Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2016, 23:57   #301
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niet alleen dezelfde kalloten. Ook de N-VA verkocht haar Vlaamse ziel en zaligheid voor een entreeticket in de échte Belgische politiek.
Het is als goede Belg je heilige plicht omdat de echte Belgische politiek, beter bekend als zwendel, toe te juichen. Jij en ik betalen de rekeningen, maar Belgique is toch maar weer lekker voor even gered.
Dergelijke zwendel redt België niet, integendeel.
Voor mij mogen ze zelfs eens een zwarte mars op Brussel houden.
Oud 19 oktober 2016, 00:09   #302
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Xenophon is fan van Europa geworden....
Gelukkig dat Europa de knip vast houdt, niet dat ze zelf het voorbeeld geven, maar het zou hier anders nog véél méér uit de hand lopen.
Oud 19 oktober 2016, 06:48   #303
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Develtre is meer dan voorzitter van beweging.net.
In welk voorzitterschap wordt hij dan wel aangesproken?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2016, 10:38   #304
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Gelukkig dat Europa de knip vast houdt, niet dat ze zelf het voorbeeld geven, maar het zou hier anders nog véél méér uit de hand lopen.
Het heeft inderdaad lang geduurd, maar we hebben nu een voordeel aan Europa ondervonden.
Oud 19 oktober 2016, 10:53   #305
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In welk voorzitterschap wordt hij dan wel aangesproken?
Pertinente vraag. Bij feitelijke verenigingen waar hoe vermoedelijk is Develtere hoofdelijk en persoonlijk aansprakelijk. Feitelijke verenigingen hebben geen rechtspersoonlijkheid, een vzw wel.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2016, 10:57   #306
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Het is eigenlijk vreemd dat deze niet in het Staatsblad terug te vinden zijn. Van iedere kleine onnozele vzw is de verkorte oprichtingsakte te lezen, maar van ACW niets. U weet wel, de feitelijke rechtspersoonlijkheid, waardoor ze alle voordelen van rechtspersoonlijkheid genieten, maar zich kunnen ontdoen van de nadelen.
Dat is wat aanklaag. Ik klaag ook aan dat N-VA dit spelletje meespeelt door door te verwijzen naar "het ACW". Peter Dedecker heeft een juridische klacht van laster aan zijn broek. Hij durft zelfs in de media niet vermelden van wie die klacht juist uitgaat.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 19 oktober 2016, 12:37   #307
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de N-VA denkt daar duidelijk anders over. zij staken nooit onder stoelen of banken dat ze tegen vergoeding zijn. denk je niet dat zij wel signalen zouden gekregen hebben als er veel van hun kiezers vóór vergoeding met gemeenschapsgeld zouden zijn ??
Valabel argument. Maar het is niet realistisch om te denken dat er ook bij de vele n-va kiezers verschillende duizenden arco 'spaarders' zitten. (zelfs hier op het forum, hebben verschillenden dat al zelf laten weten)
Nu is alle verlies nog virtueel, maar hoe gaat men reageren mocht het verlies een vaststaand feit worden ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2016, 12:41   #308
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Naar mijn herinnering, heeft de nva nooit gezegd dat die mensen niet één eurocent belastingsgeld mochten krijgen.
Er is wel, altijd, overduidelijk, gehamerd op de verantwoordelijkheid van de uitgevende organisatie, die dus naliet te melden welke de gevaren van een aandeel wel zijn. En dat dus in eerste instantie, en wel redelijk hard en sec, deze organisatie moest aangesproken worden.

Nu mag je altijd met linken komen, die het tegengestelde zouden bewijzen.

Ik denk niet dat je die zult vinden.
Mogelijks wel een link van een inidvidueel nva-lid, maar ik denk vb. zelfs niet van een parlementair of van een woordvoerder.
En ik denk ook niet van mij, zelfs niet op het forum hier.

Tot op de moment dat je met zo'n link afkomt, kan ik met je bla bla van hierboven, slechts stellen dat je hier alweer

daar zomaar staat met je klein pietje.

.
Zeveren over de verantwoordelijkheid van beweging.net is net dat : zeveren. Niemand betwist dat die de schuldigen zijn. Maar dat weten is één ding, er geld uithalen heel wat anders. Peter De Decker o.a. heeft daar veel show over verkocht. En niets kunnen bereiken. Nu zwijgt die in alle talen... Denk je dat hij dat vrijwillig doet ?
Oud 19 oktober 2016, 12:44   #309
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pertinente vraag. Bij feitelijke verenigingen waar hoe vermoedelijk is Develtere hoofdelijk en persoonlijk aansprakelijk. Feitelijke verenigingen hebben geen rechtspersoonlijkheid, een vzw wel.
U beweert dat hij met verschillende petjes rondloopt, maar uw bewering staven is er blijkbaar niet bij.
Oud 19 oktober 2016, 12:49   #310
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is wat aanklaag. Ik klaag ook aan dat N-VA dit spelletje meespeelt door door te verwijzen naar "het ACW". Peter Dedecker heeft een juridische klacht van laster aan zijn broek. Hij durft zelfs in de media niet vermelden van wie die klacht juist uitgaat.
Onzin. Overal in de pers staat het te lezen. Of weet u nu echt niet in wiens dienst Hans Rieder de klacht heeft neergelegd?
Oud 19 oktober 2016, 12:49   #311
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onzin. Overal in de pers staat het te lezen. Of weet u nu echt niet in wiens dienst Hans Rieder de klacht heeft neergelegd?
Oud 19 oktober 2016, 13:25   #312
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begreep dat het "het ACW" was die Peter Dedecker juridisch aanvalt op laster. Nergens staat vermeld wie van "het ACW" die klacht juist heeft neergelegd.

Oud 19 oktober 2016, 13:46   #313
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begreep dat het "het ACW" was die Peter Dedecker juridisch aanvalt op laster. Nergens staat vermeld wie van "het ACW" die klacht juist heeft neergelegd.
Nergens? Namens wie heeft meester Rieder dan wel de klacht neergelegd? Namens zichzelf?
Oud 19 oktober 2016, 13:49   #314
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij heb je toch al wel een keer of 10 deze vraag hier gepost.
Niemand blijkt het te weten...
Het moet nochtans om een rechtspersoon gaan, of een fysieke persoon, met een aantoonbaar belang.
Oud 19 oktober 2016, 16:07   #315
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De activiteiten Vlaams Blok hadden rechtspersoonlijkheid via vzw's. Die vzw's zijn ontbonden. Vlaams Belang voert zijn activiteiten via nieuwe vzw's.

Ik vind geen enkele vzw of vennootschap die "het vroegere ACW" zou zijn. De gegevens van grote vzw's en vennootschappen kan je op internet raadplegen.
Nu sla ik toch tilt! Eerst vertel je ons dat je het kluwen van dat ACW-beweging.net-middenveld zorgvuldig hebt bestudeerd en nu vind je geen enkele vennootschap of vzw die het vroegere ACW zou zijn. Uiteraard niet, jij weet toch ook dat het ACW een feitelijke vereniging was, dus zonder rechtspersoonlijkheid.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2016, 16:09   #316
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Nu sla ik toch tilt! Eerst vertel je ons dat je het kluwen van dat ACW-beweging.net-middenveld zorgvuldig hebt bestudeerd en nu vind je geen enkele vennootschap of vzw die het vroegere ACW zou zijn. Uiteraard niet, jij weet toch ook dat het ACW een feitelijke vereniging was, dus zonder rechtspersoonlijkheid.
Dat is wel merkwaardig, daar bij een feitelijke vereniging de bestuursleden hoofdelijk aansprakelijk zijn.
Oud 19 oktober 2016, 17:04   #317
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb de statuten van vzw beweging.net gelezen. Ik ben trouwens verre van een expert. ACW komt niet voor in de statuten van vzw beweging.net.

De statuten van het ACW met al hun regionale afdelingen heb ik niet gevonden. Als iemand ze vindt graag een pm.

Oud 19 oktober 2016, 18:13   #318
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zegt de man die zijn spaargeld aan de kaloten toevertrouwde...
Mea culpa,mea culpa,mea culpa.Verzachtende omstandigheid ik was net 18 geworden en vertrouwde mij pa nog volledig op financieel gebied.Net als de bankbediende die zei dat dit geen aandelen waren.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2016, 18:37   #319
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb de statuten van vzw beweging.net gelezen. Ik ben trouwens verre van een expert. ACW komt niet voor in de statuten van vzw beweging.net.

De statuten van het ACW met al hun regionale afdelingen heb ik niet gevonden. Als iemand ze vindt graag een pm.
Ik herhaal dan de vraag: waarom wordt de voorzitter van beweging.net in deze zaak dan nog steeds aangesproken? U beweerde dat hij ook andere petjes heeft, maar u ging niet in op mijn vraag hierover.
Oud 20 oktober 2016, 10:47   #320
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wel merkwaardig, daar bij een feitelijke vereniging de bestuursleden hoofdelijk aansprakelijk zijn.
Dat is inderdaad zo bij een feitelijke vereniging. Maar gans de Dexia operatie en de desastreuze afloop ervan hebben zich afgespeeld bij de Arco-groep (Arcopar, Arcofin, Arcoplus) die telkens de vorm hebben van een coöperatieve vennootschap op aandelen. Die hebben dus rechtspersoonlijkheid en daar is de aansprakelijkheid dus beperkt. Voor de aandeelhouders van zulk een c.v. is dat beperkt tot het bedrag van hun inbreng. De leden van de Raad van Bestuur kunnen slechts aansprakelijk gesteld worden indien onbetwistbaar en ondubbelzinnig "malversaties" kunnen aangetoond worden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be