Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2016, 10:23   #1
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard Een Russische liberaal aan het woord over Poetin, Trump, Clinton en Poroshenko

Beste forummers,

Ik ben het uiteraard oneens met liberalen, maar ik ben wel van mening dat men eerst kennis moet nemen van zoveel mogelijk standpunten en opinies alvorens zelf een standpunt in te nemen.

Deze opinie van een Russische liberaal vond ik verfrissend omdat hij voorbijgaat aan alle clichés en leugens van zowel de pro- en anti-Russische propaganda en zelf een eerlijk standpunt probeert in te nemen:
https://www.bloomberg.com/view/artic...kes-me-nervous

Hij is ook heel eerlijk over zijn eigen mogelijke vooringenomenheid als anti-Poetin liberaal, maar die belet hem niet te noteren dat:
- Poetin ideologisch helemaal niets te maken heeft met extreem-rechts, ongeacht wat zijn tegenstanders en zijn extreem-rechtse voorstanders hierover denken;
- Poroshenko's regime helemaal niet liberaal-democratisch is, maar in wezen niet verschilt van andere autoritaire post-Soviet regimes.

Voorts lijkt hij noch illusies in Assad's regime te hebben, noch illusies in Clintoniaanse regime change. Dit laatste is ook zeer verfrissend t.o.v. de gebruikelijke leugenachtige propaganda van beide kampen in de Syrische burgeroorlog.

Wie had gedacht dat uitgerekend Bloomberg zo'n hoge kwaliteit zou brengen? Misschien ligt het daaraan dat het voor traders uiterst gevaarlijk kan zijn om de eigen propaganda te geloven. Vandaar dat zij van Bloomberg & Co. een meer feiten en data-gebaseerd verhaal eisen.

Hieronder kan men soortgelijke reflecties kwijt die de propaganda van beide kampen (en van alle kampen überhaupt) overstijgen.

Met vriendelijke groeten,
Kallikles
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 24 oktober 2016 om 10:24.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 12:33   #2
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Beste Kallikles,

Bedankt voor dit verwarrend artikeltje in Bloemberg waarin de auteur vooral zijn kunst 'rond de pot draaien' ten toon stelt.

Dat hoeft uiteraard niet te verbazen:
So, my dream of becoming a European citizen within my own country has vanished. Therefore, I will be moving to Berlin in several days.

The idea of emigrating has tempted and teased me all my life. But here I should make another confession: despite my knowledge of foreign languages and my Jewish ethnicity, I am a patriot, and Russia's ability to "get up from its knees" in the years since 1991 has been a great source of joy to me.

I would love to not only see how future events unfold in Russia, but to play a part in them by helping to create a truly free press — the kind that, as in the U.S., would publish the revelations of men like former National Security Administration leaker Edward Snowden.

Now that work has ended for me. That is not to say I accomplished nothing. In fact, some of the media outlets that I had the opportunity to help create remain independent and refuse to compromise to this day.

But overall, my dreams were defeated. Now Russia's mainstream media ranges from the bulging-eyed hyperbole of pro-Kremlin television anchor Dmitry Kiselyov, to the intellectual "we're talking but nobody's watching" Dozhd television programs. That's about it. Those that fall somewhere in the middle are not only uninteresting, but bear no relationship to the media's primary function — namely, to protect the weak from the strong.

...

Leonid Bershidsky is a prominent Russian journalist and media manager. Bershidsky was the founding editor of Russia's top business daily, Vedomosti, a joint project of Financial Times and the Wall Street Journal, and the first publisher of the Russian edition of Forbes. He also founded the opinion website Slon.ru. He is currently a Bloomberg View columnist.

Nuff said.

HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2016, 12:48   #3
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Feiten checken...

Slon.ru & Leonid Bershidsky.

Russian Liberals Turned Out to Be Ukrainian Patriots
https://southfront.org/russian-liber...nian-patriots/
HIER
Oud 24 oktober 2016, 13:00   #4
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Beste Kallikles,

Bedankt voor dit verwarrend artikeltje in Bloemberg waarin de auteur vooral zijn kunst 'rond de pot draaien' ten toon stelt.

Dat hoeft uiteraard niet te verbazen:
So, my dream of becoming a European citizen within my own country has vanished. Therefore, I will be moving to Berlin in several days.

The idea of emigrating has tempted and teased me all my life. But here I should make another confession: despite my knowledge of foreign languages and my Jewish ethnicity, I am a patriot, and Russia's ability to "get up from its knees" in the years since 1991 has been a great source of joy to me.

I would love to not only see how future events unfold in Russia, but to play a part in them by helping to create a truly free press — the kind that, as in the U.S., would publish the revelations of men like former National Security Administration leaker Edward Snowden.

Now that work has ended for me. That is not to say I accomplished nothing. In fact, some of the media outlets that I had the opportunity to help create remain independent and refuse to compromise to this day.

But overall, my dreams were defeated. Now Russia's mainstream media ranges from the bulging-eyed hyperbole of pro-Kremlin television anchor Dmitry Kiselyov, to the intellectual "we're talking but nobody's watching" Dozhd television programs. That's about it. Those that fall somewhere in the middle are not only uninteresting, but bear no relationship to the media's primary function — namely, to protect the weak from the strong.

...

Leonid Bershidsky is a prominent Russian journalist and media manager. Bershidsky was the founding editor of Russia's top business daily, Vedomosti, a joint project of Financial Times and the Wall Street Journal, and the first publisher of the Russian edition of Forbes. He also founded the opinion website Slon.ru. He is currently a Bloomberg View columnist.

Nuff said.

Hij is inderdaad een pro-Wall Street liberaal, maar hij komt er ook voor uit. Hij is ook van Joodse afkomst. Traditioneel zijn er vele Joden en andere minderheden perfect geassimileerd in Rusland. Tomm heeft dit ook vaak gezegd. Is dat een probleem?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 24 oktober 2016, 13:03   #5
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Hij is inderdaad een pro-Wall Street liberaal, maar hij komt er ook voor uit. Hij is ook van Joodse afkomst.

Traditioneel zijn er vele Joden en andere minderheden perfect geassimileerd in Rusland. Tomm heeft dit ook vaak gezegd. Is dat een probleem?
Dat laatste is een welbekend feit. Maar of @tomm het tevens eens is met de inhoud van dit artikeltje betwijfel ik ten zeerste. Maar goed. Laat ons niet over andere forumgenoten beginnen.

Of course, a true liberal can not justify the ban of books. At the heart of the liberalism is the idea of the priority of human rights and freedoms, as well as a free conscious choice, above all else. Therefore, for the liberal, Crimea, of course, is totally Russian, as its population is directly and unequivocally expressed their will; and any “right of the state of Ukraine”, “Budapest Memorandum 1993″ , and other secondary to the essence of human rights ideas are absurd. So it is a big question who are these people – who under the guise of liberalism are promoting in Russia and Europe stale Ukrainian patriotism and russophobia funded by the US government.

Wie zijn die liberale russofoben gesponsord door de USA & Wall St.?
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 24 oktober 2016 om 13:07.
Oud 24 oktober 2016, 13:35   #6
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Feiten checken...

Hij is van het anti-Poetin kamp en hij komt er voor uit, maar hij slikt niet alle propaganda van zijn eigen kamp. En hij heeft de moed om ook Poroshenko te bekritiseren.

Jij vindt dat "rond de pot draaien", ik vind dat verfrissend. Zoals het b.v. ook verfrissend was toen Trump zei dat hij Clinton's fighting spirit bewonderde. (Hierin was Trump overigens volledig eerlijk. Dat is zijn Amerikaanse winner-take-all mentaliteit. Trump bewondert winnaars en ziet de Clintons als winnaars. Anders had hij nooit geld in hun campagnes gestoken. Trump wedt niet op losers. Voor losers heeft hij niets dan minachting. Dat geldt ook voor de verliezers van de globalisering die een groot deel van zijn kiespubliek uitmaken.)
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 24 oktober 2016, 13:35   #7
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Feiten checken...

Hij is van het anti-Poetin kamp en hij komt er voor uit, maar hij slikt niet alle propaganda van zijn eigen kamp. En hij heeft de moed om ook Poroshenko te bekritiseren.

Jij vindt dat "rond de pot draaien", ik vind dat verfrissend. Zoals het b.v. ook verfrissend was toen Trump zei dat hij Clinton's fighting spirit bewonderde. (Hierin was Trump overigens volledig eerlijk. Dat is zijn Amerikaanse winner-take-all mentaliteit. Trump bewondert winnaars en ziet de Clintons als winnaars. Anders had hij nooit geld in hun campagnes gestoken. Trump wedt niet op losers. Voor losers heeft hij niets dan minachting. Dat geldt ook voor de verliezers van de globalisering die een groot deel van zijn kiespubliek uitmaken.)
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 24 oktober 2016, 14:53   #8
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat laatste is een welbekend feit. Maar of @tomm het tevens eens is met de inhoud van dit artikeltje betwijfel ik ten zeerste.
Maar goed. Laat ons niet over andere forumgenoten beginnen.
Natuurlijk is hij het niet eens. Dit artikel komt van een pro-Amerikaanse liberaal en tomm is eerder pro-Sovjet.

Ik ben het ook niet eens met het artikel. Maar ik vind wel dat hij de intellectuele eerlijkheid heeft om feiten die niet indruisen tegen de propaganda van zijn eigen kamp duidelijk te vermelden.

Citaat:
Of course, a true liberal can not justify the ban of books. At the heart of the liberalism is the idea of the priority of human rights and freedoms, as well as a free conscious choice, above all else. Therefore, for the liberal, Crimea, of course, is totally Russian, as its population is directly and unequivocally expressed their will; and any “right of the state of Ukraine”, “Budapest Memorandum 1993″ , and other secondary to the essence of human rights ideas are absurd. So it is a big question who are these people – who under the guise of liberalism are promoting in Russia and Europe stale Ukrainian patriotism and russophobia funded by the US government.

Wie zijn die liberale russofoben gesponsord door de USA & Wall St.?
De vraag stellen is ze beantwoorden. Tussen principes en hun portefeuille kiezen vele mensen hun portefeuille.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 28 oktober 2016, 03:23   #9
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Beste forummers,

Ik ben het uiteraard oneens met liberalen, maar ik ben wel van mening dat men eerst kennis moet nemen van zoveel mogelijk standpunten en opinies alvorens zelf een standpunt in te nemen.

Deze opinie van een Russische liberaal vond ik verfrissend omdat hij voorbijgaat aan alle clichés en leugens van zowel de pro- en anti-Russische propaganda en zelf een eerlijk standpunt probeert in te nemen:

Hij is ook heel eerlijk over zijn eigen mogelijke vooringenomenheid als anti-Poetin liberaal, maar die belet hem niet te noteren dat:
- Poetin ideologisch helemaal niets te maken heeft met extreem-rechts, ongeacht wat zijn tegenstanders en zijn extreem-rechtse voorstanders hierover denken;
- Poroshenko's regime helemaal niet liberaal-democratisch is, maar in wezen niet verschilt van andere autoritaire post-Soviet regimes.

Voorts lijkt hij noch illusies in Assad's regime te hebben, noch illusies in Clintoniaanse regime change. Dit laatste is ook zeer verfrissend t.o.v. de gebruikelijke leugenachtige propaganda van beide kampen in de Syrische burgeroorlog.

Wie had gedacht dat uitgerekend Bloomberg zo'n hoge kwaliteit zou brengen? Misschien ligt het daaraan dat het voor traders uiterst gevaarlijk kan zijn om de eigen propaganda te geloven. Vandaar dat zij van Bloomberg & Co. een meer feiten en data-gebaseerd verhaal eisen.

Hieronder kan men soortgelijke reflecties kwijt die de propaganda van beide kampen (en van alle kampen überhaupt) overstijgen.

Met vriendelijke groeten,
Kallikles
Merci, elke visie is waard bekeken te worden. Met name wanneer afwijkend van de standaard propaganda van beide zijden.
Ideologen zullen er echter geen boodschap aan hebben. Alles wat ook maar een mm afwijkt van het geloof is ketterij en wordt verwezen naar de brandstapel
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2016, 14:10   #10
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Trump Trump Trump GO GO GO

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 30 oktober 2016 om 14:11.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be