Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2016, 22:07   #241
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Lees het zelf eens terug. De vzw wordt zelfs nergens vermeld.
Develtere betaalt alles uit eigen zak?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2016, 00:57   #242
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Gevoel voor humor heeft hij zeker:
https://www.youtube.com/watch?v=ygNb6dbtObU
Benoît Poelvoorde krijgt concurrentie.
Hela. Poelvoorde is een goed acteur met echte humor, geen vlaamse.
Alhoewel geen kwaad woord over Michel-de-Jonge onlangs tegen Kris Pay.
Dat was een positieve uitschieter.
Oud 18 oktober 2016, 09:04   #243
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als de NVA de regering hier over zou laten vallen, dan stijgen ze fors in mijn achting.

Het is schandalig dat men aandeelhouders van de juiste zuil zou gaan vergoeden met belastinggeld.
Tuurlijk gaat ze daar niet over vallen. Alé, het zal alleszins niet van N-VA komen. Die hopen alleen dat Europa geen constructie toelaat waarbij 1 euro belastingsgeld wordt aangewend. Het grappige is dat van Overtveld het wel mag gaan proberen. Neen, als de regering hierover valt dan zal het door Europa zijn. Je mag niet vergeten dat CD&V maar voor 1 reden in die regering is gegaan. Vergoeding krijgen voor Arco van de belastingsbetaler.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2016, 09:30   #244
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tuurlijk gaat ze daar niet over vallen. Alé, het zal alleszins niet van N-VA komen. Die hopen alleen dat Europa geen constructie toelaat waarbij 1 euro belastingsgeld wordt aangewend. Het grappige is dat van Overtveld het wel mag gaan proberen. Neen, als de regering hierover valt dan zal het door Europa zijn. Je mag niet vergeten dat CD&V maar voor 1 reden in die regering is gegaan. Vergoeding krijgen voor Arco van de belastingsbetaler.
Geen enkele van de 4 partijen zal er ook maar één seconde over nadenken om hun regeringsdeelname te laten crashen over die 600 mio.
Een beetje creativiteit vanuit het kabinet van Vanovertveldt zal wel toelaten om een manier te vinden waarbij iedereen het achteraf kan gaan uitleggen aan zijn achterban en die niet te flagrant europese regels zou schenden.
Maar de tsjeven hebben één voordeel : doordat Johan Vanovertveldt hier het initiatief 'krijgt' van de premier zou een mogelijk falen op zijn conto komen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2016, 09:32   #245
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Geen enkele van de 4 partijen zal er ook maar één seconde over nadenken om hun regeringsdeelname te laten crashen over die 600 mio.
Een beetje creativiteit vanuit het kabinet van Vanovertveldt zal wel toelaten om een manier te vinden waarbij iedereen het achteraf kan gaan uitleggen aan zijn achterban en die niet te flagrant europese regels zou schenden.
Maar de tsjeven hebben één voordeel : doordat Johan Vanovertveldt hier het initiatief 'krijgt' van de premier zou een mogelijk falen op zijn conto komen.
maar een mogelijk falen van het realiseren van een vergoeding voor Arco is voor Vanovertveldt een overwinning, want N-VA is daartegen...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2016, 09:38   #246
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Eigenlijk ligt u helemaal niet wakker van al die mensen die hun zuurverdiende centen zagen opgaan.
Ik ook niet. Ze wisten allemaal dat het om aandelen ging.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2016, 09:47   #247
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Ik ook niet. Ze wisten allemaal dat het om aandelen ging.
Nooit genoeg
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2016, 09:49   #248
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk ligt u helemaal niet wakker van al die mensen die hun zuurverdiende centen zagen opgaan.
Het is dan ook mijn zaak niet. De verantwoordelijken moet hiervoor opdraaien. Ofwel zijn dat de aandeelhouders zelf, ofwel zijn de aandeelhouders bedrogen en dan zijn het de bedriegers die ervoor moeten opdraaien. Dat is niet de Belgische staat maar beweging.net. Doek desnoods alle partnerorganisaties op.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 18 oktober 2016, 09:55   #249
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het is dan ook mijn zaak niet. De verantwoordelijken moet hiervoor opdraaien. Ofwel zijn dat de aandeelhouders zelf, ofwel zijn de aandeelhouders bedrogen en dan zijn het de bedriegers die ervoor moeten opdraaien. Dat is niet de Belgische staat maar beweging.net. Doek desnoods alle partnerorganisaties op.
2
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2016, 09:58   #250
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar een mogelijk falen van het realiseren van een vergoeding voor Arco is voor Vanovertveldt een overwinning, want N-VA is daartegen...
Ja, maar daar zit naar mijn aanvoelen een meer perfide redenering achter : het is aan te nemen dat ook veel niet cd&v kiezers, ook veel n-va kiezers houder zijn van arco deelbewijzen. De minister die deze opdracht verprutst is degene die de bonen zal gevreten hebben. Wie centen kwijt is, zal dat zeeer persoonlijk opnemen. By By, stemmetjes...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2016, 10:10   #251
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, maar daar zit naar mijn aanvoelen een meer perfide redenering achter : het is aan te nemen dat ook veel niet cd&v kiezers, ook veel n-va kiezers houder zijn van arco deelbewijzen. De minister die deze opdracht verprutst is degene die de bonen zal gevreten hebben. Wie centen kwijt is, zal dat zeeer persoonlijk opnemen. By By, stemmetjes...
de N-VA denkt daar duidelijk anders over. zij staken nooit onder stoelen of banken dat ze tegen vergoeding zijn. denk je niet dat zij wel signalen zouden gekregen hebben als er veel van hun kiezers vóór vergoeding met gemeenschapsgeld zouden zijn ??
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2016, 10:18   #252
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In aanloop naar de verkiezingen hebben ze heel duidelijk laten weten dat ze geen belastingsgeld wilden gebruiken voor de vergoeding van de Arco aandeelhouders. Als ze vergoedt worden moet dat komen van de vereffening van Arco en eventueel van beweging.net

Als er dus geen vergoeding komt zal dit liggen aan het feit dat het ACW en dus CD&V zijn verantwoordelijkheid in deze niet wenst op te nemen. Dus de schuld zal zowieso bij CD&V gelegd worden als Vanovertveldt kan schermen met een njet van Europa.
Oud 18 oktober 2016, 10:20   #253
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Pacta sunt servanda, zei Kris Peeters na de ondertekening van het regeerakkoord, wat tevens het entree ticket was van N-VA in de echte politiek.
En wat zien we : ze hebben het begrepen, en gaan nu mee om die arme arco spaarders vanuit de staatsruif te vergoeden. Jammer maar helaas voor de vele nationalistjes die hier emmers vol speeksel hebben zitten verkwisten dat dit NOOIT zou gebeuren.

Gaan we nog even wachten met al de totaal foutieve voorspellingen van o.a. quercus, knuppel, reservespeler, schoofje, & tutti quanti op te rakelen ? Of gaan we direct het mes in de wonde draaien ?

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...gebruikt.dhtml

De butthurt moet nu verschrikkelijk zijn bij alle nationalistjes die het ACW wel eens dachten te kunnen klein krijgen en nu hun partij zien mee betalen.

ACW versus N-VA : 1 - 0

http://www.beursduivel.be/Beursnieuw...an-2016_181016

Nog zo een wangedrocht ontsproten uit het linkse hebberige CVP brein.
Ze moeten zelfs toe geven dat ze verloren aan die jaloezietaks.
Ik heb bvb lekker 6 mnd gewacht om te verkopen maar anders had ik ondertussen meerdere keren verkocht en gekocht.
Ik heb verloren omdat ik de tussenhandel niet kon doen zij aan beurstaksen en winsten door de banken gemaakt omdat ik niet gehandeld heb.
En ik was zeker niet de enige die zo gehandeld heeft.
Oud 18 oktober 2016, 10:38   #254
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik denk dat de rekeningen al lang zijn uitgeklaard. Waarschijnlijk zelfs voor het afsluiten van het regeerakkoord. Uiteindelijk zal blijken dat Arco geld ontleent had bij entiteiten van de Christelijke zuil. Deze behoren tot de passiva van de Arco vennootschappen. Een vereffening kan niet afgesloten worden als niet alle actieve liquide zijn gemaakt om de passiva te vereffenen. De betrokken entiteiten zullen een voor een deel van het geld dat ze ontleent hebben aan de Arco vennootschappen afzien.

De Arco vennootschappen zijn België ook nog een boete verschuldigd. Deze boete is opgelegd door de EU en heeft betrekking tot marktverstorende staatssteun. De werkgroep van Johan Van Overveldt zal uitwerken waar al van voor het regeerakkoord een akkoord voor is: België zal deze boete laten vallen. Dat verklaart ook waarom de Arco affaire buiten de begroting valt. Het verklaart ook voor een klein deeltje waarom de inkomsten van de fiscus in 2014 lager lagen dan geraamd.

Een vereffening kan ook nooit afgesloten worden als er nog hangende juridische disputen zijn. Er moet eerst nog een schikking komen met Deminor en andere ontevreden particuliere vennoten.

Dit is enkel mijn voorspelling. Mijn voorspellingen zijn niet altijd bewaarheidt.

BTW, elke politieker die gezegd heeft dat Arco al vereffend is heeft het KBO-databank niet geraadpleegd ter staving.
Daar kan ik grotendeels in komen. Nog deze morgen heb ik in De Tijd gelezen dat er nogal wat "interne" vorderingen en schulden openstaan binnen het "beweging.net"-werk. Net zoals er ook een "externe" grote vordering openstaat in het voordeel van Belfius. Er zal in gans deze affaire wellicht voor een flink stuk een soort dading doorgevoerd worden. Niettemin zal zowel de CD&V en "beweging.net" als de regering zelf er moeten voor zorgen dat klaar en duidelijk blijkt dat de zuil wel degelijk zijn deel betaalt. Zo niet zal de electorale schade voor hen niet te onderschatten zijn.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2016, 10:49   #255
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Niettemin zal zowel de CD&V en "beweging.net" als de regering zelf er moeten voor zorgen dat klaar en duidelijk blijkt dat de zuil wel degelijk zijn deel betaalt. Zo niet zal de electorale schade voor hen niet te onderschatten zijn.
Het ideale scenario is dus een gedeeltelijke compensatie voor de aandeelhouders vanuit de staatskas.

De gedupeerden blijven gedupeerd en de rest kan de CD&V vervloeken voor een nieuwe tjeventaks.
Die tjeventaks moet uitdrukkelijke tegenover de compensatie geplaatst worden en na de verkiezingen terug afgevoerd wegens inefficiënt.

Laatst gewijzigd door hamac : 18 oktober 2016 om 10:52.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2016, 10:59   #256
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Jammer maar helaas voor de vele nationalistjes die hier emmers vol speeksel hebben zitten verkwisten dat dit NOOIT zou gebeuren.

Gaan we nog even wachten met al de totaal foutieve voorspellingen van o.a. quercus, knuppel, reservespeler, schoofje, & tutti quanti op te rakelen ? Of gaan we direct het mes in de wonde draaien ?
...
Naar mijn herinnering, heeft de nva nooit gezegd dat die mensen niet één eurocent belastingsgeld mochten krijgen.
Er is wel, altijd, overduidelijk, gehamerd op de verantwoordelijkheid van de uitgevende organisatie, die dus naliet te melden welke de gevaren van een aandeel wel zijn. En dat dus in eerste instantie, en wel redelijk hard en sec, deze organisatie moest aangesproken worden.

Nu mag je altijd met linken komen, die het tegengestelde zouden bewijzen.

Ik denk niet dat je die zult vinden.
Mogelijks wel een link van een inidvidueel nva-lid, maar ik denk vb. zelfs niet van een parlementair of van een woordvoerder.
En ik denk ook niet van mij, zelfs niet op het forum hier.

Tot op de moment dat je met zo'n link afkomt, kan ik met je bla bla van hierboven, slechts stellen dat je hier alweer

daar zomaar staat met je klein pietje.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2016, 11:10   #257
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Het ideale scenario is dus een gedeeltelijke compensatie voor de aandeelhouders vanuit de staatskas.

De gedupeerden blijven gedupeerd en de rest kan de CD&V vervloeken voor een nieuwe tjeventaks.
Die tjeventaks moet uitdrukkelijke tegenover de compensatie geplaatst worden en na de verkiezingen terug afgevoerd wegens inefficiënt.
Strategisch bekeken heb je gelijk. Een scenario waarbij "beweging.net" geen Eurocent lost, de Arco-coöperant slechts een peulschil opstrijkt en waarbij op een of andere louche wijze de belastingbetaler uiteindelijk toch wordt gemolken, zou de anti-tsjeven razernij die op dit ogenblik in veel kringen woedt tot ongekende hoogtes drijven. Dat zou in ieder geval de CD&V ettelijke procenten stemmenverlies bezorgen. Een scenario dat mijn oude hart veel deugd zou doen.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2016, 11:28   #258
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Strategisch bekeken heb je gelijk. Een scenario waarbij "beweging.net" geen Eurocent lost, de Arco-coöperant slechts een peulschil opstrijkt en waarbij op een of andere louche wijze de belastingbetaler uiteindelijk toch wordt gemolken, zou de anti-tsjeven razernij die op dit ogenblik in veel kringen woedt tot ongekende hoogtes drijven. Dat zou in ieder geval de CD&V ettelijke procenten stemmenverlies bezorgen. Een scenario dat mijn oude hart veel deugd zou doen.
Laat ons hopen dat de onbevlekte ontvangenis door de tjeven-eunuchs een lelijk tjevengedrocht voortbrengt.
Oud 18 oktober 2016, 11:39   #259
hamac

hamac's schermafbeelding

Standaard

Dubbel

Laatst gewijzigd door hamac : 18 oktober 2016 om 11:39.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2016, 12:21   #260
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sommige mensen hebben teveel meegemaakt om nog veel met anderen in te zitten. Doch dit terzijde. Het is net het gedurende decennia beschermen van particuliere belangen met belastinggeld dat ons in de problemen heeft geholpen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be