![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mij junkie verwijten maar zelf hard drugs nemen, de hypocrisie voorbij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Jehovah's Getuigen zijn meer een beweging dan een kerk. Die houding komt overeen met die van de eerste christenen, die met de nabije wederkomst van Christus ook het einde van de wereld verwachtten. Daarom wilden ze 'geen deel zijn van de wereld'. In de loop der eeuwen is die eerste beweging omgevormd tot een kerk waarin het geloof in het naderende einde bij tijd en wijle weer oplaaide. Dit geloof laaide op in Charles Taze Russell in de tweede helft van de 19e eeuw en hij zag kans anderen daarvan te overtuigen op grond van een bijzondere uitleg van afmetingen van de Grote Piramide van Cheops en / of een profetische uitspraak in het bijbelboek Daniël. Hij berekende dat het einde zou komen in 1874. Toen dat niet gebeurde werd de berekening herzien en werd het 1884 en later werd het 1914. Russell stierf in 1916 en zijn opvolger J.F. Rutherfort verkondigde vervolgens dat Gods Koninkrijk in de hemel was opgericht in 1914 en dat in 1925 het Godsrijk op earde zou worden opgericht. De doden zouden dan opstaan en er werd een paleis gebouwd om de aartsvaders te huisvesten. Zie onderstaande advertentie.
![]() De beweging overleefde ook deze misslag en putte nieuwe hoop uit de opvatting dat het geslacht dat 1914 meegemaakt had ook 'Armageddon' zou beleven. Dat kon opnieuw uitgerekend worden en dit kwam uit op 1975. Wederom een misslag. Als gevolg hiervan groeit de organisatie in de meeste westerse landen niet meer. Sinds ca 1970 blijven de ledenaantallen tamelijk stabiel omdat er evenveel mensen teleurgesteld uittreden als dat er bijkomen. Het prediken is dweilen met de kraan open. In kringen van afvalligen, die op internet discuseren over de beweging, is inmiddels bekend dat er weer een nieuwe berekening is bedacht, die de leiding niet officieel durft te bevestigen, waarmee het einde nu in 2033 kan worden verwacht. Die opvatting kan van pas komen om de beweging tezijnertijd nieuw leven in te blazen. Laatst gewijzigd door Piero : 27 oktober 2016 om 10:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
|
![]() Ter aanvulling, een aangetrouwd ver familielid informeerde mij als volgt. Een deel van de volgelingen van Russell accepteerde na 1916 Rutherford's nieuwe licht niet, bijvoorbeeld over de uitleg van de 144.000, en splitste zich af van diens beweging. Deze Russellisten bestaan nog steeds in een kwijlend vorm, als een Internationale beweging van God's uitverkorenen, vooral in Hongarije, maar voor zover ik begrijp, zonder een duidelijke organisatievorm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
|
![]() Dubbel
Laatst gewijzigd door Piero : 27 oktober 2016 om 10:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() Wat doet het er ook toe? JG zijn is zoveel meer dan in de eindtijd geloven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Gospel...ostic_elements Het katholicisme is van de 4e eeuw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() Ik heb geen empathie en noch heb ik opvoeding gehad behalve wat mot op mijn bakkes.
Ergens ben ik dankbaar want kan veel incasseren, maar meer uitdelen. Als er een bloedtransfusie nodig is en de ouders weigeren dat, worden ze uit hun ouderlijke ambt geheven en neemt de rechter het over. Dit land beschermd mensen wel tegen religieuze waanzin als het echt nodig is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
|
![]() Dat klopt, het is een totalitair systeem dat de natuurlijke seksuele behoeften en het eigen geweten van leden veroordeelt, echter uiteraard zonder positief resultaat. Het trekt mensen aan die psychische problemen hebben en het zelfmoordcijfer onder de getuigen steekt niet gunstig af bij het landelijk gemiddelde. Het geloof in de eigen rechtschapenheid als garantie voor het overleven van Armageddon berust op het idee dat dit verdiend wordt door bijbelstudie en deelname aan de prediking. Degenen die dat niet doen mogen van hen vernietigd worden.
Laatst gewijzigd door Piero : 27 oktober 2016 om 11:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weet je wat dat is? Jullie veroordelen gewoon alles wat niet in jullie kraam past en veroordelen dan dat andere oordelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dus dan ga je van deur tot deur, want dat blijkt een religieuze plicht te zijn. Ben je daar wel op voorbereid? Citaat: Deze evangelisatiearbeid dient door iedere Jehova's Getuige te worden verricht en vormt het meest essentiële onderdeel van hun godsdienstige identiteit. Het is een religieuze plicht, hen door zowel Jezus Christus als door Paulus opgelegd (Matth. 24:14, 2 Tim. 4:2). Wie niet predikt, is geen Jehova's Getuige, Holy shit..... ![]()
![]() |
![]() |
#153 |
|
![]() Veel te zwart. Je levert wat in en je krijgt er wat voor terug. Enkele vrienden en veel glazige blikken voor zo lang het duurt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik doe niets illegaal. Mis me maar niet, het niveau zal aanzienlijk stijgen. Ik ben ook laatst gemodereerd omdat ik "huichelaar" zei en dat had ik niet verwacht van dit board. Ik dacht dat je hier ongegeneerd kon posten, maar strafpunten krijgen voor beledigen terwijl ik hier dagelijks beledigd word is de waanzin voorbij. De fun is er af en dit board geeft mij alleen maar een afkeer van Vlamingen. Massaal eigen volk nawijzen, maar de balk in eigen ogen missen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan er ook ene terugwijzen, maar tzal niet de wijsvinger zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een totaal nieuwe Peche: een vis (peche), die gedoopt wordt in zijn eigen water. Wie weet dat je zelf de nieuwe Jehovah Messias bent, sinds 1914 al verwacht, maar steeds maar uitgesteld omdat ie maar niet wilde komen. En daar is hij eindelijk: Jezus de Vis is Peche..... ![]() Citaat:
Dan ben je het haasje. Maar het is dikke huichelarij als ze het zelf wel doen bij jou.
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Peche mag uitgemaakt worden, maar owee als ie het andersom doet. En dat was niet op mijn posten, dat was echt tegen mij persoonlijk. Nu goed, dat gezegd zijnde. Ik denk niet dat ik een messias ben, hoewel ik ervaringen heb gehad waar tig mensen alleen maar van kunnen dromen. Laatst gewijzigd door Peche : 27 oktober 2016 om 14:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je weet toch dat je nu zelf gaat toetreden tot een club van religieuze waanzinnigen? Laatst gewijzigd door Another Jack : 27 oktober 2016 om 15:09. |
|
![]() |
![]() |