![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als 'n verbod al werkt, dan is 't averechts. Mensen die zich te pletter willen zuipen vinden toch 'n manier om dat te doen, geen enkel verbod houdt hen tegen, net zo met drugs e.d.
Er zijn sowieso al verboden genoeg, teveel zelfs. Peche, kom eens (terug) met beide voeten op de grond joh.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() Alcohol smaakt niet dat wordt op smaak gebracht en ik blowde ook haze voor smaak.
Ik mag niet blowen maar een ander wel drinken? Fuck dat. Pas de consequentie toe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Discriminatie, huishoudelijlk geweld, verkeersslachtoffers, .. In een verbod wordt er minder gebruikt dus minder doden en overlast. Alcohol is een dodelijke drugs die al teveel mensenlevens eiste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 24 oktober 2016 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu de volgende fase. Leeftijd verhogen naar 18+ en enkele decennia daarna een verbod. Je hebt toch geen drank nodig om van je etentje te genieten? Dat is zielig hoor. Junkgedrag. Eigenlijk al een probleem . We zijn maar consequent he VM. Ik ben autistisch met regels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alcohol is een hard drugs die reeds teveel slachtoffers eiste. Merendeel onschuldigen. Hoeveel doden eist het voor het doordringt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb jij geen lief dat af en toe eens aan de rem trekt? Dat arme mens moet volgens mij stalen zenuwen hebben om al die zotternijen die je in je kop haalt te verdragen.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ja de regering moet een verbod op alcohol invoeren om mij hypocriet te beschermen. Ze doen dat met wiet ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft dat verbod jou ooit tegengehouden om wiet te smoren in 't verleden?
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 24 oktober 2016 om 14:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In delen van Tibet en het noorden van Vietnam groeit cannabis gewoon in het wild langs de berm.....slechts weinig mensen gebruiken het ...het interesseert ze niks ![]() ![]() In verschillende US staten waar cannabis werd gelegaliseerd zien we het verbruik niet toenemen En ja Alcohol kan men drinken voor de smaak dat klopt. Maar feit is dat Alcoholvrij bier nooit een succes is geweest. Meer zelfs...Alcohol moet men leren drinken.....een kind krijgt het meestal niet binnen. Of Wodka nu echt lekker is betwijfel ik sterk.Ik ken heel wat mensen die walgen van Whisky. Verder kan men ook cannabis gebruiken voor de smaak......er bestaan vele soorten en vele smaken. Een goede wiet kweken is een even grote uitdaging dan een goede wijn kweken. Het is naar mijn mening wel zo dat Alcohol en gastronomie nu éénmaal wel goed samengaan wat dan ook één van de redenen is van het succes ervan.En zeker in geval van bier is er natuurlijk het dorstlessend effect.....Een mens moet nu éénmaal af en toe drinken.....maar roken niet direct. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 oktober 2016 om 15:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu is het tijd de consequentie te handhaven en alcohol te verbieden. Het is meer schadelijk dan cannabis en veroorzaakt in tienvoud de overlast van alle illegale drugs samen opgeteld. Er sterven wekelijks onschuldigen in het verkeer. Waarschijnlijk meer dan het dubbel te wijten aan cannabis of andere drugs. Dat is een significant cijfer dat niet te negeren valt. Families worden uit elkaar gescheurd door drank. Meer dan door drugs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteraard nemen "wij" daar geen vrede mee, maar het is wel een begin. Er is beweging veroorzaakt en ik verheug dat. We are legion, we do not forget, do not forgive. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil gewoon een verbod op alcohol zodat de overlast minimaliseert. Zodat minder mensen het gaan gebruiken en er geen signaal meer gegeven wordt dat het OK is. Alcohol is niet sociaal, alcohol is niet verstandig en ook niet mate. Het is drugs. Laatst gewijzigd door Peche : 24 oktober 2016 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
'k Zal u nog wat zeggen.. ik ben een asperger en het zwart-wit denken is me dus absoluut niet vreemd.. maar ik ken gelukkig wel de gulden middenweg. Misschien moet je die ook eens proberen te bewandelen. Doet deugd. Ik begrijp dat je het aantal verkeersdoden en trauma's die daarmede gepaard gaan, omlaag wil.. maar pleit dan verdorie voor een verplicht alcoholslot in de wagen. Dat helpt ! Pleit ervoor dat de kosten van de gezondsheidszorg voor alcoholiekers aan hun doorgerekend wordt ipv aan de samenleving. Pleit ervoor jongeren, in plaats van godsdienstleskes te laten volgen, wat te laten werken in de zorgsector voor junks en alcoholiekers.. Pleit voor eender wat.. maar niet voor een verbod, dat wekt enkel maar frustraties op. En daar worden mensen agressief van. Ik ben trouwens nog nooit agressief geworden van alcohol. Als ik teveel op heb, val ik in slaap. Maar als ik uw redeneringen in deze draad volg, dan borrelt er wel enige agressie in mij op. ******* En om het hypocriet te houden: cannabis had men al lang moeten legaliseren ! En tabak had men al lang moeten verbieden. Als ge straks in een samenleving wakker wordt, waar ge niets nog moogt, hebt ge het aan uzelf te danken..!! Durft het dan niet om met uwe vinger naar een ander te wijzen. Citaat:
U en alle anderen die er niet mee overweg kunnen. 't Is niet omdat er sukkels zijn, die -zelfs nuchter- niet deftig met de wagen kunnen rijden, dat het aan iedereen verboden moet worden hé. Enkel die sukkels krijgen een rijverbod. En terecht. Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 24 oktober 2016 om 15:41. Reden: Paar overbodige zinnen gewist.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een vreemde voorstelling om te zeggen dat het gaat om het op smaak brengen van alcohol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Minister
|
![]() Al eens de families bezocht waar zoonlief een cocaïnehoer geworden is..?? Of 't dochtertje zich volspuit...? Waar de hele huisraad achter slot en grendel verdwijnt omdat de bloedjes van kindjes hun drugs moeten kunnen kopen..?
|
![]() |
![]() |