ziet dat er nog middelen zijn bij beweging.net. Een vereffening van die organisatie lijkt me aan de orde te zijn als ze effectief deze aandeelhouders moeten terugbetalen.

Wat wel vreemd is, is dat links op dit forum toejuicht dat aandeelhouders betaald worden met middelen uit de staatskas, maar dat ze anderszijds boos zijn dat de meerwaardetaks op winsten uit aandelen er nog niet meteen komt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 09:01   #103
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Uiteraard zou het een schandaal zijn moesten deze aandeelhouders hun geld terugzien via de staatskas. Zeker als je ziet dat er nog middelen zijn bij beweging.net. Een vereffening van die organisatie lijkt me aan de orde te zijn als ze effectief deze aandeelhouders moeten terugbetalen.

Wat wel vreemd is, is dat links op dit forum toejuicht dat aandeelhouders betaald worden met middelen uit de staatskas, maar dat ze anderszijds boos zijn dat de meerwaardetaks op winsten uit aandelen er nog niet meteen komt.
Geef mij één voorbeeld, waar links dit toejuicht foxke ?
Want schijnbaar zie jij het verschil niet tussen het aanklagen van de hypocriete houding van rechts, en sympathie voor het gebruik van belastinggeld
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 09:05   #104
demonen
Banneling

Standaard

Belfius wordt verkocht en daarmee worden de Arco-AANDEELHOUDERS vergoed!
Bron : Knack (Prof Matthijs).
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 09:08   #105
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat denk ik niet

ik kwam de woorden 'bruin, kak, mest' geen één keer tegen in het artikel, dat zou een first zijn voor Panda ... te weinig faecaliën om uit Panda's hersenpan te komen quoi.
Hield zich in. In de rouw voor zijn oudere zus.
Oud 17 oktober 2016, 09:10   #106
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Geef mij één voorbeeld, waar links dit toejuicht foxke ?
Want schijnbaar zie jij het verschil niet tussen het aanklagen van de hypocriete houding van rechts, en sympathie voor het gebruik van belastinggeld
DIt topic is 1 voorbeeld daarvan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 17 oktober 2016, 09:10   #107
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Belfius wordt verkocht en daarmee worden de Arco-AANDEELHOUDERS vergoed!
Bron : Knack (Prof Matthijs).
En wat met de aandeelhouders die rechtstreeks in dexia hadden belegd ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 09:11   #108
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Hield zich in. In de rouw voor zijn oudere zus.
impossible!

waar het hoofd van vol is, loopt de mond van over immers!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 09:15   #109
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ook al wordt beweging.net voor het totaal van hun activa aangesproken brengt dit nog minder dan 0,10 € per coöperant op.
Hoe kun jij dat nu weten? Heb jij al eens jaarrekeningen in handen gehad van beweging.net en/of van dochterorganisaties? De meesten hebben (met opzet) geen rechtspersoonlijkheid en omtrent hun vermogen wordt (evenzeer met opzet) alles versluierd gehouden. Nochtans hebben ze heel wat onroerend goed. Dat is dus noodzakelijkerwijze geregistreerd als eigendom van iets of iemand.
Maar kijk, zelfs als uw uitspraak omtrent 0.10 € per coöperant waar mocht blijken te zijn, dan loont het zeker de moeite om hen aan te pakken. Om twee redenen: vooreerst dat ze expliciet publiek worden gebrandmerkt als verantwoordelijke partij in het Arco-schandaal; verder omdat de publieke verontwaardiging omtrent het "er goedkoop vanaf komen" van beweging.net nog véél groter zou zijn.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 09:19   #110
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
DIt topic is 1 voorbeeld daarvan.
Zoals te verwachten was....geen voorbeeld, dus grijp jij maar terug naar de forum draad, waar LINKS de hypocriete houding van de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie duidelijk aankaart

"zoals voorspelbaar was gaat N-VA akkoord met een Arco vergoeding vanuit de staatskas"
Oud 17 oktober 2016, 09:23   #111
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Zoals te verwachten was....geen voorbeeld, dus grijp jij maar terug naar de forum draad, waar LINKS de hypocriete houding van de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie duidelijk aankaart

"zoals voorspelbaar was gaat N-VA akkoord met een Arco vergoeding vanuit de staatskas"
Euhm, ik zeg u dat dit topic een voorbeeld is en daarna zeg je dat ik geen voorbeeld geef. Bizar.
Oud 17 oktober 2016, 09:27   #112
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Als de NVA de regering hier over zou laten vallen, dan stijgen ze fors in mijn achting.

Het is schandalig dat men aandeelhouders van de juiste zuil zou gaan vergoeden met belastinggeld.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 09:29   #113
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als de aankondiging wordt uitgewerkt zoals beloofd, dan verliest de CD&V. De coöperanten hebben nu al aangekondigd dat ze geen genoegen nemen met dat bedrag.

Als de EU een stokje steekt voor een tussenkomst van overheidswege, dan krijgt de CD&V ook slagen. Ook dan zullen de coöperanten het de CD&V kwalijk nemen.
Inderdaad. Elke "oplossing" waarbij de zogenaamde Arco-"spaarders" worden vergoed door een derde partij en niet door de hoofdverantwoordelijke (beweging.net) zal botsen op een Europees veto. Tegelijkertijd zal ook de claim van de Dexia-aandeelhouders die hun aandelen rechtstreeks kochten op de beurs opnieuw geactiveerd worden. De veelvuldige lol-emoticons waarmee Panda zijn leedvermaak hier tentoon spreidt steunen in feite op niets. De regeringsverklaring omtrent het Arco-probleem is uitermate vaag. Er is doodeenvoudig geen oplossing zolang er een soort "politiek geïnspireerde immuniteit" t.a.v. beweging.net wordt gehandhaafd.
Oud 17 oktober 2016, 09:29   #114
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Euhm, ik zeg u dat dit topic een voorbeeld is en daarna zeg je dat ik geen voorbeeld geef. Bizar.
Als de draad: "zoals voorspelbaar was gaat N-VA akkoord met een Arco vergoeding vanuit de staatskas" voor jouw een voorbeeld is, dan is elke discussie zinloos, en bestaat je zelfbenoemde hogere intelligentie enkel in je dromen
Oud 17 oktober 2016, 09:31   #115
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En wat met de aandeelhouders die rechtstreeks in dexia hadden belegd ?
Die zullen in dergelijk scenario zeker niet met zich laten sollen. En met reden!
Oud 17 oktober 2016, 09:32   #116
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Inderdaad. Elke "oplossing" waarbij de zogenaamde Arco-"spaarders" worden vergoed door een derde partij en niet door de hoofdverantwoordelijke (beweging.net) zal botsen op een Europees veto. Tegelijkertijd zal ook de claim van de Dexia-aandeelhouders die hun aandelen rechtstreeks kochten op de beurs opnieuw geactiveerd worden. De veelvuldige lol-emoticons waarmee Panda zijn leedvermaak hier tentoon spreidt steunen in feite op niets. De regeringsverklaring omtrent het Arco-probleem is uitermate vaag. Er is doodeenvoudig geen oplossing zolang er een soort "politiek geïnspireerde immuniteit" t.a.v. beweging.net wordt gehandhaafd.
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 09:40   #117
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Beke spreekt van 40%, en de financiering zal uiteindelijk toch met overheidsgeld gebeuren. Daar probeert men nu blijkbaar om dat toch wat te framen, het zou gaan om Belfius dividenden die ze daarvoor gaan gebruiken. N-VA zou dan kunnen zeggen dat het niet echt overheidsgeld was...
Politici moet men nu eenmaal geen truken van de foor leren.

Beweging.net zwijgt uiteraard. Die weten wel waarom ze hun juridische structuren hebben aangepast...

Nu is het mijn beurt om lol-emoticons te gebruiken. Het dividend van Belfius moet in de begroting ingeschreven worden en gebruikt worden om het eeuwig Belgisch begrotingsdeficit te helpen delgen. Daar zal tante EU-Commissie nauwgezet op toezien. Denk jij nu echt dat de Commissie, na al het eindeloze geduld dat ze voor la Belgique de laatste jaren hebben moeten opbrengen, van mening zal veranderen om de Arco-nep-spaarders ter wille te zijn?
Oud 17 oktober 2016, 09:42   #118
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

die is er toch niet gelukkig mee

http://newsmonkey.be/article/14879
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 09:53   #119
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Inderdaad. Elke "oplossing" waarbij de zogenaamde Arco-"spaarders" worden vergoed door een derde partij en niet door de hoofdverantwoordelijke (beweging.net) zal botsen op een Europees veto.
Maak je geen illusies. Als de overheid geld wil uitdelen aan particuliere Arco vennoten doet ze dat, zonder dat de EU hen kan terugfluiten. De overheid kan dat wel niet doen onder de vorm van staatssteun of door schending van het gelijkheidsbeginsel ( elke Belg gelijk aan de wet).

Kijk voorbeeld naar het isolatie-subsidie beleid. Elke Vlaming kan daar beroep op doen voor zoverre hij over vastgoed beschikt dat te isoleren valt. Dit is geen staatssteun en ook geen schending van het gelijkheidsbeginsel.

Het garantiefonds zal niet worden aangesproken om Arco vennoten te vergoeden, zoals de initiële opzet was.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2016, 09:59   #120
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Zou het neerleggen van een meerwaardebelasting door Peeters niet een truc zijn om alsnog de Arcospaarders te vergoeden?
Immers als men de minwaarde mag aftrekken , recupereert men een deel belastingen en dus wordt men gedeeltelijk gecompenseerd;

En eigenlijk is dit ook met het geld van de staat, want dan realiseert men een minder-inkomst die dan weer moet gecompenseerd worden door besparingen......... en de carrousel gaat verder, putten maken die dan weer gevuld moeten worden;

Ik krijg steeds kotsneigingen als ik die schijnheilige Peeters of Beke op de TV zie, Hoe noemt men dergelijke mensen in de bijbel??
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be